مادرید به‌خاطر معماری شگفت‌انگیز، موزه‌ گالری‌های هنری در سطح جهانی و زندگی شبانه پر جنب و جوش مشهور است. اما پایتخت شلوغ اسپانیا علاوه بر تمام این‌ها شهرت غبطه بر‌انگیزی در زمینه رستوران و ارائه غذاهای منحصربه‌فرد به دست آورده است. در واقع، بهترین رستوران‌ های مادرید مجموعه ای از غذاهای دریایی تازه، گوشت های پخته شده و پنیرهای دست ساز را در فضایی دنج و آرام ارائه می‌دهند.

در کافه و رستوران های مادرید می‌توانید لذیذترین غذاهای اسپانیایی را سفارش دهید. این رستوران‌ها نه فقط در شهر مادرید بلکه در سراسر اروپا شهرت داشته و به بخشی از جاذبه های تور اسپانیا تبدیل شده‌اند. پس اگر به غذاهای دریایی و انواع استیک علاقه داشته و شهر مادرید را برای سفر انتخاب کرده‌اید بهتر است لیستی از بهترین رستوران‌های این شهر را در ذهن داشته باشید.

بهترین رستوران های مادرید

انواع غذاهای دریایی، خوراک‌ها و دسرها در منو رستوران‌های مادرید ارائه می‌شوند. غذاهایی که با بهترین مواد اولیه تهیه شده و تزیینات جذاب آن‌ها اشتها را چند برابر می‌کند. از رو بی دلیل نیست که بسیاری از گردشگران تور مادرید رستوران‌‌های این شهر را اصلی ترین جاذبه اسپانیا می‌دانند. در ادامه با بهترین رستوران ها و کافه های مادرید آشنا می‌شویم:

رستوران ال سوبرینو دی بوتین | El Sobrino De Botín

باورنکردنی ست اما بوتین قدیمی ترین رستوران در دنیاست و حدود ۳۰۰ سال قدمت دارد. پس انتخاب این رستوران علاوه بر تست غذاهای لذیذ ارزش تاریخی نیز دارد. رستوران بوتین در حال حاضر بیشتر به دلیل ارائه انواع کباب در مادرید معروف شده است اما غذاهای سنتی اسپانیا را نیز به لطف قدمت صدها ساله در منو آن می‌توان دید. بوتین در کنار داشتن منویی جذاب فضایی بسیار شاد و سرگرم کننده دارد. به میهمانان این امکان داده شده تا پس از سرو غذا از قسمت‌های تاریخی آن دیدن کنند.

آدرس رستوران ال سوبرینو دی بوتین: Calle Cuchilleros, 17, Madrid, Spain

کافه موریلو | Café Murillo

موریلو از کافه رستوران های شیک مادرید به شمار می‌رود. این رستوران در نزدیکی موزه دل پرادو قرار گرفته و با داشتن نمایی زیبا توانسته نظر گردشگران تور اسپانیا را به سوی خود جلب کند. گردشگران این امکان را دارند که پس از بازدید از موزه با یک پیاده روی کوتاه خود را به موریلو رسانده و با سرو یک فنجان قهوه، دسرهای لذیذ و حتی میان وعده‌هاییی مانند اسنک یا برگر فریدا خستگی خود را به در کنند. یادآور می‌شویم که منو کافه موریلو با توجه به موقعیت مکانی خاصی که دارد ممکن است کمی گرانتر از کافه های هم سطح خود باشد.

آدرس کافه موریلو: Madrid, Spain Ruiz de Alarcón, 27

بیشتر بخوانید: 10 غذای خوشمزه کشور های اروپایی | غذاهای اروپایی معروف


رستوران لا بیبلیوتکا | La Biblioteca

رستوران لا بیبلیوتکا از خاص‌ترین رستوران های مادرید است که در هتل سانتو مورور قرار گرفته و داستانی جالب و شنیدنی دارد. این رستوران قرن‌ها قبل کتابخانه دوک سانتو مورو بوده و امروزه نیز بخش‌های اصلی آن مانند قفسه‌های کتاب، شومینه و حتی قاب‌هایی که به دیوار آویخته بودند همچنان حفظ شده‌اند. بنابراین شضما می‌توانید لذت سرو غذا در رستوران یک دوک اسپانیایی را تجربه کنید. با شروع فصل تابستان می‌توان غذا و نوشیدنی را در تراس سرو کرد. تراسی که چشم اندازی بسیار حیرت انگیز به باغ مجموعه داشته و طرفداران بسیاری دارد.  علاوه بر تراس درب‌های شیسشه‌ای رستوران نیز رو به باغ باز می‌شوند. سرآشپز رستوران لا بیبلیوتکاربه ارائه منو متنوع و پخت غذاهای خاص اسپانیایی شهرت دارد.

آدرس رستوران لا بیبلیوتکا: La BibliotecaC. de Serrano, 61, 28006 Madrid, Spain

پیتزا تری کروز | PIZZA 3CRUCES

تری کروز رستوران مخصوص سرو پیتزا در شهر مادرید است. در این رستوران انواع پیتزا با طعم‌های متنوع سرو می‌شود. فضای رستوران تری کروز بسیار شاد بوده و میهمانان این امکان را دارند تا در محیطی دوستانه غذای خود را سرو کنند.

آدرس رستوران تری کروز: C. de la Salud, 013, 28013 Madrid, Spain

رستوران کازا لوسیو | Casa Lucio

کازا لوسیو بدون شک از بهترین رستوران های مادرید به شمار می‌رود. رستورانی بسیار شیک که فضایی تاریخی و زیبا دارد. این رستوران به داشتن منویی مملو از غذاهای سنتی اسپانیایی معروف است. سرآشپز رستوران از تنور ذغالی و و روغنی زیتون در پخت غذاهای خود استفاده می‌کند. این ترکیب هیجان انگیز ده‌ها سال است که کازا لوسیر را در میان سایر رستوران های شهر مادرید در اوج نگاه داشته است. بیشتر افراد معروف و البته لوکس پسند مادرید این رستوران را برای صرف نهار یا شام خود انتخاب می‌کنند.

آدرس رستوران کازا لوسیر: Calle Cava Baja, 35, Madrid, Spain

رستوران کازا مانولو | Casa Manolo

اگر در شهر مادرید به دنبال رستورانی هستید که حال و هوای محلی این شهر را برایتان تداعی کند پیشنهاد ما رستوران کازا مانولو است. در این رستوران از میز و صندلی‌های لوکس خبری نیست اما تا دلتان بخواهد رایحه‌های مطبوع غذا به مشام می‌رسد. کازا مانولو مرکز سرو غذاهای سنتی مادرید از جمله سالاد بادمجان، گوجه فرنگی، پنیر بز و حتی سوپ عدس است. این رستوران علاوه بر فضای سنتی به دلیل سرو انواع سالادهای خلاقانه و محلی معروف شده است.

رستوران کازا مانولو: C/ Jovellanos, 7, Madrid, Spain

رستوران کابریرا | Cabreira

تاپاس از معروفترین غذاهای اسپانیایی ست که به دلیل داشتن طعمی عالی طرفداران بسیاری دارد. تاپاس‌ها خوراک‌های کوچک حاضری هستند که معمولا به عنوان پیش غذا در کنار وعده اصلی سرو شده و وبا توجه به سلیقه سرآشپز در طعم‌های مختلف سرو می‌شوند. در رستوران کابریرا روزانه بین ۸ تا ۱۲ نوع تاپاس با طعم‌های مختلف تهیه شده و گردشگران می‌توانند با توجه به ذائقه خود طعم مورد نظرشان را سفارش دهند. البته در صورت سفارش تعداد زیاد تاپاس می‌توانید آن را به عنوان وعده غذایی اصلی نیز میل کنید.

آدرس رستوران کابریرا: Calle Ruíz 2, Plaza Dos de Mayo, Madrid, Spain

رستوران لا بونا تابرنا | La Bola Taberna

رستوران لا بونا تابرنا رستورانی دنج در یکی از محله‌های آرام مادرید است. این رستوران فضایی کاملا شیک داشته و از تزیینات کلاسیک در چینش میز و صندلی‌های آن استفاده شده است. نکته جالب اینکه لا بونا تابرنا در قرن ۱۹ افتتاح و از همان زمان تا کنون همچون میراث خانوادگی حفظ شده است. از این رو به عنوان یکی از اصیل ترین رستوران های مادرید شناخته می‌شود. منو رستوران را بیشتر غذاهای سنتی اسپانیا تشکیل می‌دهند اما بیشتر افراد برای تجربه سرو کوسیدو به لا بونا تابرنا می‌روند. البته لازم به یادآوری ست که کوسیدو به عنوان غذای اصلی فقط در وعده‌های نهار و با تشریفات خاص ارائه می‌شود.

آدرس رستوران لا بونا تابرنا: Calle Bola, 5, Madrid, Spain

رستوران لا سانابرسا | La Sanabresa

لا سانابرسا از رستوران های مادرید است که ساختمانی قدیمی دارد اما همچنان پر طرفدار بوده روزانه میزبان ده‌ها گردشگری ست که پس از پیاده روی در پرادو به دنبال رستورانی محلی برای سرو یک وعده غذای اسپانیایی می‌گردند. این رستوران منویی جذاب داشته و انواع سوپ جز غذاهای پرطرفدار آن به شمار می‌رود. شما می‌توانید در کنار غذاهای اصلی سوپ‌های گرم و سالادهای جذاب لا سانابرسا را نیز سفارش دهید.

آدرس رستوران لا سانابرسا: C. del Amor de Dios, 12, 28014 Madrid, Spain

رستوران‌های ارزان شهر مادرید

بیشتر رستوران های مادرید غذاهای متنوع با مرغوب ترین مواد اولیه را ارائه می‌دهند. در این برخی رستوران‌ها با دلیل موقعیت مکانی قیمت‌های بالاتری دارند. برخی نیز مانند رستوران لا بونا تابرنا، رستوران ال سوبرینو دی بوتین و رستوران Freiduría De Gallinejas را می‌توان جز رستوران‌های ارزان شهر مادرید به شمار آورد.

سخن آخر

قبل تصمیم به سفر و تجربه یک وعده غذایی خاص در بهترین رستورانهای مادرید نیاز است، اقدامات لارم جهت دریافت ویزای توریستی اسپانیا و در صورت تصمیم به تجربه و تست غذاهای جدید در کشورهای دیگر حوزه شینگن نیاز است؛ اقدامات لازم جهت دریافت ویزای شینگن را انجام دهید. 

سوالات متداول

معروف ترین غذای مادرید چیست؟

برخی از معروف ترین غذاهای محلی مادرید عبارتند از callos a la madrileña،cocido madrileño (خورشتی چند منظوره تهیه شده با نخود، گوشت و سبزیجات) و oreja a la plancha (گوشت کبابی).

بهترین رستوران اسپانیا کدام است؟

از بهترین رستوران‌های مادرید می‌توان به زورمندی، ال سلر د کان روکا، سنادور د آموس، ABaC. لازارته، DiverXO، کوئیک داکوستا و آپونینته اشاره کرد.

بیشتر بخوانید …

بررسی بهترین هتل های اسپا در مادرید

بهترین موزه های مادرید

برای مشاهده قیمت و خرید تور اسپانیا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور اسپانیا
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید