راهنمای حمل‌ونقل عمومی در اسپانیا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 12 ژانویه 2020
Loading...

استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی یکی از راه‌های کاهش هزینه‌ها در سفر است. کشور اسپانیا با داشتن برترین سیستم حمل‌ونقل در اروپا، کار گردشگران را راحت کرده و امکان جابجایی با کمترین هزینه را به تمام نقاط این کشور فراهم کرده است. در ادامه به معرفی سیستم حمل‌ونقل عمومی در دو شهر بارسلون و مادرید می‌پردازیم.

هر ساله گردشگران زیادی برای گذراندن تعطیلات به شهرهای بارسلون و مادرید سفر می‌کنند. از این رو این دو شهر کوشیده‌اند تا به رسم میهمان‌نوازی اسپانیایی با ارائه برترین خدمات گردشگری از میهمانان تور اسپانیا استقبال کنند. سیستم حمل‌ونقل عمومی یکی از این امکانات است که با داشتن زیرساختی قوی هم به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند و هم این امکان را به گردشگران می‌دهد تا به راحتی بتوانند از تمام قسمت‌های شهر بازدید کنند.

مطالب مرتبط

معرفی شگفت‌انگیزترین سواحل اسپانیا

.

سیستم حمل‌ونقل عمومی در مادرید – اسپانیا

اگر اولین بار است که به مادرید سفر می‌کنید با مطالعه این مطلب می‌توانید مانند یک مادریدی راه خود را

در پیش گرفته و تمام شهر را بگردید. مترو، ترامواپارلا، اتوبوس، ماشین کابلی، تاکسی و دوچرخه وسایلی هستند که سیستم حمل‌ونقل تند، سریع و پیشرفته در مادید را تشکیل می‌دهند. (خرید بلیط تهران مادرید)

مترو

مترو مادرید با ۱۳ خط و بیش از ۳۰۰ ایستگاه در تمام نقاط شهر یکی از سریع‌ترین و کارآمدترین وسیله حمل‌ونقل عمومی در مادرید است. هر کدام از خط‌های مترو رنگ خاص دارد و مسیرهای آن به راحتی قابل تشخیص است. فاصله رسیدن قطارها از ۶ صبح تا ۱۲ نیمه شب ۴ دقیقه و از نیمه شب تا صبح ۱۵ دقیقه می‌باشد. فقط به این نکته توجه داشته باشید که در ساعات کاری و همچنین ایستگاه‌هایی که با سایت‌های گردشگری نزدیک‌ترند جمعیت در مترو به اوج خود می‌رسد اما واگن‌ها همچنان ایمن بوده و افراد بدون مشکل می‌توانند مسیرهای مورد نظرشان را پیدا کنند.

بلیط مترو به راحتی از طریق گیشه‌ها و دستگاه‌های موجود در ایستگاه قابل خرید هستند. شما می‌‌توانید بر حسب مسیرتان بلیط‌های یک یا چند مسیره تهیه کنید. قطارهای مترو در تمامی ایستگاه‎ها توقف دارند و مسافران نیازی نیست برای پیاده شدن در مقصد از فشار دادن دکمه یا وسیله‌ای خاص استفاده کنند.

اتوبوس

شرکت اتوبوس‌های محلی مادرید به EMT معروف هستند. این شرکت حدود ۲۰۰۰ اتوبوس دارد که به طور منظم در ۲۰۰ خط شهری و مسکونی مادرید در رفت و آمد هستند. این اتوبوس‌ها از ساعت ۶ صبح تا ۱۱:۳۰ شب هر  ۵ تا ۱۵ دقیقه (بسته به مسیر) در ایستگاه‌ها حرکت می‌کنند. از ساعت ۱۱:۴۵ تا ۶ صبح نیز اتوبوس‌هایی به نام “جغدها” مسافران را به مقصد می‌رسانند. (جغدها بهترین وسیله برای افرادی هستند که بین ساعات نیمه شب از خانه یا هتل خارج می‌شوند).

تمامی اتوبوس‌ها دارای سیستم تهویه مطبوع و جایگاه ویژه ویلچر هستند. برخی از اتوبوس‌های جدیدتر نیز به صندلی ویژه خردسالان مجهز شده‌اند. مسافران می‌توانند هنگام نزدیک شدن به مقصد دکمه مخصوص را فشار داده و بدین ترتیب از راننده درخواست کنند تا اتوبوس را متوقف کند.

بلیط‌های تک سفره اتوبوس را می‌توان به  راحتی در خود اتوبوس خریداری کرد.

مطالب مرتبط

۱۰ تفریح رایگان و هیجان‌اتگیز در اسپانیا

.

سیستم قطار مسافرتی

 سیستم قطار مسافرتی مادرید cercanías نام دارد و تمامی مادرید و قسمت‌های حومه این شهر را شامل می‌شود. مرکز این قطارها در مادرید قرار داشته و بخش‌های حومه را به مرکز شهر وصل می‌کند. این قطارها هر روز از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ شب به فاصله ۱۰ تا ۳۰ دقیقه سرویس‌ ارائه می‌دهند. cercanías بهترین وسیله حمل‌ونقل برای مسافرانی است که می‌خواهند به گردش و تفریح در اطراف پایتخت اسپانیا رفته و از مناظر طبیعی دهکده‌های مادرید لذت ببرند.

تاکسی

تاکسی‌ها در تمام قسمت‌های مادرید با رنگ سفید و خط قرمز علامت‌گذاری شده‌اند. تاکسی‌هایی که خالی هستند چراغ روی ماشین را سبز نگه داشته و تاکسی‌هایی که مسافر دارند یا قادر به خدمات‎‌دهی نیستند چراغ را به حالت قرمز درمی‌آورند. هزینه تاکسی طبیعتاً گرانتر از مترو و اتوبوس بوده و توسط کیلومتر شمار مشخص می‌شود.

حمل‌ونقل عمومی در بارسلون

بارسلونا دومین شهر بزرگ و پرجمعیت اسپانیا است. این شهر دارای سیستم حمل‌ونقل سریع و توسعه یافته می‌باشد. در واقع به علت ترافیک شهری و هزینه بالای اجاره ماشین سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی راحت‌ترین، کم هزینه‌ترین و سریع‌ترین گزینه برای بازدید از  جاذبه‌های گردشگری بارسلونا هستند. (خرید بلیط تهران بارسلون)

مترو

مترو بارسلونا با ۱۲ خط و ۱۶۰ ایستگاه در تمامی نقاط بارسلون به‌ویژه در سایت‌های گردشگری ایستگاه دارد و سالانه بیش از نیم میلیارد مسافر را جابجا می‌کند. در هر کجای بارسلونا که باشید به راحتی می‌توانید به ایستگاه مترو دسترسی پیدا کنید. فقط کافیست به نقشه مترو نگاه کرده و خط مورد نظرتان را انتخاب کنید. در تمامی ایستگاه‌های مترو تابلوها شما را به سمت محل سوار شدن راهنمایی می‌کنند.

بلیط‌های مترو به راحتی در تمامی ایستگاه‌ها قابل خریداری هستند.

مطالب مرتبط

جذاب‌ترین سوغاتی‌های اسپانیا

.

اتوبوس

اتوبوس‌های بارسلونا TMB نام دارند و با بیش از ۱۰۰ خط در تمام نقاط بارسلونا سرویس‌دهی می‌کنند. با انتخاب اتوبوس می‌توانید از مناظر بسیار زیبای بارسلونا لذت ببرید و در کوتاه‌ترین زمان به مقصد برسید.

شبکه‌های اتوبوس در بارسلونا بسیار گسترده بوده و تمام محلات، حومه شهر و حتی فرودگاه را نیز پوشش می‌دهد. برخی از این خطوط ویژه مسیرهای طولانی و برخی دیگر نیز ویژه رفت و آمد در مسیرهای محلی هستند. در شهر بارسلونا خطوط ویژه برای رفت و آمد به ساحل این شهر نیز تعبیه شده است.

بلیط‌های اتوبوس را می‌توانید هنگام سوارشدن از راننده خریداری کنید.

تاکسی

تاکسی‌های بارسلون نیز مانند مادرید در تمام نقاط شهر وجود دارند. هزینه تاکسی از سایر وسایل نقلیه گرانتر است و بیشتر در مسیرهای خلوت‌تر کاربردی هستند. البته برای گرفتن تاکسی از اپلیکیشن‌های درخواست ماشین مانند Cbify نیز می‌توانند استفاده کرد.

جهت رزرو تور اسپانیا، تور اروپا و دریافت ویزای شینگن با کارشناسان واحد تور در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید