بهترین موزه های مادرید | پایتخت تاریخی اسپانیا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 10 مه 2022
Loading...

شاید امروزه جاذبه‌های تفریحی که آدرنالین خون را بالا می‌برند نسبت به آثار تاریخی جذابیت بیشتری برای گردشگران داشته باشند اما قطعاً هنوز هستند افرادی که به قصد دیدن فرهنگ و تمدن یک کشور راهی سفر می‌شوند. کشور اسپانیا و به ویژه شهر مادرید به عنوان پایتخت و بزرگترین شهر اسپانیا مقصدی محبوب برای گردشگران طرفدار تاریخ و اشیا قدیمی ست. موزه‌های این شهر کلکسیونی ارزشمند از تاریخ و تمدن را به نمایش می‌گذارند. از این رو این مطلب را به معرفی بهترین موزه های مادرید اختصاص داده‌ایم.

مادرید به عنوان یکی از زیباترین شهرهای اروپا همیشه مورد توجه گردشگران تور اسپانیا بوده و هست. این شهر بیش از همه به داشتن بناهای باشکوه و موزه‌هایش معروف است. تنها وجود کاخ سلطنتی مادرید و موزه پرادو کافی ست تا سفر به مادرید به یک سفر خاطره انگیز و البته پر بار تبدیل شود. پس جا دارد تا قبل از سفر به اسپانیا با بهترین موزه های مادرید آشنا شویم.

موزه پرادو مادرید | Museo Nacional del Prado

موزه پرادو در کنار موزه‌های لوور در پاریس و ارمیتاژ در سنت پترزبورگ از بزرگترین موزه‌های جهان به شمار می‌رود. در این موزه بزرگ آثاری ارزشمند در زمینه هنر کلاسیک و مذهبی که متعلق به صدها سال قبل هستند نگه داری می‌شود. هر بک از بخش‌های موزه پرادو مربوط به سبک و دوره‌ای خاص است از این رو برای دیدن آثار مورد علاقه خود حتماً قبل از ورود به موزه کاتالوگ راهنما را مشاهده کرده و بخش مورد نظر خود را انتخاب کنید. نقاشی معروف ندیمه‌ها (LasMeninas) اثر نقاش معروف دیه‌گو ولاسکز (Diego Velázquez) به همراه آثار ارزشمند دیگر از هنرمندان بزرگ نظیر فرانسیسکو گویا (Francisco Goya) و بوش (Bosch) را می‌توان در موزه دل پرادو دید.

موزه ملکه سوفیا مادرید | Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía

سالوادور دالی نامی آشنا برای اهالی هنر و نقاشی ست. بیشتر آثار این نقاش معروف در موزه ملکه سوفیا قابل بازدید هستند. همچنین وجود آثاری از پیکاسو و خوان میرو مزید بر علت شده تا این موزه در لیست بهترین موزه های مادرید قرار گیرد. نکته قابل توجه دیگر اینکه علاوه بر آثار نقاشان بزرگ اسپانیایی، مجموعه‌ای ارزشمند از هنر مدرن اسپانیا نیز در موزه ملکه سوفیا گردآوری شده و توانسته‌اند نظر گردشگران تور اروپا را به خود جلب کنند. بی شک با بازدید از موزه ملکه سوفیا بهترین لحظات اقامت در مادرید را در خاطرات سفرتان ثبت خواهید کرد.

موزه تیسن بورنمیسا مادرید | Thyssen-Bornemisza Museum

اگر اهل نقاشی هستید و به سبک‌ باروک علاقه دارید در موزه تیسن بورنمیسا می‌توانید آثاری نفیس از نقاشان معروف این سبک از جمله کاراواجو (Caravaggio)، روبنس (Rubens) و رمبرانت (Rembrandt) را از نزدیک مشاهده کرده و لذت ببرید. به بیان دیگر کلکسیونی همیشگی از آثار این نقاشان در موزه تیسن بورنمیسا نگه‌داری می‌شود. علاوه بر این در مواقع مختلف سال نمایشگاه‌های بزرگ و کوچک دیگری در محل موزه بر پاشنده و طرفداران هنر را به سوی شهر مادرید اسپانیا می‌کشاند. جالب است بدانید که تا چندی پیش بیشتر آثار موزه به کلکسیون شخصی Baroness Thyssen تعلق داشت.

موزه سورویا مادرید | Sorolla Museum

خواکین سورولا یا به اسپانیایی Joaquín Sorolla از نقاشان معروف و برجسته اسپانیا در زمینه نقاشی پرتره و آثاری با مضامین اجتماعی به شمار می‌رود که پس از مرگش خانه او به یکی از بهترین موزه های مادرید برای اهالی هنر و نقاشی تبدیل شد. در حال حاضر سبک زندگی و نقاشی‌های این هنرمند معروف در معرض دید عموم قرار گرفته. موزه سورویا فضایی بسیار خاص داشته و با حفظ تمام وسایل بینندگان را به میهمانی خانه خواکین سورولا را می‌برد. حیاط این موزه زیبا با گل‌ها درختان بسیار زیبا تزیین شده و با پخش رایحه‌های دلنشین گردشگران را به سوی خود فرا می‌خواند.

موزه ملی باستان شناسی مادرید | Museo Arqueológico Nacional

موزه ملی باستان شناسی مادرید دقیقاً همانجایی ست که می‌توانید به دوران باستانی اسپانیا و حتی اروپا سفر کنید. در این موزه یک قسمت بسیار بزرگ به غار مشهور ماقبل تاریخی آلتامیرا (Altamira) اختصاص پیدا کرده است که بازدید از آن برای گردشگران جذاب خواهد بود. همچنین آثاری ارزشمند از مصر باستان، سلتیک، روم، یونان و حتی آثار به جا مانده از دوران ما قبل تاریخ از دیگر جاذبه‌های موزه ملی باستان شناسی مادرید به شمار می‌روند.

موزه رمانتیسیسم مادرید | Museo del Romanticismo

وجود بیش از ۱۶۰۰۰ اثر هنری موزه رمانتیسیسم را در میان لیست بهترین موزه های مادرید قرار داده است. در این موزه همانطور که از اسمش پیداست آثاری از عصر رمانتیسیسم اسپانیا شامل اشیای تزیینی بسیار ارزشمند، مبلمان، مجسمه‌های نفیس، لوازم خانگی، عکس و غیره نگه داری می‌شود. ساختمان موزه رمانتیسیسم در محل یکی از کاخ‌های قدیمی اسپانیا قرار گرفته و معماری زیبا و قابل توجه دارد. از این رو بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

موزه های رایگان مادرید اسپانیا

مادرید به عنوان پایتخت اسپانیا شهری فوق‌العاده برای علاقه‌مندان به هنر به شمار می‌رود. چرا که علاوه بر موزه‌ها، در طول سال گالری‌های نقاشی بسیار زیادی در این شهر برگزار می‌شود که بازدید از بسیاری آثار آن‌ها رایگان است. همچنین برخی از موزه‌ها نیز به هدف ترویج فرهنگ، تاریخ و هنر اسپانیا مبلغ ورودی از بازدیدکنندگان دریافت نمی‌کنند. موزه ایسیدرو (SAN ISIDRO MUSEUM)، مرکز مخابراتی تلفونیکا (ESPACIO FUNDACIÓN TELEFÓNICA)، گالری هنری فاندیشن کانال (FUNDACIÓN CANAL) و موزه‌ی ای بی سی ABC MUSEUM)) از جمله بهترین موزه های مادرید هستند که بازدید از آن‌ها برای عموم بازدیدکنندگان رایگان است.

در صورت تمایل به رزرو تور اسپانیا و اخذ ویزای توریستی اسپانیا کارشناسان ما در آژانس هواپیمایی ستاره ونک شما را همراهی می کنند.

بیشتر بخوانید …

دیدنی های مادرید
سفر به مادرید اسپانیا
معرفی فرودگاه باخاراس مادرید، اسپانیا

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید