معرفی شهر مادرید اسپانیا

نوشته شده توسط : سارا اشرف نژاد در یکشنبه 30 ژوئن 2024
Loading...

مادرید پایتخت پر آوازه اسپانیا، شهری با بلوارهای زیبا و پارک‌های متنوع، مهد هنر و فرهنگ اروپا که در گوشه‌ای از آن موزه پرادو با آثار هنرمندان بزرگ اروپا از جمله ولاسکز و پیکاسو خود نمایی کرده و در گوشه دیگر آن میدان پلازامایور، قصر سلطنتی با معماری باروک و ده‌ها آثار هنری و تاریخی دیگر گردشگران را مبهوت خود می‌کنند. اروپایی‌ها این شهر پرجنب و جوش را اسپانیای کوچک شده می‌خوانند. برای شناخت بیشتر شهر مادرید اسپانیا و جاذبه‌های بی‌شمارش تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

پایتخت‌ها را بدون چون و چرا می‌توان قلب تپنده کشورها دانست و از آنجا که شهر مادرید اسپانیا یکی از پایتخت‌های زیبا و پرطرفدار اروپا به شمار می‌رود در ادامه درباره تاریخچه، فرهنگ و هنر، جاذبه‌های گردشگری، مراکز تفریحی و بهترین فصل سفر به این شهر می‌خوانیم. همچنین می‌توانید جهت مشاهده قیمت تور اسپانیا و سفر به شهر جذاب مادرید با کارشناسان واحد تورهای خارجی در آژانس هواپیمایی ستاره ونک در ارتباط باشید.

تاریخچه شهر مادرید

قدمت شهر مادرید اسپانیا به سده نهم میلادی بازمی‌گردد. زمانی که این کشور تحت حکومت مسلمان‌ها قرار داشت و امیر عرب اندلس کاخ و ارگی بسیار زیبا را در محل پالاسیو رئال بنا کرد. این کاخ معروف در کنار رود مانزانارس قرار گرفته بود و در نزد مورها «میرا» نامیده می‌شد. نام شهر مادرید نیز از همین کاخ و رود گرفته شده است. در سال ۱۸۰۳ مادرید که در آن زمان مدریت خوانده می‌شد توسط آلفونسو ششم کاستیا فتح و از سلطه مسلمانان خارج شد. در همین راستا مسجد مادرید به کلیسا تبدیل شد. تا سده پانزدهم میلادی این یهودیان و مورها بودند که ساکنان شهر مادرید اسپانیا را تشکیل می‌دادند. گفنی است که این شهر یک آتش سوزی ویرانگر را نیز پشت سر گذاشته و توسط توسط هنری سوم کاستیا مجددا مورد بازسازی قرار گرفت.

شهر مادرید و کشور اسپانیا سرانجام پس از پشت سر گذاشتن فراز و نشیب‌های بسیار به طور کامل از سلطه خلفای مسلمان خارج شده و به استقلال کامل رسید. امروزه نیز مادرید به عنوان یکی از زیباترین پایتخت‌های اروپا شناخته شده و طرفداران بسیاری در میان گردشگران دارد.

فرهنگ و هنر در مادرید

شهر مادرید اسپانیا با جشن‌ها، غذاهای محلی، موسیقی و موزه‌های متنوع فرهنگ و هنر اصیل اسپانیایی را به زیبایی معرفی می‌کند. در واقع فرهنگ و هنر در این شهر سابقه‌ای دیرینه داشته و در جای جای زندگی مردم مادرید به وضوح دیده می‌شود. در این شهر هر ساله صدها فستیوال برگزار می‌شود که هر یک بخشی از فرهنگ اصیل اسپانیایی را معرفی می‌کنند. فرهنگی که نشان می‌دهد اسپانیایی‌ها مردمی شاد و میهمان‌نواز هستند. جشن ورود مریم مقدس به بهشت، جشنواره حمایت کننده مقدس، جشن corpus، جشن رها شدن از خشکسالی، سلامتی ماهیگیر و برداشت محصول همه و همه از فستیوال‌های ملی اسپانیا هستند که شهر مادرید افتخار میزبانی آن‌ها را دارد.

اما بخش هنر نو شهر مادرید اسپانیا را در نقاشی‌های خیابانی آن می‌توان دید. این نقاشی‌های خیابانی که امروزه به یکی از جاذبه‌های اصلی شهر مادرید تبدیل شده‌اند در گوشه گوشه شهر خود نمایی می‌کنند. دیوارنگاره‌ها و گرافیتی‌های مادرید تاثیر غیرقابل انکاری بر فرهمگ مردم این شهر گذاشته‌اند. ناحیه تاباکالرا در محله امباخادورس، بازار کبادا، محله مالاسانیا و مرکز هنری نیومودخار از محله‌های معروفی هستند که هنر خیابانی مادریدی‌ها را به نمایش می‌گذارند.اگر هم به فرهنگ، هنر و تاریخ گذشته مادرید علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم از موزه‌های این شهر دیدن کنید. در ادامه لیستی از معروفترین موزه های مادرید را در اختیارتان خواهیم گذاشت. 

معروف‌ترین موزه‌های مادرید

.

موزه پرادو Museo Nacional del Prado.

آدرس: C. de Ruiz de Alarcón, 23, 28014 Madrid, Spain

ساعت بازدید: تمامی روزهای هفته از ۱۰ صبح تا ۸ شب

موزه تیسن بورنمیسا Thyssen Bornemisza National Museum.

آدرس: P.º del Prado, 8, 28014 Madrid, Spain

ساعت بازدید: تمامی روزهای هفته از ۱۰ صبح تا ۷ شب

موزه ملی باستان شناسی Museo Arqueológico Nacional.

آدرس: C. de Serrano, 13, 28001 Madrid, Spain

ساعت بازدید: تمامی روزهای هفته از ۹:۳۰ صبح تا ۸ شب

موزه ملکه سوفیا Reina Sofia.

آدرس: C. de Sta. Isabel, 52, 28012 Madrid, Spain

ساعت بازدید: تمامی روزهای هفته از ۱۰ صبح تا ۹ شب

موزه سرالبو Museo Cerralbo.

آدرس: C. de Ventura Rodríguez, 17, 28008 Madrid, Spain

ساعت بازدید: تمامی روزهای هفته به غیر از دوشنبه‌ها از ۹:۳۰ صبح تا ۳ بعدازظهر

بیشتر بخوانید …

در سفر به اسپانیا از بهترین رستوران های مادرید بازدید کنید

مکان های دیدنی مادرید

از خیابان‌ها گرفته تا بناهای تاریخی، از هنرهای زیبا تا معماری‌های باشکوه، و از فستیوال‌های غذایی گرفته تا نمایش رقص فلامنکو، در واقع هیچ مکانی روی زمین وجود ندارد که به اندازه شهر مادرید اسپانیا جوان و پرشور باشد. جاذبه های گردشگری این شهر تعطیلاتی رویایی را برایتان رقم می‌زنند. در ادامه با معروفترین مکان های دیدنی مادرید را معرفی می‌‎کنیم:

میدان پلازا مایور Plaza Mayor

پلازا مایور که در ابتدا به عنوان  “Plaza del Arrabal” نامگذاری شده بود، مشهورترین میدان در العاده زیبا دارد از بهترین مکان‌های دیدنی مادرید اسپانیا به شمار می‌رود.

آدرس: Calle Gerona 4, 28012 Madrid

ساعات بازدید: از ۹:۳۰ صبح تا ۹:۳۰ شب

ورود برای عموم رایگان است.

کاخ سلطنتی سن لورنزو د ال اسکوریال  Real Monasterio de San Lorenzo de El Escorial

یک بنای تاریخی که معماران خوان باوتیستا د تولدو و خوان دو هررا (به ترتیب) بیش از ۲۰ سال از عمر خود را به ساخت آن اختصاص دادند، کاخ سلطنتی سن لورنزو د ال که به عنوان شاهدی بر رنسانس بزرگ اسپانیایی به شمار می‌رود، یکی از بزرگترین بناهای معماری شهر مادرید اسپانیا است.

آدرس: Av Juan de Borbón y Battemberg, 28200 San Lorenzo de El Escorial, Madrid

ساعت بازدید: اپریل تا سپتامبر از ۱۰ صبح تا ۸ شب، اکتبر تا مارچ از ۱۰ صبح تا ۶ عصر

مبلغ ورودی ۱۰ یورو برای هر نفر، ورود برای کودکان زیر ۵ سال رایگان است.

میدان سیبلس  Plaza de Cibeles

پلازا د سیبلس که فواره افسانه‌ایو کاخ با شکوه سیبل را در خود جای داده است، از نمادین ترین بناهای تاریخی اسپانیا و شهر مادرید است.

آدرس: Calle Alcala y Paseo de Recoletos, 28014 Madrid

سات بازدید: تمامی روزهای هفته از ۸ صبح تا ۸ شب

مبلغ ورودی برای هر نفر ۲ یورو

کاخ سلطنتی مادرید Royal Palace of Madrid

پس از اینکه قلعه موری ها در سال ۱۷۳۴ توسط یک آتش سوزی غم انگیز ویران شد، کاخ سلطنتی مادرید یا کاخ رئال در همان مکانی که امروز قرار دارد ساخته شد. امروزه این مکانبه  عنوان یکی از مکان‌های اصلی گشت و گذار در شهر مادرید اسپانیا شناخته می‌شود. هنوز هم می توان دیوارهای شهر قدیمی را در اطراف سایت کاخ دید.

آدرس: Calle de Bailén, s/n, 28071 Madrid

ساعت بازدید: اپریل تا سپتامبر از ۱۰ صبح تا ۸ شب، اکتبر تا مارچ از ۱۰ صبح تا ۶ عصر

مبلغ ورودی برای هر نفر ۱۵ یورو با تور لیدر، ۱۱ یورو بدون تور لیدر، ورود برای کودکان زیر ۵ سال رایگان است.

مشاهده قیمت تور اروپا

معرفی ورزش ها و تیم های محبوب مادرید

نام اسپانیا با وجود دو تیم معروف رئال مادرید و بارسلونا با فوتبال گره خورده است. بنابراین فوتبال و محل باشگاه رئال مادرید از اصلی‌ترین مکان‌های دیدنی شهر مادرید اسپانیا به شمار می‌رود. این باشگاه که به عنوان یکی از معروفترین باشگاه‌های ورزشی اروپا و دنیا شناخته می‌شوددر رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کند. باشگاه رئال در تاریخ ۶ مارس ۱۹۰۲ تاسیس و نامش از واژه رویال (سلطنتی) گرفته شده است. این لقب پرافتخار توسط پادشاه آلفونسو پنجم (King Alfonso XIII) به باشگاه اهدا شد. تیم فوتبال رئال مادرید طرفداران بسیاری در سراسر دنیا داشته و تا کنون موفق شده ۷ بار عنوان قهرمانی باشگاه‌های اروپا را از آن خود کند. بعد از فوتبال، بسکتبال محبوب‌ترین ورزش در میان ساکنان مادرید است. تیم هایی مانند رئال مادرید بالونسستو، FC Barcelona Bàsquet و Joventut Badalona از تیم‌های معروف بسکتبال این شهر هستند که عنوان قهرمانی لیگ بسکتبال را در کارنامه خود دارند.

هندبال از دیگر ورزش‌های محبوب شهر مادرید اسپانیا محسوب می‌شود. این ورزش لیگی به نام   ASOBAL دارد و از تیم های محبوب آن می‌توان بی‌ام سیوداد رئال، اف‌سی بارسلونا هندبول و پورتلند سن آنتونیو را نام برد.

بیشتر بخوانید …

بررسی بهترین هتل های اسپا در مادرید

معرفی غذاهای محلی مادرید

شهر مادرید اسپانیا خانه غذاهای محلی این کشور است. مطالعه ادامه این مطلب شما را با لذیذترین غذاهای محلی مادرید آشنا می‌کند:

کروکتا Croquetas

کروکتا در شهر مادرید اسپانیا نه فقط یک غذا بلکه به عنوان یک هنر شناخته می‌شود. اسپانیایی‌ها برای تهیه این غذای لذیذ انواع طعم‌ها از جمله ژامبون مر، مورسیلا (نوعی سوسیس) یا باکالائو (کاد تازه) را با سس بشامل ترکیب کرده و سپس با نان مخصوص سرخ می‌کنند. کروکتا را می‌توان با سس داخواه سرو کرد.

ترتیلا  tortilla

ترتیلا اسپانیولا یا املت اسپانیایی از دیگر غذاهای محلی مادرید است که در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد. این املت مخصوص لذیذ به عنوان وعده اصلی غذا سرو می‌شود. تورتیلا ترکیبی جداب از پیاز، سیب زمینی و روغن زیتون را در خود دارد.

سوپ گازپاچو  gazpacho

گازپاچو سوپ محلی مادرید است که به صورت سرد و به عنوان پیش غذا سرو می‌شود. برای تهیه سوپ کافی است مقداری گوجه فرنگی تازه، فلفل، خیار، سیر و سبزی را با هم مخلوط کنید و آن را با نان سوخاری سرو کنید تا یدر نهایت یک غذای کم کالری و مملو از ویتامین ها را به دست آورید.

پیستو pisto

پیستو غذای لذیذ محلی مادرید است که نسخه اصلی آن از یک غذای فرانسوی برداشته شده است. در این دستور العمل مادریدی آن گوجه فرنگی، فلفل، کدو سبز، پیاز و سیر برش داده شده و با مقدار زیادی روغن زیتون تفت داده می شود تا طعم مدیترانه ای کلاسیک به آن بدهد. در اسپانیا پیستو را معمولا به عنوان پیش غذا سرو می‌کنند.

پالپو آلا گالاگا Pulpo a la Gallega

اختاپوس در غذاهای شهر مادرید اسپانیا نقش اساسی دارد. پالپو آلا گالگا نوعی خوراک اختاپوس است که بسیار محبوب بوده و با ترکیب پاپریکا، نمک سنگ و روغن زیتون تهیه می‌شود. پالپو آلا گالگا برای دوستداران غذاهای دریایی طعمی خوشایند دارد.

راهنمای خرید در مادرید

مادرید اسپانیا دارای مراکز خرید بسیار خارق العاده‌ای با سینماهای غول پیکر، زمین‌های مینی گلف و حتی پیست‌های اسکی سرپوشیده است. پس در سفر به این شهر گشت و گذار در مراکز خرید مادرید را از دست ندهید. در ادامه به شما خواهیم گفت که هر یک از این مجموعه‌ها چه خدماتی را ارائه می‌دهند:

Centro Comercial Príncipe Pío

Centro Comercial Príncipe Pío در قلب مادرید و در محل ایستگاه قدیمی قطار واقع شده است. این مرکز خرید شامل مجموعه‌ای بزرگ از فروشگاه‌های پوشاک، لوازم خانگی و وسایل الکترونیکی می‌باشد. همچنین رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متنوعی در اینجا قرار دارند که انواع غذاهای محلی و بین‌المللی را سرو می‌کنند؛ سالن‌های سینمای پیشرفته نیز آخرین فیلم‌های روز دنیا را نمایش می‌دهند. معماری این مرکز خرید با ترکیبی از سبک‌های مدرن و کلاسیک، جذابیت ویژه‌ای به آن بخشیده است.

راه‌های دسترسی:

– مترو: ایستگاه Príncipe Pío (خطوط ۶، ۱۰ و رامال)

– اتوبوس: خطوط مختلف اتوبوس شهری که در ایستگاه Príncipe Pío توقف دارند

– قطار: Renfe Cercanías (خطوط C1، C7 و C10)

خدمات:

– پارکینگ بزرگ

– اینترنت وای‌فای رایگان

– خدمات نگهداری کودکان

– سالن‌های سینما

– سالن‌های زیبایی و خدمات بهداشتی

ساعت‌های کاری:

– فروشگاه‌ها:دوشنبه تا شنبه ۱۰:۰۰ صبح تا ۱۰:۰۰ شب

– رستوران‌ها و سینماها: هر روز ۱۰:۰۰ صبح تا ۱:۰۰ شب

La Gavia

این‌جا یکی از بزرگترین مراکز خرید مادرید است که بیش از ۲۰۰ فروشگاه متنوع دارد. این مرکز خرید به‌ویژه برای خانواده‌ها مناسب است زیرا امکانات تفریحی بسیاری در آن وجود دارد. فروشگاه‌های زنجیره‌ای معروف مانند IKEA و Carrefour در این مرکز واقع شده‌اند. فضای باز و زیبای La Gavia مکان مناسبی برای استراحت و پیاده‌روی است و مراکز ورزشی و بازی‌های مختلف نیز برای کودکان و نوجوانان فراهم است.

راه‌های دسترسی:

– مترو: ایستگاه Las Suertes (خط ۱)

– اتوبوس: خطوط ۱۴۵ و E3

خدمات:

– پارکینگ بزرگ و رایگان

– اینترنت وای‌فای رایگان

– خدمات خشک‌شویی و لباس‌شویی

– سینما و تئاتر

– خدمات اجاره خودرو

ساعت‌های کاری:

– فروشگاه‌ها: دوشنبه تا شنبه ۱۰:۰۰ صبح تا ۱۰:۰۰ شب

– رستوران‌ها و سینماها: هر روز ۱۰:۰۰ صبح تا ۱:۰۰ شب

La Vaguada

La Vaguada یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید مادرید است که در سال ۱۹۸۳ افتتاح شده است. این مرکز خرید دارای بیش از ۲۵۰ فروشگاه و بوتیک می‌باشد. La Vaguada به عنوان مرکز خریدی خانوادگی با امکانات ورزشی و تفریحی شناخته می‌شود و سالن‌های سینمای پیشرفته و متنوع نیز در این مرکز قرار دارند. همچنین، این مرکز خرید به‌طور منظم میزبان رویدادها و نمایشگاه‌های مختلف است.

راه‌های دسترسی:

– مترو:ایستگاه Barrio del Pilar (خط ۹)

– اتوبوس: خطوط ۴۲، ۴۹، ۶۷، ۸۳، ۱۳۲، ۱۳۷ و ۱۴۷

خدمات:

– پارکینگ رایگان و وسیع

– اینترنت وای‌فای رایگان

– خدمات درمانی و بهداشتی

– سالن‌های زیبایی و آرایش

– محل بازی کودکان

ساعت‌های کاری:

– فروشگاه‌ها: دوشنبه تا شنبه ۱۰:۰۰ صبح تا ۱۰:۰۰ شب

– رستوران‌ها و سینماها: هر روز ۱۰:۰۰ صبح تا ۱:۰۰ شب

Madrid Xanadú

Madrid Xanadú یکی از بزرگترین مراکز خرید و تفریحی اروپا است که بیش از ۲۰۰ فروشگاه دارد. این مرکز خرید به دلیل داشتن پیست اسکی داخلی معروف است. مجموعه‌ای از رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها انواع غذاها را سرو می‌کنند و سالن‌های سینمای پیشرفته و مدرن نیز در اینجا قرار دارند. همچنین، این مرکز خرید شامل یک آکواریوم بزرگ و متنوع است که جذابیت خاصی به آن بخشیده است.

راه‌های دسترسی:

– خودرو: از طریق بزرگراه A5 (خروجی ۲۲)

– اتوبوس: خطوط ۵۲۸، ۵۳۴ و ۵۳۹

خدمات:

– پارکینگ رایگان و وسیع

– اینترنت وای‌فای رایگان

– پیست اسکی داخلی

– سینما و تئاتر

– خدمات نگهداری کودکان

ساعت‌های کاری:

– فروشگاه‌ها: دوشنبه تا شنبه ۱۰:۰۰ صبح تا ۱۰:۰۰ شب

– رستوران‌ها و سینماها: هر روز ۱۰:۰۰ صبح تا ۱:۰۰ شب

برای مشاهده قیمت و خرید تور اسپانیا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور اسپانیا

مراکز تفریحی و تفرجی مادرید

شهر مادرید اسپانیا علاوه بر جاذبه‌های تاریخی، مکان‌های تفریحی متنوعی را نیز در خود دارد که می‌توانند سفر شما را هیجان انگیزتر کنند. در ادامه با معروف‌ترین مراکز تفریحی مادرید آشنا می‌شویم:

پارک رتیرو

پارک بوئن رتیرو که معنی آن در کلمه «پارک استراحتگاه دلپذیر» است، یکی از بهترین مکان‌های تفریحی در مادرید برای کسانی است که مشتاق هستند مدتی را در آرامش و سکوت بگذرانند. این باغ‌های سلطنتی در مساحتی حدود ۳۵۰ هکتار قرار گرفته و فعالیت‌های جذابی مانند قایق‌سواری، نمایشگاه‌های هنری و غیره را ارائه می‌دهند.

ساعت بازدید: اپریل تا سپتامبر از ۶ صبح تا نیمه شب، اکتبر تا مارچ ۶ صبح تا ۱۰ شب

آدرس: Plaza de la Independencia, 7, 28001 Madrid

ورود به پارک رایگان است.

کاخ کریستال

اگرچه این بنای جادویی در داخل پارک بوئن رتیرو که در بالا ذکر شد قرار دارد، اما به قدری زیباست که می‌توان آن را به صورت جداگانه در فهرست مکان‌های تفریحی مادرید قرار داد! Palacio de Cristal که یکی از مکان های مورد علاقه برای بازدید در مادرید برای مردم محلی و گردشگران به حساب می آید، کاملاً از شیشه و فلز ساخته شده و بهترین مکان برای بازدید از گیاهان و جانوران در نمایشگاه‌های عمومی است.

ساعت بازدید: تمامی روزهای هفته از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

آدرس: Paseo República de Cuba, 4, 28009 Madrid

مبلغ ورودی ۱۰ یورو برای هر نفر

بازار سن میگل

بازار سن میگل از مکان‌های تفریحی شلوغ شهر مادرید اسپانیا است که در نزدیکی میدان پلازا مایور قرار گرفته و بازاری سرپوشیده است که به گردشگران این امکان را می‌دهد تا زندگی مردم محلی مادرید را از نزدیک ببینند. در داخل بازار علاوه بر فروشگاه‌های رنگارنگ انواع غذاهای محلی نیز وجود دارد.

ساعت کاری: از یکشنبه تا چهارشنبه ۱۰ صبح تا نیمه شب، از پنجشنبه تا سه شنبه ۱۰ صبح تا ۲ نیمه شب

آدرس: Plaza de San Miguel, s/n, 28005 Madrid

ورودی رایگان است.

راهنمای حمل و نقل عمومی در مادرید

سیستم حمل و نقل عمومی در شهر مادرید اسپانیا به داشتن خطوط منظم و سریع در سراسر قاره اروپا معروف است. این شهر ۱۳ خط مترو، بیش از ۱۷۰ خط اتوبوس (EMT)، ۳ خط تراموا و ۱۰ خط کرکانیاس (قطارهای محلی که مرکز شهر را به حومه شهر پیوند می‌دهند) دارد. قیمت بلیط مترو و اتوبوس در مادرید  بسیار ارزان است. به عنوان مثال قیمت هر بلیط  تنها ۱/۵۰ الی ۲ یورو بوده و حتی با خرید بلیط ۱۰ روزه فقط ۱۲ یورو پرداخت خواهید کرد. علاوه بر این‌ها مزیت خوب دیگر سیستم حمل و نقل در مادرید، واحد بودن بلیط برای تمام وسایل نقله عمومی است. برای خرید بلیط می‌توانید به باجه‌های بلیط در ایستگاه‌ها و یا دستگاه‌های خودکار مراجعه کنید. کار با این دستگاه‌ها بسیار آسان بوده و راهنمای استفاده نیز دارند.

مترو مادرید ۲۸۲ خط فعال دارد که دسترسی مسافران را به تمام نقاز شهر و حتی اطراف مادرید امکان‌پذیر می‌کند. متروها  از ۰۶:۰۰ تا ۰۱:۳۰ با فاصله ۵ دقیقه‌ای بین قطارها خدمات خود را ارائه می‌دهند. اتوبوس‌های استاندارد EMT قرمز نیز از دیگر راه‌های حمل و نقل عمومی در مادرید شناخته می‌شوند. این اتوبوس‌ها در مسیرهای منظمی  بین ساعت ۶:۳۰ و ۲۲:۳۰ فعال می‌باشند.

بیشتر بخوانید …

بهترین موزه های مادرید | پایتخت تاریخی اسپانیا

فصول مختلف سال و تاثیر آن بر سفر به مادرید

با توجه به موقعیت مکانی شهر مادرید اسپانیا دو فصل بهار و تابستان را می‌توان بهترین زمان برای سفر به مادرید دانست. در این فصل‌ها هوا بسیار معتدل بوده و شما می‌توانید بدون دغدغه از جاذبه‌های گردشگری مادرید دیدن کنید.

بهترین زمان سفر به مادرید برای بازدید از جاذبه های تاریخی

از آنجا که تابستان های مادرید از نظر گردشگری بسیار شلوغ است اگر می‌خواهید مدت زمان کمتری را در صف‌های ورودی صرف کنید بهتر است پاییز و اوایل زمستان را برای سفر انتخاب کنید. در نیمه دوم سال مادرید خلوت‌تر شده و شما به راحتی می‌توانید از جادبه های تاریخی مانند کاخ سلطنتی یا موزه پرادو دیدن کنید.

بهترین زمان سفر به مادرید برای دیدن مسابقات گاوبازی

فستیوال‌های گاو بازی مادرید بین ماه‌های اردیبشت تا اوایل مهر ماه برگزار می‌شوند.

بهترین زمان سفر به مادرید برای خرید

بهترین زمان سفر به مادرید برای خرید دو فصل تابستان و زمستان هستند. چرا که در این فصل‌ها جشنواره‌های خرید برگزار شده و می‌توانید اجناس را با تخفیف‌های باورنکردنی خریداری کنید.

معرفی بهترین هتل‌های مادرید

شهر مادرید اسپانیا با انواع میهمانخانه‌ها و هتل‌های ۳ تا ۵ ستاره از گردشگران خود پذیرایی می‌کند. در ادامه بهترین هتل‌های این شهر را معرفی می‌کنیم:

هتل های ۳ ستاره در مرکز مادرید

  • Blume Cruz Suites
  • مسافرخانه Alhambra Suites
  • Hostal Alexis Madrid
  • هتل Victoria 4 Puerta Del Sol

هتل های ۴ ستاره مادرید

  • هتل کاتالونیا اتوکا (Catalonia Atocha)
  • هتل امپرادور مادرید (Emperador)
  • هتل سانتو دومینگو (Hotel Santo Domingo)
  • هتل پرچیادوس (Preciados)
  • هتل اروستارز سنترال (Eurostars Central)
  • هتل دیر مادرید (Dear Hotel Madrid)
  • هتل کاتالونیا گرن ویا (Catalonia Gran Vía)
  • هتل لیابنی (Hotel Liabeny)

هتل های ۵ ستاره مادرید

  • هتل ان اچ کالکشن مادرید پالاسیو د تپا (NH Collection Madrid Palacio de Tepa)
  • هتل یورواستارز مادرید تاور (Eurostars Madrid Tower)
  • هتل پوئرتا امریکا (Hotel Puerta America)
  • هتل اربن (Hotel Urban)
  • هتل یورواستارز سوییتز میراسیرا (Eurostars Suites Mirasierra)
  • هتل ریتز مادرید (Hotel Ritz Madrid)

سخن آخر

در این مطلب درباره شهر مادرید اسپانیا صحبت کردیم. شهری که عنوان قلب تپنده اسپانیا را از آن خود کرده و با تفریحات متنوع، جاذبه‌های تاریخی باشکوه و هتل‌های شیک از میهمانان خود پذیرایی می‌کند. در انتها یادآور می‌شویم که جهت کسب اطلاعات از  تور مادرید برای اقامت در شهرهای اسپانیا و همچنین ویزای توریستی اسپانیا  می‌توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

سوالات متداول

چرا شهر مادرید اسپانیا تا این اندازه معروف شده است؟

مادرید به لطف داشتن آب و هوای عالی، معماری‌های باشکوه و فرهنگ و هنر غنی به یکی از پرطرفدارترین شهرهای اروپا تبدیل شده است.

در۳ روز می‌توان از جادبه های مادرید دیدن کرد؟

۳ روز در مادرید زمان مناسبی برای بازدید از جاذبه های اصلی مانند کاخ سلطنتی و ال پرادو، کاوش در فضاهای سبز زیبای مادرید، مانند ال رتیرو، و لذت بردن از محیط در بسیاری از محله های پر جنب و جوش مانند لاتینا است.

برای مشاهده قیمت و خرید تور اسپانیا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور اسپانیا
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
سارا اشرف نژاد
از همان ابتدای شروع به تحصیل، علی رغم تمام تبلیغات محیطی منفی بر علیه رشته انسانی، شیفته ادبیات و زنگ انشا بودم. به تدریج که به همراه کتاب‌های رمانم بزرگ‌ و بزرگ‌تر شدم، برای یافتن پاسخ سوالات بنیادی‌ام وارد رشته ادیان و عرفان شدم و این نقطه‌ی آشنایی من با فلسفه و هستی شناسی بود که دختری عاشق نوشتن و کشف جهان از من ساخت! اکنون من مسافری قصه گو در کوچه پس کوچه‌های ایران و جهان هستم که با نوشته‌هایم شمارا همراه خود به سفر می‌برم..
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید