40 غذای خوشمزه کشور های اروپایی | غذاهای اروپایی معروف

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در پنج‌شنبه 7 سپتامبر 2023
Loading...

از بخش‌های هیجان انگیز سفر به اروپا رستوران گردی و تست غذاهای لذیذ اروپایی ست. غذاهایی که هم طعمی بی‌نظیر دارند  و هم ظاهری وسوسه‌انگیز! قاره اروپا نه فقط به طبیعت سرسبز و جاذبه‌های تاریخی بلکه به داشتن غذاهای خوش آب و رنگ نیز در تمام دنیا معروف می‌باشد. این قاره اهمیت ویژه‌ای به غذا داده و از این طریق توانسته توجه گردشگران بسیاری را به سوی خود جلب کند. در اینجا می‌خواهیم غذاهای اروپایی معروف و لذیذترین غذاهای خارجی را به طرفداران رستوران گردی در سفر معرفی کنیم.

امروزه به لطف اینستاگرام و ایفلوئنسرها به راحتی می‌توان به روش پخت غذاهای اروپایی و بین‌المللی دسترسی پیدا کرد. اما تست غذاهای اروپایی معروف آن هم در کشورهایی مانند ایتالیا، فرانسه و اسپانیا حال و هوای دیگر دارد. پس اگر مسافر تور اروپا هستید حتما این ۴۰ غذای لذیذ را امتحان کنید. اما قبل از آن شما را با لیستی جذاب از غذاهای خارجی معروف سراسر دنیا آشنا می‌کنیم.

اسم غذاهای خارجی معروف

غذا همیشه نقشی مهم و اساسی در زندگی بشر داشته تا جایی که امروزه بخش اصلی معرفی فرهنگ و پیشینه تاریخی مقاصد گردشگری را نیز بر عهده دارد. بنا بر همین تعریف هر مقصد دارای فرهنگ غذایی متفاوت بوده و از آن برای جذب گردشگر بهره می‌برد. همین موضوع بهانه‌ای شد بر اینکه نگاهی کلی داشته باشیم به معروفترین و لذیذترین غذاهای دنیا، غذاهایی که با طعم متفاوت خود اصطلاح «شکم گردی» را وارد دنیای گردشگری کرده‌اند.

دوبلین کادل؛ غذای محبوب ایرلندی‌ها

Irish stew غذای ملی کشور ایرلند و از غذاهای اروپایی معروف است که به دلیل ارتباط نزدیکی که با دوبلین پایتخت ایرلند دارد با نام دوبلین کادل نیز شناخته می‌شود. ریشه این غذا به تاریخ دور و دراز این کشور برگشته می‌توان گفت تلفیقی از غذاهای سنتی انگلیس و اسکاتلند را دارد. سوسیس، کالباس، بیکن و سیب زمینی ترکیبات اصلی غذای دوبلین را تشکیل می‌دهند. برای تهیه این غذا مواد را با ادویه‌های ویژه پخته و در نهایت به صورت سوپ میل می‌کنند.

ساراواک لاکسا؛ سوپ سنتی مالزی

ساراواک لاکسا پیشنهادی عالی برای آن دسته از مسافران تور مالزی ست که به غذاهای تند علاقه دارند. لاکسا در واقع با انواع سوپ در مالزی می‌گویند که از رشته‌های تند نودل تهیه شده و با توجه به مواد آن انواع مختلف دارد. ساراواک لاکسا نیز غذای سنتی مربوط به استانی به همین نام در مالزی ست که از رشته‌های نودل، شیر نارگیل، گوشت مرغ، ماهی یا میگو، به همراه ادویه‌های تند تهیه می‌شود.

 بورک؛ از غذاهای معروف بالکانی

نام بورک قطعاً نامی آشنا برای افرادی ست که تور ترکیه را تجربه کرده‌اند. این لقمه‎‌های نسبتاً کوچک و لذیذ از غذاهای سنتی منطقه بالکان مانند یونان، رمانی، آلبانی، ترکیه و غیره به شمار می‌روند. برای تهیه بورک انواع مواد مانند اسفناج، گوشت قرمز یا گوشت مرغ را با توجه به سلیقه غذایی سرآشپز در نان مخصوص پیچیده و سرخ می‌کنند. بورک‌ها با توجه به اندازه‌ای که دارند و نحوه سرو آن‌ها می‌توان در میان لیست غذاهای خیابانی قرار داد.

کاری ویندالو؛ خورشت تند هندی

اگر به منو رستوران‌های هندی نگاه بی اندازیم نام خورش کاری ویندالو را در بیش از ۹۰ درصد آن‌ها می‌بینیم. این خورشت تند ترکیبی لذیذ از گوشت خوابانده‌ شده در سیر و سرکه خرما، پیاز و انواع ادویه را در خود داشته و با برنج سرو می‌شود. به دلیل شباهت کاری ویندالو به غذاهای ایرانی می‌توانید با خیال راحت آن را سفارش داده و از میل کردن این غذای نسبتاً تند لذت ببرید.

پد تای؛ معروفترین غذای تایلندی

 ترکیب نودل‌، تکه‌های توفو و نیمرو، تمبر هندی، فلفل، سیر خشک، سس ماهی یا میگو و شیره خرما غذای ملی تایلند به نام پد تای را تشکیل می‌دهند. این غذا در میان تایلندی‌ها بسیار محبوب بوده و تست آن را به شما پیشنهاد می‌دهیم. چنانچه ماهی و میگو را از پد تای حذف کنیم می‌توان آن را در لیست غذاهای مخصوص گیاه خواران نیز قرار داد.

بیشتر بخوانید

خوشمزه ترین غذاهای ایتالیایی

بوریتو؛ یک صبحانه عالی در مکزیک

بوریتو غذای سنتی مکزیک است که در وعده‌های غذایی صبحانه یا میان‌وعده‌ها سرو می‌شود. این غذا به دلیل آزادی انتخاب در مواد آن در نزد گیاهخواران نیز محبوب می‌باشد. پایه اصلی بوریتو نوعی نان ترد شده گندم است که با موادی از مانند گوشت مرغ، گوشت قرمز، انواع سبزیجات، نیمرو و حتی سوسیس یا کالباس پر می‌شود. در واقع این کاملاً به طبع غذایی شما بستگی دارد که نان بوریتو خود را با کدام مواد غذایی پر کنید.

گولاش؛ خوراک ملی مجارستانی‌ها

در ادامه مطلب به معرفی گولاش از دیگر غذاهای اروپایی معروف می‌رسیم. در واقع این غذا یک خوراک سنتی مجارستانی ست که در سراسر اروپا طرفداران خاص خود را دارد. سوپ سنتی گولاش از ترکیب مهیج فلفل فراوان، پیاز، هویج، گوشت گوساله یا گوسفند، سیب‌زمینی و رشته‌فرنگی تهیه شده و مخصوص فصل‌های سرد و بارانی ست. در بیشتر نقاط اروپا معمولا سوپی را که با پابریکا فراوان درست شود به اسم گولاش می‌شناسند.

لاهماجون؛ پیتزای مخصوص ترکیه

لاهاماجون به معنای گوت و خمیر به نام پیتزای مخصوص ترکیه در تمام دنیا معروف شده است. این پیتزا نوعی خمیر است که بر روی آن موادی مانند گوشت چرخ کرده، فلفل و سبزیجات ریخته آن را با حرارت ملایم می‌پزند. برخی برای طه دار شدن لاهاماجون از جفری خرد شده نیز استفاده می‌کنند. این پیتزای بسیار لذیذ را می‌توانید برای وعده‌های غذایی نهار یا شام با سس قرمز میل کنید.

بیشتر بخوانید

معروف ترین غذاهای ترکیه کدامند؟ (+لیست بهترین غذاهای محلی ترکیه)

سوپ نودل فو؛ سوپ سنتی ویتنام

سوپ نودل فو همانطور که از اسمش پیداست رشته‌های نودل تهیه می‌شود. ویتنامی‌ها برای طعم دار کردن نودل و تبدیل آن با سوپی لذیذ از آب گوشت، مقداری گوشت گوسفند یا گوساله، سبزیجاتی مانند ریحان، گشنیز و نعنا، پیاز، هویج، پیازچه، قارچ، نمک و مارچوبه استفاده می‌کند. سوپ نودل فو همراه لیمو تازه به عنوان وعده‌های غذایی اصلی سرو می‌شود.

پیروگی؛ دلمه به سبک لهستان

پیروگی را می‌توان از غذاهای اروپایی معروف و پایه ثابت میهمانی‌های کوچک و بزرگ لهستانی‌ها دانست. این دلمه مخصوص نانی خمیری شکل دارد که درون آن با مواد دلخواه مانند سیب‌زمینی، گوشت چرخ‌کرده، پنیر خردشده، پنیر سفید، کالباس، قارچ، کلم سفید، اسفناج، سوسیس و یا کلم ترش پر شده و پخته می‌شود. پیروگی را می‌توانید به عنوان وعده غذای اصلی در منو فست فودهای لهستان پیدا کنید.

غذاهای اروپایی معروف

در ادامه با معروفترین غذاهای اروپایی که در تمام دنیا معروف هستند آشنا می‌شویم:

۱- پیتزا ناپلی از پیتزاهای معروف ایتالیایی

پیتزا ناپلی به دلیل اندازه‌های مخصوص نان، آرد و سایر مواد خود در ایتالیا بسیار معروف شده است. علاوه بر این یک پیتزا ناپلی حرفه‌ای بایستی زمان پخت دقیق داشته باشد. تمام این ترفندها را سرآشپزان حرفه‌ای ایتالیا بلد بوده و در آن ماهر هستند؛ بنابراین اگر مسافر تور ایتالیا هستید؛ برای یک بار هم که شده پیتزا ناپلی را سفارش دهید مطمئن باشید طعم آن برای همیشه در خاطرتان خواهد ماند.

۲- استیک بیسترو؛ استیک معروف فرانسوی

استیک‌ها همیشه در لیست غذاهای اروپایی معروف جایگاهی ویژه دارند. به جرئت می‌توان گفت کمتر کسی ست که به این غذای لذیذ علاقه نداشته باشد. استیک بیسترو یک غذای کلاسیک فرانسوی ست که همیشه همراه با سیب زمینی و سس مخصوص سرو می‌شود. این غذا با تکنیک‌های خاص سرآشپزان فرانسوی پخته شده و به همین دلیل بسیار محبوب است. پیشنهاد میکنیم در سفر تور فرانسه خود لذت خوردن این غذا را تجربه کنید. 

۳- پنکان(Pan con tomate) از غذاهای اروپایی معروف

پنکان اسپانیایی به قدری خوش آب و رنگ است که با دیدنش آب از دهانتان سرازیر می‌شود. این بشقاب غذای مخصوص شهر بارسلون است و بیکن‌های پخته شده، نان برشته، بلوط سرخ شده، گوجه فرنگی و نوعی ماهی مخصوص را در خود دارد. در واقع این غذا علاوه بر خوش طعم بودن سرشار از پروتئین بوده و برای ورزشکاران بسیار مقوی می‌باشد. یادتون باشه در تور بارسلونا امکان تجربه خوردن این غذا را دارید. 

۴- سیب استرودل؛ شیرینی مخصوص جمهوری چک

یک شیرینی بسیار ترد و خوشمزه که نه فقط در جمهوری چک بلکه در تمام اروپا طرفداران بسیاری دارد. این شیرینی خمیر مخصوصی ست که با سیب، گردو و کشمش بسیار ترکیب و پخته می‌شود. سیب استرودل را می‌توانید همراه با چای یا قهوه در کافه‌های پراگ سفارش داده و به عنوان میان وعده سرو کنید.

۵- وینرشنیتسل؛ یک غذای اتریشی

شنیستل‌ها غذاهای معروفی هستند که به دلیل پخت سریع در دنیایی که همیشه برای تهیه غذا وقت کم است طرفداران زیادی دارند. وینرشنیستل یک نوع غذای اتریشی ست که در اصل وینی می‌باشد. این غذا با گوشت گوساله تهیه شده و بر حسب سلیقه با نان یا به صورت خالی سرو می‌شود. از مخلفات این غذا می‌توان به لیمو تازه، کاهو و گوجه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید

راهنمای سفر به وین، عروس اروپا

۶- راگو؛ غذای منطقه توسکان

ایتالیا و ماکارونی با یکدیگر پیوندی دیرینه دارند. درواقع می‌توان گفت ایتالیایی‌ها با ماکارونی معجزه می‌کنند و راگو غذای منطقه توسکان یکی از این معجزات است. راگو بشقابی پر از ماکارونی ست که با مواد و ادویه‌های مخصوص پر شده و همراه با سس‌های سفید و قرمز ایتالیایی سرو می‌شود. این غذا در منطقه توسکان بسیار محبوب بوده و طعمی لذیذ دارد.

۷- بورشت؛ سوپ مخصوص اوکراین

در معرفی غذاهای اروپایی معروف به کشور اوکراین می‌رسیم. بورشت سوپ مخصوص اوکراینی ست که رنگی قرمز و طعمی ترش دارد. مایه اصلی این غذا چغندر است و ادویه‌‌های خاص اوکراینی به آن اضافه می‌شود. سوپ بورشت را با توجه به دمای هوا هم به صورت گرم و هم به صورت سرد میل می‌کنند.

۸- ماهی و چیپس معروف انگلیسی

از غذاهای پرطرفدار انگلیسی می‌توان به ماهی و چیپس یا همان فیش اند چیپس معروف اشاره کرد. احتمالاً نام این غذای لذیذ را در منو سوخاری‌های ایران نیز دیده یا آن را امتحان کرده‌اید. این غذا ماهی با سیب زمینی سرخ شده است که همراه با سبزیجاتی مثل کاهو، گوجه و سس مخصوص به عنوان وعده اصلی سرو می‌شود.

۹- کوفته سوئدی

کوفته فقط مخصوص تبریز نیست بلکه سوئدی‌ها هم کوفته مخصوص به خودشان را دارند. کوفته سوئدی از گوشت گاو تهیه شده و پنیر به همراه ادویه‌های مخصوص سوئدی به آن اضافه می‌شود. می‌‎توانید این کوفته لذیذ را به عنوان غذای اصلی در رستوران‌های سوئد سفارش دهید. البته طعم و شکل کوفته تبریزی را کاملاً فراموش کنید چرا که قرار است یک غذای متفاوت و جذاب را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید

نگاهی به سانتورینی، جزیره سفیدپوش یونان در اروپا

۱۰- موساکا در آتن، یونان

وقتی پای بادمجان در میان باشد چیزی جز یک غذای لذیذ را نمی‌توان انتظار داشت. موساکا از غذاهای اروپایی معروف است که اصالتاً یونانی بوده و با بادمجان تهیه می‌شود. در این غذا سیب زمینی، گوشت چرخ کرده و سس بشامل در میان لایه‌های بادمجان قرار گرفته و ترکیبی جادویی به وجود می‌آورند.

پر طرفدارترین غذاهای اروپایی

در سفر به اروپا حتما  غذاهاییی که در زیر معرفی می‌شوند را امتحان کنید:

سوسیس کاری (Currywurst) آلمان

این غذا بهترین انتخاب برای کسانی است که دوست دارند غذاهای تند را تجربه کنند. این غذای دلپذیر در سال ۱۹۴۹ در شهر برلین، برای اولین بار، ارائه شد و شامل سوسیس کوچک و سس قرمز (کچاپ) و پودر کاری است که معمولاً با سیب زمینی سرخ‌شده سرو می‌شود. سوسیس کاری در اروپا به عنوان یک عادت شناخته شده است و سالیانه حدود ۸۰۰ میلیون سر آن در سراسر آلمان توسط فروشندگان فروخته می‌شود.

نان حلقوی (Koulouria) یونان

یکی از غذاهای محبوب در شهر آتن و سایر شهرهای یونان، نان حلقوی کنجدی است. برخی افراد این نان را با پنیر سرو می‌کنند اما حتی بدون همراهی چیز دیگری، طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد. این نان حلقه‌ای دارای شیرینی بسیار سبک و خوش‌طعمی است و ترد است. همچنین اضافه کردن کنجد به آن طعم آن را بیشتر لذت بخش کرده است. می‌توانید این نان لذیذ را به عنوان صبحانه یا در هنگام بازدید از جاهای تاریخی مانند آکروپلیس آتن، بچشید کنید.

ساپلی ایتالیا

غذای خیابانی محبوب در رم، توپ‌های طلایی برنج هستند. آن‌ها با کمی گوشت و پنیر موزارلا انباشته شده و سرخ شده‌اند. به راحتی می‌توانید یکی از آن‌ها را با کمک انگشت خود نصف کنید و مشاهده کنید که پنیر به شکل حلقه‌ای است و رشته‌ها گره خورده‌اند.

تارت کاستارد پرتغال

شما می‌توانید با پراسا دی فیگورا سوار واگن شماره ۱۵ شوید و به سمت غرب، به سمت ساحل در حومه بلم بروید. در این مکان، دستور پخت رمزآلود راهبان صومعه جرونیموس هنوز هم استفاده می‌شود. در اینجا، شما می‌توانید محبوب‌ترین تارت کاستارد را به صورت کرمی، کاراملی و گرم خورد که روی آن دارچین و شکر پاشیده شده است و با قهوه سیاه بیکا سرو می‌شود.

بیشتر بخوانید

با شهر دیدنی پورتو + معرفی جاذبه های دیدنی پورتو برای سفر به پرتغال

هِرینگ، هلند

هلند کشوری است که به داشتن غذاهای دریایی مشهور است و یکی از این غذاها و البته مهم‌ترین آن‌ها «هِرینگ» نام دارد. هِرینگ یک ماهی نقره‌ای کوچک است که به عنوان سمبل غذاهای هلندی شناخته می‌شود. می‌توان هِرینگ را در تمامی سوپرمارکت‌های هلندی پیدا کرد، اما بهترین زمان برای خوردن این غذا در این کشور اروپایی ابتدای فصل صید است.

کِرِم کاتالان، کاتالونیا، اسپانیا

با توجه به اینکه، بهترین غذاهایی که از کرم و شیرینی درست می‌شوند به فرانسه تعلق دارند. اما یکی از بهترین کاستاردهای دنیا به همراه کارامل سوخته را در کاتالونیا، یک ایالت در قسمت شمالی اسپانیا، می‌توان یافت. در تمامی رستوران‌های شهر بارسلون و ایالت کاتالونیا، می‌توان کرم کاتالان را سفارش داد.

هاگیز، اسکاتلند

آیا معده گوسفند پر شده است؟ آیا تصور می‌کنید که این غذا کمی ترسناک است؟ با وجود این، «هاگیز» یکی از پرطرفدارترین و معروف‌ترین غذاهای اسکاتلند است. این غذا نیز در «ادینبورگ» به صورت همبرگر سرو می‌شود. اگر این توضیحات قانع‌کننده نیستند، بهتر است هنگام سفر به این کشور تاریخی، تست این غذا را از دست ندهید.

پیروجی، لهستان

در تمامی ملل دنیا وجود غذاهای پیچیده‌ای که در خمیر پخته می‌شوند وجود دارد. در لهستان، این غذا با نام “پیروجی” شناخته می‌شود. پیروجی در شکل‌های مختلفی ساخته می‌شود، اما نوع سنتی آن شامل خمیری است که با کره و پیاز پر می‌شود. می‌توان پیروجی را با گوشت یا سبزیجات نیز طبخ کرد. این خوراک در تمامی رستوران‌های لهستان سرو می‌شود.

بیشتر بخوانید

بهترین شهرهای ساحلی اروپا برای تعطیلات بهاری

وارنیکی (Varenyky) اوکراین

در کشور اورکراین، نوعی پیراشکی به نام وارنیکی وجود دارد که طعم بسیار خوشمزه و لذیذی دارد. این پیراشکی با خمیری تهیه می‌شود که می‌تواند با انواع مواد مختلف پر شود. این روش تهیه غذا امکان تنوع بالایی در مزه و محتویات پیراشکی فراهم می‌کند. همچنین، نوع معمول این پیراشکی از گوشت تهیه می‌شود و مواد تشکیل دهنده آن شامل گوشت، پیاز و رب سرخ شده است.

راویولی ایتالیا

راویولی یکی از قدیمی‌ترین غذاهای ایتالیایی است و از دوران امپراتوری رومی‌ها شروع شده است. بازگشت مارکو پولو از چین نیز باعث شد تا این غذا به ایتالیا وارد شود و محبوبیت بیشتری پیدا کند. راویولی به شکل بالشتک‌های کوچکی درست می شود که داخلشان با مواد مختلف پر می‌شوند. نوع محبوب‌تر این غذا راویولی با اسفناج است و به گیاهخواران نیز توصیه می‌شود. آمارها نشان می دهند که خوردن دو یا سه تا راویولی کفایت می کند تا شما احساس سیری کنید.

بیستکا الا فیورنتینا ایتالیا

اگر علاقه‌ی بیشتری به غذای گوشتی ایتالیایی دارید، حتماً باید بیستکا آلا فیورنتینا را تجربه کنید. این غذا صبحانه‌ی سنتی فلورانسی در تمام رستوران‌های فلورانس قابل یافتن است. طعم اصیل و اصلی این غذا زمانی به دست می‌آید که یک تکه‌ی گوشت کمی را روی زغال داغ می‌پزند و آن را به طور خام باقی می‌گذارند.

رتتوی فرانسه

بعد از انتشار فیلم انیمیشن جذاب «رتتویی» در سال ۲۰۰۷، این نام در ذهن بسیاری جا افتاد و بسیاری از افراد، غذایی که در انیمیشن تهیه می‌شد، را به عنوان غذای معروف پاریس در نظر می‌گرفتند. اما رتتویی فقط یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای فرانسه است و تعداد غذاهای خوشمزه فرانسه بسیار بیشتر است. برخی منابع تاریخی اصالت این غذا را به شهر نیس فرانسه و قرن ۱۷۰۰ نسبت می‌دهند.

این غذا شامل گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، بادمجان، پیاز، سیر و کدو است که همگی به صورت لایه‌لایه در دیس قرار می‌گیرند و پخته می‌شوند. برای تکمیل این غذا، از سبزیجات نیز استفاده می‌شود؛ بعضی از آشپزها از سبزیجات کنسرو شده استفاده می‌کنند و بعضی‌های دیگر معتقدند که باید سبزیجات تازه را به این غذا اضافه کرده و یا پیش از این پخته کنند.

رتتویی می‌تواند به عنوان پیش غذا، وعده اصلی یا حتی در کنار یک وعده اصلی دیگر مصرف شود. با توجه به مواد اولیه‌ای که در رتتویی استفاده می‌شود، این غذا برای گیاه‌خواران یک گزینه جالبی است. اگر هم گیاه‌خوار نیستید، ترکیب این غذا با گوشت گریل یا برشته شده بسیار خوشمزه خواهد بود.

بیشتر بخوانید

بدون تست این غذاها در فرانسه به خانه برنگردید!

لازانیا ایتالیا

یکی از قدیمی‌ترین دستورهای پخت در جهان، پاستای بولونیا است که بسیار معروف است. این پاستا با ریختن لایه‌های متناوب پنیر، گوشت و سس بین لایه‌های پاستا ساخته می‌شود. لازانیای ناپلیایی نوع دیگری از لازانیا است که از سوسیس، پنیر ریکوتا و گوشت قلقلی تشکیل شده و با استفاده از پنیر موزارلا به جای سس پخته می‌شود. این غذا به بهترین شکل در شهر ناپل تهیه می‌شود و طعمی بی‌نظیر دارد. لازانیا از ترکیباتی مانند گوشت، سبزیجات خردشده، انواع سس و به خصوص پنیر تهیه می‌شود و همیشه بدون همراهی چاشنی یا سالاد سرو می‌شود. در مورد تاریخچه این غذا، اختلاف‌هایی وجود دارد که آیا در قرون وسطی در ناپل ایجاد شده است یا ریشه‌های آن در یونان باستان قابل بازگشت است.

ژیرو یونان

سوولاکی (Souvlaki) مربوط به خوراکی‌هایی از گوشت است که در اسپیدوس (سیخ) قرار می‌گیرد و سپس سرخ می‌شود. این گوشت معمولاً مرغ یا گوسفند است و ممکن است به صورت تکه‌های بزرگ یا خرد شده سرو شود. عموماً سوولاکی همراه با سس توم خمیری سرو می‌شود و می‌تواند به همراه نان پیتا، نان فلفل یا سبزیجات نیز سرو شود.

کباب، آن قطعه‌ای از گوشت است که در اسپیدوس (سیخ) قرار داده شده و سپس پخته می‌شود. این گوشت ممکن است مرغ، گوشت قرمز، گوشت گاو یا حتی ماهی باشد. کباب معمولاً با سس‌های مختلف همراه است و می‌تواند با نان، برنج یا سبزیجات تزیین و سرو شود. بسته به نوع گوشت و سس‌های استفاده شده ، طعم و مزه آن متفاوت است.

از نظر تفاوت‌هایی که بین این سه غذا وجود دارد، می‌توان گفت که ژیرو بیشتر شباهتی به دوغشی یا شاورما دارد و معمولاً با سبزیجات و سس سرو می شود. سوولاکی و کباب کمی شبیه به یکدیگر هستند، اما سوولاکی ممکن است به صورت تکه‌های بزرگ باشد در حالی که کباب معمولاً به صورت دسته‌ای از تکه‌های کوچک تر سرو می‌شود.

بنابراین، در حالی که این غذاها با هم مشابه هستند، اما تفاوت‌هایی در انواع گوشت و روش سرو و همچنین سس‌های استفاده شده وجود دارد. اما هر سه از این غذاها خوشمزه و محبوب هستند و به عنوان غذاهای سنتی یونانی شهرت دارند.

کباب یکشنبه انگلیسی با پودینگ یورکشایر

در انگلستان، یک غذای محبوب و معروف که طرفداران زیادی دارد، کباب ویژه روز یکشنبه است. این غذا به طور خاص در تعطیلات یکشنبه آخر هر هفته سرو می‌شود و عطر و طعم بی‌نظیری دارد. از مواد اصلی این غذا می‌توان به گوشت کبابی، سیب‌زمینی و سس گریوی اشاره کرد.
افراد علاقه‌مند به این غذا را معمولاً با یک پودینگ به نام یورکشایر همراه می‌خورند. یورکشایر از موادی مانند تخم‌مرغ، آرد و شیر تهیه می‌شود و در بسیاری از غذاهای انگلیسی استفاده می‌شود. جانبی های دیگر این غذا شامل سبزیجات تازه‌ای مانند نخودفرنگی، ذرت، هویج و بروکلی، سوسیس و لوبیا است.
اگر قصد سفر به انگلستان دارید، بهتر است به رستوران‌‌های معروفی مثل The Windsor Castle و Notting Hill در لندن سر بزنید تا این غذا را امتحان کنید.

بیف استراگانوف

یکی از غذاهای محبوب روسیه، بیف استروگانوف است که در سراسر جهان شهرت دارد. این غذا در انواع مختلفی تهیه می‌شود، اما یکی از روش‌های رایج آن، برش سیب زمینی به‌صورت نوارهای باریک و سرخ کردن آن‌ها است. ظاهر آن باید به‌شکل سیب زمینی سرخ کرده و باریک باشد. سپس گوشت بوقلمون یا گاو را نیز برش باریک می‌کنند و سرخ می‌کنند. برای سس، از خامه ترش روسی، پیاز و سس کره استفاده می‌شود.

غذای بین المللی

نام غذاهای بین‌المللی را بسیار شنیده‌ایم؛ اما می‌دانید معروفترین غذاهای بین‌المللی کدام‌ها هستند؟ در ادامه لیستی از بهترین غذاهای بین‌المللی را در اختیارتان قرار می‎دهیم:

  • چیکن رایس، سنگاپور
  • فلافل، فلسطین-مصر-لبنان
  • هارگوی، هنک کنگ
  • ماهی غلتان در نمک و فلفل، استرالیا
  • کیچارونز، پرو
  • اسمو ربرد، دانمارک
  • پارمیگیانو-رجیانو، ایتالیا
  • رامن، ژاپن
  • بیف کورایزو، آرژانتین
  • برنج ایرانی

بیشتر بخوانید

راهنمای کامل سفر به فرانسه | فقط در ۱۰ دقیقه بخوانید

خوشمزه ترین غذای دنیا

انتخاب یک مورد به عنوان خوشمزه ترین غذای دنیا کاری ست محال و نشدنی چرا که این یک مورد را هر کس با توجه به سلیقه و ذائقه‌ای که دارد انتخاب می‌کند؛ اما فراموش نکنید که سفر فرصتی ست برای تجربه کردن غذاهای جدید پس اگر وسواس غذایی دارید آن را کنار گذاشته و در طول سفر فرصت تست غذاهای محلی را از دست ندهید. مطمئن باشید با این کار موارد زیادی را می‌توانید به لیست غذاهای مورد علاقه‌تان اضافه کنید.

سخن آخر

در نظر داشته باشید؛ برای شروع یک سفر جذاب باید یک سری مدارک و وسایل را اماده کنید. یکی از مدارک مهم برای یک سفر جذاب در خارج از مرزهای کشور ویزای توریستی ان کشور است.  ولی اگر تصمیم دارید بافرهنگ‌های بیشتری آشنا شوید، می‌توانید اقدامات لازم جهت دریافت ویزای توریستی شینگن را انجام دهید. کارشناسان ستاره ونک در این راه همراه و همسفر شما هستند.  

سوالات متداول

معروفترین غذای اروپا کدام است؟

از ۱۳ غذای سنتی اروپا می‌توان به اسکارگو (فرانسه)، فیش اند چیپس (انگلیس)، شاه ماهی (هلند)، ژیروس (یونان)، فوندو پنیر (سوئیس)، پائلا (اسپانیا) و پیتزا (ایتالیا) اشاره کرد.

کدام شهرهای اروپایی بهترین غذاها را دارند؟

غذاهای شهرهای بولونیا،کپنهاگ،پالرمو، پورتو، سانتورینی، بوداپست، مجارستان و لیوبلیانا از خوشمزه‌ترین و لذیذترین غذاهای اروپایی هستند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور اروپا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور اروپا
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید