معرفی خوشمزه‌ترین و لذیذترین غذاهای مالدیو

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 17 مه 2023
Loading...

امتحان کردن غذاهای محلی از مهم‌ترین کارهایی است که هر گردشگر باید انجام دهد. بعضی از کشورها بهشت شکم‌گردی محسوب می‌شوند و اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید، مالدیو می‌تواند یکی از این بهشت‌ها باشد. ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم خوشمزه‌ترین و لذیذترین غذاهای مالدیو را به شما معرفی کنیم تا در سفر به این کشور، آن‌ها در لیست تست قرار دهید. برای آشنایی بیشتر با غذاهای مالدیو با ما همراه باشید.

غذاهای مالدیو؛ خوشمزه‌های دریایی

غذاهای مالدیو تلفیقی از سبک غذایی کشورها همسایه مانند هند و سریلانکا است و از آنجایی که این کشور در میانه اقیانوس قرار دارد، غذاهای دریایی اصلی‌ترین منوی غذایی مالدیو را تشکیل می‌دهند. (رزرو تور مالدیو)

نارگیل یکی دیگر از محصولات غذایی محبوب و رایج در این کشور است که به اشکال مختلف مانند شیر، روغن یا پودر در کنار وعده‌های اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در حالت کلی، غذاهای مالدیو طعمی تند و ملایم و شیرینی لطیفی دارند و با استفاده از تکنیک‌های قدیمی بومیان این کشور طبخ می‌شود.

گستره غذایی مالدیو راضی‌کننده است و همه طیف‌ها، از گیاهخواران تا سایر رژیم‌های غذایی می‌توانند بدون آنکه رژیم خود را برهم بزنند، از منوی غذاهای مالدیو لذت ببرند.

در ادامه با معروف‌ترین غذاهای مالدیو آشنا خواهید شد:

گارودیه (سوپ ماهی)

گارودیه یکی از غذاهای قدیمی و اصیل مالدیو است و در اکثر سفره‌های غذایی بومیان این کشور پیدا می‌شود. این غذا نوعی سوپ ماهی است که از ترکیب ماهی، آب و نمک طبخ و به همراه لیمو، برنج، فلفل قرمز و پیاز خورده می‌شود.

کجا گارودیه بخوریم؟

بهترین رستوران و کافه‌هایی که می‌توان در آن‌ها گارودیه را با کیفیت مناسب سرو کرد عبارتند از: کافه ایبری در هولهوماله، کافه جاز در ماله، کافه موراکا در استراحتگاه جزیره ای میریهی.

ماشونی (تن دودی خرد شده)

ماشونی یا ماسهونی یکی دیگر از غذاهای مالدیو است که مصرف آن میان بومیان مالدیو رواج دارد.

این غذا از ترکیب ماهی تن خرد شده و نارگیل رنده شده به همراه پیاز و لیمو درست می‌شود. به عقیده گردشگران، ماشونی محبوب‌ترین صبحانه مالدیو است که با نان مخصوصی به نام روشی خورده می‌شود.

کجا ماشونی بخوریم؟

رستوران بدوتاکوروفانو در ماگو، رستوران کریستال سندز در مافوشی و غذاخوری‌های بندر غربی ماله.

بیشتر بخوانید …

معرفی ۱۰ تا از جذابترین جاهای دیدنی مالدیو

مسروشی

مسروشی نوعی نان است که داخل آن را با ماهی تن دودی و نارگیل پر می‌کنند. بومیان مالدیو این غذا را با ادویه‌های محلی، علی‌الخصوص کاری، طبخ می‌کنند که طعم بی‌نظیری به آن می‌دهد.

می‌توان این مورد از غذاهای مالدیو را نوعی پیراشکی ماهی تن هم دانست.

کجا مسروشی بخوریم؟

کافه ریو در ماله، رستوران فایندندی کمند.، رستوران لنوولی در هلهوماله.

بیس کیمیا

اگر بخواهیم این گزینه از غذاهای مالدیو را به چیزی تشبیه کنیم، سمبوسه نزدیک‌ترین گزینه خواهد بود. بیس کیمیا نوعی میان‌وعده محبوب در مالدیو است که برای درست کردن آن، ترکیب تخم‌مرغ آب‌پز، ماهی تن، پیاز خلال شده و تفت داده شده به همراه کلم خرد شده را داخل نوعی نان می‌پیچیند و سرخ می‌کنند.

هر گردشگری که به مالدیو سفر می‌کند، باید حداقل یک‌بار بیس کیمیا را به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین غذاهای مالدیو، امتحان کند.

کجا بیس کیمیا بخوریم؟

کافه‌های خیابانی ماله و هولهوماله بهترین مکان برای پیدا کردن بیس کیمیا هستند.

بیشتر بخوانید …

بازدید از معروف‌ترین مراکز خرید مالدیو را در سفر خود فراموش نکنید

بوشی ماشونی (سالاد گل موز)

تعجب کردید؟ سبد غذایی مردم مالدیو همیشه گردشگران را شگفت‌زده و متعجب می‌کند. بوشی ماشونی چیزی بین سالسا و سالاد است و از ترکیب گل‌های موز ترد و رنده شده به همراه نارگیل درست می‌شود.

البته نباید از نقش ادویه‌هایی مانند کاری، زردچوبه و زیره برای طعم‌دار کردن این پیش‌غذا غافل شد. بومی‌ها این مورد از غذاهای مالدیو را به همراه ادویه‌جات، ترشی‌جان، لیمو ترش و فلفل مخصوص مالدیو سرو می‌کنند.

کجا بوشی ماشونی بخوریم؟

کافه ایبری در هولهوماله، رستوران کریستال سندز در مافوشی، کافه ریو در ماله.

کتلت ماهی ریف

ماهی ریف یکی از لذیذترین و محبوب‌ترین غذاهای مالدیو است. بومیان مالدیو  این ماهی خوشمزه را با اضافه کردن ادویه‌های تند و محلی به کتلت تبدیل می‌کنند و با ساید دیش‌هایی مانند نارگیل، نعنا، پاپایا و خیار سرو می‌کنند.

این خوراکی لذیذ هم از آن غذاهای مالدیو است که حتما باید در مالدیو سرو کرد.

کجا کتلت ماهی ریف بخوریم؟

رستوران مالدیوی اوفا در جزیره کومو کاکائو، رستوران سی فایر سالت در آنانتارا.

برای مشاهده قیمت و خرید تور مالدیو از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور مالدیو

ساگو پودینگ

ساگو یا سابودانا ماده‌ای محبوب در رژیم غذایی مردم مالدیو محسوب می‌شود و پودینگ ساگو، آنقدر خوشمزه است که با امتحان کردن آن می‌توانید متوجه علت محبوبیت بالای این ماده غذایی شوید.

مردم مالدیو این دسر را با شیر نارگیل گرم درست می‌کنند و برای مزه‌دار کردن آن، از اسانس هل و گلاب کمک می‌گیرند. به عقیده بسیاری از گردشگران ساگو پودینگ از بهترین غذاهای مالدیو، مخصوصا غذاهای گیاهی است.

کجا ساگو پودینگ بخوریم؟

رستوران سی سالت در آنانتارا، اپیکور در نیاما، رستوران فانوس دریایی.

گولها

گولها یکی از غذهای مالدیو است که در میان‌وعده و به عنوان اسنک سرو می‌شود. حتما می‌توانید حدس بزنید که چه چیزهایی ترکیبات اولیه گولها را تشکیل می‌دهند! ماهی اصلی‌ترین ماده اولیه گولها است.

 ماهی تن، پیاز، فلفل قرمز و نارگیل رنده شده از اصلی‌ترین ترکیباتی هستند که در پخت گولها به کار می‌روند. بومیان مالدیو گولها را به همراه چای یا قهوه سرو می‌کنند و این غذا، میان‌وعده‌ای محبوب میان مردم این کشور و البته گردشگران است.

کجا گولها بخوریم؟

رستوران فاروما در جزیره دیفوشی، رستوران فانوس دریایی در ماله، رستوران سانست کرنر در تودو.

کولهی بوکیبا (کیک ماهی)

کیک ماهی یکی دیگر از محبوب‌ترین غذاهای مالدیو است که برای علاقه‌مندان به غذای دریایی بسیار لذیذ خواهد بود. مردم مالدیو کولهی بوکیبا را در مناسبت‌های خاص و در خانه‌هایشان طبخ می‌کنند.

البته می‌توان کیک ماهی را به سادگی در کافه‌ها پیدا و امتحان کرد. تن ماهی دودی، نارگیل خرد شده، پیاز و برنج آسیاب شده اصلی‌ترین ترکیبات کیک ماهی هستند.

کجا کیک ماهی بخوریم؟

کافه سی له وی در اوکولهاس، کافه سالاتای در ماله، رستوران فاندندی کوماندو.

آلووی بوکیبا (کیک نارگیلی کاساوا)

بالاخره به غذایی شیرین برای عشاق کیک و شیرینی رسیدیم! اگر به طعم نارگیل علاقه دارید، آلووی بوکیبا می‌تواند شما را تا حوالی بهشت ببرد! این کیک شیرین نارگیلی بافت لطیفی دارد و به سادگی در دهان آب می‌شود.

کیک نارگیلی از محبوب‌ترین غذاهای مالدیو است و عضوی جداناپذیر از وعده‌های غذایی بومیان این کشور محسوب می‌شود.

کجا کیک نارگیل بخوریم؟

سیتی بیکری و سالاتی کافه در ماله و فاین بیک بای سوزی.

بیشتر بخوانید …

بهترین  مقاصد گردشگری مالدیو در فصل بهار (مقاصد گردشگری مالدیو در فصل بهار)

کاری ماهی

واقعیتی که باید درباره غذاهای مالدیو دانست این است که اکثر خوراکی‌های محبوب این کشور از ماهی یا نارگیل درست می‌شوند. البته اگر به غذاهای دریایی علاقه ندارید نباید نگران باشید.

معمولا گوشت ماهی آنقدر خوب مزه‌دار می‌شود که هر کسی، حتی کسانی که هیچ علاقه‌ای به طعم ماهی ندارند، عاشق آن خواهند شد.

کاری ماهی یکی دیگر از غذاهای مالدیو است که با ترکیب ادویه‌های بسیار خوش‌طعم تند درست می‌شود.

معمولا مردم مالدیو این غذا را با گوشت ماهی تن، ماهی تن کوچک، ماهی تن زرد باله، اسکاد چشم بزرگ و واهو درست می‌کنند. این غذا به همراه برنج، روشی (نوعی نان مخصوص محلی شبیه به نان تافتون) یا پاپادو سرو می‌شود.

کجا کاری ماهی بخوریم؟

سانست کرنر، کافه سی بریز باندوس در ماله.

ریهاکورو

ریهاکورو یکی از سنتی‌ترین غذاهای مالدیو محسوب می‌شود. این خوراکی در واقع خمیری غلیظ است که از پختن طولانی‌مدت گوشت ماهی به دست می‌آید. مردم مالدیو ریهاکورو را به شبیه به دیپ و البته به عنوان غذای اصلی همراه با نان روشی سرو می‌کنند.

کجا ریهاکورو بخوریم؟

کافه سی له وی در اوکولهاس، کافه ایبری در هولهوماله، کافه جاز در ماله.

بیشتر بخوانید …

لوکس‌ترین هتل های مالدیو کدامند؟

کاری سبزیجات

بالاخره به یکی از غذاهای مالدیو رسیدیم که ارتباط چندانی به ماهی و غذاهای دریایی ندارد! اگر گیاهخوار هستید می‌توانید از طعم عالی کاری سبزیجات لذت ببرید.

مردم مالدیو به یان غذا تاروکاری ریها می‌‌گویند و این غذا مملو از سبزیجاتی مانند سیب‌زمینی شیرین، کدو تنبل، لوبیا، هویج و… است که با ادویه‌های هندی مانند برگ پاندان، کاری و… مزه‌دار شده‌اند.

این غذای خوشمزه هم در میان مردم مالدیو محبوبیت دارد و هم ذائقه گردشگران آن را می‌پسندد، به همین دلیل توصیه می‌کنیم که حتما آن را امتحان کنید.

کجا کاری سبزیجات بخوریم؟

آمور گورایدهو در ماله، کافه‌های خیابانی بندر ماله غربی.

سای (نوعی چای)

مردم مالدیو ترجیح می‌دهند چای را به روش انگلیسی‌ها سرو کنند.  چای آن‌ها با تبعیت از سنت انگلیسی چای سیاه را با شیر ترکیب و به همراه ادویه‌های خاص سرو می‌شود.

 این چای به همراه میان‌وعده‌های شیرین یا کراکرهای نمکی بسیار خوش‌طعم و خوش‌ترکیب خواهد بود.

کجا سای بنوشیم؟

تی فور تی هاوس در فورانافوشی، مای کافه مالدیو در ماله، کافه رویال گاردن در ماله، کافه اتاق خانواده در ماله.

مالدیوین لیدی

مالدیوین لیدی یا بانوی مالدیوی نه یکی از غذاهای مالدیو که نوعی نوشیدنی مخصوص است هر گردشگر یک بار باید امتحان کند. امتحان کرد این نوشیدنی با رایحه خنک و استوایی و طعم‌های میوه‌ای تجربه‌ای فوق‌العاده خواهد بود.

مردم مالدیو در تهیه مالدیوین لیدی از پوست رم سفید، گرانادین، پرتقال و آب آناناس استفاده می‌کنند. البته اگر الکل نمی‌خورید حتما قبل از امتحان کردن این نوشیدنی مطمئن شوید که در رستورانی حلال سرو می‌کنید چون بعضی از کافه‌ها در ترکیب آن از براندی (نوعی شراب) بهره می‌گیرند.

جامون گلاب

بله! حتی در مالدیو هم شیرینی‌هایی با حال و هوای ایرانی پیدا می‌شود. جامون گلاب یکی دیگر از غذاهای مالدیو است که به خاطر استفاده از گلاب، محبوبیت زیادی میان گردشگران دارد.

این خوراکی خوش‌طعم درواقع نوعی توپک شیری اسفنجی است که در شربت گلاب غلتانده می‌شود. توصیه می‌کنیم حتما در سفر به مالدیو این شیرینی جذاب را تست کنید.

کجا جامون گلاب بخوریم؟

رستوران تندوری فلیمز در هولهوماله، رستوران بل امی بیسترو در ماله، رستوران سامسارا در جزیره بولیفوشی.

نکات مهم درباره غذاهای مالدیو و رفتن به رستوران در این کشور

  • اغلب جمعیت مالدیو را مسلمانان تشکیل می‌دهند و این کشور به نوعی کشوری مسلمان است؛ به همین دلیل سرو نوشیدنی‌های الکلی در استراحتگاه‌های خصوصی و کشتی‌ها مجاز اما برای مردم محلی ممنوع است. بنابراین این نوشیدنی‌ها در جزایر عمومی و شهرها در دسترس نیستند یا به سختی پیدا می‌شوند.
  • انعام دادن در رستوران‌های مالدیو پسندیده است، اما اجباری نیست چون حدود ۱۰درصد از کل صورتحساب به عنوان هزینه خدمات از شما گرفته می‌شود.
  • بهتر است در مالدیو آب آشامیدنی پلمپ تهیه کنید چون آب لوله‌کشی در مالدیو از منبع شیرین‌کننده‌های آب دریا تامین می‌شود.
  • بخش عمده‌ای از جمعیت مالدیو به خاطر انبوه گردشگران این کشور، به زبان انگلیسی حرف می‌زنند اما ممکن است همچنان در بعضی کافه‌ها و رستوران‌های محلی برای سفارش دادن با مشکل مواجه شوید.
  • مصرف گوشت خوک هم مانند الکل در اماکن عمومی ممنوع است و در هیچ رستورانی سرو نمی‌شود.

بیشتر بخوانید …

مالدیو کجاست؟

سوالات متداول

چه غذایی در مالدیو معروف است؟

به طور کلی، سنت آشپزی مالدیو بر اساس سه آیتم اصلی بنا شده است: نارگیل، ماهی و نشاسته. بر همین اساس می‌توان گولها، روشی، بوندی و ماهی کاری را بخشی از معروف‌ترین غذای مالدیو دانست.

سبک غذایی مالدیو از چه کشورهایی الهام گرفته است؟

سبک غذایی مالدیو ترکیبی از آشپزی عربی، هندی و سریلانکایی است. بومیان مالدیو از ادویه‌های شرقی به میزان زیادی در غذا استفاده می‌کنند.

هزینه غذا در مالدیو چقدر است؟

رستوران‌های مالدیو طیف متنوعی از غذا را سرو می‌کنند که می‌تواند هزینه‌های متفاوتی داشته باشد. هزینه غذا در رستوران‌های بین‌المللی با محلی متفاوت است و بر این اساس می‌توان گفت به صورت کلی، هزینه غذا در مالدیو بین ۲ تا ۱۰۰ دلار برای هر وعده و براساس درجه لاکچری بودن رستوران، متغیر است.

برای مشاهده قیمت و خرید تور مالدیو از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور مالدیو
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید