پرتو شهری ست که در حاشیه اقیانوس اطلس قرار گرفته و نامش با داشتن مناظر طبیعی استثنایی و جاذبه‌های منحصربه‌فرد در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. کوچه پس کوچه‌های هزار تو و خیابان‌های سنگفرش شده شهر پورتو شما را به سفری هیجان انگیز در دل تاریخ کشور پرتغال خواهد برد. پس اگر مسافر کشور پرتغال هستید برای به ثبت رساندن لحظات فراموش نشدنی بازدید از پرتو را در برنامه‌های خود قرار دهید. در ادامه جاذبه های دیدنی پورتو یکی از زیباترین شهرهای قاره اروپا را معرفی کرده‌ایم.

پرتغال، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، نروژ و غیره! وقتی مقصد تور اروپا باشد انتخاب یکی از این مقاصد برای گذراندن تعطیلات دشوار خواهد بود چرا که هر گوشه این قاره زیبا جاذبه‌های منحصربه‌فرد خود را دارد که در نوع خود بی‌نظیرند. در اینجا اما می‌خواهیم با یکی از بکرترین و زیباترین مناطق اروپایی سفر کنیم. شهر پرتو در کشور پرتغال قرار گرفته و توانسته نظر گردشگران خوش ذوق را به سوی خود جذب کند. از سواحل رویایی گرفته تا بناهای چند صد ساله جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبای اروپایی را تشکیل می‌دهند.

پرتو کجاست؟

پرتو بعد از لیسبون بزرگترین و البته پرطرفدارترین مقصد گردشگری در پرتغال به شمار می‌رود. گوشه گوشه این شهر را جاذبه‌های گردشگری احاطه کرده و وجود بنادر چهره پرتو را زیباتر کرده‌اند. این شهر در قسمت شمال غربی شهر پرتغال و در نزدیکی اقیانوس اطلس قرار گرفته است. قدمت پرتو به ۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بازگشته و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اروپا محسوب می‌شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بخشی از نام کشور پرتغال از شهر پرتو گرفته شده است. بیشتر جاذبه‌های تاریخی این شهر به قرن ۱۸ میلادی تعلق داشته و وجود خیابان‌های سنگ فرش شده به همراه خانه‌های رنگارنگ قدم زدن در پرتو را بسیار لذت بخش کرده‌اند. در ادامه با جاذبه‌های گردشگری شهر پرتو آشنا می‌شویم.

انواع جاذبه‌های پورتو

پرتو یکی از مقاصد اصلی گردشگران تور پرتغال به شمار می‌رود. قدمت چند صد ساله پرتو دلیلی بر آن شده تا بیشتر جاذبه‌های آن را بناهای تاریخی با معماری‌های منحصربه‌فرد تشکیل دهند. هر چند که تجملات و زرق و برق لیسبون بیش از بناهای تاریخی پرتو به چشم آمده اما زیبایی‌های این شهر نیز از دید گردشگران مخفی نمانده و چند سالی ست که پرتو نیز در کنار لیسبون به یکی از شهرهای مورد بازدید کشور پرتغال تبدیل شده است.

خیابان روا سانتا کاترینا (Rua Santa Catarina)

در شهر پرتو قرار است حسابی خوش بگذرانید و چه بهتر اگر این اوقات خوش را با گشت و گذار در خیابان روا سانتا کاترینا شروع کنید. خیابانی که مملو است از مراکز خرید متعدد که پاساژهای بزرگ و مغازه‌های محلی را شامل می‌شود. پس چه طرفدار اجناس برند باشید و چه قصد خرید صنایع دستی پرتغال را داشته باشید با گشتی در این خیابان دست خالی بر نخواهید گشت. البته خیابان روا سانتا کاترینا علاوه بر مراکز خرید متنوع توسط انواع رستوران‌ها و کافه‌های متعدد احاطه شده است. از این رو بعد از خرید می‌توانید با انواع غذاهای محلی پرتغالی، اروپایی یا بین‌المللی از خودتان پذیرایی کنید.

برج کلریگوس (Clerigos Tower) از بارزترین جاذبه های دیدنی پورتو

کلیسای کلریگوس یک کلیسای باروک در شهر پورتو پرتغال است که برج ناقوس ۷۵ متری آن از نقاط مختلف شهر قابل مشاهده بوده و یکی از بارزترین نمادهای شهر به شمار می‌رود. این برج در سال ۱۷۶۳ و توسط یک معمار ایتالیایی ساخته شد. علاوه بر معماری جذاب کلریگوس بالا رفتن از برج و تماشای شهر پرتو از جاذبه‌های آن به شمار می‌رود؛ بنابراین اگر می‌خواهید تمام زیبایی‌های پرتو را در یک قاب ببینید بازدید از برج کلریگوس را در برنامه سفر خود قرار دهید. پیاده روی در خیابان‌های سنگ فرش شده اطراف برج نیز از دیگر تفریحاتی ست که خاطره به یادماندنی از سفر به پرتو را برایتان به یادگار خواهد گذاشت.

محله قدیمی ریبیرا (Cais da Ribeira)

همیشه دیدن محله‌های قدیمی و تاریخی یک شهر از جذابترین بخش‌های هر سفر به شمار می‌رود. خوشبختانه پرتو با داشتن سابقه چند صد ساله گردشگران را با خود به گشتی تاریخی در کوچه پس کوچه‌های شهر برده و محله قدیمی ریبرا بار این مسئولیت را بر دوش دارد. شما می‌توانید در خیابان‌های ریبرا قدم زده، در کافه‌های کنار رودخانه دورو در حالی که به رفت و آمد قایق‌ها نگاه می‌کنید یک فنجان قهوه تازه سرو کرده و حتی قایق سواری در رودخانه را تجربه کرده و مناظر شهر را در یک قاب جداگانه به تماشا بنشینید. علاوه بر این بهترین رستوران‌های پرتو را می‌توان در محله قدیمی ریبرا پیدا کرد. در این رستوران‌های غذاهای عالی و با کیفیت سرو می‌شود.

کافه مجستیک (cafe Majestic)

شاید در نگاه اول قرار گرفتن نام کافه در میان جاذبه های گردشگری شهر پرتو کمی عجیب به نظر می‌رسد؛ اما این یک کافه معمولی نیست! شهرت کافه مجستیک به دلیل طراحی داخلی منحصر به فرد نه فقط در کشور پرتغال بلکه در سراسر قاره اروپا پیچیده و بیشتر گردشگران در طول اقامتشان در پرتو حتما سری هم به این کافه معروف می‌زنند. کافه مجستیک در سال‌های نه چندان دور محلی برای گردهمایی معروفترین شاعران و نویسندگان پرتغال به شمار می‌رفت. در حال حاضر نیز با نشستن در این کافه می‌توانید فضای ادبی و شاعرانه‌اش را احساس کنید. این کافه معروف علاوه بر فضای داخلی با صندلی‌هایی که در محوطه بیرون چیده شده‌اند از میهمانان خود پذیرایی می‌کند.

کلیسای جامع پورتو (Se Cathedral)

در معرفی جاذبه های شهر پرتو به کلیسای جامع شهر می‌رسیم که یکی از ساختمان‌های معروف در پورتو پرتغال به شمار می‌رود. ساختمان اصلی کلیسا با معماری سبک رمانسک ساخته شد اما در طی سالیان متمادی با سبک‌های دیگر تغییر و مورد بازسازی قرار گرفت. علاوه بر معماری باشکوه وجود یک محراب نقره‌ای از دیگر جاذبه‌های مهم درون کلیسا می‌باشد. به نقل از تاریخ پرتغالی‌ها یک هنرمند باهوش و خوش ذوق هنگام حمله نیروهای ناپلئون فرانسوی به شهر پرتو با نقاشی روی محراب را پوشانده و بدین ترتیب نیروهای ناپلئون هیچوقت موفق به دیدن محراب نقره‌ای نشدند.

اسکله ریبرا (La Ribera Waterfront)

اسکله ریبرا را می‌توان پرطرفدارترین جاذبه شهر پرتو دانست. کوچه پس کوچه‌های تو در تو، خیابان‌هایی به سبک قرون وسطی، قایق‌هایی که سبک سنتی پرتغالی دارند و خانه‌های رنگارنگ همه و همه در کنار یکدیگر قرار گرفته و منطقه‌ای زیبا با مناظر کارت پستالی به نام اسکله ریبرا را بوجود آورده‌اند. این اسکله نه فقط محلی برای تماشای قایق‌ها بلکه منطقه تفریحی نیز به شمار می‌رود. رستوران‌های ریبرا بهترین غذاهای دریایی را در منو خود دارند. همچنین گردشگران می‌توانند هنگام سرو غذا چشم اندازی فوق‌العاده از اسکله و پرواز مرغان دریایی را پیش روی خود داشته باشند. نکته دیگر اینکه بیشتر جشن‌ها و تجمعات اهالی پورتو در اسکله ریبرا برگزار می‌شود.

بهترین زمان سفر به پورتو

پورتو با توجه به موقعیت مکانی خود آب و هوایی نسبتا معتدل در تمام فصول سال دارد. تابستان‌های این شهر نه خیلی گرم و زمستان‌هایش نیز خیلی سرد نیستند؛ اما با توجه به تفریحات آبی تابستان را می‌توان بهترین زمان برای سفر به این شهر دانست. در این فصل می‌توانید همزمان از دیدن جاذبه‌های تاریخی و تفریحات آبی مانند شنا، قایق سواری و غیره لذت ببرید. البته نباید فراموش کرد که شهر پرتو در تابستان میزبان بیشترین تعداد گردشگر است و طبیعتا قیمت تور پرتغال و رزرو هتل در این فصل بالاتر از سایر فصول می‌باشد. نکته آخر اینکه جهت رزرو تور اروپا و سفر به پرتغال می‌توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید