نگاهی به سوغاتی‌های کشور زیبای مالدیو

نوشته شده توسط : پونه مولایی در دوشنبه 19 آوریل 2021
Loading...

مالدیو کشوری بسیار زیبا و اعجاب‌انگیز است که هر گردشگری از سفر به این کشور خوشحال و راضی به خانه باز می‌گردد. هر مسافری علاوه بر خاطرات به‌یادماندنی می‌تواند سوغاتی‌های محلی و بومی این منطقه را با خود به یادگار آورد یا آن را به دوستان و عزیزانش هدیه دهد.

سوغاتی دادن یک رسم قدیمی است که تنها مربوط به مردم ایران نمی‌شود و مردم کشورهای دیگر هم از این رسم دیرینه پیروی می‌کنند. اما البته سوغاتی دادن در ایران آداب‌ورسوم خودش را دارد و دوستان و آشنایان انتظار حداقل یک هدیه کوچک را از شما دارند.

شاید زمانی که به یک کشور یا منطقه جدید سفر می‌کنید برای شما خریدن یک سوغاتی کاری بسیار سخت باشد؛ زیرا از صنایع محلی مقصدی که به آن سفر کرده‌اید اطلاعاتی نداشته باشید و نمی‌دانید چه چیزی را باید بخرید. به همین خاطر است که توصیه می‌شود قبل از سفر، اطلاعات کاملی را در ارتباط با مقصد جمع‌آوری کنید تا در سفر سردرگم نشوید.

اگر با خرید تور مالدیو عازم سفر به این کشور زیبا و فریبنده هستید، همراه این مطلب باشید تا با سوغاتی‌های ارزنده این مقصد توریستی آشنا شوید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

سوغاتی‌های مالدیو

در مطلب ذیل با سوغاتی‌های مالدیو آشنا شوید و هنگام مراجعه به مراکز خرید و بازارهای محلی، بدون معطلی به سراغ خرید کالای مورد نظر خود بروید.

لباس محلی

هر سرزمینی با توجه به فرهنگ و تمدن خود دارای یک نوع لباس محلی است که لباس هر منطقه نشانگر آداب و سنن موجود در آنجا است. مردمان محلی مالدیو هم دارای لباس‌های محلی و سنتی هستند که خرید آن‌ها به عنوان سوغاتی ایده جالبی به نظر می‌رسد.

لباس سنتی مالدیو «فیلی» نام دارد که درگذشته‌های دور هم مردان و هم زنان آن را بر تن می‌کردند. این لباس شبیه به یک سارافن بلند با دامنی گشاد است که پایین دامن منقش شده به طراحی زیبایی می‌باشد. این روزها بیشتر زنان مالدیوی هستند که فیلی را می‌پوشند البته آن را در موارد و رویدادهای خاص استفاده می‌کنند.

کشتی‌های قایقی دست‌ساز

در مالدیو ذوق و هنر مردمان اینجا حرف اول را می‌زند. اهالی اینجا به‌واسطه هم‌جواری با دریا، بیشتر صنعت و هنرشان پیرامون آب و فعالیت‌های دریایی خلاصه می‌شود. به همین خاطر سوغاتی‌های مالدیو بیشتر رنگ و بوی اقیانوس را می‌دهد.

کشتی‌های دست‌ساز ازجمله سوغاتی‌های محبوبی است که در سفر به این کشور می‌توان خریداری کرد. کشتی‌های کوچک که از اغلب چوب درخت نارگیل با تنوع و طرح‌های فراوانی ساخته می‌شود. برخی از انواع این کشتی‌ها در بطری‌های دربسته قرار گرفته‌اند که حس جادویی و عجیبی را القا می‌کنند.

محصولات حصیری

مالدیو در حصیربافی بسیار معروف است و محصولات حصیری این کشور به هنرمندانه‌ترین شیوه بافته می‌شود که همین امر سبب شهرت آن‌ها شده است. جالب است بدانید حصیربافی در این منطقه عمدتاً دست‌ساز می‌باشد.

محصولات حصیری در غالب زیرانداز، زیر بشقابی، زیر پایی، سبد، کلاه، کیف زنانه، صندلی، دمپایی و غیره بافته می‌شود. تنوع و زیبایی این محصولات باعث شده که گردشگران خارجی به‌شدت به آن علاقه‌مند شوند و تمایل داشته باشند چندین قلم از آن‌ها را به عنوان یادگاری برای خود یا سوغاتی برای دوستانشان ببرند.

محصولات یا خوراکی نارگیلی

نارگیل در مالدیو پای ثابت تمام امور مربوط به آشپزی، درست کردن وسایل خانه، خوراکی‌های بسته‌بندی شده و موارد بسیار دیگر است. محصولات نارگیلی در حقیقت یکی از مرسوم‌ترین سوغاتی‌های موجود در مالدیو است که گردشگران برای پر کردن سبد سوغاتی‌های خود بسیار روی آن حساب باز می‌کنند.

محصولات از جنس نارگیل شامل روغن خاص نارگیل، ماسک‌های صورت و مو، کرم‌های نارگیلی، جواهرات عجیب‌وغریب ساخته شده از پوست نارگیل و محصولات متنوع دیگر می‌شود.

جواهرات دست‌ساز

نزدیکی به ساحل باعث شده که مردم مالدیو، دست‌به‌کار شوند و از سنگ و اشیای دریایی، جواهرات دست‌ساز زیبا و خاصی را درست کنند. اهالی اینجا از سنگ‌های دریایی، صدف، مروارید و غیره جواهرات لوکس و خارق‌العاده‌ای را می‌سازند که در بین گردشگران بسیار محبوب است. شما هم می‌توانید از این جواهرات فانتزی به عنوان سوغاتی به دوستانتان هدیه دهید.

ماهی بسته‌بندی شده

اگر یک‌بار طعم لذیذ غذاهای تازه و خوشمزه مالدیو را بچشید حتماً مزه آن زیر زبان شما خواهد ماند و هنگام بازگشت به خانه دل‌تنگ آن‌ همه مزه و تازگی می‌شوید. برای این کار یک‌راه حل دارید! به بازار محلی مالدیو بروید و بسته‌های ماهی خشک شده یا محصولات کنسرو ماهی تن در طعم‌های مختلف را خریداری کنید و با خود به خانه بیاورید.

محصولات لاکی

یکی دیگر از محصولات بی‌نظیر مالدیو برای سوغاتی دادن؛ محصولات لاکی است که از لاک‌الکل ساخته می‌شوند و محلی‌ها به آن «لاجاهون» می‌گویند. هنرمندان ابتدا چوب را به اشکال گوناگونی همچون گلدان، عطر دان، کاسه یا وسایل دیگر می‌سازند. سپس با استفاده از لایه‌های لاک که با رنگ‌هایی مانند زرد، قرمز و سیاه است و توسط وسیله‌ای شبیه به خودکار روی اشیا می‌کشند. درنهایت با ابزارهایی جهت تزئین و منقش کردن روی آن اشکالی را رسم می‌کنند.

از دیگر سوغاتی‌های مالدیو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تابلوهای نقاشی شده مینیاتوری
  • صنایع‌دستی مالدیو
  • آهن‌رباهای تزئینی برای درب یخچال
  • تندیس‌ حیوانات

بیشتر بخوانید:

۶ دسر لذیذ مالدیو با طعم استوایی

معرفی مراکز خرید مالدیو

بهترین فصل سفر به مالدیو

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید