بهترین فصل سفر به مالدیو

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 14 دسامبر 2020
Loading...

مالدیو مقصدی ست که زمان و مکان نمی‌شناسد! تمام فصل‌های این جزیره مانند مناظر طبیعی و هتل‌‎هایش باشکوه و بی‌مانند هستند. گویی که آفتاب لطف ویژه به مالدیو داشته و در هر چهار فصل سال با تابش ملایم سواحل آن را به مکانی گرم و رمانتیک تبدیل می‌کند. اما در برخی از روزها بارش باران‌های موسمی تمام معادلات را به هم می‌ریزند. بنابراین قبل از برنامه‌ریزی برای سفر به این جزیره بهتر است با بهترین فصل سفر به مالدیو و شرایط آب و هوایی آن آشنا شوید.

تور مالدیو از خاص‌ترین و لوکس‌ترین پکیج‌های گردشگری است. مقصدی که بیشتر فاکتورهای سفر و گردش را در خود دارد و متنوع‌ترین تفریحات آبی را در دنیای کوچک خود گردهم آورده است. در این مطلب می‌خواهیم بهترین فصل سفر به مالدیو را به گردشگران این جزیره رویایی معرفی کنیم.

سفر به مالدیو در بهار

فصل بهار در مالدیو مانند بیشتر نقاط دنیا آب و هوایی تازه و عالی دارد. البته این آب و هوای عالی فقط تا اردیبهشت ماه ادامه دارد و پس از آن بارش باران‌های موسمی آغاز می‌شود.

از آنجایی که اولین ماه بهار در مالدیو با تعطیلات نوروزی در ایران همزمان می‌باشد. فروردین را می‌توان بهترین زمان سفر به مالدیو دانست. در این زمان از سال آفتاب به صورت ملایم می‌تابد و سواحل شنی جزیره برای پذیرایی از گردشگران آمادگی کامل را دارند.

با سفر به مالدیو در بهار می‌توانید انواع تفریحات آبی و مهیج را تجربه کنید، حمام آفتاب بگیرید و از طعم غذاهای مدیترانه‌ای در رستوران‌های لوکس مالدیو لذت ببرید.

فراموش نکنید جزایر مالدیو در ماه اول بهار پرگردشگرترین روزهای خود را سپری می‌کنند، بنابراین قیمت تور مالدیو در این زمان از سال کمی گرانتر از سایر فصول مانند تابستان است.

سفر به مالدیو در تابستان

شاید تابستان بهترین فصل سفر به مالدیو نباشد اما بی‌شک بهترین فرصت برای سفر به این جزیره می‌باشد. چرا که بارش باران‌های موسمی تعداد گردشگران را کاهش می‎دهد اما در مقابل پایین آمدن قیمت تور مالدیو در کنار استفاده از تفریحات آبی باعث شده تا سفر به مالدیو در تابستان هم طرفداران خود را داشته باشد.

دمای هوای مالدیو در بیشترین حالت ۳۱ درجه و در کمترین حالت ۲۳ درجه سانتی‌گراد است. تابستان‌های این جزیره با داشتن بیشترین دما، فرصتی مناسب برای استفاده از تفریحات آبی هستند. گرفتن حمام آفتاب و غواصی از پرطرفدارترین تفریحاتی به شمار می‌روند که گردشگران را برای گذراندن تعطیلات در مالدیو ترغیب می‌کنند.

والیبال ساحلی، شنا، قایق‌سواری در قایق‌های کف شیشه‌ای و … از دیگر تفریحات جزیره مالدیو در فصل تابستان هستند.

سفر به مالدیو در پاییز

  آغاز فصل پاییز، پایان بارش باران‌های موسمی است. از این رو به عقیده بسیاری از گردشگران پاییز بهترین فصل برای سفر به مالدیو است. پایین آمدن رطوبت و دمای هوا نسبت به تابستان، تابش ملایم آفتاب و موج‌های آرام، سواحل این جزیره را در میان رویایی‌ترین سواحل دنیا در فصل پاییز قرار می‌دهند.

همچنین در فصل پاییز است که پلانکتون‌های جزیره واداهو درخشش خود را آغاز کرده و با نورهای آبی زیباترین منظره را در مالدیو به وجود می‌آورند. دیدن رقص دلفین‌های سفید، بازدید از جاذبه‌های تاریخی ماله، پرواز بر فراز جزیره‌های کوچک مالدیو، طبیعت‌گردی، غار نوردی و تفریحات آبی مهیج از دیگر جاذبه‌های مادیو در فصل زیبای پاییز هستند.

 با افزایش گردشگرلن در فصل پاییز، قیمت تورهای مالدیو افزایش پیدا می‌کند. بنابراین بهتر است حداقل سه هفته قبل از سفر بلیط هواپیما و هتل خود را رزرو کنید.

سفر به مالدیو در زمستان

زمستان‌ها را با دمای ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌توان بهترین فصل سفر به مالدیو دانست. در این فصل هوا در معتدل‌ترین حالت خود قرار دارد و خبری از وزش باد و باران‌های موسمی نیست. این هوای عالی افرادی که تابش آفتاب را به برف و باران ترجیح می‌دهند به سمت جزیره مالدیو می‌کشاند.

در این فصل تمام امکانات گردشگری جزیره از هتل‌های کنار دریا و جاذبه‌های طبیعی گرفته تا رستوران‌ها و تفریحات آبی برای پذیرایی از گردشگران آماده می‌شوند و گردگشگران جزیره با هر سلیقه‌ای می‌تواتنند رویایی‌ترین تعطیلات خود را سپری کنند.

گردش در جزیره، کشتی‌های کروز لوکس، لذت سرو غذا در رستوران‌های زیر آب، گشت‌وگذار در سواحل، سافاری‌های زیر آب، ماهیگیری و شنا با کوسه‌های سرچکشی از تفریحاتی هستند که می‌توانید با سفر به مالدیو در زمستان تجربه کنید.

بهترین فصل سفر به مالدیو

با توجه به مرور فصل‌ها، هر چهار فصل را می‌توان به نوعی بهترین زمان برای سفر به مالدیو دانست. بهار با آب و هوای تازه، تابستان با آفتاب گرم و چترهای رنگی کنار ساحل و پاییز و زمستان با موج‌های آرام همه و همه آماده‌اند تا تعطیلاتی بی‌نظیر را برای گردشگران مالدیو رقم زنند.

با این توصیف اگر می‌خواهید سفری مقرون‌به‌صرفه به مالدیو داشته باشید، تابستان بهترین زمان برای شما می‌باشد و اگر لذت بردن از لحظه لحظه سفر و تجربه تمام تفریحات آبی مالدیو هدف شماست، نیمه دوم سال شما را به هدفتان می‌رساند.

قبل از تصمیم‌گیری به مالدیو لازم به یادآوری است که مالدیو کشوری مسلمان است و ماه رمضان در این جزیره مقدس شمرده شده و بسیار اهمیت دارد. در این ماه بسیاری از رستوران‌ها و مراکز تفریح در طول روز و تا زمان افطار تعطیل هستند.

نکاتی که در رابطه با بهترین زمان سفر به مالدیو باد به خاطر بسپارید

  • نیمه دوم سال به عنوان فصل “های سیزن” سفر به مالدیو شناخته می‌شود. دقت داشته باشید که در این زمان‌ها جزیره شلوغ‌ترین روزهای خود را سپری کرده و طبیعتا قیمت تورهای مالدیو کمی گران‌تر از سایر فصول است.
  • برای خرید ارزان و به صرفه تور مالدیو می‌توانید فصل‌های کم گردشگرتر مانند بهار و تابستان را انتخاب کنید. هر چند که این فصول به عنوان بهترین فصل سفر به مالدیو به شمار نمی‌روند اما قیمت مناسب بلیط و هتل در کنار امکان استفاده از تفریحات دلیلی بر آن شده تا مالدیو همچنان طرفداران خود را داشته باشد.
  • همراه داشتن لباس مناسب هر فصل و کرم ضد آفتاب را در سفر به مالدیو فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید …

برترین هتل‌های ۵ ستاره مالدیو

هر آنچه که باید درباره هزینه‌های تور مالدیو بدانید

آیا سفر به مالدیو ویزا می‌خواهد؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید