اولین سوالی که در مورد موریس وجود دارد، اینکه این جزیره در کجاست و فاصله جزیره موریس تا ایران چقدر است؟ همچنین سوالات در مورد اقتصاد، فرهنگ، جاذبه‌های گردشگری، آب و هوا و بهترین فصل سفر به این جزیره نیز وجود دارد. احتمالا شما هم نام موریس را در کتاب تاریخ خوانده‌اید! آنجا که در مورد سرگذشت رضاشاه گفته می‌شد به جزیره موریس تبعید شد. در اینجا ما قصد داریم در مورد جغرافیا، طبیعت، آب و هوا، اقتصاد، فاصله موریس تا ایران و به طور کلی هر اطلاعاتی که برای سفر به این جزیره نیاز دارید، بپردازیم. قبل از هر چیز باید بگوییم فاصله جزیره موریس تا ایران ۵۸۹۳ کیلومتر است.

جزیره موریس کجاست؟

این جزیره کوچک در جنوب شرقی سواحل قاره آفریقا و در بین اقیانوس هند قرار دارد. از نظر فیزیوگرافی، این جزیره بخشی از جزایر ماسکارین محسوب می‌شود و پایتخت آن، شهر پورت لوئیس است. (خرید تور موریس)

اولین رئیس جمهوری رسمی این جزیره، «موریس» نام داشت و به همین دلیل نام او را روی جزیره گذاشته‌اند. این کشور از تالاب‌ها، سواحل، باغ‌های گرمسیری و نخل، صخره‌های مرجانی و جزیره‌های آتشفشانی تشکیل شده است. بیشتر جزیره موریس دارای خط ساحلی است و به همین دلیل اگر مورد هتل‌ها و بسیاری از مناطق گردشگری آن مطالعه کنید، متوجه می‌شوید که بیش از ۷۰% آن‌ها در کنار ساحل قرار دارند.

موریس از چندین جزیره تشکیل شده است که در شرق ماداگاسکار قرار دارد و از نظر وسعت در رده ۱۸۱ جهان قرار می‌گیرد. جزیره موریس به حدی کوچک است که مساحت جغرافیایی آن نهایتا به ۲۰۴۰ کیلومتر مربع می‌رسد.

این جزیره با جمعیت حدود ۱٫۳۰۰٫۰۰۰ نفر، با حکومت جمهوری پارلمانی مدیریت می‌شود و یکی از کشورهای کوچک عضو اتحادیه آفریقاست. موریس از گروه‌های قومی متعددی تشکیل شده است که از جمله باید به آسیایی‌ها، آفریقایی‌ها، چینی و فرانسوی‌ها اشاره کنیم.

آب و هوا و طبیعت این جزیره به نحوی است که بسیاری را برای سفرهای توریستی، مجذوب خود کرده است. با وجود زیاد بودن فاصله جزیره موریس تا ایران اما بسیاری از ایرانی‌ها همچنان از برنامه سفر به این کشور جزیره‌ای استقبال می‌کنند.

طبیعت و محیط زیست جزیره زیبای موریس

موریس یک جیره پر از کوه‌های آتشفشانی فعال است که با صخره‌های مرجانی احاطه شده است. البته قسمت مرکزی این جزیره که ارتفاع آن از سطح دریا ۲۷۰ تا ۷۳۰ متر است، آب و هوای متفاوتی با قسمت‌های حاشیه جزیره دارد. در قسمت جنوب غربی موریس دو رودخانه بزرگ (رودخانه سیاه و رودخانه جنوب شرقی) قرار دارد که از آن برق تولید می‌شود. همچنین در داخل جزیره یک دریاچه کوچک به نام «واکواس» نیز قرار دارد که محلی برای جذب گردشگر است.

از نظر کشت، خاک موریس حاصلخیز است و بیش از ۵۰% از زمین‌های آن کشت می‌شود. عمده محصولات کشاورزی در این جزیره، نیشکر، سبزیجات و چای است. با توجه به فاصله موریس تا ایران، مشخص است که از نظر محیط زیست تفاوت زیادی با کشور ما دارد.

بیش از ۶۰۰ گونه گیاهی در این جزیره می‌روید که در نوع خود بی‌نظیر محسوب می‌شود. در گذشته جزیره موریس پر از جنگل‌های خود رو بود. اما به دلیل ساخت‌ و سازها در چند دهه اخیر، میزان جنگل‌ها کمتر شده است. در این جزیره جانورانی مثل سامبر (نوعی آهوی دم دراز قهوه‌ای تیره)، مانگوس و تنرک (حشره‌خوار) و گونه‌های متنوعی از حشرات و پرندگان زندگی می‌کنند.

طبیعت موریس

طبیعت جزیره موریس به حدی زیباست که تنها ۶۰ نوع ارکیده در اینجا می‌روید و محیطی زیبا و بکر را پدید آورده است. بخش زیادی از فعالیت کشاورزی در این جزیره به کشت گل و گیاهان آپارتمانی اختصاص دارد و به عنوان دومین تأمین کننده این محصولات (بعد از هلند) شناخته شده است.

پارک ملی Black River Gorges یکی از جاذبه‌های طبیعی در این جزیره است که ۱۶۶۸۰ هکتار وسعت دارد و به عنوان یکی از زیستگاه‌های گونه‌های جانوری و گیاهی در موریس محسوب می‌شود. در این پارک می‌توانید گونه‌های از درختان بارانی و جنگل‌های مرتفع و مرطوب گرمسیری را مشاهده کنید.

در قسمت سواحل شرقی موریس یک جزیره ۲۶ هکتاری به نام Île aux Aigrettes قرار دارد که باید آن را ذخیره‌گاه اصلی طبیعت جزیره بدانیم. در اینجا می‌توان بقایای جنگل‌های ساحلی موریس را نیز مشاهده کرد. همچنین در جزیره راند (در قسمت شمال شرقی موریس) می‌توانید ۸ گونه خزنده بومی، درختان نخل نادر و بیش از ۵۰۰ گونه مختلف گیاهی را مشاهده کنید.

شهرهای جزیره موریس و تقسیمات کشوری

به طور کلی این جزیره شامل ۹ منطقه یا ناحیه است که هر کدام از روستاهای مختلفی تشکیل شده‌اند. البته در سال ۲۰۰۲ یک جزیره به نام رودریگز از آن جدا شد که تا قبل از این سال، موریس از ۱۰ ناحیه تشکیل شده بود.

این کشور شامل شهرهایی به نام پورت لوئیس، ساوانه، ریویر دو رمپار، فلاک، بلک ریور، موکا، گرند پورت، پلن ویلهلم و پامپلموسس. سه جزیره کوچک نیز در اطراف موریس به نام‌های آگالگا، رودریگوئس و آبتل‌های کارگادوس کاراخوس قرار دارد.

بیشتر یخوانید …

هتل های معروف موریس برای اقامت

موریس در کجای کره خاکی قرار دارد؟

همانطور که اشاره کردیم این جزیره کوچک و دوست‌داشتنی در شرق قاره آفریقا و کشور ماداگاسکار واقع شده است. این جزیره با ماداگاسکار ۸۰۰ کیلومتر فاصله دارد و توسط آب‌های اقیانوس هند احاطه شده است. اگر ۵۵۰ کیلومتر به سمت شرق موریس بروید، با جزیره رودریگز مواجه می‌شوید. همچنین در ۴۰۰ کیلومتری شمال شرقی این جزیره، کارگادوس کاراجوس شوال قرار دارد. در قسمت شمال موریس نیز جزایر آگاگا واقع شده است.

چه زمانی به موریس سفر کنیم؟

برای هر توریستی، آب و هوای مقصد اهمیت زیادی دارد که در مورد موریس هم صادق است. فاصله موریس تا ایران آنقدر زیاد است که بتوان از یک آب و هوای متفاوت صحبت کرد. این جزیره درست مثل سایر کشورهایی که در نزدیکی خط استوا قرار دارند، آب و هوای نیمه گرمسیری و مرطوب دارد. دمای آن در کل سال یکسان است. به طوری که گفته می‌شود جزیره موریس فقط دو فصل (تابستان و زمستان) دارد و در اینجا خبری از بهار و پاییز نیست.

از آنجا که در تابستان‌ها جزیره به شدت شلوغ می‌شود، هزینه‌های سفر افزایش می‌یابد و حتی ممکن است از سفر خود لذت نبرید. اما اواخر سال یعنی از اکتبر تا دسامبر، این جزیره با داشتن هوای خوب، تقریبا خلوت می‌شود و می‌توانید سفر بهتری را تجربه کنید.

در جنوب جزیره که کوه‌های کامارل قرار دارند، ممکن است در هر روزی از سال با بارش باران روبرو شوید. البته طبیعت این منطقه بکر و خیره‌کننده است و اگر عاشق باران هستید، حتما چند روزی از سفر خود را به این قسمت اختصاص دهید. بیشتر غواص‌ها و عاشقان ورزش‌های آبی، فصل گرما را برای سفر به موریس انتخاب می‌کنند. ضمن اینکه در این فصل میوه‌های گرمسیری هم وارد بازار می‌شود که می‌توانید طعم انواع مختلف آن‌ها را بچشید.

در سایر قسمت‌های جزیره در ماه‌های ژانویه و فوریه (دی و بهمن) بیشترین بارش‌ها اتفاق می‌افتد که ممکن است برای سفر چندان خوشایندتان نباشد.

اقلیم جزیره موریس چطور است؟

تابستان و زمستان در موریس برخلاف آن چیزی است که در ایران وجود دارد و جای فصل‌ها با همدیگر عوض می‌شود (به دلیل قرار گرفتن در نیم کره جنوبی). اوج گرمای این جزیره از دسامبر تا فوریه است که با درجه بالایی از رطوبت همراه می‌شود. در برخی از روزهای سال که اقیانوس هند به دلیل بارش‌های زیاد، طوفانی می‌شود، ممکن است نزدیکی به سواحل کمی خطرناک باشد. به همین دلیل در این روزها پروتکل‌های امنیتی تنظیم می‌شود و بهتر است از سایر مناطق مرکزی جزیره دیدن کنید یا در هتل بمانید.

به طور کلی میانگین دمای آن در قسمت‌های ساحلی ۲۰ درجه سانتیگراد و در قسمت‌های مرکزی ۱۰ درجه سانتیگراد است. فصل گرم موریس شامل دسامبر تا آوریل (آذر تا اردیبهشت) و فصل سرد آن از ژوئن تا سپتامبر (خرداد تا شهریور) است. بارندگی این جزیره بیشتر در سواحل شرقی آن اتفاق می‌افتد که حدود ۵۰۸۰ میلی‌متر در سال است.

جزیره موریس در کل سال دارای آب و هوای معتدل است و زمستان سخت و سرد و تابستان گرم ندارد. وقتی دمای متوسط این جزیره ۲۵ درجه سانتیگراد است، نه تنها می‌توانید از هوای مطبوع جزیره لذت ببرید، بلکه دمای آب اقیانوس هم گرم است که شرایط یک شنای لذت‌بخش را برایتان فراهم می‌کند.

زمستان‌های موریس نسبتا خنک و دمای متوسط آن حدود ۲۲ درجه سانتیگراد است. این جزیره در زمستان شب‌های خنک‌تری دارد و روز آن از ۶:۴۵ دقیقه شروع و تا ۱۷:۳۵ دقیقه ادامه دارد. در ماه‌های ژوئیه و آگوست (تیر و مرداد)، بادهای مداومی در جزیره می‌وزد که شرایط را برای موج‌سواری و بادبادک بازی فراهم می‌کند. آسمان زمستان در شب‌های موریس فوق‌العاده زیباست و با ستاره‌هایی که در تاریکی می‌درخشند، روبرو می‌شوید.

بیشتر بخوانید …

دیدنی های موریس | عکسهای جزیره موریس

بهترین مناطق گردشگری موریس

حالا که فاصله جزیره موریس تا ایران زیاد است و باید یک مسافت طولانی را برای رسیدن به مقصد طی کنید، لازم است تا جاذبه‌های گردشگری آن را نیز بشناسید.

خلیج Grand Baie موریس

اولین جاذبه گردشگری در این جزیره، De Bogt Zonder Eyndt نام دارد که اولین بار توسط هلندی‌ها با همین اسم، نامیده شد. گراند بای یک دهکده ساحلی و توریستی بزرگ در ناحیه ریویر دو رمپارت است که در شما موریس قرار دارد. اگر یک بار به دیدن این روستا بروید، حتما متوجه علت نامگذاری آن خواهد شد. امروزه گرند بای یکی از شهرهای توریستی محبوب در موریس است.

منطقه توریستی Flic en Flac موریس

یکی دیگر از مکان های دیدنی در موریس، در امتداد ساحل غربی جزیره قرار دارد و بعد از خلیج گرند بای، دومین منطقه توریستی محسوب موریس محسوب می‌شود. اگرچه سواحل غربی جزیره نسبت به مناطق شمالی، دیرتر توسعه پیدا کرده است، اما وجود روستاهای زیبایی مثل دهکده Flic en Flac باعث رشد این مناطق شده است. حالا این روستا به یک شهر کوچک تبدیل شده است که می‌تواند مقصد گردشگری شما باشد.

پورت لوئیس موریس

از دیگر جاذبه‌های گردشگری در موریس باید به پورت لوئیس اشاره کنیم که پایتخت جزیره است. این شهر از گنجینه‌های گذشته و طبیعت زیبا، سرشار است و به عنوان نقطه برجسته اقتصاد موریس محسوب می‌شود. پورت لوئیس بزرگترین شهر این جزیره است و مناظر زیادی برای کاوش و جستجو دارد. با این حساب برای هر مسافری واجب است که در سفر خود حتما از این شهر دیدن کند.

منطقه تفریحی Quatre Bornes (چهار مرز)

Quatre Bornes به معنای چهار مرز، به عنوان شهر گل‌ها شناخته شده است و شهری است که در ناحیه Plaines Wilhems قرار دارد. بخش غربی این منطقه زیبا در ناحیه Rivière Noire واقع شده است.

کواتر بورنز از جمله جاهایی است که می‌توانید در زمان شب از آنجا دیدن کنید و یا برای خرید سوغاتی و وسایل به آنجا بروید. در اینجا یک بازار محلی با فروشگاه‌های کوچک وجود دارد که می‌توانید وسایلی از جمله پارچه، سوغاتی، صنایع دستی، اسباب بازی، لوازم الکترونیکی و … را خریداری کنید.

ایبن در جزیره موریس

اگر به دنبال مراکز تجاری مهم در موریس هستید و می‌خواهید بیشتر با این جزیره آشنا شوید و خرید کنید، به Ebene بروید. اینجا دومین مرکز تجاری مهم پس از پورت لوئیس است که محلی برای کسب ثروت و اشتغال محسوب می‌شود.

ساخت منطقه ایبن موریس در سال ۲۰۰۱ آغاز شد و حومه شهر مرکز فناوری اطلاعات است و به عنوان رابط بین بازارهای آسیا و آفریقا برای مبادله محصولات الکترونیکی معرفی شده است.

منطقه توریستی Belle Mare موریس

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری در جزیره مورد، Belle Mare نام دارد که در میان منطقه توریستی، یک منطقه با آب و هوای عالیست. این منطقه در سواحل شرقی موریس قرار دارد و یک دهکده آرام با طبیعت بکر و جنگلی است. در طول سال، اینجا به عنوان میزبان توریست‌هاست که دلیل آن را باید در آب و هوای مطبوع، جنگل و طبیعت زیبا و سواحل شنی جستجو کرد.

 دهکده Cap Malheureux

در جزیره موریس یک دهکده ماهیگیری کوچک به نام Cap Malheureux وجود دارد کهبین Grand Baie و Anse la Raie واقع شده است. اگر از این دهکده به عنوان زیباترین روستای جزیره نام ببریم، اغراق نکرده‌ایم. از یک سو روستا در کنار سواحل استوایی و دریای فیروزه‌ای قرار دارد و از سمت دیگر، جنگل‌های استوایی آن را احاطه کرده‌اند. این روستای دراماتیک تجسمی از بهشت است و می‌تواند یک سفره خاطره انگیز را برایتان ثبت کند.

 

سواحل Bel Ombre

بل امبر هم یکی دیگر از مناطق گردشگری در موریس است که در خط ساحل جنوبی جزیره قرار دارد. اگرچه این منطقه از نظر اقتصادی چندان رشد نکرده است، اما دارای طبیعت بکر و دست نخورده است که همین عامل آن را زیباتر می‌کند. در کنار سواحل Bel Ombre می‌توانید شنا، موج سواری و یا حتی ماهیگیری کنید. ماهی سالمون یکی از مهم‌ترین گونه‌های جانوری آبی در بل امبر است که می‌توانید با دست خودتان شکار کنید.

ماهبورگ در جزیره موریس

حالا فاصله موریس تا ایران را طی کرده‌اید و یک سفر دور و دراز را پشت سر گذاشته‌اید، حیف است که از ماهبورگ دیدن نکنید. این شهر کوچک در ساحل جنوب شرقی جزیره قرار دارد و یک مکان عالی برای چشیدن طعم واقعی زندگی است. شما می‌توانید در زمان غروب در کنار ساحل بشینید و قایق‌های چوبی ماهیگیران محلی را تماشا کنید. همچنین در ماهبورگ بازارهای محلی با انواع سوغاتی، صنایع دستی، مواد غذایی تازه (میوه و سبزیجات) عرضه می‌شود.

ماهبورگ چند موزه جالب، تعداد زیادی رستوران سنتی و غرفه‌های غذای خیابانی نیز دارد.

دهکده ماهیگیری Trou d’Eau Douce

Trou d’Eau Douce یک دهکده کوچک در موریس است که در سمت شرقی آن قرار دارد. بیشتر ساکنین این دهکده از طریق ماهیگیری امرار معاش می‌کنند. این دهکده بیشتر به دلیل کلبه‌های فلزی، خیابان‌های کوچک و سواحلش در بین توریست‌ها محبوبیت دارد. در اینجا می‌توانید صبح زود به بازار محلی بروید و ماهی تازه بخرید.

دهکده گراند گاب موریس

یکی دیگر از مناطق توریستی در جزیره موریس، Grand Gaube نام دارد که در ۱۰ کیلومتری خلیج گرند بای واقع شده است. این دهکده در سواحل شمال شرقی جزیره قرار دارد و خلیج‌های کوچک و سردرهای صخره‌ای در آن دیده می‌شود. این منطقه فضای سبز و سواحل شنی سفید بسیار زیبایی دارد و با داشتن یک هتل، می‌تواند چند روزی میزبان شما باشد.

آلبیون در جزیره

آلبیون در بخش غربی موریس قرار دارد و به عنوان یکی از آرام‌ترین دهکده‌های جزیره محسوب می‌شود. اینجا به فانوس دریایی هم شهرت دارد و غارهای Pointe aux را در خود جای داده است که محلی برای ماهیگیری هستند. در اینجا می‌توانید سوار قایق شوید، موج سواری کنید و یا به ماهیگیری بپردازید.

منطقه توریستی Trou aux Biches

اگر به امتداد سواحل شمالی موریس و در ناحیه Pamplemousses بروید، شهر جذاب Trou aux Biches را خواهید دید. این منطقه توریستی پرطرفدار مملو از تجربیات هیجان‌‌انگیز است. رستوران‌های لوکس، بارهایی با انواع نوشیدنی و فضای باز برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی از جمله معروف‌ترین نقاط مثبت این منطقه توریستی است.

جزایر مجاور و همسایگان موریس

همانطور که گفتیم در قسمت غرب این جزیره، ماداگاسکار با فاصله ۸۰۰ کیلومتر قرار گرفته است. در ۱۴۵ کیلومتری و جنوب غربی این جزیره نیز، جزیره رئونیون (یک جزیره فرانسوی) قرار دارد. در کنار این جزیره، رودریگز واقع شده است که در گذشته جزیره‌های موریس حساب می‌شد و اکنون یک کشور مجزاست. جزیره سیشل نیز در شمال شرقی موریس قرار دارد.

بیشتر بخوانید …

موریس کجاست؟ | راهنمای سفر به جزیره موریس

آنچه باید درباره جمعیت، فرهنگ و تاریخچه موریس بدانید!

در مورد تاریخچه، فرهنگ و جمعیت موریس، حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد:

تاریخچه جزیره موریس

اولین ساکنین این جزیره، مردم عرب بوده‌اند که از قرن دهم میلادی در این جزیره ساکن شده‌اند. در آن زمان به موریس «دینا آروبی» یا جزیره بیابانی می‌گفتند و چندین قرن موریس در دست آن‌ها بود. تا در اینکه در اوایل قرن ۱۵ میلادی، یک دریانورد پرتغالی به نام «دومینگو فرناندز» وارد این جزیره شد. این اولین ورود اروپایی‌ها به جزیره موریس بود که موریس، رودریگز و ریونیون را به عنوان جزایر ماسکارین، نامگذاری کردند.

اگرچه پرتغالی‌های در این جزیره ساکن نشدند، اما از آن برای مسیر تجاری خود با هند استفاده کردند و در واقع موریس به بندر تجاری آن‌ها تبدیل شد.

هلندی‌ها نیز در اواخر قرن ۱۵ میلادی وارد جزیره شدند و نام آن را «موریس» گذاشتند. آن‌ها در این جزیره ساکن نشدند و فقط از از منابع آن استفاده می‌کردند. به دلیل طوفان و آفت‌های مداوم، هلندی‌ها بعد از مدتی جزیره را ترک کردند. یک قرن بعد، پای فرانسوی‌ها به این جزیره باز شد. تعدادی از آن‌ها در پورت لوئیس و گرند پورت ساکن شدند که هنوز هم برخی از مردم فرانسه در این جزیره زندگی می‌کنند.

در قرن ۱۸ میلادی، انگلیسی‌ها نیز وارد موریس شدند و آن را به مسیر تجاری خود با هندوستان تبدیل کردند. اما سرانجام در سال ۱۹۶۸، جزیره موریس از سلطه کشورهای اروپایی بیرون آمد و به یک کشور مجزا تبدیل شد.

فرهنگ و جمعیت موریس

همانطور که گفتیم این کشورها مدت‌ها تحت سلطه انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها بوده است. به همین دلیل مردم این جزیره از فرهنگ‌های فرانسوی و انگلیسی تاثیر پذیرفته‌اند. زبان رسمی در جزیره، انگلیسی است و زبان فرانسه نیز توسط روزنامه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی استفاده می‌شود. ناگفته نماند بخشی از مردم این جزیره هندی هستند که برخی از آن‌ها همچنان با زبان مادری صحبت می‌کنند.

مردم این جزیره به دین اهمیت زیادی می‌دهند و حتی آن را بخشی از هویت خود می‌دانند. هندوئیسم محبوب‌ترین مذهب مردم این جزیره است. البته برخی از مردم موریس پیرو دین بوریسم هستند.

ترکیب مذاهب و فرهنگ‌ها در این کشور، باعث ایجاد جشنواره‌ها، اعیاد و مراسمات خاصی می‌شود. به طوری که جشنواره دیوالی، عید کریسمس، سال نو چینی و چندین مراسم دیگر در این کشور برگزار می‌شود.

از نظر فرهنگ غذایی هم به دلیل تنوع جمعیتی می‌توان از رستوران‌هایی نام برد که انواع غذاهای آسیایی و اروپایی در آن‌ها سرو می‌شود. موریس کشور تنوع غذایی، فرهنگی و آداب و رسوم است که می‌توانید در یک سفر چند روزه با بخشی از این فرهنگ‌ها آشنا شوید.

در طول سال فستیوال‌ها و جشن‌های زیادی در جزیره موریس برگزار می‌شود که از جمله می‌توان به جشنواره‌های هندوماها شیواراتری در پاییز و زمستان اشاره کنیم. همچنین مراسمات کاتولیک‌ها در سپتامبر، نوامبر و دسامبر برگزار می‌شود. اگر در بهار به موریس سفر کنید، حتما جشنواره بهار چینی‌ها را از نزدیک خواهید دید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور موریس از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور موریس

نقش موریس در بازار جهانی و اقتصاد جزیره

جزیره موریس به عنوان یک کشور کوچک و توریستی شناخته شده است که اقتصاد آن بر پایه صنعت کشاورزی و گردشگری می‌چرخد. البته این کشور در صادرات و خدمات مالی هم نقش دارد و از اوایل دهه ۱۹۸۰، توسعه اقتصادی آن شروع شده است. حالا دیگر اقتصاد این کشور مثل گذشته به کشاورزی وابسته نیست و نسبت به سایر کشورهای آفریقایی رشد بهتری داشته است. به طوری که تولید ناخالص داخلی آن نسبت به این کشورها بیشتر بوده است.

از سوی دیگر جمعیت این کشور از اوایل هزاره سوم نیز رشد چشمگیری داشته که منجر به رشد اقتصادی موریس شده‌ است. با توجه اینکه صنعت کشاورزی در این جزیره اهمیت زیادی دارد، باید به محصولاتی از قبیل شکر، چای و تنباکو اشاره کنیم که یک ششم درآمد صادراتی کشور را تشکیل می‌دهد. همچنین بخش دیگری از درآمد این کشور از طریق نگهداری دام و طیور بدست می‌آید.

با توجه به طولانی بودن فاصله موریس تا ایران نمی‌توان انتظار داشت که در بازار ایران نقشی داشته باشد و یا جز شرکای تجاری ایران باشد.

سخن آخر

موریس یک کشور جزیره‌ای کوچک در بین آب‌های اقیانوس هند و در نزدیکی ماداگاسکار (شرق آفریقا) است. این کشور توریستی به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری متعدد، هتل‌های لوکس، سواحل شنی سفید، طبیعت زیبا و بکر در بین توریست‌های دنیا محبوبیت زیادی دارد. اغلب گردشگران این جزیره آسیایی و اروپایی هستند. امیدواریم این اطلاعات درباره جزیره موریس مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

سوالات متداول

موریس کجاست؟

کشور موریس یک جزیره کوچک در شرق آفریقا و ماداگاسکار است که در بین آبهای اقیانوس هند قرار دارد.

فاصله جزیره موریس تا ایران چقدر است؟

فاصله جزیره موریس تا ایران ۵۸۹۳ کیلومتر است که بخشی از مسیر را باید به صورت خشکی و بخشی دیگر را از طریق کشتی طی کنید.

بهترین مکانهای توریستی موریس کجاست؟

این جزیره از ۹ منطقه یا جزیره کوچک تشکیل شده است که همگی دارای طبیعت زیبا، سواحل شنی، هتلهای لوکس و امکانات تفریحی است که میتواند میزبان توریستهای خارجی باشد.

برای مشاهده قیمت و خرید تور موریس از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور موریس
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید