دیدنی های موریس | عکسهای جزیره موریس

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 1 ژوئن 2022
Loading...

جزیره موریس برای بیشتر ما ایرانی‌ها در حد نام مکانی ست که زمانی تبعیدگاه رضا شاه بود، اما ما در اینجا می‌خواهیم با گشتی در دیدنی های موریس نگاه‌ها را به این جزیره تغییر داده و از زیبایی‌های موریس پرده برداریم. جزیره‌ای که به توصیف بسیاری از نویسندگان مطرح دنیا به تکه‌ای جدا شده از بهشت توصیف شده است. موریس با مردمانی چند فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی منحصربه‌فرد چند سالی ست که به مقصدی جذاب برای طرفداران تفریحات ساحلی تبدیل شده است.

آفریقا قاره‌ای ست وسیع با دیدنی‌های بی پایان و تور موریس گوشه‌ای از این زیبایی‎‌ها را به نمایش می‌گذارد. این جزیره بیش از هر چیز به داشتن سواحل، تالاب‌ها و صخره‌هایش معروف است. همچنین وجود کوهستا‌ن‌های سرسبز، پارک ملی بلک ریور گرگز با جنگل‌های بارانی، آبشارها، مسیرهای پیاده‌روی و حیات‌وحشی استثنایی گردشگران را سورپرایز می‌کند. در ادامه بیشتر با دیدنی های موریس آشنا می‌شویم.

پورت لوئیس موریس | Port Louis

معرفی دیدنی های موریس را از پورت لوئیس آغاز می‌کنیم. شهری که به عنوان پایتخت جزیره قطب اقتصادی، فرهنگی و سیاسی موریس به شمار می‌رود. پورت لوئیس در کنار داشتن ارزش سیاسی، به داشتن جاذبه‌های گردشگری نیز مشهور است. مراکز خرید این شهر میزبان معتبرترین برندهای جهانی بوده و موزه پورت لوئیس ارزشمند ترین آثار باستانی آفریقا را در خود نگه داری می‌کند. چندین کلیسای تاریخی، معابد چینی، ارگ هلندی و بندری بسیار زیبا از دیگر جاذبه‌های گردشگری پورت لوئیس به شمار می‌روند.

باغات سلطنتی موریس | Pamplemousses

باغات سلطنتییکی از زیباترینمکان‌های دیدنی جزیره موریس به شمار می‌رود که بازدید از آن هر بیننده‌ای را بر سر ذوق خواهد آورد. این باغ در نزدیکی شهر پورت لوئیس قرار گرفته و به همین دلیل در بیشتر مواقع مملو است از گردشگرانی که مشتاقانه در حال قدم زدن یا عکاسی از گل‌های نیلوفر آبی یا نخل‌های سرسبز هستند. باغات سلطنتی عنوان بزرگترین باغ گیاه شناسی نیم کره جنوبی را نیز از آن خود کرده است. این باغ حاصل ذوق و استعداد هنرمند فرانسوی «پیر پواوره» می‌باشد.

ساحل Trou d Argent موریس

پر واضح است سواحل و تفریحات آبی در بین دیدنی های موریس بیشترین طرفدار را دارند. در این بین ساحل Trou d Argent یک سرو گردن بالاتر از سایر مناطق تفریحی قرار گرفته و طرفداران خاص خود را دارد. این ساحل در جزیره‌ای به نام Rodrigues قرار گرفته است. وجود شن‌های نرم سفید، آب زلال و صخره‌های سنگی دلایل اصلی محبوبیت ساحل Trou d Argent در بین گردشگران به شمار می‌رود. در این ساحل می‌توانید از تفریحاتی مانند شنا، غواصی و قایق سواری لذت ببرید.

خرید در جزیره موریس

در جزیره موریس مراکز خرید بسیار متنوعی وجود دارد که می‌توانند ساعت‌ها شما را درگیر خود کنند. در این میان هم فروشگاه‌‌های کوچک و جذاب محلی و هم برندهای معتبر جهانی را می‌توان دید؛ بنابراین هر سلیقه‌ای که داشته باشید می‌توانید از گشت و گذار در مراکز خرید جزیره موریس لذت ببرید. اگر ترجیح می‌دهید وقت خود را در مراکز خرید محلی بگذرانید بازار مرکزی پورت لوئیس، فروشگاه‌های هوای آزاد و بازار Flacq maeket گزینه‌هایی هستند که انواع صنایع دستی آفریقا را می‌توان در آن‌ها پیدا کرد و اگر طرفردار خرید اجناس برند هستید می‌توانید به مرکز خرید باگاتل یا مرکز خرید چائودان بروید. علاوه بر این بوتیک‌های مستقل برندهای بزرگی مانند آرمانی، پرادا و شانل نیز از دیگر گزینه‌های خرید در جزیره موریس هستند.

آکواریوم موریس

آکواریوم از دیدنی های جزیره موریس است که شما را بدون نیاز به غواصی به دیدن زندگی انواع ماهی‌ها، کوسه‌ها و سایر جانداران زیر آب می‌برد. در این آکواریوم حدود ۲۰۰ نوع گونه ماهی از جمله شیر ماهی، اختاپوس، سنجاب ماهی تاج دار، مار ماهی و حتی خرچنگ زندگی می‌کنند. بخشی از آکواریوم نیز به کوسه‌های عظیم الجثه اختصاص داده شد است. آکواریوم از ساعت ۹:۳۰ تا ۵ عصر باز است اما بهترین زمان برای دیدن ماهی‌ها ساعت ۱۱ ظهر می‌باشد زمانی که این موجودات دوست داشتنی برای خوردن غذای روزانه از خانه‌های خود بیرون می‌آیند.

دهکده Grand-Baie موریس

دهکده تفریحی Grand-Baie را می‌توان از زیباترین مناطق تفریحی در جزیره موریس دانست. این دهکده در منطقه ساحلی Rivieri du Rempart District قرار گرفته و با تفریحات متنوع می‌تواند یک روز کامل از سفرتان را پر کند. با گشت و گذار در دهکده گرند بای می‌توانید از انواع رستوران و کافه‌ها، تفریحات آبی و حتی خرید از بوتیک‌های رنگارنگ صنایع دستی و سوغاتی فروشی لذت ببرید. علاوه بر جاذبه‌های تفریحی، هتل‌های این دهکده نیز با امکانات و خدمات عالی آماده پذیرایی از گردشگران هستند.

زمین رنگ شده چامارل موریس | Chamarel Falls & Seven Coloured Earths

تپه‌های شنی هفت رنگ که توسط مزارع نی شکر و آناناس احاطه شده‌اند از دیگر دیدنی های موریس به شمار می‌روند. این جاذبه منحصربه‌فرد زمین رنگ شده چامارل موریس نام داشته و در منطقه جنوب غربی موریس واقع شده است. شن و ماسه‌های این تپه زیبا در اثر تجزیه سنگ‌های آتشفشانی شکل گرفته و به رنگ‌های قرمز، قهوه‌ای، بنفش، سبز، زرد و آبی دیده می‌شود. با توجه به نزدیکی روستای چامارل به پورت لوئیس به راحتی می‌توان به این تپه‌های زیبا دسترسی داشت.

جاذبه های گردشگری موریس در یک نگاه

کلام آخر اینکه دیدنی های موریس به اندازه کافی زیبا و متنوع هستند که سفری خاطره‌انگیز را برایتان رقم زنند. با انتخاب تور موریس شما شانس این را دارید که به یکی از زیباترین کشورهای آفریقایی سفر کرده و به طور همزمان از تفریحات آبی، جاذبه‌های طبیعی و دیدن مکان‌های تاریخی لذت ببرید. جهت رزرو تور موریس می‌توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید