شرایط تور لبنان در دوره کرونا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 4 آگوست 2021
Loading...

لبنان پس از دو سال بسته نگاه داشتن مرزهای گردشگری آماده استقبال از گردشگران می‌شود. از این پس می‌توانید تورهای لبنان را نیز به مقاصد تورهای خارجی اضافه کنید. البته این کشور شرایط جدیدی را جهت ورود به لبنان تعیین کرده است. جهت اطلاع از شرایط تور لبنان در دوره کرونا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

گردشگران با شرایط جدید می‌توانند تور لبنان را در دوره کرونا رزرو کنند. دولت لبنان جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا مدت‌ها تورهای گردشگری به این مقصد را به حالت تعلیق درآورده بود اما در حال حاضر و با واکسیناسیون گسترده مجددا مرزهای گردشگری را باز کرده است. از این رو می‌توانید جهت رزرو تور لبنان در دوره کرونا با همکاران ما در واحد تور در تماس باشید.

شرایط تور لبنان در دوره کرونا

به جرات می‌توان گفت که کرونا شیوه و شرایط زندگی در تمام دنا را تغییر داده و حوزه سفر و گردشگری نیز از این قاعده مستثنی نیست! پس از شیوع ویروس کرونا بیشتر کشورها جهت جلوگیری از شیوع این ویروس مرزهای گردشگری خود را بستند.

اما در حال حاضر و با واکسیناسیون گسترده کم کم مرزهای گردشگری در حال بازگشایی می‌باشد. به بیان دیگر دولت‌ها با ایجاد تغییر در شیوه سفر، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جز بایدها قرار داده و محدودیت‌های جدید را برای مسافران تعیین کرده‌اند.

تمامی این محدودیت‌ها در راستای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و ایمن ماندن مسافران از این ویروس وضع شده است. بر همین اساس شرایط تور لبنان در دوره کرونا موارد زیر را شامل می‌شود:

  • تمامی مسافران در بدو ورود به لبنان به مدت ۳ روز در هتل محل اقامت خود قرنطینه شده و پس از ۳ روز می‌توانند بدون محدودیت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از هتل خارج شوند.
  • انجام تست PCR در پرواز رفت و برگشت برای تمام مسافران (حتی مسافرانی که واکسن دریافت کرده‌اند) الزامی است.
  • تست PCR بایستی حداکثر ۷۲ ساعت قبل از پرواز انجام شده و نتیجه منفی آن را در فرودگاه همراه داشته باشید.
  • داشتن بیمه مسافرتی با پوشش دهی ویروس کرونا

در سفر به لبنان از این جاذبه‌های بازدید کنید

تاریخ دور و دراز و طبیعتی بی‌نقص لبنان را در میان برترین مقاصد گردشگری خاورمیانه قرار داده‌اند. با سفر به لبنان گویی سوار بر ماشین زمان شده و خود را در گذشته‌های بسیار دورتر پیدا می‌کنید. این کشور پر است از بناهایی که هر یک داستانی اسرارآمیز برای گفتن دارند. در ادامه با تعدادی از جاذبه‌های گردشگری لبنان آشنا می‌شویم.

غار جعیتا: جعیتا غاری متعلق به انسان‌های ماقبل تاریخ است، منطقه‌ای با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی که در سال ۱۸۶۳ کشف و از آن زمان تا کنون به یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری در تور لبنان تبدیل شد. اشکال عجیب و غریب که با رسوبات شکل گرفته‌اند، قایق‌سواری در میان غار، پیاده‌روی و دیدن مکان‌هایی که قرن‌ها قبل به عنوانی خانه‌ای امن مورد استفاده قرار می‌گرفته از جاذبه‌های غار جعیتا هستند.

شهر باستانی بیبلوس: بیبلوس همان مکانی ست که مسافران را به سفر در زمان می‌برد. سکونت‌گاهی قدیمی که ظاهر قدیمی خود را حفظ کرده اما با مدرن‌ترین امکانات از گردشگران پذیرایی می‌کند. کلیسای قدیمی یوحنا، لنگرگاه باستانی، چندین قلعه تاریخی و منطقه باستانی، ساحلی زیبا و بازار قدیمی بخشی از جاذبه‌های منطقه باستانی بیبلوس هستند.

شهر زیبای طرابلس: طرابلس از زیباترین مناطق لبنان به شمار می‌رود که زمانی محل زندگی فینیقیان بوده است. معماری ساختمان‌های این شهر بسیار جالب و شگفت‌انگیز هستند. با قدم زدن در طرابلس می‌توانید از دیدن بناهای سنگی و تاریخی شهر لذت ببرید.

نکاتی که قبل از سفر به لبنان باید بدانید

  • با وجود جنگ‌های داخلی، لبنان اما همچنان کشوری امن برای سفر به شمار می‌رود.
  • لبنان کشوری با جاذبه‌های گردشگری بیشمار است؛ بنابراین گشت و گذار و دیدن جاذبه‌های گردشگری این کشور همراه داشتن کفش‌های راحتی را فراموش نکنید.
  • قبل از سفر به لبنان با کمی مطالعه با سیستم حمل و نقل در این کشور آشنا شوید.
  • لیره واحد پول لبنان است. در سفر به این کشور همیشه مقداری لیره با خود همراه داشته باشید.
  • لبنان مملو است از مناطق زیبا و دیدنی، از این سفر خود را به بیروت محدود نکنید.
  • انتخاب نوع پوشش در کشور لبنان آزاد است.

معروف‌ترین سوغاتی‌های لبنان

گشت و گذار در میان بازارهای محلی و خرید سوغاتی‌های رنگارنگ بخش جدایی‌ناپذیر سفر به لبنان است. چند فرهنگی بودن کشور لبنان نیز دلیلی بر آن شده تا انواع سوغاتی‌های رومی، عربی، ترکیه‌ای و حتی فرانسوی در مغازه‌ای محلی آن دیده شود.

شیرینی‌های لبنان را می‌توان از جاذبه‌های اصلی لبنان دانست. شیرین‌هایی که با ذائقه گردشگران ایرانی سازگاری داشته و می‌توان آن‌ها در بسته‌های زیبا و محکم به عنوان سوغاتی خریداری کرد. از معروف‌ترین شیرینی‌های لبنان می‌توان به قطایف، کونفه و باقلوا اشاره کرد.

صنایع‌دستی و وسایل تزیینی مانند، زیورآلات دست‌ساز، محصولات چرمی، فرش، سفال، نقاشی و … از محصولاتی هستند که در هر کشور به عنوان راهی برای فرهنگ و تمدن آن کشور طراحی و ساخته می‌شوند. در بازارهای محلی لبنان نیز می‌توانید این محصولات زیبا خریداری کنید.

آجیل‌های لبنانی، قهوه ترک، حکاکی‌های زیبا بر روی چوب، لباس‌های محلی، تخته نرد و قلیان لبنانی از دیگر سوغاتی‌های عروس خاورمیانه به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید …

غار جعیتا از اسرارآمیزترین جاذبه‌های لبنان

لبنان؛ مهد صنعت مد در خاورمیانه

بهترین رستوران‌های لبنان با غذاهای متنوع

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید