در این مطلب می‌خواهیم درباره فرودگاه شارل دوگل پاریس دومین فرودگاه پر رفت و آمد اروپا و بزرگترین فرودگاه فرانسه صحبت کنیم. فرودگاهی که سالیان سال است میزبان برترین ایرلاین‌های دنیا بوده و به عنوان دروازه ورود به پاریس از گردشگران استقبال می‌کند. اما فرودگاه شارل دوگل فرانسه چه زمانی ساخته و چگونه عنوان پر رفت و آمدترین فرودگاه اروپا را به خود اختصاص داد در ادامه می‌خوانیم.

امکانات و تجهیزات یک فرودگاه به عنوان اولین استقبال کننده از میهمانان نشان از سطح پیشرفت و تکنولوژی هر مقصد دارد و فرودگاه شارل دوگل در این زمینه سنگ تمام گذاشته و با تجهیزات کامل از میهمانان شهر رمانتیک و رنگارنگ پاریس استقبال می‌کند. از این رو در ادامه با تاریخچه و اطلاعات این فرودگاه بزرگ و معروف آشنا می‌شویم. اگر شما هم در تور فرانسه یکی از مقاصد خود را پاریس انتخاب کنید احتمال می رود که مسافر این فرودگاه شوید. 

شارل دوگل کجاست؛ آشنایی با فرودگاه شارل دوگل

قاره اروپا به داشتن بهترین فرودگاه‌های جهان معروف است از فرودگاه هیترو (London Heathrow Airport) در لندن گرفته تا فرودگاه اسخیپول آمستردام (Amsterdam Schiphol Airport) همه و همه مدرن‌ترین امکانات فرودگاهی روز دنیا را در خود داشته و محلی برای رفت و آمد‌های بین‌المللی محسوب می‌شود؛ اما وقتی پای بهترین فرودگاه‌های اروپا در میان باشد فرودگاه شارل دوگل (Paris Charles de Gaulle Airport) شهر پاریس نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این فرودگاه با فضای کافی و ارائه امکانات کافی توانسته عنوان پر رفت و آمد ترین فرودگاه اروپا را به خود اختصاص دهد.

تاریخچه ی فرودگاه بین المللی شار‌ل دوگل

رواسی (Roissy) نام دیگر فرودگاه بین المللی شارل دو گل شهر پاریس است. فرودگاهی که بنای ساخت آن در سال ۱۹۶۶ میلادی و در بخش شمالی شهر پاریس گذاشته شد. فرودگاه رواسی آن زمان در سال ۱۹۷۴ و به افتخار ژنرال دوگل رهبر جنبش فرانسه با نام فرودگاه شارل دوگل نام گذاری شد. این فرودگاه با ظرفیت بسیار بالا روزانه میهمانان ده‌ها پرواز داخلی و خارجی بوده و در سال ۲۰۱۵ با جابجایی بیش از ۶۶ میلیون مسافر و ۵۰۰ هزار پرواز عنوان پر رفت و آمدترین فرودگاه اروپا را به خود اختصاص داد. فرودگاه شارل دوگل علاوه بر جابجایی مسافر، در زمینه باربری هوایی در قاره اروپا نیز پس از فرودگاه آلمان رتبه نخست را دارد. با سفر با تورهای اروپا و اخذ ویزای توریستی شینگن می‌توانید از کشورها و شهرهای مختلفی در اروپا دیدن کنید، یکی از مهم ترین شهرهای اروپا پاریس است.

اطلاعات فرودگاه شارل دوگل

اطلاعات فرودگاه بین‌المللی شاردوگل پاریس موارد زیر را شامل می‌شود:

  • نام رسمی فرودگاه بین المللی شارل دوگل پاریس: Aéroport Paris-Charles-de-Gaulle
  • کد یاتا: CDG
  • کد ایکائو: LFPG
  • وب سایت رسمی فرودگاه بین المللی شارل دوگل پاریس: www.parisaeroport.fr
  • نوع فرودگاه: مسافربری عمومی
  • ارتفاع از سطح دریا: ۱۱۹ متر
  • فاصله هوایی تا تهران: ۵ ساعت و ۳۰ دقیقه
  • تعداد ترمینال: فرودگاه شارل دوگل دارای ۳ ترمینال مجزا می‌باشد.

ترمینال های فرودگاه شارل دوگل

فرودگاه بین المللی شارل دوگل پاریس دارای ۳ ترمینال اصلی می‌باشد که هر یک برای منظوری خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. ترمینال شماره ۱ به عنوان اولین و قدیمی‌ترین ترمینال فرودگاه محل رفت و آمد معروف‌ترین خطوط پروازی بین‌المللی می‌باشد. ترمینال شماره ۲ دارای ۷ سالن می‌باشد که با آخرین امکانات روز دنیا تجهیز شده و مخصوص رفت و آمد خط هوایی ایرفرانس هستند. البته در برخی از مواقع سایر خطوط میز از این ترمینال استفاده می‌کنند؛ و اما ترمینال شماره ۳؛ پروازهای چارتری و ارزان قیمت در ترمینال شماره ۳ فرودگاه شارل دوگل انجام می‌شوند.

راه های دسترسی به فرودگاه شارل دوگل

فرودگاه شارل دوگل در فاصله ۲۵ کیلومتری شمال شرقی شهر پاریس قرار گرفته است. مسافران می‌توانند برای دسترسی از شهر با فرودگاه و بالعکس از خطوط تاکسی، اتوبوس، مترو، قطار و متروی شهری استفاده کنند. تاکسی‌های فرودگاه به صورت شبانه روزی در مقابل سالن حضور دارند. فاصله زمانی فرودگاه تا پاریس با توجه به در نظر گرفتن ترافیک با تاکسی حدود ۲ ساعت می‌باشد. اتوبوس‌های فرودگاه نیز هر ۹۰ دقیقه یک بار به سمت شهر پاریس حرکت می‌کنند. در صورت انتخاب قطار نیز می‌توانید از پایانه‌های ۱، ۲ و ۳ مترو استفاده کنید.

امکانات فرودگاه شارل دوگل

فرودگاه بین المللی شارل دوگل پاریس به عنوان یکی از بهترین فرودگاه‌های اروپا تمامی امکانات رفاهی را در اختیار مسافران قرار داده است. از این امکانات می‌توان به سالن CIP و VIP، محل مخصوص برای شارژ موبایل، تبلت و غیره، انواع رستوران‌ با غذاهای فرانسوی و بین‌المللی، چندین کافه و انواع فروشگاه‌های خرید سوغاتی اشاره کرد. همچنین سالن‌های ویژه فرودگاه به مکان‌های مخصوص برای استراحت و سالن برگزاری کنفرانس مجهز هستند.

بزرگترین فرودگاه پاریس

اگر نام بزرگترین فرودگاه پاریس را جستجو کنید بی شک فرودگاه بین‌المللی شارل دوگل را در صدر نتیجه جستجوی خود خواهید دید. در این فرودگاه پر افتخار روزانه ده‌ها پرواز داخلی و بین‌المللی انجام شده و مسافران در بین پروازهای ترانزیت می‌‌توانند از امکاناتی مانند رستوران‌های لوکس، مراکز خرید و صرف یک فنجان قهوه فرانسوی اصیل در کافه استفاده کنند. نکته مثبت دیگر وجود انواع وسایل حمل و نقل عمومی ست که رفت و آمد به فرودگاه را برای مسافران راحت و قابل دسترس کرده است.

فرودگاه های بین‌ المللی فرانسه

کشور فرانسه به عنوان یک مقصد توریست پذیر از امکانات فرودگاهی قابل توجهی برخوردار است. علاوه بر پاریس و دو فرودگاه معروفش سایر شهرهای این کشور نیز با داشتن فرودگاه‌های بین‌المللی از مسافران استقبال می‌کنند. در ادامه با معروف‌ترین فرودگاه‌های بین‌المللی فرانسه آشنا می‌شویم:

  • فرودگاه شارل دوگل پاریس (Charles de Gaulle Airport)
  • فرودگاه اورلی پاریس (Orly Airport)
  • فرودگاه مارسی پروانس (Marseille Provence Airport)
  • فرودگاه نیس کوت دازور (Nice Côte d’Azur Airport)
  • فرودگاه لیون-سنت‌اگزوپری (Lyon–Saint-Exupéry Airport)

سوالات متداول

چگونه از فرودگاه شاردوگل به مرکز شهر برویم؟

در صورت استفاده از اتوبوس: سوار RER B به سمت Châtelet شوید و از ایستگاه Gare du Nord لستفاده کنید. این سفر حدود ۲۵ دقیقه طول خواهد کشید. در صورت انتخاب تاکسی نیز بسته به ترافیک بین ۲۰ تا ۶۰ دقیقه زمان می‌برد تا به مرکز شهر برسید. هزینه تاکسی از فرودگاه به مرکز شهر پاریس ۵۰ تا ۷۰ یورو است.

قیمت قطار از فرودگاه شارل دوگل به پاریس چقدر است؟

بلیط. بلیط تک سفر CDG ↔ پاریس ۱۱٫۴۵ یورو است.

بیشتر بخوانید …

گردشگری در زیباترین شهرهای فرانسه

لوکس‌ترین مراکز خرید پاریس – فرانسه

۵ موزه مشهور فرانسه، پاریس

برای مشاهده قیمت و خرید تور فرانسه از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور فرانسه
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید