مدارک مورد نیاز برای سفر به فرانسه 2024

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 26 دسامبر 2021
Loading...

حال که پس از پشت سر گذاشتن تقریبی بحران کرونا امکان سفر به فرانسه فراهم شده، لازم است بدانیم که برای سفر به این کشور به چه مدارکی نیاز داریم و چگونه می‌توان برای دریافت ویزای فرانسه اقدام کرد؟ همانطور که می‌دانید فرانسه در صدر لیست محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا قرار گرفته و در حال حاضر جز معدود کشورهای اروپایی ست که در دوران کرونا پذیرای گردشگران می‌باشد. به همین بهانه مدارک مورد نیاز برای سفر به فرانسه را مرور می‌کنیم

بیشتر مقاصد گردشگری پس از شیوع ویروس کرونا شرایط و قوانین ویژه‌ای را برای ورود مسافران تعیین کرده‌اند. فرانسه نیز به عنوان یک کشور اروپایی در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا شرایط جدید را تعیین کرده است. در ادامه مدارک و شرایط مورد نیاز برای سفر به فرانسه را مرور می‌کنیم.

مدرک لازم برای ویزای فرانسه

فرانسه جز کشورهای اتحادیه شینگن بوده و ایرانیان برای سفر به این کشور بایستی برای دریافت ویزای شینگن اقدام کنند. به همین دلیل اولین اقدام برای سفر به فرانسه تهیه مدارک درخواستی سفارت است. مدارک مورد نیاز برای سفر به فرانسه موارد زیر را شامل می‌شود:

فرم درخواست ویزای فرانسه رسید پرداخت هزینه‌های ویزای درخواستی

این فرم به صورت آنلاین و از طریق وب سایت رسمی سفارت فرانسه تکمیل می‌شود؛ اما متقاضیان بایستی در روز انگشت نگاری و تحویل مدارک نسخه چاپی فرم را همراه داشته باشند. هزینه سفارت نیز ر همان روز به صورت نقدی پرداخت می‌شود، شما به عنوان متقاضی ویزای فرانسه لازم است رسید پرداخت را همراه با سایر مدارک به افسر سفارت تحویل دهید.

اصل و ترجمه شناسنامه و کارت ملی متقاضی

شناسنامه و کارت ملی از مدارک هویتی متقاضیان ویزای فرانسه به شمار می‌روند. هر دو این مدرک باید به زبان فرانسه ترجمه شده و به همراه نسخه اصلی به افسر سفارت تحویل داده شوند. یادآور می‌شویم که شناسنامه و کارت ملی شما پس از اعلام نتیجه باز گردانده خواهد شد.

برنامه سفر

برنامه سفر نقشی اساسی در تصمیم افسر سفارت مبینی بر صدور و یا عدم صدور ویزای فرانسه دارد. چرا که با ارائه این برنامه هدف خود از سفر به فرانسه را مشخص کرده می‌کنید. در واقع نشان می‌دهید سفر شما کاملاً برنامه‌ریزی‌شده و هدفمند است.

اصل گذرنامه فعلی و تمامی گذرنامه‌های قبلی

داشتن پاسپورت معتبر از اصلی‌ترین مدارک مورد نیاز برای سفر به فرانسه است. متقاضی بایستی اصل پاسپورت خود را همراه با پاسپورت‌های قدیمی (در صورت وجود) همراه با سایر مدارک به سفارت ارائه دهید.

مدارک بانکی و مالی

ارائه تمکن مالی و پرینت حساب از دیگر مدارکی ست که تأثیر بسیار زیادی در مثبت یا منفی بودن جواب ویزا دارد. تمکن مالی مناسب نشان می‌دهد که شما از عهده مخارج سفر خود برآمده و به دولت فرانسه پناهنده نخواهید شد.

مدارک شغلی

داشتن مدارک شغلی ثابت می‌کند که شما دارای شغل با درآمد مناسب در ایران بوده و برای مشکلات مالی و شغلی به فرانسه پناهنده نمی‌شوید. از آنجا که تضمین بازگشت پس از اتمام تاریخ ویزا برای افسر سفارت بسیار حائز اهمیت است پس ارائه مدارک شغلی می‌تواند شانس دریافت ویزا را برای شما بیشتر کند.

خلاصه‌ای از مدارک مورد نیاز سفارت فرانسه

در مجموع می‌توان داشتن تمکن مالی، برنامه سفر یا دعوت نامه و مدارک شغلی را از مهمترین مدارک مورد نیاز برای سفر به فرانسه دانست. پس در صورتیکه متقاضی ویزای فرانسه هستید قبل از اقدام حتماً حساب بانکی خود را تقویت کرده و تراکنش‌های خود را بالا ببرید. یادآور می‌شویم که تمام مدارک بایستی به زبان فرانسوی ترجمه شوند.

شرایط درخواست ویزای توریستی فرانسه

افرادی که دارای تمکن مالی، گواهی اشتغال به کار، سند ملکی و برنامه سفر یا دعوت نامه هستند تمامی شرایط لارم را برای دریافت ویزای فرانسه دارا و شانس بیشتری در راستای مثبت بودن جواب ویزا دارند. البته لازم است بدانید که حتی در صورت داشتن تمامی شرایط و مدارک مورد نیاز برای سفر به فرانسه در نهایت این افسر سفارت است که درباره نتیجه نهایی ویزا تصمیم می‌گیرد.

نکاتی که قبل از درخواست ویزای توریستی فرانسه باید در نظر بگیرید

قبل از اقدام برای دریافت ویزای توریستی فرانسه  و البته رزرو تور فرانسه نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • اعتبار پاسپورت خود را چک کنید: پاسپورت متقاضی بایستی از روز ورود به فرانسه حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.
  • مدارک را به صورت کامل و دقیق ارائه دهید: مدارکی که ارائه می‌دهید بایستی کاملاً با اطلاعات مندرج در فرم همخوانی داشته باشد.
  • زمان لازم برای ترجمه را در نظر بگیرید: قبل از اقدام برای تعیین وقت سفارت فرانسه مطمئن شوید که مدارکی که نیاز به ترجمه دارند به موقع آماده می‌شوند.

اعتبار ویزای توریستی فرانسه

مدت اعتبار ویزای توریستی فرانسه به نوع ویزای درخواستی شما و تصمیم افسر سفارت بستگی دارد؛ یعنی با توجه به برنامه سفر ممکن است ویزای شما به صورت ۲۱، ۱۰ و یا حتی ۵ روزه صادر شود. افرادی که چندین ویزای شینگن را در کارنامه خود دارند ممکن است بتوانند ویزای ۳ ماهه نیز دریافت کنند.

آیا می‌توان با ویزای فرانسه از کشورهای دیگر اروپا دیدن کرد؟

جواب این سؤال مثبت است، فرانسه جز کشورهای اتحادیه شینگن بوده و با دریافت ویزای شینگن از طریق سفارت فرانسه می‌توانید به کشورهای آلمان، سوئد، اتریش، سوئیس، اسپانیا، ایتالیا و سایر کشورهای عضو در این اتحادیه سفر کنید. البته بهتر است که ورود شما از طریق فرانسه بوده سپس سفر خود را به سایر مقاصد ادامه دهید.

بیشتر بخوانید …

قیمت تور فرانسه در سال ۱۴۰۰

گردشگری در زیباترین شهرهای فرانسه

بدون تست این غذاها در فرانسه به خانه برنگردید!

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید