در سفر به مالدیو چه مقدار پول همراه داشته باشیم؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 11 جولای 2021
Loading...

با دیدن تصاویر تفریحات لوکس مالدیو، هزینه تور و تفریحات اولین سوالی ست که در ذهن افرادی که می‌خواهند به این مقصد سفر کنند به وجود می‌آید. اینکه در سفر به مالدیو چه مقدار پول باید همراه داشته باشیم مطلبی ست که در ادامه با جزییات به آن خواهیم پرداخت.

بسیاری مالدیو را به جزیره آرزوها توصیف می‌کنند چرا که در این جزیره تمام رویاها حقیقت پیدا می‌کند. اما سوال اینجاست که به چه قیمتی؟ تفریحات تور مالدیو چه مقدار از بودجه سفر را به خود اختصاص می‌دهند؟ در این مطلب هزینه‌های سفر به مالدیو مانند خورد و خوراک، حمل و نقل و تفریحات را مرور خواهیم کرد.

در سفر به مالدیو چه ارزی همراه داشته باشیم؟

اینکه در سفر چه ارزی را همراه داشته باشیم و اطلاع از واحد پولی مقصد از اطلاعات لازم پیش از هر سفر است. در همین راستا لازم است بدانید که روفیه واحد پولی کشور مالدیو است و بیشتر پرداخت‌ها در این کشور با روفیه انجام می‌شود.

اما یک نکته بسیار مهم در رابطه با روفیه مالدیو اینکه، مسافران لازم است بدانند که روفیه فقط و فقط در خود جزیره مالدیو معتبر بوده و هیچ مسافری اجازه خارج کردن این واحد پولی را از مالدیو ندارد.

بنابراین برای سفر به مالدیو باید دلار به مقدار کافی دلار همراه داشته و در طول سفر برای مخارج‌های روزانه و از طریق صرافی‌های مالدیو دلار خود را به روفیه تبدیل کنید. از آنجا که روفیه مالدیو فقط در این کشور قابل خرج کردن می‌باشد پس مراقب باشید که بیش از اندازه روفیه دریافت نکنید. جهت اطلاع از هزینه‌های مخارج روزانه در کشور مالدیو تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

هزینه خورد و خوراک در مالدیو

یکی از مواردی که در سفر به مالدیو باید برای آن برنامه ریزی کرد هزینه روزانه خورد و خوراک است. در جزیره مالدیو انواع رستوران‌های بزرگ و کوچک، ارزان و گران قیمت به چشم می‌خورد. بنابراین اینکه چقدر از بودجه سفر به رستوران اختصاص می‌دهید کاملا به انتخاب شما بستگی دارد.

با این حال ما در ادامه قیمت یک وعده غذا در رستوران‌های مختلف مالدیو را بررسی می‌کنیم.

هزینه هر وعده غذا در رستوران‌های ارزان حدودا ۷۰ روفیه، در رستوران‌های معمولی ۳۵۰ روفیه و در رستوران‌های لوکس بیشتر از ۴۰۰ روفیه می‌باشد. همچنین هزینه یک وعده غذا در رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد از ۱۵۰ روفیه شروع می‌شود.

با توجه به مبالغ گفته می‌شده می‌توانید برای هزینه‌های خورد و خوراک برنامه ریزی کرده و به مقدار لازم روفیه همراه داشته باشید. البته در برخی از رستوران‌های لوکس نیز می‌توانید پرداخت کنید.

هزینه حمل و نقل عمومی در مالدیو

حمل و نقل عمومی از دیگر مواردی ست که باید برای آن برنامه ریزی کرد. درست است که مالدیو جزیره‌ای بسیار کوچک است اما برای دیدن تمام جاذبه‌های آن ناگزیر به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی هستیم.

حمل و نقل عمومی در این جزیره خود از جاذبه‌های گردشگری به شمار رفته و داستانی جالب دارد. از آنجا که دور تا دور مالدیو را آب فرا گرفته است ساکنان این جزیره برای رفت و آمد از قایق‌ ویا هواپیماهای دریایی استفاده می‌کنند.

کرایه بیشتر وسایل محلی با روپیه و کرایه برخی از قایق‌های لوکس و هواپیماهای دریایی به دلار پرداخت می‌شود.

هزینه رفت و آمد با قایق‌ها با توجه به نوع قایق از ۳ تا ۷ دلار  و هزینه استفاده از تاکسی‌های هوایی بین ۳ تا ۷ هزار روپیه است. یادآور می‌شویم که هزینه ترانسفر از فرودگاه به هتل و بالعکس به عهده تور می‌باشد.

هزینه تفریحات و گشت و گذار در مالدیو

هزینه بلیط و ورودیه‌ها را نیز باید به هزینه‌های سفر به مالدیو اضافه کرد. در این جزیره تفریحات آبی حرف اول را می‌زنند. تفریحاتی مانند غواصی، موج سواری، قایق سواری و … که برای لذت بردن از آن‌ها ابتدا باید بلیط خریداری کرد.

هزینه تفریحات نیز مانند خورد و خوراک کاملا به انتخاب مسافران بستگی دارد. می‌توانید تفریحات کم هزینه‌تر مانند قدم زدن در کنار دریا و سرو یک نوشیدنی استوایی را نتخاب کرده و یا دل را به دریا زده و از موج سواری و غواصی در آب‌های شفاف مالدیو لدت ببرید.

هزینه گشت با قایق‌های شیشه‌ای بین ۳۰ تا ۴۰ دلار، غواصی با توجه به عمق آبی که انتخاب می‌کنید ۵۰ تا ۱۰۰ دلار، فلای برد با توجه به زمان ۱۲۰ تا ۱۷۰ دلار و گشت در جزایر اطراف همراه با پذیرایی بین ۷۰ تا ۱۵۰ دلار است.

در مجموع می‌توانید ۵۰ تا ۷۰ دلار را به صورت روزانه برای تفریحات مالدیو در نظر بگیرید.

خرید سوغاتی در مالدیو

سفر را نمی‌توان بدون خرید سوغاتی به پایان رساند. بنابراین بخشی از بودجه سفرتان را به خرید سوغاتی‌های رنگارنگ مالدیو اختصاص دهید.

در مالدیو مراکز خرید بسیار زیبا و لوکسی وجود دارد که بیشتر اجناس با برندهای معتبر جهانی را به فروش می‌رسانند پس اگر بودجه زیادی را برای خرید در نظر نگرفته‌اید بهتر است قید خرید در مغازه‌های لوکس را بزنید.

پیشنهاد می‌کنیم برای خرید سری به مغازه‌های محلی زده و صنایع دستی رنگارنگ را به عنوان سوغاتی با قیمت‌های بسیار مناسب خریداری کنید. اگر خواستید می‌توئانید مبلغ این اجنالس را به دلار پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید …

مالدیو کجاست؟

سفر به مالدیو تست PCR نیاز دارد؟

بهترین فصل سفر به مالدیو

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید