راهنمای خرید بلیط هواپیما به مالدیو

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 21 مه 2023
Loading...

سفر مالدیو می‌توانید تجربه‌ای بسیار شگفت‌انگیز و جذاب باشد. اگر قصد دارید تعطیلاتی رویایی بسازید و به این جزیره زیبا سفر کنید، این مقاله مخصوص شماست. ما قصد داریم در راهنمای خرید بلیط هواپیما به مالدیو اطلاعاتی مفید را راجع به نحوه سفر به این کشور و تهیه بلیط هواپیما به آن  با شما به اشتراک بگذاریم. با ما تا انتهای این مقاله در آژانس گردشگری ستاره ونک همراه باشید.

راهنمای خرید بلیط هواپیما به مالدیو؛ مالدیو کجاست؟

بد نیست قبل از مطالعه راهنمای خرید بلیط هواپیما به مالدیو، کمی بیشتر با این کشور آشنا شویم. تور مالدیو یکی از پرطرفدار ترین مقاصد تفریحی جهان است که به خاطر آب‌های فیروزه‌ای و سواحل درخشان شهرت دارد. این کشور زیبا  که درواقع به شکل مجمع‌الجزایری دارد، در جنوب غربی سریلانکا و در دل اقیانوس هند واقع شده است.

۲۶ چزیره مرجانی طبیعی و ۲۰۰ جزیره مسکونی که ۱۲۲ مورد از آن‌ها صرفا استراحتگاه توریستی هستند، جزایر مالدیو را تشکیل می‌دهند. ۱۲۲ جزیره توریستی مالدیو طیف وسیعی از انتخاب‌ را برای گردشگران فراهم کرده است تا بسته به علاقه و بودجه خود، یکی را برای اقامت برگزینند.

جزایر مرجانی مالدیو به دو دسته تقسیم می‌شوند: جزایر مرجانی شمالی و جزایر مرجانی جنوبی که به آتول شمالی و جنوبی هم معروف هستند. پس اگر اسم آتول شمالی و جنوبی را شنیدید، تعجب نکنید.

معروف‌ترین جزیره مرجانی مالدیو، مافوشی نام دارد که در آتول جنوبی قرار گرفته است. جزایر مرجانی شمالی گزینه‌ای فوق‌العاده برای موج‌سواری و ورزش‌های دریایی هستند و جنوبی‌ها بهترین گزینه برای غواصی و اقامت در استراحتگاه‌های لوکس محسوب می‌شوند. البته ناگفته نماند که در این میان جزایر مرکزی هم وجود دارند که رفت و آمد در آن‌ها کم است و گزینه خوبی برای دوستداران سواحل خلوت خواهد بود.

ماله، پایتخت مالدیو هم در همین سواحل مرجانی مرکزی واقع شده است.

چطور به مالدیو برویم؟

اولین قدم در راهنمای خرید بلیط هواپیما به مالدیو این است که بدانید چه راه‌هایی برای رسیدن به این کشور جزیره‌ای وجود دارد. واقعیت مهمی درباره مالدیو وجود دارد که رفت و آمد به این کشور را تحت تاثیر قرار داده است: مالدیو کشوری دورافتاده محسوب می‌شود و با هیچ کشوری هیچ مرز زمینی خشکی ندارد. این یعنی برای دسترسی به مالدیو دو راه پیش‌روی گردشگران است: سفرهای دریایی و هوایی.

تقریبا باید دور سفرهای دریایی به مالدیو را خط کشید. گردشگران تنها این امکان را دارند که از هند با کشتی به مالدیو برسند و عموم رفت و آمد به این کشور از طریق هواپیما انجام می‌شود.

ولانا، فرودگاه اصلی مالدیو و میزبان عموم پروازهای بین‌المللی این کشور، فرودگاهی است که گردشگران در بدو ورود به آن می‌رسند و سپس بسته به مقصد می‌توانند با هواپیماهای دریایی یا قایق‌های تندرو به مقصد خود بروند.

بیشتر بخوانید …

بهترین  مقاصد گردشگری مالدیو در فصل بهار (مقاصد گردشگری مالدیو در فصل بهار)

آیا تهران به مالدیو پرواز مستقیم دارد؟

معمولا این سوال از متداول‌ترین سوالاتی است که گردشگران دوست دارند پاسخ آن را در راهنمای خرید بلیط هواپیما به مالدیو بخوانند. باید در جواب بگوییم که متاسفانه خیر. هیچ هواپیمایی داخلی در ایران به صورت مستقیم به مالدیو پرواز ندارد.

این یعنی مسافران ایرانی که خواستار سفر به مالدیو هستند، با ایرلاین‌های خارجی به این کشور خواهند رفت که معمولا یک توقف در مسیر دارند. در حال حاضر مسافران ایرانی می‌توانند با ایرلاین‌هایی مانند فلای دبی، امارات، قطر ایرویز، آنادولو جت و ترکیش ایرلاین به این کشور سفر کنند که بسته به ایرلاین در قطر، دبی یا استانبول توقف خواهند داشت.

بیشتر بخوانید …

چگونه به مالدیو سفر کنیم؟ | خرید بلیط مالدیو

 پرواز تهران به مالدیو چه مدت به طول می انجامد؟

مالدیو در فاصله قابل توجهی از کشورمان قرار دارد. به همین دلیل پرواز به مالدیو حداقل هشت ساعت طول خواهد کشید که البته این مدت زمان نسبت به توقف در مسیر، می‌تواند بیشتر هم باشد.

نکته مهمی که باید در راهنمای خرید بلیط هواپیما به مالدیو حتما اشاره کنیم این است که قبل از خرید بلیط حتما به میزان توقف هواپیما در فرودگاه هاب توجه کنید تا وقتتان بیش از اندازه تلف نشود.

بعضی از توقف‌ها ممکن است حتی به بیش از ده ساعت هم برسد و این مسئله می‌تواند شما را خسته کند.

چطور از فرودگاه ماله به مرکز شهر برویم؟

نحوه رفت و آمد میان فرودگاه ماله و مرکز شهر، مورد بعدی است که درنظر داریم در راهنمای خرید بلیط هواپیما به مالدیو با شما به اشتراک بگذاریم.

ولانا نام فرودگاه بین‌المللی ماله است و هر جا که نام فرودگاه ماله را شنیدید، منظور همان فرودگاه ولانا خواهد بود. این فرودگاه با کد MLE شناخته می‌شود. این فرودگاه در جزیره هولوله قرار گرفته است وگردشگران سرتاسر جهان را به مالدیو متصل می‌کند.

این فرودگاه حدودا ۴٫۷ کیلومتر با ماله فاصله دارد و برای رسیدن از آن به مرکز شهر، گزینه‌های متعددی پیش‌روی شماست که قصد داریم در راهنمای خرید بلیط هواپیما به مالدیو، همه این گزینه‌ها را بررسی کنیم.

گزینه‌های زیر راه‌های رسیدن به ماله هستند:

  • کشتی‌های فرودگاه

این کشتی‌ها به صورت ۲۴ ساعته و در همه روزهای هفته به جز جمعه کار می‌کنند و هزینه رفت و آمد با آن‌ها ۱ دلار است. این کشتی‌ها بین ساعت ۲ تا ۴ بامداد هر سی دقیقه یک بار، بین ساعت ۴ تا ۶ صبح هر ۱۵ دقیقه یک بار و در باقی ساعات شبانه روز هر ۱۰ دقیقه یک بار به سمت ماله می‌روند.

 روزهای جمعه صرفا بین ساعات ۶ تا ۱۲ صبح و هر ده دقیقه یک دفعه فعال هستند. می‌توانید بلیط این کشتی‌ها را از فرودگاه بخرید.

  • قایق تندرو

قایق‌های تندرو درست بیرون ترمینال بین‌المللی قرار دارند و می‌توانند مسافران را به ماله یا جزایر دیگر ببرند. البته توجه داشته باشید که هزینه نقل و انتقال با این قایق‌ها بالاتر است و هرچه مسیرتان دورتر باشد، نرخ هم به شکل محسوسی افزایش خواهد داشت.

برای انتقال میان فرودگاه تا هتل محل اقامتتان با کشتی‌های تندرو باید حدودا ۱۰۰ دلار بپردازید و این رقم برای بازگشت به ۴۰۰ دلار می‌رسد. بلیط این کشتی‌ها هم در فرودگاه به فروش می‌رسند.

  • هواپیمای دریایی

هواپیماهای دریایی نوعی خاص از حمل و نقل میان فرودگاه ولانا و استراحتگاه‌ها هستند که در فاصله زمانی میان طلوع و غروب خورشید کار می‌کنند. حمل و نقل با این هواپیماها با هماهنگی هتل انجام می‌شود و شما می‌توانید پس از رزرو هتل، از آن‌ها برای حمل و نقل با هواپیمای دریایی درخواست کنید.

البته درنظر داشته باشید که هزینه این رفت و آمد روی نرخ نهایی هتل تاثیر خواهد گذاشت. هزیه انتقال رفت و برگشت میان فرودگاه ولانا و هتل‌ها بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ دلار است و علاوه‌بر هتل، خودتان هم می‌توانید بلیط را از ترمینال هواپیمای دریایی بخرید.

  • تاکسی

تاکسی یا اوبر یکی دیگر از گزینه‌های حمل و نقل میان فرودگاه ولانا و ماله است که می‌توان در راهنمای خرید بلیط هواپیما به مالدیو به آن اشاره کرد.

مسیر فرودگاه تا ماله با تاکسی حدودا ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و هزینه آن ۲٫۵ دلار است. شما همچنین می‌توانید از خدمات ترانسفر خصوصی فرودگاهی استفاده کنید تا بدون دردسر از فرودگاه به استراحتگاهتان بروید.

آیا خرید بلیط رفت و برگشت مالدیو الزامی است؟

آگاهی از شرایط ورود به ماله هم به اندازه خرید بلیط اهمیت دارد و باید یکی از مواردی باشد که در راهنمای خرید بلیط هواپیما به مالدیو مطرح می‌شود.

همانطور که می‌دانید برای سفر به مالدیو به اخذ ویزا نیاز نخواهید داشت اما ورود به این کشور شرایطی دارد که با رعایت آن‌ها اجازه خواهید داشت سفرتان را در این جزیره شروع کنید.

مهم‌ترین شرط این است که شما باید برنامه سفرتان را به همراه بلیط برگشت و رزرو هتلی که از پیش هزینه‌های آن را پرداخت کرده‌اید به مسئولین نشان دهید. شما برای ورود به مالدیو ملزم به پرداخت هزینه نیستید اما باید اثبات کنید که توان پرداخت هزینه‌های جاری روزهای اقامتتان در مالدیو را دارید. به این منظور باید حدودا برای هر روز ۱۵۰ دلار پول به همراه داشته باشید.

سایر شرایط ورود به مالدیو عبارتند از:

  • به همراه داشتن مدارک هویتی و پاسپورتی که اعتبار کافی داشته باشد
  • اظهارنامه مسافرتی
  • گواهی واکسیناسیون تب زرد

بیشتر بخوانید …

چگونه ارزان به مالدیو سفر کنیم؟ | تفریحات رایگان در مالدیو

بهترین زمان برای خرید بلیط ارزان هواپیما مالدیو چه موقع است؟

همانطور که می‌دانید بلیط سفر به مالدیو چندان ارزان نیست و سفر به این کشور، سفری گران تلقی می‌شود. به همین دلیل خرید بلیط ارزان یکی از موارد مهمی است که باید در راهنمای خرید بلیط هواپیما به مالدیو مطرح کرد.

بهترین راه برای خرید بلیط ارزان هواپیما مالدیو این است که از قبل اقدام به رزرو آن کنید و یا اینکه خرید بلیط را به آژانس گردشگری بسپارید. اگر می‌خواهید شخصا به مالدیو سفر کنید، بهترین کار این است که به تغییرات فصلی توجه داشته باشید.

همانطور که می‌دانید مالدیو تحت تاثیر جریانات موسمی قرار دارد و ماه‌هایی از سال در این کشور، بارانی است. اگر می‌خواهید سفری اقتصادی‌تر به مالدیو داشته باشید، می‌توانید این ماه‌ها را انتخاب کنید. بازه زمانی میان ماه‌های می تا نوامبر بهترین زمان برای سفر اقتصادی و ارزان به مالدیو است.

برعکس در فاصله زمانی میان دسامبر تا آوریل که اصطلاحا های سیزن مالدیو هستند، هزینه‌ها در گران‌ترین حالت خود قرار دارند و اگر می‌خواهید که بلیط ارزان به این جزیره بخرید، باید از سفر در این بازه زمانی خودداری کنید.

سوالات متداول

چطور می‌توانم بلیط ارزان مالدیو بخرم؟

بهترین استراتژی برای خرید بلیط هواپیما ارزان به مالدیو این است که در تنظیم تاریخ سفرتان انعطاف داشته باشید و آن را در ماه‌های کم رفت و آمد این کشور تنظیم کنید. البته درنظر داشته باشید که این ماه‌ها به خاطر بارانی بودن هوا امکان فعالیت دریایی از شما گرفته خواهد شد یا تفریحات دریایی در آن‌ها محدود خواهند بود.

چه کشورهایی به مالدیو پرواز مستقیم دارند؟

در حال حاضر کشورهای عربستان سعودی، قطر، کویت، امارات، قزاقستان و بحرین مستقیما به مالدیو متصل هستند و به آن پرواز مستقیم دارند. هیچ کشور دیگری در دنیا به مالدیو پرواز مستقیم ندارد.

آیا برای سفر به مالدیو به ویزا نیاز دارم؟

خیر، برای ورود به مالدیو به ویزا نیاز ندارید و هر مسافر می‌تواند تا سی روز با ویزای مسافرتی در این کشور اقامت داشته باشد.

برای مشاهده قیمت و خرید تور مالدیو از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور مالدیو
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید