خلیج هالونگ، طبیعتی سحرانگیز در آسیا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 16 اکتبر 2019
Loading...

دنیایی پر از رمز و راز که زیبایی بی حد و اندازه‌اش پیوندی انکارناپذیر با روح طبیعت دوست آدمی دارد. خلیج هالونگ‌بی ویتنام سرزمینی به راستی سحرانگیز است که همچون اژدهایی فروآمده در دریا با آب‌های زمردین و جنگل‌های سرسبز از میهمانانش پذیرایی می‌کند. از این رو در این مطلب می‌خواهیم وارد دنیای افسانه‌ای هالونگ بی شده و چند روز رؤیایی را در خاطرات خود به ثبت رسانیم.

خلیج هالونگ بی، از عجایب هفتگانه طبیعی دنیا است که می‌توان نام آن را در فهرست میراث جهانی ثبت شده یونسکو دید. این خلیج زیبا در نزدیکی شهر هانوی ویتنام قرار گرفته و با داشتن کوه‌های آهکی، غارهای افسانه‌ای، دریای زمردین و جنگل‌های سرسبز از پربازدیدی‌ترین مقاصد گردشگری شرق آسیا به شمار می‌رود.

زیبایی‌های هالونگ به طبیعت افسانه‌ای محدود نمی‌شود. این خلیج حیرت‌انگیز بسیار میهمان‌نواز بوده و با تفریحات منحصربه‌فرد از میلیون‌ها میهمان خود به یک شکل پذیرایی می‌کند. پس در تور ویتنام خود را برای دیدن مناظر نفس‌گیر و تفریحات بسیار مهیج آماده کنید.

مطالب مرتبط

طبیعت سحرانگیز ویتنام

معرفی شهرهای زیبا و دیدنی ویتنام

.

چرا هالونگ بی؟

شرق آسیا را می‌توان سرزمین داستان‌های افسانه‌ای دانست و هالونگ یکی از اعجاب‌انگیزترین افسانه‌ها را در دل خود دارد. بنا بر باور ساکنان ویتنام، خلیج هالونگ بی از اژدهایانی به وجود آمده که از ویتنام در مقابل حمله چینی‌ها محافظت کرده و در همان جا جاودانه شدند. از این رو این منطقه زیبا، هالونگ‌بی به معنای “اژدهای در حال فرود” نامیده شد. سنگ‌ها آهکی یکپارچه که همچون ستونی محکم از آب بیرون آمده‌اند، جزایر کوچک با غارهای اسرارآمیز و جنگل‌های سرسبز با درختان سر به فلک کشیده هالونگ را به یکی از زیباترین مناطق طبیعی دنیا تبدیل کرده‌اند؛ اما در این بهشت شرقی علاوه بر لذت بردن از طبیعتی اعجاب‌انگیز، تفریحاتی فراوان در انتظار شماست.

تفریحات خلیج هالونگ

خلیج هالونگ از زیباترین مناطق گردشگری آسیای شرقی است. در این مطلب با جاذبه‌ها و تفریحات هیجکان‌انگیز این منطقه شگفت‌انگیز آشنا می‌شویم.

تور کشتی کروز

هالونگ منطقه‌ای کوچک است اما اگر فکر می‌کنید با یک روز اقامت در آن می‌توانید همه جایش را ببینید، کاملاً در اشتباهید. اگر نمی‌خواهید مناطق بکر این خلیج منحصربه‌فرد را از دست بدهید با تورهای کشتی کروز همراه شده و در یک سفر دو روزه لحظاتی شگفت‌انگیز را تجربه کنید. تورهای کروز هالونگ در کشتی‌های مجلل با تمام امکانات رفاهی برگزار می‌شوند. این تورها در دل آب‌های زمردین به حرکت درآمده و شما را به بکرترین مناطق خلیج می‌برند. در این مسیر می‌توانید سنگ‌های آهکی بیرون آمده از آب را تماشا کنید، از کنار روستاها عبور کرده و ماهیگیران محلی را ببینید، غارهای آبی را کشف کرده، یک شب استثنایی در میان آب‌های زمردین هالونگ داشته و صبح را با دیدن مناظری حیرت‌انگیز آغاز کنید. تور کشتی کروز از پرطرفدارترین تفریحات خلیج هالونگ هستند.

کشف غارهای افسانه‌ای

خلیج هالونگ شگفت‌انگیزترین غارهای دنیا را دارد که بدون دیدن آن‌ها نباید هالونگ را ترک کرد. این غارها معماری باشکوه از طبیعت را در خود دارند و از اسرارآمیزترین جاذبه‌های هالونگ به شمار می‌روند. “دائو گو” معروف‌ترین غار هالونگ است که عنوان غار شگفتی‌ها را به دوش می‌کشد. این مکان رازآلود از سه قسمت تشکیل شده و داخل آن استالاگمیت‌هایی زیبا در ابعاد مختلف را می‌توان مشاهده کرد. سانگ دات از دیگر غارهای زیبای هالونگ است که نقش‌هایی جالب از حیواناتی مانند فیل و شیر دریایی در خود دارد. شنا در آب‌های غار از دیگر تفریحات مهیج غارنوردی است.

مطالب مرتبط

در هانوی پایتخت زیبای ویتنام از این مکان‌ها بازدید کنید

با ۷ سوغاتی معروف ویتنام آشنا شوید

.

روستاهای روی آب

تا از نزدیک نبینید باورتان نمی‌شود! روستاهای کوچکی که بر روی آب قرار دارند و ساکنانش از طریق ماهیگیری در محیطی سرشار از آرامش روزگار می‌گذرانند. بازدید از این روستاها تنها از طریق تورهای کشتی امکان‌پذیر است. افراد روستا بسیار خونگرم بوده و با امکانات کمی که دارند به گرمی از میهمانان پذیرایی می‌کنند. کوگ دام، باهانگ و کوئان وان تعدادی از این خانه‌های شناور هستند که از زیباترین جاذبه‌های گردشگری خلیج هالونگ محسوب می‌شوند.

پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری

کفش‌های راحتی را به پا کرده و یک پیاده‌روی لذت‌بخش در طبیعتی سحرانگیز را تجربه کنید. جزیره کت با هالونگ با نمایی از دریا، صخره‌های آهکی و جنگل بهترین مکان برای یک پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری دو نفره است. در طی مسیر شما می‌توانید از هوای عالی لذت ببرید، انواع گیاهان جنگلی را ببینید و حتی با مردم محلی خلیج هالونگ صحبت کنید.

انواع تفریحات آبی مهیج را تجربه کنید

تفریحات آبی بخش جدایی‌ناپذیر سواحل هستند و خلیج هالونگ نیز با پیروی از این اصل، تمام امکانات خود را به کار گرفته و مهیج‌ترین ورزش‌های آبی را در لیست جاذبه‌های گردشگری خود قرار داده است.

ماهیگیری از تفریحات لذت‌بخش هالونگ است. برای این کار یک قلاب و طعمه اجاره کرده و در مناطق مجاز ماهی، هشت‌پا و انواع موجودات دریایی برای نهار یا شام شکار کنید.

کایاک‌سواری در آب‌های آرام خلیج هالونگ از تفریحات محبوب گردشگران است. در کایاک‌سواری می‌توانید به گشت‌وگذار در میان جزیره‌های کوچک پرداخته و حتی از غارهای آبی بازدید کنید.

دریای هالونگ بسیار شفاف بوده و غواصی در آن‌ تجربه‌ای لذت‌بخش برای سفر به دنیای زیر آب خواهد بود؛ بنابراین فرصت شنا در کنار ماهی‌های کوچک، دیدن مرجان‌های زیبا و عروس‌های دریایی را در آب‌های زمردین از دست ندهید.

مطالب مرتبط

سفر به ویتنام، سرزمینی ناشناخته

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید