بازدید از دروازه بهشت چین و طبیعت زیبا و باشکوه آن

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 6 دسامبر 2022
Loading...

شاید دروازه بهشت چین با سلیقه همه گردشگران جور نباشد اما اگر عاشق طبیعت هستید یا اهل ماجراجویی و یا حتی در میان شلوغی و همهمه چین به دنبال فضایی زیبا و آرام می‌گردید، لازم است در سفر به این کشور بازدید از منطقه zhangjiajie معروف به د‌روا‌زه بهشت چین را در برنامه‌هایتان قرار دهید. این منطقه علاوه بر زیبایی طبیعی تفریحات هیجان انگیز متنوع دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

د‌‌ر‌و‌ا‌زه بهشت از جاذبه‌های طبیعی تور چین است که با چشم اندازهای بسیار زیبا توجه گردشگران را به سوی خود جلب کرده، ۹۹۹ پله سنگی، وجود مسیری شیشه‌ای در ارتفاع ۵۰۰۰ متری قرار گرفته و یک تله کابین هیجان انگیز از جاذبه‌هایی هستند که این منطقه را تا این اندازه معروف و پرطرفدار کرده‌اند. در ادامه مطلب به شما خواهیم گفت که د‌‌ر‌و‌ا‌زه بهشت در کجا قرار گرفته و چگونه می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد.

دروازه بهشت چین کجاست؟

 دره معروف به بهشت  در چین در بالای کوه تیان من و در نزدیکی شهر Zhangjiajie در استان هونان قرار گرفته است. این منطقه بسیار زیبا عنوان بلندترین طاق طبیعی جهان را از آن خود کرده و با کوهستان‌های سرسبز چشم نواز هر ساله میلیون‌ها گردشگر عاشق طبیعت را به سوی چین می‌کشاند. دروازه بهشت ۲۴۵۰۰ فوت بالاتر از شهر Zhangjiajie قرار گرفته و تمام زیبایی خود را مدیون قرار گرفتن در ارتفاعات است. برای رسیدن به دروازه بهشت باید ۹۹۹ پله را پشت سر بگذارید. پس از قبل از حرکت از قدرت بدنی و آمادگی جسمانی خود مطمئن شوید. طبق یک فولکلور چینی بخشی از کوه در سال ۲۶۳ سقوط و این حفره عمیق و بسیار دیدنی را ایجاد کرده است.

جاذبه‌های دیدنی دروازه بهشت چین

منطقه zhangjiajie در کنار داشتن طبیعت زیبا و افسانه‌ای تفریحات متنوعی دارد که گردشگران اهل ماجراجویی را به چالش می‌کشد. در واقع می‌توان گفت د‌‌رو‌ا‌زه بهشت به گونه‌ای شکل گرفته که بستری مناسب برای  بانجی جامپینگ، تله کابین و جتی پل‌های هوایی معلق دارد. چینی‌های خوش ذوق نیز از این فرصت استفاده کرده و این منطقه را به یکی از توریستی‌ترین مناطق دنیا تبدیل کرده‌اند. طولانی ترین تله کابین جهان، بالابر صندلی باز، اسکای واک شیشه‌ای، راهروی صخره آویزان و پیاده روی ایمان همه و همه از جاذبه‌هایی هستند که بازدید از zhangjiajie را به تفریحی هیجان انگیز تبدیل می‌کنند. در ادامه با این تفریحات و امکانات د‌ر‌و‌ا‌زه بهشت چین در اختیار گردشگران قرار می‌دهد آشنا می‌شویم.

طولانی‌ترین تله‌کابین جهان

تله کابین یکی از راه‌های دسترسی به دروازه بهشت در چین است. بنابراین تله کابین سواری را می‌توان یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه دانست. بدون شک با طی کردن مسیر ۷ کیلومتری، در ارتفاع بالای ۳۰۰۰ متر در طول ۳۰ دقیقه متفاوت‌ترین سواری خود را تجربه خواهید کرد. این تله کابین طولانی ترین و البته مهیج‌ترین مسیر در دنیا را دارد. در طول این سواری هیجان انگیز نفسگیرترین مناظر سفر را پیش روی خود داشته و با رسیدن به انتهای مسیر با طی کردن سطح شیب دار ۳۷ درجه‌ای به قله کوه می‌رسید. شما از ۹۹ پیچ تند و تیز در طول مسیر عبور کرده و البته حضور قله‌های کوهستانی سرسبز ترکیبی از حس آرامش و هیجان را در بازدیدکنندگان بوجود می‌آورد. تله کابین‌ها معمولا ۸ نفره بوده و یک راهنما نیز در طول مسیر شما را همراهی می‌کند.

بالابر صندلی باز

راه دیگر رسیدن به دروازه رویایی در چین بالابرهای دو نفره با صندلی‌های بلز است که بی شک بسیار هیجان‌انگیزتر و پر ریسک‌تر از تله کابین خواهد بود. این صندلی‌ها در انتهای پل معلق قرار دارند و پس از عبور از قله‌های جنگلی انبوه به بالاترین نقطه قله می‌رسند. در انتهای مسیر یک برج بسیار زیبا وجود  دارد که با بالا رفتن از آن می‌توانید حیرت انگیزتزین مناظر عمرتان را ببینید. در طول مسیر نیز این امکان را دارید که در محیطی کاملا سر باز از فضای سبز اطراف لذت ببرید. این صندلی‌ها دو نفره با مجهزترین امکانات روز دنیا ساخته شده و در عین هیجان انگیز بودن بسیار ایمن هستند.

اسکای واک شیشه‌ای

اگر به تفریحات پر چالش علاقه دارید و هیج حد و مرزی برای تر س قائل نیستید راه رفتن بر روی پل اسکای واک شیشه‌ای دروازه بهشت چین را تجربه کنید. ۳۰۰ متر طول و ۱۸۰ متر ارتفاع دارد. کف شیشه‌ای آن باعث شده تا گردشگران هنگام عبور از پل اوج استرس و هیجان را تجربه کنند. سالانه ده‌ها گردشگر با عبور از این مسیر شجاعت خود را به چالش می‌کشند. اسکای واک شیشه‌ای یکی از ترسناک‌ترین پروژه‌هایی ست در چند سال اخیر در کشور چین ساخته شده است.

راهروی صخره آویزان

در امتداد مسیر قله کوه مسیر پیاده روی ساخته شده است که در زیر آن پرتگاه قرار دارد. این مسیر حدود ۱٫۶ کیلومتر بوده و در ارتفاع ۱۴۰۰ متری از سطح زمین قرار دارد. با توجه به حضور پر شمار گردشگران عبور از صخره به طور معمول ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه زمان می‌برد. بیشتر گردشگران هر چند متر یک بار برای استحراحت و عکاسی از طبیعت توقف کرده و همین مسئله ممکن است توقف را طولانی‌تر کند. در انتهای مسیر به پل معلقی می‌رسیم که دو قله را به یکدیگر وصل کرده است. اگر با قرار گرفتن در ارتفتع دچار سرگیجه می‌شوید عبور از پل را به شما پیشنهاد نمی‌دهیم.

پیاده‌روی ایمان

این مسیر بسیار جذاب در  پارک ملی کوهستان Tianmen واقع شده‌ و در ارتفاع ۱۴۳۰ متری از زمین قرار دارد. نکته جال اینکه این مسیر باریک تنها ۱۹۶ متر طول دارد. از این رو هر چند که تمام نکات ایمنی رعایت شده اما گردشگران هنگام عبور استرس و هیجان بسیار زیاد را تجربه می‌کنند. با توجه به مناظر سرسبزی که در پایین مسیر قرار دارد پیشنهاد می‌کنیم قبل از تاریک شدن هوا عبور از پل را به پایان رسانید. برای رسیدن به مسیر پیاده روی ایمان می‌توانید از اتوبوس‌هایی که برای این کار در نظر گرفته شده‌اند استفاده کنیم.

بازدید از دروازه بهشت

چندین راه برای رسیدن به کوه تیان آنمن و دروازه بهشت وجود دارد که البته برای عبور از تمامی آن‌ها لازم است توانایی جسمی بالا داشته باشید. یکی از راه‌ها تله کابینی که در شهر Zhangjiajie قرار گرفته و حدود ۲۴۵۰۰ متر از سطح زمین ارتفاع دارد. این تله کابین در ۳۰ دقیقه شما را به مقصد می‌رساند. راه دیگر تراموایی ست که با شیب بسیار زیاد و با زاویه ۳۷ درجه شما را از بین صخره‌ها عبور داده و به نکته قله می‌رساند. با این وصف شما می‌توانید یکی از این راه‌ها را برای بازدید از د‌ر‌و‌از‌ه بهشت انتخاب کنید

بیشتر بخوانید …

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری جزیره هاینان چین

شهر یانجین چین باریک‌ترین شهر جهان

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید