راهنمای سفر به ژاپن با هزینه اقتصادی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 30 مه 2023
Loading...

دوست دارید به کمک راهنمای سفر به ژاپن با هزینه اقتصادی سفر ایده‌آلی را تجربه کنید؟ ژاپن یکی از گرانترین کشورهای دنیا برای سفر است. اگر بخواهید به بهترین هتل بروید، در لاکچری‌ترین رستوران غذا بخورید و یا زیاد به گردش و تفریح بروید، مطمئنا این سفر برایتان پرهزینه خواهد بود. به طوری که روزانه به بیش از ۳۰ هزار ین نیاز داشته باشید. به همین دلیل راهنمای سفر به ژاپن با هزینه اقتصادی می‌تواند اطلاعات کافی در مورد این سفر را در اختیار شما قرار دهد. اگر بدانید چه کاری انجام دهید و چطور مراقب هزینه‌های سفر خود باشید، رفتن به ژاپن چندان گران تمام نمی‌شود. به طوری که هزینه یک روز سفر شما در این کشور بین ۷ تا ۱۰ هزار ین خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره راهنمای سفر به ژاپن با هزینه اقتصادی با شما صحبت کنیم.

ارزانترین زمان برای سفر به ژاپن

آیا تصمیم دارید خود را برای سفر به سرزمین آفتاب تابان آماده کنید؟ همانطور که گفتیم اگر بدون اطلاعات و راهنمای سفر به ژاپن با هزینه اقتصادی بخواهید سفر خود را شروع کنید، ممکن است هزینه‌های تنها یک روز سفر شما ۳۰ هزار ین باشد. اما تصمیم منطقی‌تر اینست که قبل از سفر در مورد زمان آن خوب فکر کنید.

به طور کلی شهرهای توریستی در برخی از ایام سال گرانتر هستند. یک مثال ساده، در کیش و قشم یا شهرهای شمال کشور در ایام نوروز به دلیل بالا بودن تعداد توریست‌ها و حجم درخواست‌ها برای رزرو هتل، همیشه قیمت‌ها به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. این موضوع در مورد کشور ژاپن هم صادق است و توصیه ما اینست که همیشه در ایام خلوت به این کشور سفر کنید.

بهترین زمان برای سفر به ژاپن

بهترین زمان برای سفر به ژاپن، در اواخر بهار، به خصوص ماه آوریل است. در این ماه هوای ژاپن مطبوع است و می‌توانید به راحتی در بین باغ‌ها به تماشای شکوفه‌های گیلاس مشغول شوید. ضمن اینکه تعداد گردشگران ژاپن همیشه در بهار کمتر از فصل تابستان است.

در ماه مارس می‌توانید به تمامی محله‌های توکیو سر بزنید و در بهترین رستوران های ژاپن سوشی میل کنید. در پارک‌ نارا، زندگی گوزن‌های وحشی را از نزدیک ببینید.

اگر در فصل بهار فرصت کافی برای سفر به این کشور را ندارید، زمستان هم انتخاب خوبی برای یک سفر ارزان قیمت خواهد بود. البته به شرط اینکه تعطیلات عید کریسمس در ژانویه را انتخاب نکنید. بهتر است در فوریه و مارس به این کشور بروید. در جزیره هوکایدو در شمالی ژاپن، در این فصل بازی‌های اسکی و اسنوبرد به راه است. همچنین اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در ژانویه، به ژاپن آمده و رفته‌اند و بنابراین فضای این کشور تقریبا خلوت است. حالا نوبت به یک ایرانیست که در این فصل به ژاپن برود.

تابستان تقریبا تعداد توریست‌ها در این کشور زیاد می‌شود. ضمن اینکه آب و هوای ژاپن از ژوئن تا آگوست (خرداد تا اواخر مرداد) به شدت گرم است. براساس داده‌های رزرو پرواز در این کشور، در ماه نوامبر، همیشه قیمت‌های پرواز تا ۱۸ درصد از میانگین کل سال ارزان‌تر است. گرانترین ماه سال ژاپن، جولای (مرداد) است که میانگین هزینه‌ها ۱۴ درصد افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید …

تماشای رقص شکوفه‌ های گیلاس؛ در تور ژاپن

صرفهجویی در هزینههای اقامت ژاپن

طبق راهنمای سفر به ژاپن با هزینه اقتصادی توجه به اقامت با قیمت مناسب نیز اهمیت زیادی دارد. به هر حال بخش مهمی از هزینه‌های سفر شما به اقامتگاه اختصاص پیدا می‌کند. به طور کلی هزینه‌های زندگی در ژاپن به دلیل محدودیت فضا، جمعیت زیاد و افزایش قیمت مسکن، بسیار بالاست و این مشکل به صنعت گردشگری نیز منتقل شده است.

پیدا کردن اقامتگاه ارزان در ژاپن تقریبا کار دشواری است. اما خوشبختانه راه‌هایی نیز وجود دارد که بتوانید هزینه کمتری بابت اقامت خود پرداخت کنید:

استفاده از هاستل ژاپن

 هاستل یکی از بهترین راه‌ها برای پرداخت هزینه اقامت در ژاپن است. خوابگاه‌های هاستل در این کشور معمولا با هزینه ۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰ برای هر شب می‌تواند گزینه مناسبی باشد. در حالی که برای یک اتاق دو نفره در هتل معمولی باید ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ ین پرداخت کنید. پس اگر به دنبال پیشنهاد ما در راهنمای سفر به ژاپن با هزینه اقتصادی هستید؛ هاستل را به یاد بسپارید.

استفاده از هتلهای کپسولی

یکی دیگر از گزینه‌های ارزان قیمت برای اقامت چند روزه در ژاپن، استفاده از هتل‌های کپسولی است که مثل کشو عمل می‌کنند. اگرچه این هتل‌های کوچک فانتزی نیستند و شاید خیلی در آن‌ها راحت نباشید، اما هزینه یک شب اقامت در این هتل‌های کپسولی بین ۳۰۰۰ تا ۵۵۰۰ ین است.

برای صرفه‌جویی در هزینه‌های اقامت در زمان سفر ژاپن بهتر است به چند نکته دقت داشته باشید:

کار کردن برای اتاق خود

 بسیاری از هاستل‌ها در ژاپن به مهمانان اجازه می‌دهند در صورت تمیز کردن چند ساعت در روز را به صورت رایگان در اتاق بمانند. سایت Worldpackers می‌تواند برای پیدا کردن این هتل‌ها به شما کمک زیادی کند.

بیشتر بخوانید …

با بهترین شهربازی‌ های ژاپن آشنا شوید

اقامت در خانه‌های مهمان

قبل از سفر به ژاپن می‌توانید اپلیکیشن CouchSurfing را روی گوشی خود نصب کنید و از خانواده‌های ژاپنی که به مهمانان خارجی علاقمند هستند، درخواست اقامت کوتاه مدت رایگان داشته باشید. اگرچه مردم ژاپن مثل ایرانی‌ها مهمان نواز نیستند، اما ممکن است بتوانید از این طریق اقامتگاه رایگان دریافت کنید.

استفاده از امتیازات کارت اعتباری

 گاهی برخی از هتل‌ها ممکن است در روزهای خاصی از سال، تخفیفاتی را ارائه دهند. البته شما باید مدت‌ها قبل از پرواز در وب سایت‌هایی مثل hotels.com به دنبال چنین هتل‌هایی باشید. در برخی از مواقع حتی ممکن است تا یک هفته اقامت رایگان هم دریافت کنید.

استفاده از برنامه Airbnb و انتخاب میزبان ارزان

یکی دیگر از راه‌های استفاده از اقامتگاه ارزان در ژاپن، استفاده از برنامه Airbnb برای پیدا کردن میزبان ارزان قیمت است. در این برنامه برخی از خانواده‌ها ثبت‌نام می‌کنند و به توریست‌ها خدمات ارائه می‌دهند. شما با انتخاب میزبان می‌توانید هزینه کمتری بابت اقامت کوتاه مدت خود در ژاپن پرداخت کنید. البته برای ورود به خانه باید یک کپی از پاسپورت خود را برای میزبان ارسال کنید تا به شما اجازه ورود داده شود.

حمل و نقل عمومی ارزان در ژاپن

در راهنمای سفر به ژاپن با هزینه اقتصادی باید حمل و نقل عمومی را هم در نظر داشته باشید. به هر حال قرار است در شهرهایی مثل توکیو، کیوتو، اوساکا، نارا و … به دنبال بهترین جاذبه‌های گردشگری باشید، به رستوران بروید و در پایان روز در اتاق خود اقامت داشته باشید. بخشی از هزینه‌های سفر شما شامل هزینه حمل و نقل است که اگر می‌خواهید پول کمتری پرداختی کنید، بهتر است از سیستم حمل و نقل عمومی این کشور استفاده کنید.

 استفاده از مترو

براساس راهنمای سفر به ژاپن با هزینه اقتصادی تا وقتی مترو در داخل شهرهای این کشور وجود دارد، دلیلی وجود ندارد که بخواهید از تاکسی استفاده کنید. البته می‌توانید کارت روزانه بخرید که با استفاده از آن می‌توانید به مدت ۲۴ ساعت به صورت نامحدود، به نقاط مختلف یکی از شهرها سفر کنید. قیمت بلیط‌های روزانه ۸۰۰ تا ۱۱۰۰ ین است. در حالی که بلیط تک سفر ۱۵۰ تا ۳۰۰ ین هزینه دارد و اگر قرار باشد در طی روز بارها از مترو استفاده کنید، هزینه سفر درون شهری برایتان گران تمام می‌شود.

استفاده از اتوبوس در ژاپن

یکی ارزان‌ترین وسایل حمل و نقل در ژاپن، اتوبوس است که نسبت به قطار، قیمت کمتری دارد. البته سفر با قطار طولانی‌تر است و برای مثال، اگر قطار مسافت توکیو به اوزاکا را ۳ ساعته طی می‌کند، با اتوبوس ۹ ساعت طول می‌کشد. با این حال قیمت بلیط یک صندلی اتوبوس ۴۵۰۰ ین است که در مقایسه با قطار مقرون به صرفه است.

اگر زمان زیادی برای بازدید از ژاپن را دارید، می‌توانید از اتوبوس استفاده کنید. کارت اتوبوس با سفر نامحدود نیز وجود دارد که برای سه روز غیرمتوالی می‌توانید از آن استفاده کنید. قیمت این بلیط‌ها از ۱۰۲۰۰ ین شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید …

بایدها و نبایدهای ضروری هنگام سفر به ژاپن

استفاده از پرواز برای سفر در ژاپن

مشخص است که سفر به شهرهای مختلف ژاپن با هواپیما گرانتر تمام می‌شود. با این حال شرکت‌هایی نیز وجود دارند که گاهی تخفیفاتی ارائه می‌دهند و یا خطوط هوایی ارزان‌تری دارند. اگر به دنبال این شرکت‌های هوایی هستید، به سایت‌هایی مانند Skyscanner بروید. هلو و جت استار دو خط هوایی با قیمت مناسب هستند. البته باید از مدت‌ها قبل بلیط پرواز خود را رزرو کنید. به دلیل ارزان بودن، همیشه بلیط‌های این خطوط هوایی زود تمام می‌شود.

استفاده از قطار ژاپن

شینکانسن (قطار گلوله‌ای) یک قطار تندرو در ژاپن است که امکانات زیادی برای مسافران دارد. هزینه بلیط‌های انفرادی این قطار گاهی به صدها دلار هم می‌رسد. اما وقتی قرار در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید، دلیلی برای استفاده از این قطار وجود ندارد.

شما می‌توانید بلیط ۷، ۱۴ یا ۲۱ روزه قطارهای معمولی ژاپن را تهیه کنید تا هزینه‌ کمتری از شما دریافت شود.

  • هزینه بلیط ۷ روزه : ۲۹۶۵۰ ین
  • هزینه بلیط ۱۴ روزه: ۴۷,۲۵۰ ین
  • هزینه بلیط ۲۱ روزه: ۶۰,۴۵۰ ین

زمان‌های استفاده از بلیط‌ها نیز به صورت متوالی است. زمانی که سفر سه ساعته رفت و برگشت از توکیو به اوزاکا حدود ۲۶۰۰۰ ین هزینه دارد، شما می‌توانید با بلیط ۷ روزه ریلی، هزینه ۲۹۶۵۰ ین پرداخت کنید که قطعا برایتان ارزان‌تر خواهد بود و در طی این مدت بارها می‌توانید بین این دو شهر رفت و آمد کنید.

تجربه خرید از فروشگاههای دلاری

مگر می‌شود به ژاپن بروید و نخواهید از آنجا برای خودتان یا دوستان و خانواده سوغات بخرید؟ مطمئنا بخش زیادی از هزینه‌های سفر را باید برای تهیه سوغات و وسایل صرف کنید. در ژاپن فروشگاه‌های ارزان قیمتی وجود دارد که به آن‌ها فروشگاه ۱۰۰ ینی یا یک دلاری می‌گویند. در این فروشگاه‌ها تمامی اقلام و وسایل تنها ۱۰۰ ین (معادل ۱ دلار) قیمت دارند.

حالا اگر بخواهید در سفر توریستی خود به ژاپن از یک فروشگاه ارزان قیمت، خرید کنید، فروشگاه‌های ۱۰۰ ینی مناسب‌تر هستند. در این فروشگاه‌ها انواع وسایل مورد نیاز مثل تنقلات و نوشیدنی، کالاهای مسافرتی، لوازم تزئینی، لوازم آرایشی، لوازم خانگی، لوازم تحریر و اسباب‌بازی‌ عرضه می‌شود.

از جمله این فروشگاه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فروشگاه دایسو (Daiso Harajuku Store)

یکی از بهترین مکان‌هایی که می‌توانید سوغاتی‌ها ارزان قیمت را از اینجا بخرید. در این فروشگاه، موسیقی‌های پرصدا و ریتمیک پخش می‌شود و یک رستوران هم آماده پذیرایی است. ما در راهنمای سفر به ژاپن با هزینه اقتصادی به فکر عزیزانتان هم هستیم؛ پس با قیمت مناسب سوغاتی تهیه کنید.

آدرس: JR Harajuku Station, Takeshita

ساعات کاری: ۱۰ الی ۱۹

فروشگاه کن دو (Can do)

فروشگاه صد ینی سیبو شینجوکو هم یکی دیگر از مراکز خرید ارزان قیمت است. طبق راهنمای سفر به ژاپن با هزینه اقتصادی نه تنها باید به قیمت‌ها توجه داشته باشید، بلکه باید کیفیت اجناس را هم در نظر بگیرید. این مرکز خرید ساختمان هتل Shinjuku قرار دارد و فروشگاه‌های زیادی را در خود جای داده است

آدرس: Seibu Shinjuku Pepe 8F 1–۳۰–۱ Kabuki-cho, Shinjuku-ku, Tokyo

ساعات کاری: ۱۱ الی ۲۲

فروشگاه سریا Seria

یکی دیگر از فروشگاه‌های ارزان قیمت ۱ دلاری در ژاپن «سریا» نام دارد که در اینجا می‌توانید لوازم آرایش، پوشاک، کیف، کفش، صنایع دستی و لوازم ناخن خریداری کنید.

آدرس: Tokyo , Shinjuku-ku, Kabukicho 1-30-1

ساعت کاری: ۱۰ الی ۲۲

برای مشاهده قیمت و خرید تور ژاپن از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور ژاپن

بازدید رایگان از جاذبههای گردشگری ژاپن

بخشی از سفر شما به بازدید از مکان‌های دیدنی در ژاپن اختصاص دارد. بنابراین باید مقدار زیادی از هزینه سفر را برای آن در نظر بگیرید. اما از آنجا که راهنمای سفر به ژاپن با هزینه اقتصادی به دنبال ارزان‌ترین راه‌هاست، برای کاهش هزینه‌های این بخش از سفر، ۴ مکان گردشگری رایگان در ژاپن را به شما معرفی می‌کند:

دروازه های توری فوشیمی ایناری تایشا

به ندرت پیش می‌آید که بتوانید در یک کشور گران قیمت، جاذبه گردشگری ارزان پیدا کنید. اما دروازه های توری فوشیمی ایناری تایشا دقیقا همان جایی هستند که برای کاهش هزینه‌های سفر باید از آن‌ها دیدن کنید. این مکان دیدنی در شهر کیوتو قرار دارد و به محلی برای عکاسی توریست‌ها تبدیل شده است. نورهای نارنجی رنگ دروازه، مسیرهایی را ایجاد می‌کند که برای عکاسی فوق‌العاده است.

اینجا ۱۰ دقیقه با ایستگاه کیوتو در امتداد خط JR Nara فاصله دارد که می‌توانید بعد از پیاده شدن در ایستگاه، تا آنجا پیاده‌روی کنید.

شهر قدیمی تاکایاما

در این قسمت از راهنمای سفر به ژاپن با هزینه اقتصادی می‌خواهیم درباره شهر قدیمی تاکایاما صحبت کنیم. یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری رایگان در ژاپن در شهر قدیمی تاکایاماست. این شهر در کوه‌های استان گیفو قرار دارد و در گذشته یک شهر تجاری پررونق بوده است. اکنون این شهر به محلی برای بازدید گردشگران تبدیل شده است. شما می‌توانید در نزدیکی این شهر به روستاها و خانه‌های چوبی سنتی ژاپنی هم سر بزنید که هیچ هزینه‌ای ندارد. همچنین بازدید از جاذبه‌هایی مانند موزه تاریخ و هنر تاکایاما و معبد هاچیمان نیز رایگان است. در این حوالی چند کافه و بار هم فعالیت دارند که البته باید برای آن‌ها هزینه پرداخت کنید.

برای رفتن به این شهر قدیمی باید ابتدا به ایستگاه Ryōgoku با گذرگاه JR بروید و سپس در خط Chuo-Sobu پیاده شوید.

بازدید از پارک نارا

حیات وحش ژاپن برای بسیاری از مردم شناخته شده نیست. در حالی که اگر به دیدن شهر باستانی نارا بروید، می‌توانید در این پارک آهوان و گوزن‌ها را از نزدیک مشاهده کنید. در این پارک بیش از ۱۲۰۰ آهو زندگی می‌کند. برای بازدید از این پارک نیازی به پرداخت هزینه نیست.

همچنین این پارک به چندین موزه و معبد (نیگاتسو) نزدیک است که می‌توانید به طور رایگان از آن‌ها دیدن کنید. یک قطار هم شهر نارا را به اوزاکا و کیوتو متصل می‌کند تا سفر شما ارزان‌تر باشد.

بازدید از جزیره میاجیما

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری رایگان در ژاپن، میاجیما نام دارد که فضایی فوق‌العاده آرام و زیبا دارد. شما می‌توانید به کنار ساحل این جزیره بروید و در معبد Itsukushima استراحت کنید. مسیرهای پیاده‌روی در کوه Misen با آبشارها و مناظر طبیعی هم از دیگر جاذبه‌های نزدیک به این جزیره است که به صورت رایگان می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. البته برای رفتن به اینجا باید از کشتی استفاده کنید و هزینه آن را بپردازید.

تجربه غذاهای محلی

تهیه غذا در طی سفر بحث بسیار مهمی است که نباید از هزینه‌های آن غافل شوید. طبق راهنمای سفر به ژاپن با هزینه اقتصادی قطعا باید به فکر تهیه غذای ارزان در این کشور باشید. هر چند برخلاف تصور همه، قیمت غذا در این کشور ارزان است. به طوری که هزینه‌های سفر را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و برخلاف تصور شماست.

شما می‌توانید در ژاپن با کمتر از ۲۰۰۰ ین در روز بهترین غذا را میل کنید. قیمت یک پرس غذای معمولی در این کشور عبارت است از:

  • ست ناهار سوشی (شامل سوشی، سوپ و سالاد): ۱۶۰۰ ین
  • ست ناهار سنتی ژاپنی: ۱۲۰۰ ین
  • سوشی بدون مخلفات: ۱۲۵ تا ۶۲۵ ین
  • غذاهای فرنگی (ساندویچ، برگر، پیتزا و …): ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ ین
  • فست فود: ۸۰۰ ین
  • غذاهای سنتی ژاپنی (رامن): ۸۵۰ تا ۱۲۰۰ ین
  • تمپورا: ۴۸۰ تا ۱۱۰۰ ین

همچنین شما می‌توانید غذای خود را از فروشگاه‌های ۱۰۰ ینی هم تهیه کنید که قطعا ارزان‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید …

همه چیز درباره قلعه هیمجی، بزرگترین قلعه ژاپن

بازدید از موزههای رایگان

راهنمای سفر به ژاپن با هزینه اقتصادی به شما کمک می‌کند تا با هزینه کم از موزه‌های آن دیدن کنید. اگر اهل تاریخ و تماشای اشیا قدیمی و باستانی هستید، نگران هزینه‌ها نباشید. زیرا در ژاپن موزه‌های رایگان نیز وجود دارد و می‌توانید بدون تهیه بلیط از آن‌ها دیدن کنید. برخی از این موزه‌ها عبارتند از:

  • موزه انگل شناسی مگورو در توکیو- ساعت کاری: پنجشنبه تا یکشنبه: ۱۰:۰۰ صبح تا ۵:۰۰ بعد از ظهر (دوشنبه ها و سه شنبه ها تعطیل)
  • موزه تبلیغات ADMT توکیو – ساعت کاری: سه شنبه تا شنبه: ۱۲:۰۰ تا ۱۸:۰۰ (یکشنبه ها و دوشنبه ها تعطیل)
  • موزه تاریخی آبراه توکیو – ساعت کاری: ۹:۳۰ صبح تا ۵:۰۰ بعد از ظهر
  • کارخانه و موزه شکلات یوکوهاما – ساعت کاری: ۱۱:۰۰ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر
  • Ochanomizu Origami Kaikan – ساعت کاری: ۹:۳۰ صبح تا ۴:۳۰ بعد از ظهر (یکشنبه ها تعطیل)
  • Intermediatheque – ساعت کاری: یکشنبه تا پنجشنبه: ۱۱:۰۰ صبح تا ۶:۰۰ بعد از ظهر (دوشنبه های تعطیل)، جمعه و شنبه: ۱۱:۰۰ صبح تا ۸:۰۰ بعد از ظهر
  • موزه ارز بانک مرکزی ژاپن – ساعت کاری: ۹:۳۰ صبح تا ۴:۳۰ بعد از ظهر (دوشنبه ها تعطیل)
  • موزه هانزومون – ساعت کاری: ۱۰:۰۰ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر (دوشنبه ها و سه شنبه ها تعطیل)
  • موزه دانشگاه میجی – ساعات کاری: دوشنبه تا جمعه: ۱۰:۰۰ صبح تا ۵:۰۰ بعد از ظهر، شنبه: ۱۰:۰۰ صبح تا ۴:۰۰ بعد از ظهر (یکشنبه ها تعطیل)
  • موزه پلیس توکیو – ساعت کاری: ۹:۳۰ صبح تا ۴:۰۰ بعد از ظهر (دوشنبه ها تعطیل)

سخن آخر

در این مطلب که به راهنمای سفر به ژاپن با هزینه اقتصادی و ارزان اختصاص داشت، تلاش کردیم بهترین راه‌حل‌ها را برای کمتر کردن هزینه‌های سفر ارائه دهیم. امیدواریم به کمک راهنمای سفر به ژاپن با هزینه اقتصادی بتوانید علاوه بر مدیریت هزینه‌های خود از سفرتان هم لذت ببرید. 

سوالات متداول

هزینه یک سفر ارزان به ژاپن چقدر است؟

در حالی یک سفر معمولی و لاکچری میتواند روزانه ۳۰ هزار ین هزینه داشته باشد، اما هزینه یک سفر ارزان میتواند بین ۷ تا ۱۰ هزار ین باشد

هزینه غذا در ژاپن چقدر است؟

برخلاف تصور رایج قیمت غذا در این کشور بسیار ارزان است و می‌توانید با ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ ین یک غذای مناسب برای یک وعده تهیه کنید.

هزینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری چقدر است؟

برخی از جاذبه‌های گردشگری در ژاپن به طور رایگان در معرض دید عموم مردم قرار گرفته است که در این مطلب آنها را معرفی کرده‌ایم.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ژاپن از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور ژاپن
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید