آیا سفر به مالدیو ویزا می‌خواهد؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 19 جولای 2020
Loading...

آیا برای سفر به مالدیو باید ویزای این کشور را دریافت کنیم؟ چنانچه قصد سفر به مالدیو را داشته باشید، این اولین مسئله‌ای است که باید درباره آن تحقیق کنید. در این مطلب می‌‌خواهیم به این سوال مهم پاسخ داده و با شرایط سفر به کشور مالدیو آشنا شویم.

مالدیو کوچکترین و در عین حال یکی از زیباترین کشورهای آسیایی به شمار می‌رود. دورتادور این زیبای کوچک را آب‌های فیروزه‌ای احاطه کرده و سواحل شنی کرم رنگ آن بی‌هیچ اغراقی گوشه‌ای از بهشت را به تصویر کشیده‌اند. هتل‌ها، رستوران‌ها و تفریحات این جزیره همگی بسیار لوکس بوده و اقامتی رویایی و سلطنتی را به گردشگران هدیه می‌دهند. اگر تور مالدیو مقصد بعدی شماست، این مطلب اطلاعات مفیدی را درباره ویزای مالدیو و دیگر شرایط سفر در اختیارتان قرار می‌دهد. (بلیط تهران ماله)

همه چیز درباره ویزای مالدیو

مقاصدی که برای به آن‌ها نیاز به دریافت ویزا نداریم سفر را بسیار راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کنند چرا که دیگر نیازی به تهیه مدارک برای ویزا نداشته و فقط کافیست بلیط و هتل خود را رزرو کرده و سفر خود را آغاز بی‌دغدغه آغاز کنید.

خوشبختانه مالدیو هم از آن دسته مقاصدی‌ست که ما ایرانی‌ها برای سفر به آن نیازی به دریافت ویزا قبل از سفر نداریم. در واقع ویزای مالدیو به صورت فرودگاهی صادر می‌شود. بدین ترتیب که در بدو ورود با پرداخت ۵۰ تا ۷۰ دلار و ارائه پاسپورت معتبر می‌توانید بدون هیچ دغدغه‌ای مهر ورود به این کشور را دریافت کنید.

درست است که ویزای مالدید به صورت فرودگاهی صادرمی‌شود اما بهتر است قبل از سفر نکات مهم زیر را به خاطر بسپارید:

  • برای دریافت ویزای مالدیو پاسپورت شما بایستی حداقل ۷ ماه اعتبار داشته باشد.
  • هنگام ورود به فرودگاه واچر هتل (برگه رزرو هتل) را همراه داشته باشید.
  • برای دریافت ویزای مالدیو در فرودگاه، همراه داشتن مبلغ نقدی ۵۰ دلار به ازای هر روز اقامت در این کشور الزامیست.
  • یک قطعه عکس تمام رخ همراه داشته باشید.
  • ویزای مالدیو به مدت ۳۰ روز اعتبار دارد.

بهترین فصل سفر به مالدیو

ما‌لدیو در جنوب غربی هند قرارگرفته و با موقعیت مکانی بسیار عالی که دارد به عنوان مقصدی چهارفصل شناخته می‌شود. بنابراین در هر فصل از سال که بخواهید می‌توانید به این کشور سفر کنید. اما لازم است بدانید که با توجه به قرارگیری ما‌لدیو در نیم‌کره جنوبی ماه‌های این کشور چرخش دارد و متفاوت با ماه‌های ما می‌باشد.

تابستان‌های ما‌لدیو از ماه آذر شروع شده و تا اردیبهشت ادامه پیدا می‌کند. در این فصل دمای هوا نهایتا تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالا رفته و خبری از باران‌های شدید موسمی نیست. از این رو به راحتی می‌توانید از تفریحات آبی جزیره مانند غواصی، شنا، قایق‌سواری و … لذت ببرید. البته همراه داشتن کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید.

از اردیبهشت به بعد ما‌لدیو وارد فصل سرد شده و در برخی از روزها باران‌های موسمی را تجربه می‌کند. هر چند که شدت باران‌ها به حدی نیست که در برنامه‌های روزانه خللی ایجاد کند اما بهتر است هنگام گشت‌وگذار تجهیزات لازم را همراه داشته باشید. این فصل با موج‌های آرامی که دارد بهترین زمان برای موج‌سواری و اسکی روی آب است. همچنین هوا همچنان برای دیگر ورزش‌های آبی مساعد می‌باشد.

جاذبه‌ها و تفریحات

ما‌لدیو جزیره‌ای ظاهرا آرام به نظر می‌رسد اما این جزیره آرام در دل خود ده‎ها تفریج مهیج دارد که سفری رویایی، بی‌نظیر و پرچالش را برایتان رقم می‌زند. در ما‌لدیو می‌توانید کنار سواحل شنی خارق‌العاده قدم بزنید و روزهای آرام خود را با نشستن کنار دریا و دیدن غروب بسیار زیبای خورشید به پایان برسانید. یا کاملا برعکس تمام روز با تفریحات هیجان‌انگیز خود را با چالش بکشید.

سافاری زیرآب یکی از تفریحات منحصربه‌فرد ما‌لدیو است که آرامش و هیجان را در کنار هم دارد. در این تفریح شما به سفری بی‌تکرار در اعماق دریا رفته، در کنار انواع لاکپشت‌ها و ماهی‌های رنگارنگ شنا کرده و شگفت‌انگیزترین صحنه‌های زندگیتان را خواهید دید.

قایق‌سواری بر روی قایق‌های شیشه‌ای از دیگر تفریحات مهیج است که حسابی سرحالتان می‌آورد. این قایق‌ها بدنه‌ای تمام شیشه‌ای دارند و به شما این امکان را  می‌دهند که هم از مناظر خارق‌العاده جزیره لذت ببرید و هم دنیای زیر آب را زیر نظر داشته باشید.

ماهیگیری، تور کشتی کروز، پرواز با چتر بر فراز دریا، شنا در کنار کوسه‌های سرچکشی، فلای برد و … از دیگر تفریحات مهیج ما‌لدیو هستند.

نکات ضروری که قبل از سفر به مالدیو باید بدانید

هر کشور بایدها و نبایدهای خود را دارد که رعایت کردنشان جز قوانین اولیه سفر است. کشور ما‌لدیو نیز به عنوان مقصدی پرطرفدار در آسیا قوانین خاص خود را دارد و تمام گردشگران با رعایت کردن این قوانین سفری بهتر، خاطره‌انگیزتر و بی‌دغدغه‌تر را در این جزیره بسیار زیبا سپری خواهند کرد.

  • زبان رسمی کشور مالدیو “دیوهیاست. اما کارمندان هتل و کارکنان اماکن توریستی می‌توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند.
  • هر چند که انتخاب پوشش در مالدیو آزاد می‌باشد. اما مالدیو کشوری مسلمان است بنابراین در سفر به این کشور به اعتقادات مردم احترام بگذارید.
  • خارج کردن مروارید و صدف از این این کشور غیرقانونی است.
  • تمام اجناسی که با لاک‌پشت درست شده‌اند اجازه خروج از ما‌لدیو را ندارند.
  • آب‌های لوله‌کشی قابل آشامیدن نیستند و برای این کار بایستی از بطری‌های آب‌معدنی استفاده کنید.
  • هنگام شنا مراقب مرجان‌های دریایی باشید.
  • برای غواصی حرفه‌ای بایستی مدرک غواصی داشته باشید.
  • ما‌لدیو کشوری لوکس با تفریحات متنوع و جذاب است. بنابراین فکر صرفه‌جویی در سقر را از سرتان بیرون کنید.

مطالب مرتبط

سفری ماجراجویانه به سرزمین رویاها، مالدیو

راهنمای سفر به کشور مالدیو

برترین هتل‌های ۵ ستاره مالدیو

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید