شرایط دریافت ویزای دبی در سال 2021 تغییر کرد

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 26 آوریل 2021
Loading...

محدودیت‌های اعمال شده جهت دریافت ویزای دبی برای آقایان برداشته شد! طبق اعلام مرکز صدور ویزای امارات قوانینی که صدور ویزا را برای بیش از نیمی از گردشگران ایرانی غیر ممکن کرده بود برداشته شد. بر همین اساس ایرانی‌ها با رعایت قوانین کرونایی می‌توانند مجددا برای گردش، وقت‌های سفارت و … به دبی سفر کنند.

از زمان شیوع ویروس کرونا، دریافت ویزای توریستی  دبی برای ایرانی‌ها دستخوش تغییرات و محدودیت‌های زیادی شد. در حال حاضر اما بیشتر محدودیت‌ها برداشته شده و امکان سفر مسافران ایرانی برای گردش یا وقت‌های سفارت آمرکا، کانادا و … فراهم شده است. در ادامه اخبار جدید ویزای دبی در سال ۲۰۲۱ را مرور خواهیم کرد.

صدور ویزای دبی برای آقایان زیر ۵۰ سال امکان پذیر شد

پس ماه‌ها تعلیق بودن ویزای دبی برای گردشگران ایرانی، مرکز صدور ویزای امارت با اعمال محدودیت‌هایی صدور ویزا را از سر گرفت.

طبق این محدودیت‌ها، صدور ویزای دبی برای آقایان ایرانی زیر ۵۰ سال امکان پذیر نبود. در واقع آقایان زیر ۵۰ سال تنها در صورت همراهی همسر می‌توانستند جهت دریافت و‌یزای دبی اقدام کنند. این محدودیت پسران مجردی را که قصد سفر به همراهی پدر، مادر یا هر یکی از اقوام درجه یک را داشتند نیز شامل می‌شد.

اما خبر خوب اینجاست! طبق آخرین اعلام مرکز صدور ویزای امارات در حال حاضر تمامی محدودیت‌ها در این زمینه برداشته شده و آقایان زیر ۵۰ سال هم می‌توانند جهت دریافت ویزا اقدام کنند. بر همین اساس صدور ویزای دبی برای پسران بالای ۱۸ سال، آقایان زیر ۵۰ سال (مجرد یا متاهل) و آقایان بالای ۵۰ سال (مجرد یا متاهل) امکان پذیر شده و این دسته از افراد می‌توانند پس از دریافت ویزا تور دبی را رزرو کرده و بدون حضور همسر یا همراه دیگری به این مقصد سفر کنند.

شرایط دریافت ویزای دبی برای خانم‌های ایرانی

خوشبختانه محدودیت‌های ویزای دبی شامل حال خانم‌های ایرانی نشده و تمام خانم‌های بالای ۱۸ سال می‌توانند برای دریافت ویزای دبی اقدام کرده و به این کشور سفر کنند.

علاوه بر این صدور انواع ویزا برای ایرانی‌ها نیز تغییر نکرده و همچنان متقاضیان می‌توانند برای دریافت ویزای توریستی نرمال، یک ماهه (یک بار ورود و چند بار ورود) و  ویزای سه ماه (یک بار ورود و چند بار ورود) اقدام کنند.

طبق قوانین دبی:

با ویزای نرمال می‌توانید ۱۴ روز، ویزای یک ماهه ۳۰ روز، توریستی یک ماهه ۳۰ روز (یک یا چند بار ورود)، توریستی سه ماهه (یک یا چند بار ورود) در دبی اقامت داشته باشند.

نکته مهم اینکه مسافران فقط تا زمان اعتبار ویزا می‌توانند در خاک دبی اقامت داشته باشند. در غیر اینصورت شامل جریمه می‌شوند. از این رو به تاریخ اعتبار ویزا توجه کرده و حتما در زمان مشخص شده خاک امارات را ترک کنید.

مدارک مورد نیاز ویزای دبی

پروسه دریافت ویزای دبی تغییر نکرده و همچنان از طریق آژانس‌های هواپیمایی و با ارسال مدارک انجام می‌شود. اما مدارک مورد نیاز ویزای دبی در قبل و بعد از شیوع ویروس کرونا تغییر کرده است. این مدارک اسکن رنگی صفحه اول پاسپورت با اعتبار حداقل ۷ ماه اعتبار، اسکن رنگی صفحه اول و دوم شناسنامه و اسکن رنگی کارت ملی را شامل می‌شود. اما در حال حاضر مدارک ویزای دبی موارد زیر را شامل می‌شود:

  • اسکن رنگی از هر دو طرف کارت ملی
  • اسکن رنگی از صفحه اول پاسپورت
  • عکس پرسنلی ۴ * ۳ با پس زمینه سفید
  • اسکن رنگی شناسنامه صفحات اول و دوم
  • داشتن بیمه نامه مسافرتی کشور امارات برای متقاضیان ویزای دبی الزامیست. (این بیمه نامه بایستی توسط کشور امارات و از طریق کارگزاران معتبر ویزای دبی صادر شود)

شرایط تست PCR برای مسافران ایرانی در فرودگاه دبی

انجام تست PCR قبل و بعد از پرواز در هر سفر و در تمامی مسیرها الزامیست. طبق قوانین جدید سفر مسافران باید حداقل ۷۲ ساعت قبل از پرواز تست کرونا را انجام داده و نتیجه منفی آن را در فرودگاه (در مسیر رفت و برگشت) ارائه دهند.

اما داستان مسافران ایرانی در دبی به همین جا ختم نمی‌شود. طبق قوانین فرودگاه دبی از مسافران ایرانی، افغانی و عراقی در بدو ورود به فرودگاه دبی (حتی با ارائه تست منفی کرونا) مجددا در فرودگاه دبی تست گرفته شده و در صورت منفی بودن جواب اجازه تردد در اماکن عمومی داده می‌شود.

تست PCR که در فرودگاه دبی گرفته می‌شود رایگان بوده و نتیجه آن در همان روز به مسافران اعلام می‌شود.

شرایط قرنطینه در دبی

در صورت منفی بودن تست PCR در فرودگاه مسافران می‌توانند بدون قرنطینه در اماکن عمومی حضور پیدا کنند. اما در صورت مثبت بودن جواب تست وارد مرحله قرنطینه ۱۰ الی ۱۵ روز (تا انجام تست مجدد و منفب بودن جواب) خواهند شد.

مسافران در چه محلی قرنطینه شده و هزینه قرنطینه به عهده چه کسی است؟

طبق قوانین امارات مسافران مبتلا به کرونا با توجه به وضعیت جسمانی و تصمیم دولت دبی در یکی از محل‌های تعیین شده برای قرنطینه، بیمارستان و هتل محل خود قرنطینه می‌شوند.

هزینه قرنطینه در دبی به عهده شخص مسافر است و دولت دبی مسئولیتی در این زمینه ندارد. البته با داشتن بیمه کرونا در دبی شرایط تغییر پیدا کرده و هزینه را شرکت بیمه با توجه به میزان پوششی که تعیین کرده، پرداخت می‌کند.

بیشتر بخوانید …

چگونه از اعتبار ویزای دبی مطمئن شویم؟

۶ دلیل برای ریجکت شدن ویزای دبی

شرایط قرنطینه و بیمه کرونا در دبی

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید