راهنمای سفر به کشور مالدیو

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 25 دسامبر 2021
Loading...

دریای لاجوردی، سواحل درخشان و مناظره باورنکردنی گوشه‌ای از این قلمرو سحرآمیز است و تا زمانی که وارد آن نشوید این توصیفات را باور نخواهید کرد. می‌توانید حدس بزنید که درباره کجا می‌کنیم؟ «مالدیو» جزیره‌ای که با تمام کوچکی دنیایی از زیبایی‌ها را در خود جای داده است. از آنجا که این جزیره در صدر لیست مقاصد محبوب گردشگری ایرانیان قرار گرفته است در مطلب راهنمای سفر به مالدیو می‌خواهیم از سیر تا پیاز شرایط سفر و جاذبه‌های گردشگری جزیره صحبت کنیم.

مالدیو یکی از باورنکردنی‌ترین سواحل جهان را دارا می‌باشد. اگر به دنبال آرامش و استراحت کردن هستید، تور مالدیو کاملاً مطابق وضعیت شما است. البته تفریحات دیگری هم در این مکان وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.اگر آماده سفر به این سرزمین هستید، آن را بیشتر بشناسید.

کشور مالدیو

مالدیو سرزمینی جزیره‌ای در جنوب غربی اقیانوس اطلس است. این کشور هم ازنظر جمعیت و هم ازنظر مساحت کوچک‌ترین کشور آسیا محسوب می‌شود. همجورای با اقیانوس باعث شده این ناحیه دارای مناظر و جزایر خارق‌العاده در جهان شود. مالدیو از بهترین مکان‌ها برای غواصی و تفریحات آبی است که هرساله گردشگران فراوانی راهی آن می‌شوند که علاوه بر تمدد اعصاب، تجربه‌ای ناب از یک جزیره گردی را هم به دست آورند.

اطلاعات کلی درباره مالدیو

  • برای تور مالدیو نیاز به ویزا ندارید و تنها با برگه رزرو هتل در فرودگاه برای شما ویزا صادر می‌شود
  • پایتخت، ماله
  • دین رسمی، اسلام
  • واحد پولی، روفیه
  • اختلاف ساعت با ایران، یک ساعت و ۳۰ دقیقه جلوتر
  • زبان رسمی، دیوهی
  • مدت‌زمان پرواز: ۸ ساعت

جاذبه‌های گردشگری مالدیو

جزیره مالدیو بیشتر شهرت خود را مدیون سواحل خارق‌العاده و تفریحات آبی می‌باشد اما علاقه‌مندان به بناهای تاریخی نیز می‌توانند از سفر به این جزیره لذت ببرند. در ادامه مطلب راهنمای سفر مالدیو با جاذبه‌های گردشگری جزیره آشنا می‌شویم:

موزه مالدیو

این موزه نخستین موزه ملی این کشور محسوب می‌شود که در سال ۱۹۵۲ افتتاح شد. این بنا به‌عنوان زیباترین بنای موجود در مالدیو به شمار می‌آید و در شهر ماله قرار دارد. این موزه باهدف حفظ تاریخ و القای وطن‌دوستی به مردم برپا گردید و در آن آثار باستانی بسیاری از دوره پادشان قدیم و اسلام گردآوری شده است. موزه ملی در سه‌طبقه و در پارک سلطان قرار دارد و بخشی از کاخ سلطنتی مالدیو است که قدمت آن به قرن هفدهم میلادی بازمی‌گردد. ازجمله آثاری که در این بنا نگهداری می‌شود شامل: تاج‌وتخت سلطنتی، لباس و کفش، سکه، زیورآلات، عدوات نظامی و زره برای دوران پیش از اسلام. اموزه مالدیو از یکشنبه تا شنبه و در ساعت ۱۰صبح تا چهار بعدازظهر به‌غیراز روزهای جمعه، باز است.

مسجد جامع مالدیو

یکی از بزرگ‌ترین مساجد مالدیو و جنوب آسیای ست که بیش از پنج هزار نفر گنجایش دارد. این مسجد در سال ۱۹۸۴ توسط رئیس‌جمهور وقت آن زمان ساخته شد. مسجد جامع مالدیو به حدی بزرگ است که دارای   یک سالن کنفرانس می‌باشد و در آن جلسات رسمی برگزار می‌شود. به‌علاوه آن یک کتابخانه بزرگ هم در مسجد وجود دارد. گنبد طلایی‌رنگ و نمای داخلی مسجد جامع باعث شده، این مکان جز یکی از جاذبه‌های توریستی بزرگ شهر ماله در نظر گرفته شود.

جزایر مالدیو

مالدیو از صدها جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده است اما تنها تعدای از آن‌ها می‌توانند پذیرای گردشگران باشند. ئر واقع بیشتر جزیره‌های مالدیو همچنان بکر و دست نخورده باقیز مانده‌اند. در سفر به مالدیو می‌توانید از این جزایر دیدن کنید.:

فیدهو

یک جزیره سرسبز که بسیار برای گردشگران سرگرم‌کننده خواهد بود. در سراسر جزیره درختان نخل، نان و سیب‌زمینی شیرین را می‌بینید که منظره زیبایی را به جزیره داده است.

کوردو

یک جزیره خارق‌العاده که شن‌های سفید ساحل در کنار دریای فیروزه‌ای آن به زیبایی می‌درخشد. هتل‌های کلبه‌ای شکلی بر روی آب ساخته‌شده که تجربه اقامت بر روی دریا را برای شما خلق می‌کند. این جزیره بهترین مکان برای غواصی است.

وادهو

اگر به دنبال یک منظره منحصربه‌فرد در مالدیو هستید، به وادهو سفر کنید. شب‌هنگام این جزیره مانند ستاره‌های آسمان می‌درخشد. وجود فیتوپلانگتون‌های آب این منطقه، باعث خلق نمای متفاوتی از این جزیره شده است.

جزیره مافوشی

این جزیره نیلگون و زیبا در جنوب پایتخت مالدیو قرار دارد. این جزیره دارای تعداد بی‌شماری مهمان‌خانه است که همین امر باعث شده گردشگران زیادی برای اقامت در این جزیره راهی آن شوند. این مهمان‌خانه‌ها خدمات زیادی را به مسافران خود ارائه می‌دهند که شامل، غواصی، ماهیگیری، تفریحات آبی و پیک‌نیک در جزیره می‌شود. از دیگر جزیره‌های مالدیو می‌توان به گن، هیتادلو، آلیماتا، تولوسدو، ولیگاندو، ، فوواه مولاح و بسیاری دیگر اشاره کرد.

مقالات مرتبط

بهترین جاهای دیدنی مالدیو

در مالدیو کجا غذا بخوریم؟

 خورد و خوراک از مطالب مهم مقاله راهنمای سفر مالدیو است. به علت موقعیت جغرافیایی و جزیره‌ای بودن مالدیو ، مکان‌های عجیبی  در آن ساخته‌شده است. نمونه آن رستوران‌های زیرآب مالدیو است که در نوع خود بی‌نظیر و متفاوت است. تجربه خوردن غذا کنار انواع موجودات دریایی را در اینجا به دست آورید. اگر از دنیا زیرآب لذت نمی‌برید به رستوران‌های روی آب یا خشکی بروید و غذای خود را نوش جان کنید.

ایبری کافه

یک کافه جمع‌وجور در جزیره هول هوماله. منوی این کافه شامل غذاهای محلی، دریایی و انواع مختلفی از آبمیوه است.

کافه جاز

یک کافه مدرن و شیک که برای شام موسیقی زنده هم پخش می‌کند. منوی آن شامل غذاهای محلی و بین‌المللی است. اگر در ماله بودید به اینجا سری بزنید.

 پلیس سیچوان

یک رستوران چینی که از منوی آن بوی غذاهای چینی به مشام می‌رسد. در این رستوران اتاق‌های کوچک و خصوصی (که هریک به نام‌های شهرهای چین است) دیده می‌شود که برای یک وعده خصوصی بسیار کارآمد است.

هزینه ی خورد و خوراک در مالدیو

خوشبختانه بیشتر هتل‌های مالدیو خدمات خود را با صبحانه، نهار و شام ارائه می‌دهند. پس شما به عنوان گردشگر می‌توانید هزینه خورد و خوراک را در هزینه‌های روزانه خود حذف کنید. مگر در صورتیکه بخواهید به انتخاب خودتان وعده‌های غذایی را در رستوران‌های جزیره میل کنید. در این صورت هزینه هر وعده غذا در رستوران‌های ارزان حدودا ۷۰ روفیه، در رستوران‌های معمولی ۳۵۰ روفیه و در رستوران‌های لوکس بیشتر از ۴۰۰ روفیه می‌باشد.

رستوران های پیشنهادی در مالدیو

رستوران‌های مالدیو نیز مانند هتل‌ها و تفریحات جزیره بسیار لوکس و خاص هستند. شما می‌توانید لذت صرف غذا در زیر آب را در سفر به مالدیو تجربه کنید. در ادامه مطلب راهنمای سفر مالدیو با بهترین رستوران‌های جزیره آشنا می‌شویم:

  • رستوران کیچن
  • کافه ایری
  • رستوران Reethi
  • رستوران سالا تاهی
  • رستوران Subsix
  • رستوران SEA
  • رستوران Undersea 5.8

مقالات مرتبط

معرفی بهترین رستوران‌های مالدیو

کجا اقامت کنیم؟

همان‌طور که انتظار می‌رود، هتل و ریزورت‌های اینجا بسیار نوساز و با امکانات فراوانی هستند. اکثر هتل‌های این ناحیه لوکس بوده و در کنار دریا قرار دارند و مسافران می‌توانند یک منظره بی‌نظیری را در طول اقامتشان به دست آورند.

هزینه اقامت در مالدیو

مالدیو به عنوان مقصدی ساحلی اقامتگاه‌های متنوعی را برای انتخاب در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که برای سفر در نظر گرفته‌اید یکی از هتل‌های ۳، ۴ و ۵ ستاره را برای اقامت انتخاب کنید. طبیعتا هتل‌هایی که در نزدیکی ساحل قرار گفته و چشم‌انداز رو به دریا دارند و هتل‌هایی که بر روی آب ساخته شده‌اند هزینه‌های بالاتری نسبت به هتل‌هایی با چشم انداز جنگل  و کوچکتر دارند. با این حال تمامی هتل‌های مالدیو برطبق استانداردهای روز دنیا ساخته و خدماتی باکیفیست، عالی و مدرن را به میهمانان خود ارائه می‌دهند. هزینه اقامت در این کشور کاملاً به انتخاب شما برای محل اقامت و تفریحات بستگی دارد اما در مجموع به طور متوسط هر روز اقامت در مالدیو برای گردشگران حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار هزینه دارد. از آنجا که اقامت گردشگران در هتل همراه با صبحانه، نهار و شام است این هزینه برای تفریحات و ترانسفر محاسبه شده است.

هتل‌های پیشنهادی در کشور مالدیو

مالدیو را به دلیل داشتن هتل‌‌های لوکس دنیای قصر آرزوها نیز می‌نامند. چرا که بیشتر هتل‌های این جزیره بسیار شیک بوده و چشم‌اندازی خارق‌العاده به دریا دارند. در ادامه مطلب راهنمای سفر مالدیو با بهترین هتل‌های جزیره آشنا می‌شویم:

  • هتل باروس مالدیو Baros Maldives
  • هتل سوانا گیلی Soana Gili
  • هتل پارادیس آیلند ریزورت Paradise Islasnd Resort
  • هتل لوکس نالادو Naladhu
  • هتل ولاسارو مالدیوز Velassaru Maldives

مقالات مرتبط

بهترین هتل‌ها برای اقامت در مالدیو کدامند؟

خرید گردی در مالدیو

در جزیره شما می‌توانید بازارچه‌های محلی پیدا کنید که مختصر خریدی از آن‌ها انجام دهید. در کنار مراکز خرید مالدیو، بازار محلی ماهی‌فروشان بسیار طرفدار دارد. این بازار در ماله پایتخت این کشور قرار دارد و ماهی‌های عجیب‌وغریبی را در اینجا می‌توانید پیدا کنید.

مراکز خرید در مالدیو

گشت و گذار در فروشگاه‌ها و خرید سوغاتی بخش جدایی ناپذیر سفر به مالدیو است. مراکز خرید مالدیو به قدری متنوع هستند که می‌توانند سخت پسندترین میهمانان جزیره را نیز راضی نگاه دارند. در ادامه مطلب راهنمای سفر مالدیو با بهترین مراکز خرید در جزیره آشنا می‌شویم:

  • بازار محلی ماله
  • فروشگاه Le Cute
  • بازارچه Majeedhee Magu
  • بازار Island Bazaar
  • فروشگاه Centro Mall
  • بوتیک Nala

بهترین زمان سفر به مالدیو

جزیره مالدیو به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی اقیانوس هند، در تمام مدت سال آب و هوایی معتدل و بسیار عالی برای سفر دارد. هرچند که ممکن است در اواخر ماه می با بارش باران مواجه شوید، اما در هر زمان از سال که به این جزیره سفر کنید، می‌توانید از آرامش دریا، سواحل درخشان و همچنین تفریحات آبی مهیج آن لذت ببرید.

موقعیت جغرافیایی مالدیو

مالدیو در جنوب غربی سریلانکا و هند واقع شده است. این کشور به عنوان کوچکترین کشور آسیا از چندین جزیره تشکیل شده و تنها ۴۴۴, ۲۵۹ نفر جمعیت دارد. با این وجود به قدری زیبا و سحرانگیز است که بسیاری آن را بهشت کوچک آسیایی می‌نامند. مالدیو بیش از ۵۰ سال مستعمره انگلستان بوده و از سال ۱۹۶۵ به عنوان یک کشور مستقل شناخته شد.

مقالات مرتبط

مالدیو کجاست؟

آب و هوای جزیره مالدیو

مالدیو را می‌توان کشور همیشه بهار نامید. چرا که در حالی نیمی از جهان را برف و باران فرا گرفته این کشور در آرامش محض فرو رفته و تابش ملایم آفتاب را به میهمانانش هدیه می‌دهد. آب و هوای مالدیو در رده استوایی قرار می‌گیرد به همین دلیل دارای بهار و تابستان‌های نسبتاً گرم و مرطوب و پاییز و زمستان بسیار معتدل است. حال این کاملاً به نظر شما بستگی دارد که کدام فصل را برای سفر به مالدیو انتخاب کنید.

مقالات مرتبط

بهترین فصل سفر به مالدیو

هزینه حمل و نقل در مالدیو

مالدیو جزیره‌ای بسیار کوچک است اما در هر صورت برای استفاده از تفریحات آن به وسایل حمل و نقل عمومی احتیاج پیدا خواهید کرد. حمل و نقل در مالدیو بیشتر به وسیله قایق‌های دریایی و در برخی مسیرها هواپیماها انجام می‌شود. هزینه رفت و آمد با قایق‌ها با توجه به نوع قایق از ۳ تا ۷ دلار و هزینه استفاده از تاکسی‌های هوایی بین ۳ تا ۷ هزار روپیه است.

مقالات مرتبط

حمل و نقل عمومی در مالدیو

بایدها و نبایدها در جزیره مالدیو

احترام به سنت‌ها، باورها و قوانین کشو مقصد جز فرهنگ‌های سفر و گردشگری ست. مالدیو با اینکه یکی از پر طرفدارترین مقاصد گردشگری دنیا به شما می‌رود اما کشوری سنی و مسلمان است و قوانین مخصوص به خود را دارد:

  • تمامی ساکنان ما‌لدیو مسلمان هستند.
  • در جزیره مالدیو روزهای جمعه و شنبه به عنوان تعطیلات آخر هفته شناخته می‌شود.
  • در گذشته‌ای نه چندان دور ساکنان جزیره برای ساخت خانه‌های خود از مرجان‌های دریایی استفاده می‌کردند. البته این کار در حال حاضر برای حفظ منابع طبیعی ممنوع اعلام شده است.
  • در خیابان‌های مالدیو از پوشش نامناسب استفاده نکنید.

مقالات مرتبط

قبل از سفر به مالدیو بخوانید

بهترین زمان‌ها برای بازدید از مالدیو؛ آیا مالدیو بهشت روی زمین است؟

از نظر آب و هوایی که نگاه کنیم نیمه دوم سال و اوایل بهار بهترین زمان برای سفر به مالدیو هستند. هر چند که ممکن است قیمت تورها در این فصول کمی گرانتر شوند اما سفر به این زیبای آسیایی ارزش سرمایه گذاری را دارد. مالدیو طبیعتی بکر و سواحلی سحرانگیز دارد پس بی دلیل نیست که به بهشت روی زمین شهرت پیدا کرده است.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید