سوالات متداول درباره وقت سفارت انگلیس

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 30 مارس 2021
Loading...

برای دریافت ویزای انگلیس به چه مدارکی نیاز داریم؟ صدور ویزای انگلیس چه مدت زمان می‌برد؟ بهترین کشورها برای دریافت وقت سفارت انگلیس کدام‌ها هستند؟ اگر جز متقاضیان ویزای انگلیس هستید بی شک سوالات بسیاری را در این زمینه در ذهن دارید. ما در این مطلب سعی کرده‌ایم تمامی سوالات شما در رابطه با ویزای انگلستان را پاسخگو باشیم.

ویزای انگلیس از معتبرترین نوع ویزا است و دریافت آن از بایدهای سفر به این کشور به شمار می‌رود. از این رو قوانین و شرایط دریافت وقت سفارت انگلیس کمی سختگیرانه به نظر می‌رسد. برای اطلاع از این قوانین و شرایط به علاوه سوالات متداول در این زمینه تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

چه افرادی می‌توانند برای دریافت ویز‌‌ای انگلیس اقدام کنند؟

جواب ویزا‌ی انگلیس چه مدت زمان می‌برد؟

طبق اعلام سفارت انگلیس مدت زمان مشخص شدن جواب ویزاز لحظه تحویل مدارک به سفارت ۱۵ الی ۳۰ روز زمان می‌برد. البته از آنجایی که تصمیم نهایی جهت صدور یا عدم صدور ویزا برای متقاضیان کاملا به تصمیم افسر سفارت بستگی دارد ممکن است زمان نهایی شدن نتیجه ویزا از مدت زمان اعلام شده بیشتر یا کمتر باشد.

لازم به یادآوری است که اینکه وقت سفارت انگلیس را از کدام کشور (ایران، ترکیه، امارات) دریافت کرده باشید تاثیری در مدت زمان صدور ویزا نخواهد داشت.

برای دریافت ویز‌ای انگلیس چه مدارکی را باید ارائه داد؟

تکمیل فرم سفارت، پرداخت وجه و تعیین وقت سفارت انگلیس به صورت آنلاین و از طریق وب سایت رسمی سفارت انجام می‌شود. اما روند تحویل مدارک همزمان با انگشت نگاری وبه صورت حضوری می‌باشد. متقاضیان باید در روز انگشت نگاری مدارک زیر را همراه داشته باشند.

  • اصل پاسپورت فعلی با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ مسافرت به انگلستان و اصل پاسپورت‌های قبلی و کپی از صفحات پاسپورت‌ها
  • یک نسخه تکمیل شده فرم درخواست روادید به همراه برگه تأییدیه وقت سفارت که توسط این مرکز انجام‌پذیر است.
  • ۲ قطعه عکس ۳٫۵*۴٫۵
  • اصل و یا کپی دعوت‌نامه معتبر، در صورت نداشتن رزرو هتل در انگلستان
  • اصل و ترجمه رسمی سند ازدواج
  • اصل و ترجمه رسمی شناسنامه
  • اصل و ترجمه رسمی مدارک شغلی مربوطه از قبیل (گواهی اشتغال به کار که در آن مورد تاریخ درخواست مرخصی ذکرشده باشد و اینکه آیا این مرخصی ذکر شده باشد و یا اینکه مرخصی با حقوق می‌باشد یا خیر، جواز کسب، پروانه فعالیت، کارت بازرگانی، لیست بیمه ۶ ماه آخر، برگه مالیاتی پرداخت شده، کارت پرسنلی حکم کارگزینی، حکم بازنشستگی، کارت بازنشستگی، پروانه مطب، کارت مهندسی، کارت دانشجویی و …)
  • رزرو بلیط برای سفر به انگلستان
  • مدارک میزبان در انگلستان (دعوت‌نامه به همراه کپی پاسپورت و مدارک اقامتی دعوت کننده، پرینت حساب بانکی، مدارک شغلی و گواهی اشتغال به کار با ذکر درآمد، فیش حقوقی، سند ملکی محل اقامت در انگلستان یا اجاره‌نامه، آخرین برگه مالی پرداخت شده، قبوض پرداختی از قبیل آب، برق و گاز…)
  • اصل ریز پرینت حساب شخصی و جاری به لاتین برای ۳ ماه گذشته، سپرده‌های بانکی و …
  • برای مدیران و سهام‌داران اصل ریز پرینت حساب شرکت و شخصی به زبان لاتین برای ۶ ماه گذشته الزامیست.
  • اصل و ترجمه رسمی سند ملکی، (در صورت اجاره دادان اصل و ترجمه اجاره‌نامه)
  • ترجمه رسمی (دارالترجمه) برای تمامی مدارک فوق کافیست و نیازی به مهر دادگستری و تائید وزارت امور خارجه نیست.

برای دریافت ویز‌ای انگلیس مصاحبه انجام می‌شود؟

خیر، ویزای انگلیس مصاحبه ندارد و متقاضیان در روز انگشت نگاری مدارک خود را تحویل می‌دهند. اما بنا به صلاحدید افسر سفارت ممکن است مصاحبه نیز انجام شود.

در صورت ریجکت شدن ویزا چه اقداماتی را باید انجام داد؟

عواملی مانند ارائه مدارک جعلی به سفارت، داشتن پاسپورت مخدوش، مدارک مالی و شغلی نامعتبر و … از دلایل رد شدن ویزای انگلیس می‌باشد.

متقاضیانی که جواب ویزای آن‌ها رد شده است می‌توانند دلایل ریجکتی را مشاهده کرده و پس از اصلاح مدارک مجددا برای دریافت ویزا اقدام کنند. یا اگر مدارک را به صورت کامل ارائه داده‌اید می‌توانید در نامه‌ای با جواب ویزا اعتراض کنید.

از کدام کشور راحت‌تر میتوان برای دریافت وقت سفارت انگلیس اقدام کرد؟

متقاضیانی که می‌خواهند برای دریافت وقت سفارت انگلیس اقدام کنند، می‌توانند این کار را از طربق یکی از دفاتر سفارت در تهران، امارات (دبی، ابوظبی) و ترکیه (آنکارا یا استانبول) انجام دهند.

اگر از دفتر تهران اقدام کنید، زمان انگشت نگاری در بازه زمانی دیرتر انجام می‌شود اما دیگر نیازی به سفر به کشورهای ترکییه و امارات و پیکاپ ویزا ندارید.

چنانچه وقت سفارت را از طریق کشورهای ترکیه و امارات بگیرید، زمان انگشت نگاری زودتر انجام و شما باید جهت تحویل مدارک به ترکیه یا امارات سفر کنید.

قیمت ویزای انگستان چقدر است؟

  • هزینه ویزای ۶ ماهه انگلیس با خدمات پر کردن فرم سفارت، بارگذاری مدارک و پرداخت وجه ۳۰۰ دلار است.
  • هزینه ویزای ۲ ساله انگلیس با خدمات پر کردن فرم سفارت، بارگذاری مدارک و پرداخت وجه ۶۸۰ دلار است.
  • هزینه ویزای ۵ ساله انگلیس با خدمات پر کردن فرم سفارت، بارگذاری مدارک و پرداخت وجه ۱۱۲۰ دلار است.
  • هزینه ویزای ۱۰ ساله انگلیس با خدمات پر کردن فرم سفارت، بارگذاری مدارک و پرداخت وجه ۱۴۶۰ دلار است.
  • هزینه‌های فوق برای جهت دریافت وقت سفارت در کشورهای امارات، ترکیه و … می‌باشد. به مبالغ فوق برای متقاضیانی که وقت سفارت انگلیس را از دفتر تهران دریافت کرده‌اند مبلغ ۳۰ دلار اضافه می‌شود.

آیا اگر وقت خود را از تهران دریافت کنم احتمال رد شدن بالاتری دارد؟

خیر، محل انگشت نگاری تاثیری در نتیجه نهایی ویزا ندارد. شما از هر یک دفاتر که برای دریافت وقت سفارت انگلیس اقدام کنید مدارک شما توسط افسر سفارت بررسی شده و جواب ویزا طی مدت ۱۵ الی ۳۰ روز اعلام می‌شود.

اگر وقت خود را گرفته باشم امکان کنسل کردن و استرداد وجه وجود دارد؟

شما می‌توانید وقت سفارت خود را کنسل کنید اما هیچ وجهی از طرف سفارت انگلیس به شما برگردانده نخواهد شد.

شرایط دریافت ویزای انگلیس در دوره کرونا به چه صورت است؟

۵ مرداد ماه ۹۹ (۲۶ جولای ۲۰۲۰) دفتر خدمات ویزای انگلستان در تهران باز بوده و خدمات اخذ ویزای انگلستان، به متقاضیان انواع ویزای انگلیس ارائه خواهد شد.

 

  • متقاضیانی که وقت سفارت انگلستان آن‌ها در ایام شیوع کرونا لغو گردیده، برای تنظیم وقت سفارت جدید با آن‌ها تماس گرفته خواهد شد. در نظر داشته باشید که قرار ملاقات جدید با توجه به زمان قرار ملاقات قبلی شما تنظیم خواهد شد. پس منتظر تماس سفارت باشید.

 

  • متقاضیانی که بعد از تاریخ ۵ مرداد ماه، قصد ثبت درخواست ویزای انگلیس در سایت سفارت بریتانیا را دارند، می‌توانند وقت ملاقات خود را برای تاریخ‌های موجود در تقویم سفارت، ثبت نمایند.

بیشتر بخوانید …

ارائه چه مدارکی شانس دریافت ویزای انگلیس را بیشتر می‌کند؟

پیکاپ ویزای انگلیس

انواع ویزای انگلیس

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید