سفری ماجراجویانه به سرزمین رؤیاها، مالدیو

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 24 سپتامبر 2019
Loading...

اگر فکر می‌کنید نشستن کنار دریا و تماشای غروب آفتاب در اقیانوس هند، تنها کاری است که در مالدیو می‌توانید انجام دهید، کاملاً در اشتباه هستید! این جزیره رؤیایی تفریحاتی مهیج دارد که لحظه به لحظه شما را به چالش کشیده و اقامت در مالدیو را برایتان خاطره‌انگیز می‌کند.

مالدیو از لوکس‌ترین مقاصد گردشگری در جهان است. این جزیره زیبا با داشتن سواحل شنی سفید، آب‌های فیروزه‌ای و انواع ورزش‌های آبی مجموعه‌ای بی‌نظیر از کامل‌ترین امکانات تفریحی را در خود دارد. پس جای تعجب نیست که تور مالدیو از محبوب‌ترین تورهای گردشگری دنیا محسوب می‌شود. در این مطلب با تعدادی از تفریحات مهیج این جزیره زیبا آشنا می‌شویم.

سافاری در زیر آب

هر چه را تا کنون درباره سافاری شنیده‌اید فراموش کنید! در مالدیو یکی از منحصربه‌فردترین سافاری‌های دنیا در انتظار شماست! سافاری زیر آب، گشتی استثنایی که شما را به کشف دنیای حیرت‌انگیز زیر آب می‌برد. در این سفر مهیج، زیباترین مناظر عمرتان را خواهید دید. عروس‌های دریایی، ماهی‌های رنگارنگ، لاک‌پشت‌های دریایی، هشت‌پا، دلفین‌های بازیگوش و ده‌ها موجود دریایی دیگر که تا به حال اسمشان را هم نشنیده‌اید بخشی از دیدنی‌های این گشت هیجان‌انگیز هستند.

سافاری زیر آب با اسکوترهای مخصوص دریایی انجام می‌شود، بدین ترتیب می‌توانید در کنار تماشای موجودات ساکن در اعماق اقیانوس، عکس‌های زیبا و خاطره‌انگیز از دنیای زیر آب بیندازید.

ماهیگیری در مالدیو

خوردن ماهی کبابی در کنار دریا تجربه‌ای لذت بخش در سفر به جزیره مالدیو است. پس معطل نکنید چوب ماهیگیری را برداشته و دست به کار شوید. مالدیو با داشتن سواحل بی‌شمار از بهترین مکان‌های دنیا برای ماهیگیری است. البته دقت کنید در همه جای جزیره اجازه ماهیگیری به شما داده نمی‌شود. برای این کار با لنج‌های ماهیگیری همراه شده و برای صید ماهی‌های خوشمزه به وسط دریا بروید. لنج‌های مخصوص ماهیگیری در تمام مدت ۲۴ ساعت آماده‌اند تا گردشگران را برای گرفتن ماهی به محل‌های مخصوص ببرند. پس نگران از دست دادن ساعت نباشید چرا که حتی با تاریک شدن هوا هم می‌توانید از طعم ماهی‌های تازه اقیانوس هند لذت ببرید.

مطالب مرتبط

راهنمای سفر به کشور مالدیو

برترین هتل‌های ۵ ستاره مالدیو

.

قایق‌سواری در قایق‌های شیشه‌ای

بعد از غواصی حرفه‌ای و صید ماهی در شب، نوبت به تجربه یک تفریح متفاوت و جذاب دیگر است. قایق‌سواری در قایق‌های شیشه‌ای! این سازه‌های هیجان‌انگیز به شما این امکان را می‌دهند تا هنگام گشت‌وگذار در دریا، بر دنیای زیر آب هم مسلط باشید.

این قایق‌ها دیواره و کف شیشه‌ای دارند و نشستن در آن‌ها و تماشای صدها ماهی رنگارنگ که زیر پایتان در حال بازیگوشی هستند حس و حالی زیبا ایجاد می‌کند. البته بهتر است قبل از سوار شدن، از پر بودن شارژ موبایل یا دوربین خود مطمئن شوید، چرا که صحنه‌های فوق‌العاده‌ای برای عکاسی پیش رویتان قرار دارد.

غروب رؤیایی با کشتی کروز

برای گشت با کشتی کروز در اقیانوس هند آماده هستید؟ تورهای کروز جزیره مالدیو با کشتی‌های مجهز انجام شده و یک روز به‌یادماندنی را برای مسافران مالدیو رقم می‌زند. گشت در دریا از صبح زود آغاز شده و در طول روز می‌توانید در قسمت‌های مخصوص کشتی حمام آفتاب بگیرید، از تفریحات متنوع داخل کابین استفاده کرده و حتی شنا در میان آب‌های آزاد را تجربه کنید.

گشت کروز با صرف یک شام لذیذ در دریا و تماشای لحظه رمانتیک غروب آفتاب به پایان می‌رسد.

پرواز با چتر بر فراز دریا

پاراسیلینگ یا چتربازی از تفریحات مهیج مالدیو است که شجاعت شما را به چالش می‌کشد. در این تفریح چترهایی که یک تا ۴ نفر ظرفیت دارند به قایق موتوری وصل شده و همزمان با سرعت گرفتن قایق اوج گرفته و به سمت بالا می‌روند. در واقع نیروی حرکت چتر از طریق قایق تأمین می‌شود.

با بالا رفتن چتر شما بر فراز دریا به پرواز درآمده و می‌توانید در سکوتی آرامش‌بخش از مناظر زیبای پیش رویتان لذت ببرید. این ورزش جذاب نیاز به کمی شهامت دارد اما جای نگرانی نیست چرا که قایق فقط در مناطق حفاظت شده دریا حرکت می‌کند و تمام موارد امنیتی رعایت شده است.

شنا با کوسه‌های سر چکشی

باز هم یک تفریح چالش برانگیز دیگر، این بار می‌خواهیم دل به دریا زده و شنا در چند قدمی کوسه‌‌ها را پیشنهاد کنیم. برای این کار در ابتدا کمی آموزش غواصی لازم است. سپس با زدن ماسک اکسیژن و پوشیدن لباس مخصوص، خود را به عمق اقیانوس بسپارید. در زیر آب انواع کوسه و حتی لاک‌پشت‌های دریایی منتظرند تا لحظات سفرتان را هیجان‌انگیزتر کنند.

می‌توانید با پرداخت مبلغ بیشتر از یک عکاس بخواهید همراه شما به زیر آب آمده و تمام لحظاتی را که در حال شنا با کوسه‌های سرچکشی هستید با دوربین عکاسی به ثبت برساند.

پرش بر روی آب با کفش‌های جادویی

این کفش‌های جادویی فلای برد نام دارد و باعث می‌شود شما همانند نهنگ به درون آب شیرجه زده و مجدداً بالا بیایید. فلای برد از ورزش‌های مهیج مالدیو است. کفش فلای برد توسط یک شلنگ به جت اسکی وصل شده و توسط فشار آب قوی شما را تا ارتفاع ۱۲ متری به بالا پرتاب می‌کند. پس از بالا رفتن می‌توانید کنترل کفش را به دست گرفته و حسابی از پرش بر روی آب لذت ببرید.

مطالب مرتبط

معرفی مراکز خرید مالدیو

بهترین رستوران‌های زیر آب مالدیو

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید