B1 / B2 ویزاهای توریستی آمریکا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 3 مه 2021
Loading...

متقاضیانی که می‌خواهند به قصد گردشگری به آمریکا سفر کنند قبل از هر چیز باید شرایط و مدارک ویزای توریستی آمریکا را مطالعه کنند. این مطلب انواع تایپ ویزای توریستی را به همراه تمامی اطلاعات توضیح داده و مطالعه آن را به متقاضیان ویزا‌ی توریستی آمریکا پیشنهاد می‌کنیم.

افراد به قصد گردش، کار، تحصیل، دیدار با اقوام و … به آمریکا سفر می‌کنند. اما نکته اینجاست که به هر قصد و نیتی که به این کشور سفر کنید باید برای دریافت ویزای توریستی آمریکا اقدام کرده و مراحل آن را گذرانده باشید. از آنجا که ویزای توریستی آمریکا بیشترین متقاضی را در بین انواع ویزا دارد در ادامه تایپ‌های مختلف آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مراحل دریافت ویزای توریستی آمریکا

پروسه ویزای آمریکا از گرفتن وقت سفارت شروع شده و در صورت مثبت بودن جواب ویزا با پیکاپ پاسپورت به پایان می‌رسد. در ادامه مراحل ویزای آمریکا را مرور می‌کنیم.

ثبت نام در وبسایت سفارت:

دریافت وقت سفارت از طریق وبسایت رسمی سفارت انجام می‌شود. بدین صورت که کارشناسان ویزای ما با ساخت نام کاربری متقاضی را به اصطلاح ثبت نام کرده و پس از آن تمامی مراحل ویزا از طریق همین صفحه قابل پیگیری می‌باشد.

پر کردن فرم سفارت:

فرم سفارت آمریکا تمامی اطلاعات شخصی شامل مشخصات فردی، مدارک شغلی، وضعیت مالی و … را شامل می‌شود. این فرم به صورت آنلاین تکمیل شده و در فایل متقاضی قرار می‌گیرد. دقت داشته باشید که تمامی موارد ذکر شده در فرم باید با مدارک ارائه شده مطابقت داشته باشد.

واریزی وجه سفارت:

هزینه انگشت نگاری از طریق درگاه بانکی وبسایت سفارت انجام می‌شود. متقاضی باید در روز انگشت نگاری برگه واریزی وجه را به همراه سایر مدارک همراه داشته باشد.

تعیین محل انگشت نگاری و حضور متقاضی در محل تعیین شده:

پس از پشت سر گذاشتن مراحل بالا نوبت به تعیین محل انگشت نگاری می‌رسد. متقاضی می‌تواند یکی از دفاتر سفارت آمریکا در ترکیه (استانبول – آنکارا) امارت (ابوظبی – دبی) یا ارمنستان (ایروان) را برای انگشت نگاری انتخاب کند. در نهایت متقاضی باید به همراه مدارک در روز و ساعت تعیین شده در سفارت مورد نظر حضور پیدا کند.

پیکاپ پاسپورت:

جواب ویزای کانادا پس از انگشت نگاری و در روز تحویل مدارک مشخص می‌شود. در صورتی که با درخواست ویزا موافقت شده باشد، بعد از مصاحبه یک برگه‌ی صورتی به شما داده می‌شود که بعد از دریافت این برگه، حدوداً دو هفته‌ی کاری زمان احتیاج است تا سفارت پاسپورت شما را تحویل دهد. در این مدت شما به ایران برگشته و همکاران ما در زمان اعلام شده پاسپورت را از سفارت تحویل گرفته و با مهر ویزا به شما باز می‌گردانند.

شرایط دریافت ویزای آمریکا

افرادی شرایط دریافت ویزای توریستی آمریکا را دارند که مدارک مورد نیاز سفارت را به طور کامل و دقیق تهیه کنند. این مدارک باید در روز انگشت نگاری به سفارت تحویل داده شده و با اطلاعات مندرج در فرم ویزا مطابقت داشته باشد

مدارکی که متقاضیان باید در روز انگشت نگاری همراه داشته باشند موارد زیر را شامل می‌شود.

  • اصل پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار به انضمام پاسپورت‌های قبلی
  • فرم دعوت‌نامه، فرم I-134 یا رزرواسیون هتل
  • ترجمه شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج با طلاق به همراه اصل مدارک
  • مدارک شغلی شامل گواهی اشتغال به کار، ترجمه روزنامه رسمی، آخرین تغییرات و تصمیمات، حکم کارگزینی یا بازنشستگی، پروانه مطب یا نظام‌مهندسی، جواز کسب، پروانه بهره‌برداری، کارت پرسنلی یا بازرگانی، گواهی شورای اصناف و …
  • ترجمه سوابق بیمه
  • ترجمه سند ملکی به همراه اصل سند، مدارک مرتبط با خرید سهام در بازار بورس، خرید اوراق مشارکت و هر سرمایه‌گذاری مالی دیگر
  • نامه تمکن به انگلیسی Bank Statement
  • پرینت شش ماهه حساب بانکی لاتین
  • ترجمه و اصل کارت پایان خدمت یا معافیت
  • ۲ عدد عکس ۵*۵ رنگی با زمینه سفید
  • DS-160 Confirmation
  • Appointment Confirmation
  • مخصوص متقاضیان F1: فرم I-20، مدارک تحصیلی SEVIS Fee Payment Confirmation
  • مخصوص متقاضیان J1: فرم DS-2019، SEVIS Fee Payment Confirmation
  • برگه‌ی تعیین و واریزی سفارت
  • تأییدیه فرم DS 160

ویزای B1 آمریکا

افرادی که به قصد شرکت در کنفرانس، قراردادهای تجاری یا مواردی مشابه می‌خواهد به آمریکا سفر کنند، بایستی تایپ ویزای B1 را در فرم مشخص کنند. در واقع انتخاب این تایپ از ویزا نشان می‌دهد که متقاضی فقط و فقط برای شرکت در اجلاس و … می‌خواهد به آمریکا سفر کرده و قصد اقامت دائم در این کشور را ندارد.

هنگام پر کردن فرم دقت داشته باشید که تایپ ویزا را درست انتخاب کنید.

ویزای B2 آمریکا

افرادی که می‌خواهند برای گردش، دیدار با اقوام، آشنایان و یا انجام معاینات پزشکی و اقدامات درمان در آمریکا به این کشور سفر کنند می‌توانند ویزای تایپ B2 را در فرم انتخاب کنند. در واقع با انتخاب این تایپ و ارائه مدارک مرتبط نشان می‌دهید که سفر شما به آمریکا هدفمند بوده و دارای برنامه مشخص هستید.

ویزای B1/B2 آمریکا

ویزای B1 / B2 یک تایپ یا نوع از ویزای توریستی آمریکا است که در فرم مشخص شده و ترکیبی از دو تایپ ویزای B1 و B2 می‌باشد.

در واقع افراد دارنده‌ی این ویزا از اختیارات بیشتری برخوردار هستند، یعنی اگر شما قصد دیدار اقوام خود در آمریکا را داشته باشید با داشتن این نوع ویزا اختیار بیشتری برای انتخاب محل اقامت خود در این کشور را دارید، اما ویزای نوع B2 اختیارات کمتری به شما می‌دهد.

بیشتر بخوانید …

فرم DS 160 ویزای آمریکا چیست؟

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای آمریکا

بهترین کشورها برای وقت انگشت نگاری ویزای آمریکا کدامند؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید