کشور ایالات متحده آمریکا در ایران سفارت ندارد، از این رو انجام انگشت نگاری و تحویل مدارک ویزای آمریکا در یکی از کشورهای نزدیک به ایران انجام می‌شود. اما بهترین کشورها برای وقت انگشت نگاری کدامند؟ سوالی ست که در ادامه مطلب به آن پاسخ خواهیم داد.

 دریافت ویزای توریستی آمریکا پروسه‌ای نسبتا طولانی دارد و انگشت نگاری از مراحل مهم آن به شمار می‌رود.  به همین دلیل در این مطلب به شما خواهیم گفت که از طریق کدام کشورها می‌توان برای تعیین وقت سفارت آمریکا اقدام کرد و هر کشور چه شرایطی دارد.

وقت سفارت آمریکا از ترکیه

دفاتر VFS در دو شهر استانبول و آنکارا در ترکیه از دفاتری هستند که ایرانیان می‌توانند از طریق آن‌ها برای دریافت وقت سفارت آمریکا اقدام کنند. همچنین از آنجایی که ایرانیان برای سفر به ترکیه به ویزا نیاز ندارند و کوتاه بودن طول پرواز دلیلی بر آن شده تا بیشتر متقاضیان ایرانی دفاتر استانبول و آنکارا را برای انگشت نگاری انتخاب کنند.

گرفتن وقت سفارت آمریکا از ترکیه به صورت آنلاین و از طریق وبسایت رسمی سفارت انجام می‌شود. بدین ترتیب که متقاضیان پس از پر کردن فرم سفارت و پرداخت وجه می‌توانند یکی از شهرهای استانبول یا آنکارا را انتخاب کرده و در روز و ساعت تعیین شده همراه با برگه پرداخت وجه و مدارک تکمیل شده به محل انگشت نگاری مراجعه کنند.

پس از انگشت نگاری و مصاحبه پاسپورت متقاضی همراه با مدارک در سفارت باقی مانده و با مشخص شدن جواب ویزا، متقاضی می‌تواند از طریق پروسه پیکاپ پاسپورت خود را دریافت کند.

وقت سفارت آمریکا از ارمنستان

شهر ایروان در ارمنستان از دیگر مقاصد ایرانی‌ها برای دریافت وقت سفارت و تحویل مدارک مورد نیاز ویزای آمریکا است. در دسترس بودن وقت‌ها و کوتاه بودن طول پرواز ایروان را مانند استانبول و آنکارا در میان شهرهای پرطرفدار در زمینه تعیین وقت سفارت آمریکا قرار داده است.

متقاضیان دریافت ویزا باید با مراجعه به وبسایت رسمی سفارت جهت پر کردن فرم و پرداخت وجه اقدام کنند. انجام انگشت نگاری و مصاحبه حداقل ۱۵ دقیقه زمان می‌برد و پس از بررسی مدارک نتیجه ویزا از طریق ایمیل به متقاضیان اعلام می‌شود.

تمامی مراحل دریافت وقت سفارت از پر کردن فرم گرفته تا پرداخت وجه و تعیین وقت از طریق آژانس هواپیمایی ستاره ونک قابل انجام و پیگیری می‌باشد. همچنین همکاران ما در واحد تور بهترین ساعات پروازی به ایروان را برای متقاضیان رزرو کرده و نزدیک‌ترین هتل‌ها به سفارت آمریکا را جهت اقامت پیشنهاد می‌دهند.

وقت سفارت آمریکا از امارات

سفارت آمریکا در کشور امارات نیز فعال است و دو شیخ نشین دبی و ابوظبی خدمات خود را در زمینه تعیین وقت سفارت ارائه می‌دهند. لازم به یادآوری است که روند تعیین وقت سفارت در امارات کمی با ارمنستان و ترکیه متفاوت است.

متقاضیانی که دبی و ابوظبی را برای انگشت نگاری انتخاب می‌کنند باید برای سفر به امارات باید ویزا دریافت کنند. دریافت ویزای دبی برای ایرانیان ۵ الی ۷ روز کاری زمان برده و در صورت مثبت بودن جواب ویزا متقاضیان می‎‌توانند روند وقت سفارت آمریکا را ادامه دهند.

 تعیین وقت سفارت آمریکا از دبی برای ایرانیان مراحل زیر را شامل می‌شود:

  • پر کردن فرم سفارت آمریکا از طریق وبسایت رسمی سفارت
  • پرداخت وجه آنلاین از طریق درگاه وبسایت رسمی سفارت
  • تعیین روز و ساعت انگشت نگاری
  • رزور پرواز به مقصد دبی یا ابوظبی
  • رزرو هتل‌های نزدیک به سفارت
  • حضور متقاضی به همراه مدارک و برگه پرداخت وجه در دبی یا ابوظبی
  • اعلام نتیجه ویزا و تحویل پاسپورت (پیکاپ ویزا)

پیکاپ ویزای آمریکا

پیکاپ پاسپورت مرحله آخر در دریافت ویزای آمریکا است. پس از انگشت نگاری در هر یک از کشورهای ترکیه، امارات یا ارمنستان پاسپورت متقاضی به سفارت تحویل داده شده و یک برگه صورتی رنگ در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد.

حدودا دو هفته پس از دریافت برگه، سفارت نتیجه ویزا را اعلام کرده و متقتاضیان بایستی برای دریافت پاسپورت به سفارت مراجعه کنند. اینجاست که می‌توانید با پیکاپ پاسپورت از سفر مجدد به کشور مورد نظر صرف نظر کرده و در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

آژانس‌های هواپیمایی معتبر از جمله دفتر ما به نمایندگی از شما به سفارت مورد نظر در ترکیه، امارات یا ارمنستان مراجعه کرده و پاسپورت شما را دریافت می‌کنند. این کار پیکاپ ویزا نامیده می‌شود.

  • پیکاپ پاسپورت در ترکیه در روزهای یکشنبه و سه شنبه و جمعه می‌باشد، معمولاً این پروسه معمولاً ۲ تا ۳ هفته زمان می‌برد.
  • پیکاپ پاسپورت در امارات شنبه تا پنج شنبه انجام می‌شود و تکمیل این فرآیند معمولاً ۲ تا ۳ هفته زمان نیاز دارد.
  • پیکاپ پاسپورت در ارمنستان در روزهای ۳ شنبه هر هفته انجام می‌شود، این پروسه معمولاً ۱۵ روز کاری زمان نیاز دارد.

پیکاپ ویزا یا پاسپورت آمریکا از خدمات آژانس هواپیمایی ستاره ونک است و روند مراحل ویزا را برای شما تسریع می‌بخشد. همکاران ما در واحد ویزا در ساعات کاری ۹ صبح  تا ۴ بعدازظهر پاسخگوی تمامی سوالات شما در این زمینه هستند.

بیشتر بخوانید…

مراحل تعیین وقت سفارت آمریکا

بهترین کشورها برای پیکاپ ویزای کانادا

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید