مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای آمریکا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 6 فوریه 2021
Loading...

تهیه مدارک مورد نیاز اولین قدم جهت دریافت ویزای امریکا است و نقشی مهم در تعیین نتیجه نهایی ویزا دارد. این مدارک ارائه شده هستند که شرایط متقاضیان را برای دریافت یا عدم دریافت ویزا تعیین می‌کنند. پس اگر قصد سفر به ایالات متحده آمریکا را دارید مطالعه مطلب مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای آمریکا را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

دریافت ویزای توریستی آمریکا را می‌توان به دو قسمت کامل کردن مدارک و تعیین وقت سفارت تقسیم‌بندی کرد. تکمیل مدارک بخش اصلی و تاثیرگذار در دریافت ویزا می‌باشد و متقاضیان را چند گام به مثبت بودن جواب ویزا نزدیک‌تر می‌کند. در ادامه به شما خواهیم گفت که برای دریافت ویزای توریستی آمریکا چه مدارکی را باید ارائه دهید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای آمریکا

.

اصل پاسپورت

داشتن پاسپورت معتبر از مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای آمریکا می‌باشد. پاسپورت متقاضی باید بیشتر از ۶ ماه اعتبار داشته باشد. در صورتی که اعتبار پاسپورت شما رو به اتمام است حتما قبل از اقدام جهت تعیین وقت به اداره گذرنامه رفته و آن را تمدید کنید.

همچنین در صورتی که پاسپورت قدیمی دارید آن نیزهمراه با سایر مدارک به سفارت تحویل دهید.

فرم دعوت‌نامه، فرم I-134 یا رزرواسیون هتل

ارائه مدارکی مبنی بر اینکه پس از دریافت ویزا در کجا اقامت خواهید داشت از مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای آمریکا است و ارائه فرم دعوت نامه، فرم l-134  یا برگه رزرواسیون هتل نشان می‌دهد که متقاضی جایی برای سکونت دارد.

دعوت نامه از طرف خویشاوند یا دوستان متقاضی که به عنوان شهروند در آمریکا اقامت دارند فرستاده می‌شود. فرم l-134 فرمی است که در آن شخصی که تابعیت آمریکا را دارد با ارائه مدارک مالی معتبر تمامی هزینه‌ها و مسئولیت متقاضی را بر عهده می‌گیرد. اما چنانچه هیچ از این دو را ندارید می‌توانید برگه رزرو هتل محل خود در آمریکا را ارائه دهید.

شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج یا طلاق

تمامی متقاضیان باید شناسنامه، کارت ملی، سند ازدواج (در صورت متاهل بودن) یا طلاق (در صورت مطلقه بودن) به زبان انگلیسی ترجمه کرده و همراه با سایر مدارک به سفارت ارائه دهند. لازم به یادآوری است که علاوه بر ترجمه ارائه اصل مدارک فوق الزامیست.

مدارک شغلی

داشتن پاسپورت معتبر از مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای آمریکا می‌باشد. پاسپورت متقاضی باید بیشتر از ۶ ماه اعتبار داشته باشد. در صورتی که اعتبار پاسپورت شما رو به اتمام است حتما قبل از اقدام جهت تعیین وقت به اداره گذرنامه رفته و آن را تمدید کنید.

همچنین در صورتی که پاسپورت قدیمی دارید آن نیزهمراه با سایر مدارک به سفارت تحویل دهید.

سوابق بیمه

شخص متقاضی باید سوابق بیمه خود را به زبان انگلیسی ترجمه کرده و همراه با سایر مدارک به سفارت ارائه دهد. سابقه بیمه نشان‌دهنده داشتن شغل معتبر در کشور مبدا می‌باشد.

سند ملکی

ارائه سند ملکی نشان می‌دهد که متقاضی در کشور خود از وضعیت مالی مناسب برخوردار بوده و قصد اقامت دائم در آمریکا را ندارد.

اسناد ملکی مانند سایر مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شده و به همراه نسخه اصلی به سفارت تحویل داده شود. در صورت داشتن مدارک مرتبط با خرید سهام در بازار بورس، خرید اوراق مشارکت و هر سرمایه‌گذاری مالی دیگر می‌توانید آن را به سفارت ارائه دهید.

۲ قطعه عکس

عکس‌ها باید در سایز ۵*۵، رنگی وبا زمینه سفید ارائه شود.

کارت پایان خدمت

متقاضیان آقا باید اصل و ترجمه کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی را ارائه دهند.

نامه تمکن به انگلیسی

نامه تمکن مالی از دیگر مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای آمریکا است که می‌تواند در نتیجه نهایی ویزا تاثیرگذار باشد. ارائه یک تمکن مالی قوی نشان می‌دهد که فرد متقاضی می‌تواند تمامی هزینه‌های سفر خود را تامین کند. علاوه براین تضمینی بر بازگشت متقاضی به ایران بعد از اتمام اعتبار ویزا می‌باشد.

پرینت حساب ۶ ماهه به انگلیسی

ارائه پرینت حساب با مدارک شغلی ارتباط مستقیم دارد. بدین صورت که پرینت حسابی که متقاضی ارائه می‌دهد باید با مدارک شغلی و میزان حقوق کاملا هماهنگی داشته باشد. در غیر اینصورت باعث شک افسر سفارت مبنی بر اصل بودن مدارک و در نتیجه منفی بودن جواب ویزا خواهد شد.

فرم DS-160

فرم DS-160 اطلاعات شخصی متقاضی مانند محل اقامت در ایران، مجرد یا متاهل بودن، وضعیت شغلی، آدرس محل کار، نسبت‌های خانوادگی، میزان درآمد،نوع ویزای درخواستی و … را شامل می‌شود. این فرم به صورت آنلاین و از طریق وبسایت رسمی سفارت آمریکا پر می‌شود.

لازم به یادآوری است که تمامی موارد خواسته شده در فرم باید با دقت و صداقت پر شده و با مدارک تطبیق داشته باشد. (پس از پر کردن و ارسال فرم وقت سفارت تعیین خواهد شد)

فرم I-20

این فرم مخصوص متقاضیان ویزای F1 (ویزای تحصیلی) است و پس از پذیرش از طرف دانشگاه برای متقاضیان ارسال می‌شود. افرادی که این فرم را دریافت کرده‌اند باید نوع ویزای خود را تحصیلی اعلام کرده و در روز مصاحبه آن را همراه داشته باشند.

تأییدیه فرم DS 160

پس از تکمیل فرم، تاییدیه آن از طرف سفارت اعلام می‌شود. متقاضی باید از برگه تاییدیه پرینت گرفته و در روز مصاحبه آن همراه داشته باشد.

برگه‌ی تعیین و واریزی سفارت

پس از تهیه مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای آمریکا و پر کردن فرم سفارت، نوبت به پرداخت وجه جهت دریافت وقت مصاحبه و انگشت نگاری می‌رسد. این مرحله نیز از طریق وبسایت و به صورت آنلاین انجام می‌شود.

متقاضیان باید برگه واریزی را در روز مصاحبه همراه داشته باشند.

بیشتر بخوانید …

بهترین کشورها برای وقت انگشت نگاری ویزای آمریکا کدامند؟

مراحل تعیین وقت سفارت آمریکا

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید