شرایط جدید تور اسپانیا در دوره کرونا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 27 ژوئن 2021
Loading...

شرایط جدید تور اسپانیا در دوره کرونا اعلام شد. بعد از مدت‌ها بسته بودن مرزهای گردشگری اسپانیا این کشور آمادگی خود را با شرایط جدید جهت استقبال از گردشگران اعلام کرده است. بر طبق اعلام دولت اسپانیا شرایط ورود به این کشور و دریافت ویزای اسپانیا در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تغییر پیدا کرده است.

آیا تور اسپانیا برگزار می‌شود؟ مرزهای گردشگری اسپانیا باز هستند؟ می‌توان برای دریافت ویزای شینگن اقدام کرد؟ این‌ها و بیشتر از این سوالاتی هستند که طرفداران سفر به اسپانیا در جستجوی پاسخ آن هستند. تعطیلی سفارت اسپانیا و بسته بودن مرزهای گردشگری این کشور پس از مدت‌ها به پایان رسیده و سفارت در اعلامیه‌ای جواب تمام سوالات را در زمینه شرایط جدید تور اسپانیا در دوره کرونا داده است.

شرایط جدید تور اسپانیا در دوره کرونا

در راستای بهبود شرایط اسپانیا در دوره کرونا و پیشرفت واکسیناسیون در این کشور امکان ورود گردشگران به اسپانیا فراهم شده است. مقررات اعلام شده از تاریخ ۷ جون قابل اجرا هستند. طبق این قوانین شرایط جدید تور اسپانیا و پذیرش گردشگران حوزه شینگن و خارج آن بدین صورت است

شرایط سفر به اسپانیا برای گردشگران ورودی از اتحادیه اروپا

مسافرانی که از حوزه شینگن به اسپانیا سفر می‌کنند لازم است بدانند که لیست کشورهای عضو اتحادیه اروپا، حوزه اقتصادی اروپا و کشورهای ثالث هر ۱۵ روز یکبار توسط وزارت بهداشت اسپانیا به روز رسانی می‌شود.

در صورتی که تابعیت یکی از کشورهای وضعیت قرمز کرونا را دارید برای سفر به اسپانیا باید مدارک زیر را ارائه دهید.

  • گواهی واکسیناسیون معتبر صادر توسط مراکز بهداشتی کشور مبدأ، برای سفر به اسپانیا باید ۱۴ روز از تاریخ تزریق آخرین دز واکسن کرونا گذشته باشد.

نکته مهم: واکسن‌های فایزر، مدرنا، آسترازنکا، جانسون، سینوفارم و سینو وک از واکسن‌های مورد تأیید اسپانیا هستند.

  • ارائه تست منفی PCR حداکثر ۴۸ ساعت قبل از سفر
  • ارائه گواهی بهبودی در صورت سابقه ابتلا به کرونا، این گواهی باید ۱۸۰ روز پس از آخرین تست صادر شده باشد. نام و نام خانوادگی، تاریخ اولین آزمایش با نتیجه تست مثبت و تأیید مراکز بهداشتی معتبر کشور مبدأ از شرایط گواهی مورد تأیید اسپانیا می‌باشد.
  • اتباع کشورهایی که در خارج از اتحادیه اروپا قرار گرفته و در لیست وزارت بهداشت اسپانیا قرار دارند نیازی نیست مدارک واکسیناسیون سلامت را ارائه دهند.

شرایط سفر توریستی به اسپانیا برای گردشگران خارج از اتحادیه اروپا

  • طبق قوانین جدید تور اسپانیا اتباع کشورهایی که در خارج از حوزه اروپا بوده و در لیست کم خطر وزارت بهداشت اسپانیا قرار گرفته‌اند برای سفر به اسپانیا نیاز به ارائه مدارک واکسیناسیون یا سلامت ندارند. نام این کشورها به شرح زیر می‌باشد:

استرالیا، اسراییل، ژاپن، نیوزلند، روواندا، سنگاپور، تایلند، کره جنوبی، بریتانیا، ایرلند شمالی، چین و استان‌های هنگ کنگ و ماکائو

نکته مهم: این لیست هر ۱۵ روز یکبار توسط وزارت بهداشت اسپانیا به روز رسانی می‌شود.

  • تابعین خارج از لیست کشورهای اعلام شده از تاریخ ۷ جون سال ۲۰۲۱ در صورتی که ۱۴ روز از طریق آخرین دز واکسیناسیون آن‌ها گذشته باشد و ارائه کارت واکسن معتبر می‌توانند به عنوان توریست به اسپانیا سفر کنند.
  • کارت واکسن ارائه‌شده بایستی نام و نام خانوادگی، تاریخ واکسیناسیون، ذکر تاریخ هر دو دز واکسن به صورت جداگانه، تعداد دزهای تزریق شده، کشور صادر کننده گواهی واکسیناسیون و موسسه صادر کننده گواهی واکسن را شامل شود.

مدارک مورد نیاز جهت ورود به اسپانیا

طبق اعلام سفارت اسپانیا تمامی گردشگرانی که از طریق مرزهای دریایی و هوایی قصد ورود به خاک اسپانیا را دارند (حتی کودکان زیر ۶ سال) باید قبل از سفر به وب سایت WWW.SPTH مراجعه و فرم کنترل بهداشت را تکمیل کنند. پس از تکمیل فرم یک کد QR به مسافر داده می‌شود که باید آن را در بدو ورود به اسپانیا به مراکز کنترل بهداشت ارائه دهد.

سیستم کنترل بهداشت و سلامت در بدو ورود به اسپانیا

در بدو ورود به اسپانیا، کنترل دمای بدن تمام مسافران توسط دماسنج‌های غیر لمسی انجام شده، وضعیت سلامت ظاهری مسافران توسط دوربین‌های مخصوص چک شده و گواهی سلامت از مسافر دریافت می‌شود. تمامی مسافران ورودی به اسپانیا (چه گردشگران با تابعیت حوزه شینگن و چه سایر گردشگران) بایستی در بد ورود به اسپانیا کد QR را به مراکز کنترل بهداشت در فرودگاه ارائه دهند.

سفر به اسپانیا از طریق کشتی و مرز دریایی

افرادی که به عنوان مسافر کشتی از آب‌های اسپانیا عبور می‌کنند نیازی به ارائه کد QR ندارد. این افراد باید قبل از ورود به مرز آبی اسپانیا از طریق اپلیکیشن دیجیتال مسافری HTTPS://WWW.HEALTHYGATEWAYS.EU اطلاعات خود را ثبت کنند.

سفر به اسپانیا از طریق مرز زمینی

تمامی مسافرینی که مرز زمینی را برای ورود به اسپانیا انتخاب کرده‌اند (حتی مسافران زیر ۶ سال) در صورتی که تابعیت کشورهای وضعیت قرمز کرونا را دارند بایستی در بدو ورود کارت واکسیناسیون کامل و معتبر (طبق شرایط اعلام شده و واکسن‌های تأیید شده)، تست منفی PCR و یا گواهی بهبودی را همراه داشت و هنگام ورود به اسپانیا ارائه دهند.

شرایط مدارک ویزای اسپانیا برای متقاضیان ایرانی تغییر نکرده و گردشگران می‌توانند در صورت داشتن کارت واکسیناسیون برای دریافت ویزای اسپانیا اقدام کنند.

بیشتر بخوانید …

آغاز مجدد صدور ویزای اسپانیا در دوره کرونا

معرفی فرودگاه بین‌المللی بارسلونا در اسپانیا

مدت زمان صدور ویزای اسپانیا

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید