مالدیو کجاست؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 26 دسامبر 2022
Loading...

کشور مالدیو کجاست و کدام ویژگی‌ها این جزیره کوچک را تا این اندازه محبوب و معروف کرده‌اند؟ آرامش مطلق، نمای ابدی از دریا، جنگل‌های استوایی مشابه آنچه که فقط در داستان‌های شاه پریان شنیده‌اید، توصیفاتی هستند که درباره مالدیو و جاذبه‌هایش می‌شنویم. تمام این جملات نه فقط توصیف و حرف بلکه کاملا واقعی و دست‌یافتنی هستند. برای دیدن این زیبایی‌ها به کجای دنیا باید سفر کرد؟ تورهای مالدیو سفری خیره‌کننده به این کشور را برای شما به ارمغان می‌آورند.

دیدن تصاویر هتل‌هایی که بر روی دریا ساخته شده‌اند هوس سفر را به دل بیشتر گردشگران می‌اندازد و تور مالدیو به عنوان معدود پکیج‌های مسافرتی که در دوره کرونا برگزار می‌شود مقصدی ست که رویاهای هر مسافری را به واقعیت تبدیل می‌کنند. در این مطلب می‌خواهیم بدانیم که مالدیو کجاست و چگونه می‌توان از اقامت در این جزیره زیبا لذت برد؟

مالدیو کجاست؟

مالدیو با نام رسمی جمهوری مالدیو مجمع‌الجزایری کوچک در جنوب غربی هند است. این جزیره به عنوان کوچک‌ترین و کم جمعیت‌ترین کشور قاره آسیا شناخته می‌شود. کم ارتفاع‌ترین کشور دنیا نیز از دیگر عناوین مالدیو به شمار می‌رود.

دین رسمی مالدیو

دین رسمی در مالدیو اسلام است اما گردشگران این جزیره می‌توانند نوع پوشش خود را انتخاب کنند. زبان رسمی این کشور دیوهی از ریشه هندواروپایی و روفیه واحد پول مالدیو می‌باشد.کشور مالدیو سال‌ها مستعمره انگلیس بوده و در نهایت در سال ۱۹۶۵ توانست از حکومت بریتانیا جدا شده و استقلال خود را به دست آورد. ماله پایتخت این کشور بوده و تنها ۱۰۴ هزار نفر جمعیت دارد.

مهاجرت به مالدیو؛ موهبت یا مصیبت؟

هنگامی که وارد مالدیو می‌شوید ویزای ۳۰ روزه رایگان در بدو ورود برای همه ملیت ها صادر می‌شود. برای ورود به مالدیو نیازی به ویزای قبلی نیست و بر اساس شرایط مهاجرت، مجوز ورود در بدو ورود اعطا خواهد شد. با این حال، مجوز ورود به بازدیدکنندگان اجازه استخدام، راه‌اندازی کسب‌وکار یا انجام فعالیت‌های حرفه‌ای (با پول یا بدون حقوق) را نمی‌دهد، مگر با موافقت دولت و مطابق با قوانین و مقررات مربوطه مالدیو.

ویزای مالدیو برای ایرانیان؛ اجباری یا اختیاری؟

نکته قابل توجه برای گردشگران ایرانی که می‌خواهند به مالدیو سفر کنند اینکه طبق توافق دولت ایران و مالدیو گردشگران ایرانی نیازی به دریافت ویزای مالدیو ندارند. در واقع ویزای مالدیو برای ایرانیان به صورت فرودگاهی صادر شده و دارندگان ویزای فرودگاهی مجاز هستند ۳۰ روز در این کشور اقامت داشته باشند.

ویزای توریستی مالدیو؛ شایعه یا واقعیت؟

ویزای توریستی در صورتی قابل تمدید است که فرد مورد نظر قبل از انقضای ویزای صادر شده برای مهاجرت اقدام کند. تمدید فقط باید از طریق فرم درخواست تمدید ویزا، در دفتر مرکزی در ساعات کاری رسمی و در طول روزهای کاری اعمال شود. اگر در نظر گرفته شود، تمدید به مدت زمانی اعطا می‌شود که مجموعاً از ۹۰ روز تجاوز نکند. (شامل روزهای اعطا شده در هنگام ورود) هزینه ویزا به مبلغ Rufiyaa 750 برای تمدید کامل یا بخشی از آن (۳۰ روز رایگان + ۶۰ روز قابل شارژ) دریافت خواهد شد که اگر تمدید بیش از ۳۰ روز نباشد، هزینه ویزا دریافت نخواهد شد. خارجی‌هایی که بیش از مدت اقامت تایید شده باقی می‌مانند، ممکن است اخراج شوند.

قصد مهاجرت به مالدیو را دارید و با قوانین آن آشنا نیستید؟! مدارک لازم برای مهاجرت را نمی‌شناسید؟ اطلاعات تکمیلی برای مهاجرت به مالدیو را بخوانید.

بهترین فصل سفر به مالدیو

مالدیو با داشتن آب و هوایی استوایی به عنوان کشوری ۴ فصل شناخته می‌شود. آفتاب در تمامی فصول به طور ملایم به این جزیره تابیده و سواحل رؤیایی آن آماده پذیرایی از گردشگران هستند. در این بین اما بارش گاه و بی‌گاه باران‌های موسمی در برخی از فصول ممکن است در برنامه‌ریزی مسافران مالدیو کمی تغییر ایجاد کند؛ بنابراین بهتر از قبل از هر برنامه‌ریزی بدانید که بهترین زمان برای برگزاری تورهای مالدیو کدام فصل‌ها هستند.کشور مالدیو در بهار و تا قبل از خرداد ماه آب و هوایی عالی برای سفر دارد. از خرداد تا اواخر مرداد فصل بارش باران‌های موسمی در مالدیو است اما پایین آمدن قیمت پرواز و هتل و امکان استفاده از تفریحات ساحلی امکان سفر مقرون به صرفه به مالدیو را فراهم می‌کند.با فرا رسیدن پاییز و زمستان باران‌های موسمی قطع شده و جنگل‌ها و سواحل مالدیو با انواع تفریحات مهیج آماده پذیرایی از گردشگران می‌شوند.

اطلاعات تکمیلی در رابطه با: بهترین فصل سفر در مالدیو

مراکز خرید در مالدیو

مالدیو ممکن است بهشت خرید نباشد اما مطمئناً مکانی عالی برای خرید یادگاری هایی است که شما را به یاد سفر زیبای مالدیو می‌اندازد. بنابراین، از بازارهای خیابانی محلی، بوتیک‌های برند دیدن کنید. اگر اهل خرید هستید و نمی‌توانید در برابر کشیدن کارت خود مقاومت کنید، در تعطیلات خود نگران نباشید. شما می‌توانید با خرید بسیاری از چیزهای بومی از یک تجربه استثنایی از خرید در مالدیو لذت ببرید.

بهترین مکان برای خرید در مالدیو

در مالدیو مکان‌های خوبی برای خرید وجود دارد، به خصوص ماهه، پایتخت مالدیو. محصولاتی که می‌توانید از بازارهای مالدیو خریداری کنید شامل محصولات صنایع دستی، تی شرت‌های دست ساز و جواهرات است. تمام پاسخ‌های مربوط به مکان خرید و خرید در مالدیو را دقیقاً در این لیست بیابید.

  • Majeedhee Magu – مقصد خرید یک‌جا
  • Le Cute – یک فروشگاه زیبایی فانتزی بدون عوارض
  • مرکز تجارت STO – یک مرکز خرید شلوغ
  • بازار جزیره – یک بوتیک زیبا به سبک اروپایی
  • مرکز خرید سنترو – پر از برندهای پر زرق و برق
  • Chaandhanee Magu – بهترین کالاهای داخلی و وارداتی
  • نالا بوتیک – یک فروشگاه مد در مالدیو
  • فروشگاه سوغات آنگولو – سوغاتی های هنری
  • فروشگاه هنری Oevaali – برای دوستداران هنر
  • فرودگاه بین المللی ماله – برای خرید لحظه آخری

همچنین می‌توانید تمامی مراکز خرید مالدیو را به همراه آدرس و ساعت کاری آن‌ها در این مقاله بیابید: معرفی مراکز خرید مالدیو

تفریحات آبی مالدیو

تقریباً ۱۰۰ درصد گردشگران تورهای مالدیو را برای لذت بردن از تفریحات آبی جزیره انتخاب می‌کنند. تفریحاتی که هم طرفداران آرامش و هم عاشقان هیجان را راضی نگاه می‌دارد.

سافاری زیر آب؛ سفری خارق‌العاده به زیر آب

سافاری زیر آب از منحصربه‌فردترین تفریحات مالدیو است که گردشگران را به سفری خارق‌العاده به زیر آب می‌برد. عروس‌های دریایی، ماهی‌های رنگارنگ، لاک‌پشت‌های دریایی، هشت‌پا، دلفین‌های بازیگوش و ده‌ها موجود دریایی دیگر که تا به حال اسمشان را هم نشنیده‌اید بخشی از دیدنی‌های این گشت هیجان‌انگیز هستند.

تست ماهی؛ کباب داغ تازه

ماهیگیری و تست ماهی کباب تازه، قایق‌سواری در قایق‌های کف شیشه‌ای که حرکت ماهی‌های رنگارنگ را به نمایش می‌گذارد، گشت لوکس در مالدیو با کشتی‌های کروز که یک روز به یادماندنی را برای مسافران قم می‎زند، چتر سواری بر فراز جزیره مالدیو در حالی که اقیانوس هند را زیر پا دارید و از دیدن جنگل‌های استوایی لذت می‌برید و مهیج‌تر از همه شنا با کوسه‌های سرچکشی همه و همه از تفریحات آبی جزیره مالدیو به شمار می‌روند.

رستوران‌های مالدیو

یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی که برای سفر به یک کشور باید درنظر داشته باشید، وضعیت خورد و خوراک است. این‌که آیا آن کشور رستوران‌های خوبی دارد؟ غذاهایی خوبی برای سرو کردن به گردشگران ارائه می‌دهد؟! یا حتی غذاهای محلی و اصیل آن کشور چیست؟! چرا که هر ضائقه‌ای با سایر ضائقه‌ها متفاوت است. به این منظور پیشنهاد می‌کنیم لیست بهترین رستوران‌های مالدیو را مشاهده نمایید.

جاذبه‌های تاریخی مالدیو

زیبایی‌های مالدیو تنها در تفریحات آبی خلاصه نمی‌شود. بلکه با گشتی کوتاه در پایتخت این کشور “ماله” می‌توانید از دیدن جاذبه‌های تاریخی مالدیو لذت ببرید.

مسجد ماله مالدیو 

مسجد ماله به عنوان بزرگترین مسجد مالدیو با داشتن آرامگاه‌های شخصیت‌های مهم و برجسته مالدیو، رستوران شیک و فوق لوکس سابسیکس که جز زیباترین رستوران‌های زیر ب در دنیا به شمار می‌رود، ساحل مصنوعی ماله و موزه ملی مالدیو را می‌توان در لیست جاذبه‌های گردشگری و تاریخی مالدیو قرار داد.

بازدید از بهترین جاهای دیدنی مالدیو؛ سفری بین مقاله‌ها!

سواحل مالدیو در شب

همانطور که می‌دانید، هر ساحلی در هرکجای دنیا که باشد، در شب زیبایی صد چندان دارد. سواحل مالدیو نیز از این قاعده مستثنی نیستند و زیبایی خود را در شب بیشتر نمایان خواهند کرد. برخی از سواحل معروف مالدیو به شرح زیر هستند:ساحل ریتی Reethi

  1. ساحل باندوس

۲٫ ساحل Kandolhu

۳٫ ساحل وداهو(Vaddhoo) و…

لیست کاملی از سال‌های زیبای مالدیو را در این‌جا ببینید: سفر به زیباترین سواحل مالدیو

جزایر مالدیو؛ حتی نمی‌توانید آب دهانتان را قورت دهید!

جزایر مالدیو نیز مانند سواحل آن،زیبایی اعجاب انگیزی دارد؛ به طوری که هیچ‌کسی نمی‌تواند از خیر بازدید از این جزایر بگذرد، برای این‌که اطلاعات کاملی در رابطه با زیباترین جزایر مالدیو داشته باشید؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم یک تور مجازی به این جزایر داشته باشید؛ مطمئن هستیم که پشیمان نمی‌شوید: زیباترین جزایر مالدیو را می‌شناسید؟

شرایط برگزاری تورهای مالدیو در دوره کرونا

نکته مهم: در حال حاضر قوانین کرونایی برای سفر به مالدیو لغو و مسافران می‌توانند مانند قبل به این کشور سفر کنند.

تور مالدیو در دوره کرونا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. طبق اعلام دولت مالدیو:

  • گردشگران بایستی تست منفی کرونا را در پرواز رفت و برگشت در فرودگاه همراه داشته باشند.
  • تست PCR در سفر به مالدیو بایستی حداقل ۷۲ ساعت قبل از پرواز و در یکی از مراکز درمانی در ایران انجام می‌شود.
  • تست PCR پرواز برگشت نیز بایستی حداقل ۷۲ ساعت قبل از پرواز انجام شود. برای انجام تست کرونا برگشت می‌توانید به یکی از مراکز بهداشت زیر در مالدیو مراجعه کنید.
  • بیمارستان منطقه‌ای جزیره کولهودهوفوشی (Kulhudhuffushi)
  • بیمارستان جزیره آدو (Addu)
  • مرکز آزمایشگاهی فرودگاه بین‌المللی جزیره مافارو (Maafaru)
  • بیمارستان خصوصی ADK در ماله
  • بیمارستان تیری تاپ (Tree Top Hospital) در ماله
  • بیمارستان خصوصی جزیره اونگوفارو (Ungoofaaru)
  • بیمارستان خصوصی جزیره ایدهافوشی (Eydhafushi)
  • بیمارستان خصوصی جزیره تینادهو (Thinadhoo)

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در طول پرواز و اقامت در هتل مانند استفاده از ماسک در کابین هواپیما و مکان‌های عمومی هتل و همچنین شستشوی مرتب دست‌ها از دیگر اقدامات پیشگیرانه در طول سفر به مالدیو هستند.

بهترین هتل‌ها در مالدیو

برای این‌که به کشوری سفر کنید باید ابتدا وضعیت اقامت خود را مشخص کنید، تا در آن کشور وقت خود را صرف پیدا کردن یک هتل خوب هدر ندهید. در این قسمت از مقاله،برخی از بهترین هتل‌ها را برای شما شرح می‌دهیم:

  • هتل کورومبا مالدیو (Kurumba Maldives)
  • هتل پارادایس آیلند ریزورت اَند اسپا (Paradise Island Resort & Spa)
  • هتل شرایتون فول مونت ریزورت اند اسپا مالدیو (Sheraton Maldives Full Moon Resort & Spa)
  • هتل باروس مالدیو (Baros Maldives)
  • هتل وِلاسارو مالدیوز (Velassaru Maldives)
  • هتل رویال ایلند ریزورت اند اسپا (Royal Island Resort & Spa)
  • هتل ویوانتا بای تاج کورال ریف (Vivanta By Taj – Coral Reef)
  • هتل کنراد مالدیو رانگالی آیلند (Conrad Maldives Rangali Island)
  • هتل موون پیک مالدیو (Mövenpick Resort Kuredhivaru Maldives)

لیست کامل از این هتل‌ها و امکانات رفاهی آن را در مقاله‌ی بهترین هتل‌ها برای اقامت در مالدیو ببینید.

هزینه سفر به مالدیو

قبل از رفتن به مالدیو، مهم‌ترین چیزی که باید مدنظر داشته باشید بودجه‌ی شماست. این‌که چه مقدار پول باید برای سفر به مالدیو داشته باشید، بستگی به هتل انتخابی، مراکز گردشگری، محل اقامت و وضعیت حمل و نقل شما خواهد داشت، اما به طور کلی اگر می‌خواهید بدانید برای در سفر به مالدیو چه مقدار پول همراه داشته باشید، مقاله‌ای که برایتان درنظر گرفته‌ایم را مطالعه نمایید تا در این کشور دچار مشکلات اقتصادی نشوید.

تور لاکچری به مالدیو؛ اما دست نگه‌دارید، مالدیو بهتر است یا بالی؟

اگر از علاقه‌مندان به گیاهان و جانوران در خشکی هستید، بالی بهترین انتخاب برای شماست. زیرا بیش از ۲۰۰ گونه از حیوانات خشکی و پرنده در پارک سافاری دارد. سافاری حیوانات و پرندگان، یک گزینه هیجان انگیز است. اگر ماجراجویی در خشکی در ذهن شماست، بالی برای شما مناسب است. از سوی دیگر، مالدیو جایگزین‌های بهتری برای دریا ارائه می‌دهد: جزیره مرجانی Baa غواصی شگفت انگیز و… در هر صورت، بر حسب سلیقه‌ی خود انتخاب می‌کنید که کدام کشور را برای سفر انتخاب نمایید.

مقایسه دقیق مالدیو و بالی: مالدیو بهتر است یا بالی | تور لاکچری مالدیو

سوالات متداول

مالدیو متعلق به کدام کشور است؟

جزایر مالدیو در واقع یک کشور مستقل است که به جمهوری مالدیو معروف است، بنابراین هیچ کشور دیگری مالک آنها نیست.

مالدیو بهتر است یا بالی؟

اگر ماجراجویی و تفریح در جنگل را بیشتر از دریا دوست دارید بالی برای شما بهتر است اما از سوی دیگر تفریحات آبی مالدیو متنوع‌تر و مهیج‌تر هستند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور مالدیو از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور مالدیو
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید