بهترین جاهای دیدنی مالدیو

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 21 اکتبر 2023
Loading...

از جزایر آرام، سواحل زیبا، تجمل بی‌بدیل و زندگی شگفت‌انگیز زیر آب گرفته تا جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و موزه‌های باشکوه، هیچ کمبودی برای بازدید از جاهای دیدنی مالدیو وجود ندارد. در ادامه به معرفی برخی از بهترین جاهای دیدنی مالدیو می‌پردازیم تا جاهای دیدنی و گردشگری مالدیو را بشناسید و بدانید برای لذت بیشتر از این فضاها بهتر است چه نکاتی را رعایت کنید، با ما همراه باشید.

جمع شدن صدها تفریح جذاب و مهیج در دل جزیره‌ای کوچک کمی عجیب و غیر قابل باور است. اما مالدیو مقصدی ست که تمام غیرممکن‌ها را به ممکن تبدیل می‌کند. پس اگر می‌خواهید تعطیلاتی خاص و فراموش‌نشدنی داشته باشید تور مالدیو اولین و بهترین پیشنهاد ما به شما می‌باشد. در ادامه با زیباترین و بهترین جاهای دیدنی مالدیو آشنا می‌شویم.

مسجد جامع ماله

مسجد جامع بزرگ ماله از جاهای دیدنی مالدیو است و مسافران از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند. این مسجد از محبوب‌ترین مساجد و یکی از برترین مکان‌های مذهبی برای بازدید در مالدیو است. بنای مسجد در سال ۱۹۸۴ تأسیس شد و به نام پایه‌گذار آن، سلطان محمد ثکوروفانو العوزم نام‌گذاری شده است.

این مسجد می‌تواند نزدیک به ۵۰۰۰ نمازگزار را در خود جای دهد و بزرگ‌ترین مسجد مالدیو است. معماری جذاب آن با سادگی، ساختار مدرن و سنگ‌های مرمر سفید، آن را به یکی از جاهای دیدنی مالدیو برای گردشگران تبدیل کرده است.

مسجد جامع ماله دارای گنبد طلایی بزرگی است که بر فراز میدان اصلی جمهوری، در قلب شهر و در کنار اسکله اصلی ماله خودنمایی می‌کند. برای بازدید از مسجد، از اوقات نماز پرهیز کنید و بین ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر به آن مراجعه کنید؛ و ازآنجایی‌که این مکان مذهبی است، پوشیدن لباس‌های مناسب برای خانم‌ها و آقایان ضروری است.

ساحل مصنوعی ماله (The Artificial Beach)

ساحل مصنوعی ماله، در نگاه اول مصنوعی به نظر نمی‌رسد. این ساحل مصنوعی که در شمال مال آتول واقع‌شده است، به خاطر زیبایی خیره‌کننده‌اش شناخته‌شده است و از جاهای دیدنی مالدیو است که تعداد زیادی از دوستداران سواحل و غذاخوری‌ها را به خود جذب می‌کند.

لانژها، باربیکیوها و کافه‌های این ساحل برای علاقه‌مندان به غذا عالی هستند، درحالی‌که طرفداران ماجراجویی می‌توانند از فعالیت‌های آبی به‌یادماندنی در اینجا لذت ببرند. ساحل مصنوعی با شمار زیادی از فعالیت‌های سرگرم‌کننده، یکی از بهترین جاهای دیدنی مالدیو برای بازدید با خانواده است.

ساحل مصنوعی طبق قوانین محلی محدودیت‌های خاصی برای پوشاک دارد. بهترین زمان برای بازدید از آن بین نوامبر تا آوریل است. جاذبه‌های اصلی ساحل مصنوعی شامل شارک پوینت، مانتا پوینت، ناسیمو تیلا و کانی کرنر می‌شود. این ساحل مکانی عالی برای پیاده‌روی و تماشای غروب است و در شب‌ها که گروه‌های موسیقی در آن اجرا می‌کنند،‌ بسیار فضای دلنشینی دارد.

بیشتر بخوانید: این ۱۴ تفریح لاکچری در مالدیو را در سفر خود انتخاب کنید

موزه ملی مالدیو

موزه ملی مالدیو با مجموعه‌ای منحصربه‌فرد و به‌خوبی نگهداری شده از مصنوعات گوناگون، گردشگران را با تاریخ جزیره آشنا می‌کند. این موزه یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی مالدیو برای دیدن مجموعه‌ای عظیم از آثار باستانی سلطنتی از دوران اسلامی و بودایی است.

در این موزه گنجینه‌های زیادی از لباس‌ها و زیورآلات پادشاهان و ملکه‌های پیشین، تخت‌ها، سایبان‌های سلطنتی، دست‌نوشته‌ها و زره‌ها به نمایش گذاشته‌شده که برای دوستداران تاریخ و صنایع‌دستی جذاب است. ساختمان موزه بخشی از کاخ سلطنتی قرن هفدهمی مالدیو است.

گالری‌های طبقه پایین موزه به آثار دوره‌های باستانی و قرون‌وسطی تاریخ مالدیو اختصاص دارد و در طبقه بالا آثار متأخر دوره مدرن شامل نمونه‌های ارزشمند جعبه‌های لاک‌کاری که مالدیو به آن شهرت دارد به نمایش گذاشته‌شده است. از نقطات برجسته موزه، اسکلت ۶ متری نهنگ منقاری بسیار کمیابی است که هنوز نمونه زنده آن در اقیانوس دیده نشده است.

همچنین دارای یک پارک عمومی به نام پارک سلطان است. زمانی که در تعطیلات خود در حال گشت‌وگذار در جاهای دیدنی مالدیو هستید، بازدید از این کاخ زیبا را از دست ندهید. از یکشنبه تا پنج‌شنبه بین ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر در تمام طول سال می‌توانید از موزه بازدید کنید.

جزیره هووان فوشی | Huvafen Fushi

هووان فوشی جزیره‌ای بسیار آرام در مالدیو است که مدت‌هاست به اقامتگاهی لوکس برای گردشگران تبدیل شده، این جزیره بسیار پربازدید است و در فصل پیک سفر شاهد حضور گردشگران لوکس پسند در آن هستیم. مسافران با قایق‌های تندور یا هواپیماهای دریایی می‌توانند خود را به این جزیره آرام برسانند.

جزیره جیراوارو | Giraavaru

جیراوارو در خود مالدیو به جزیره چهار فصل شهرت دارد. این بهشت زیبا میزبان جانوران دوست داشتنی از جمله پروانه، قناری سینه سرخ و خرچنگ می‌باشد. بدون شک دیدن این گونه‌های جانوری در حالی که در اتاقتان استراحت می‌کنید تجربه‌ای منحصربه‌فرد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: مهمترین قوانین مسافرت به مالدیو

جزیره مافوشی (Maafushi)

ساحل مافوشی که به بهشت مالدیو نیز معروف است، یکی از بهترین جاهای دیدنی مالدیو است که برای فعالیت‌های سرگرم‌کننده مکانی فوق‌العاده است. این جزیره با طیف گسترده‌ای از ورزش‌های آبی و غذاخوری‌های عالی در صدر جاهای دیدنی مالدیو برای گردشگران قرار دارد.

جدای از فعالیت‌های شگفت‌انگیزی که در این جزیره می‌توان به آن‌ها پرداخت، زیبایی مسحورکننده جزیره نیز مثال‌زدنی است و بسیار مکان آرامش بخشی است. اگر قصد سفر ماه‌عسل به مالدیو را دارید، جزیره مافوشی یکی از بهترین جاهای دیدنی مالدیو برای زوج‌ها است. مهمانسراها و هاستل‌های دنج جزیره برای اقامت ماه‌عسل بسیار مناسب است.

 این جزیره از مترقی‌ترین جزایر مسکونی مالدیو است و ساحل بیکینی از بهترین مکان‌های دیدنی مالدیو در این جزیره قرار دارد. این ساحل با درختان نخل، جاذبه‌ای عجیب‌وغریب است که توجه بسیاری از گردشگران را در سراسر جهان به خود جلب می‌کند. علاوه بر این، بناهای تاریخی، آب‌تل‌ها، رستوران‌ها و آژانس‌های غواصی جزیره بازدید شما را خاطره‌انگیز می‌کنند. بهترین زمان بازدید از جزیره مافوشی ژانویه و فوریه است.

بازار بزرگ ماهی ماله

یکی از برترین جاهای دیدنی مالدیو، بازار بزرگ ماهی ماله است. این بازار ماهی پر جنب‌وجوش و شلوغ، قطب فعالیت‌های تجاری کشور مالدیو است و همیشه مملو از جمعیت است. بازار ماهی در امتداد بندر داخلی در سمت شمالی جزیره، درست در غرب میدان جمهوری واقع‌شده است.

تماشای صید روز که از بنادر ماهیگیری اطراف آورده می‌شود بسیار سرگرم‌کننده است؛ و می‌توانید در میان صید روزانه ماهیگیران ماهی‌های تن واقعاً بزرگ، اختاپوس و هامور را ببینید. بازار بزرگ ماهی مالدیو اگر خیلی دل‌نازک نیستید و با بوی ماهی‌ها مشکل ندارید،‌ این بازار از آن جاهای دیدنی مالدیو است که حتماً باید از آن دیدن کنید.

زنان مالدیو معمولاً به این بازار نمی‌آیند، اما خانم‌های بازدیدکننده خارجی به‌راحتی می‌توانند از این بازار بازدید کنند. بازار بزرگ ماهی ماله هر روز از ۵ صبح تا ۷ بعدازظهر فعالیت می‌کند. بهترین زمان بازدید از این بازار صبح خیلی زود یا بین ساعت ۳ تا ۴ بعدازظهر است.

بیشتر بخوانید: بهترین  مقاصد گردشگری مالدیو در فصل بهار (مقاصد گردشگری مالدیو در فصل بهار)

ساحل درخشان جزیره وادهو (Vaadhoo)

جزیره وادهو یکی از زیباترین جاهای دیدنی مالدیو است که آب‌ها در آن در شب می‌درخشند. ساحل درخشان جزیره وادهو این مکان را به یکی از منحصربه‌فردترین جاهای دیدنی مالدیو تبدیل کرده که میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند و در زمره پربازدیدترین مقاصد گردشگری در مالدیو قرار دارد.

تصور کنید ستاره‌های آسمان را بر بروی زمین تماشا کنید. شگفت‌انگیز نیست؟‌ این پدیده نادر و هیجان‌انگیز بسیار محبوب است. پلانکتون‌های میکروسکوپی نور آبی درخشانی را در آب منتشر می‌کنند که یک اثر اثیری ایجاد می‌کند و این مکان را به مکانی عالی برای گذراندن وقت بعد از غروب آفتاب تبدیل می‌کند.

ساحل جزیره وادهو غیرازاین شاهکار سورئال و رمانتیک در شب، به خاطر کافه‌های ساحلی و امروزی نیز شناخته‌شده است. جزیره وادهو یکی از بهترین جاهای دیدنی مالدیو برای سفر در ماه‌عسل یا سفرهای دونفره است و زوج‌ها مطمئناً مناظر مسحورکننده را برای یک عمر به یاد می‌آورند.

گزینه‌های بی‌پایانی برای غذا خوردن در این منطقه فراهم است و دسترسی به هولهوماله با کشتی نسبتاً آسان است. بهترین زمان برای بازدید از فیتوپلانکتون‌های درخشان ساحل جزیره وادهو بین ماه‌های ژوئن و اکتبر است. اگر در بهترین ماه برای بازدید از جزیره وادهو سفر کنید، این مکان واقعاً خیره‌کننده به نظر می‌رسد.

جزیره باتالا | Bathala

در بخش شمالی مالدیو جزیره‌ای کوچک اما با صفا وجود دارد که دل گردشگران را ربوده است. این جزیره باتالا نام دارد و تنها با ۱۰ دقیقه پیاده روی می‌توان به انتهای آن رسید. ماسه‌های سفید رنگ طبیعی، درختان سرسبز، ویلاهای لوکس و آب‌های شفاف این جزیره به مکانی امن برای قدم زدن و اقامت تبدیل کرده‌اند.

جزیره خورشید یا جزیره نالاگورایدو

از دیگر جزایر قابل سکونت و البته جاهای دیدنی مالدیو می‌توان به جزیره نالاگورایدو اشاره کرد. مجموعه سواحل درخشان، آب زلال و شفاف، مسیرهای پیاده‌روی، اقامتگاه‌های لوکس، رستوران‌ها و کافه‌های بسیار جذاب، تفریحات آبی مانند موج‌سواری، غواصی و شنا جزیره شیک ناگورایدو را تشکیل داده‌اند. بسیاری این جزیره را آرام‌ترین جزیره در مالدیو می‌دانند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بلیط هواپیما به مالدیو

جزیره آلیماتا | Alimatha        

آلیماتا تنها ۴۰ مایل با پایتخت ماله و فرودگاه بین‌المللی مالدیو فاصله دارد. وجود ویلاها و کلبه‌های لوکس در کنار امکانات مدرن در نظر بگیریم متوجه خواهیم شد که چرا بسیاری این جزیرهع را برای اقامت انتخاب می‌کنند. زیبایی شگفت انگیز جزیره از دیگر مزیت اقامت در آلیماتا می‌باشد.  

جزیره باآتول (Baa Atoll)

باآتول مجموعه جزایر مرجانی است که در غرب جزایر مالدیو در اقیانوس هند قرارگرفته و در مجموع از ۷۵ جزیره تشکیل‌شده که ۱۳ تای آن‌ها قابل سکونت هستند و جمعیتی بالغ بر ۱۱۰۰۰ نفر را در خود جای‌داده‌ است. برخی از زیباترین جاهای دیدنی مالدیو مانند خلیج هانیفارو و جزیره فولهادو در میان جزایر باآتول قرار دارند.

این ذخیره‌گاه زیست‌کره حفاظت‌شده یونسکو میزبان بزرگ‌ترین تجمع سفره‌ماهی دیو (مانتا ری) در جهان است و به این دلیل از جاهای دیدنی مالدیو به شمار می‌رود. خلیج هانیفارو در باآتول با چشم‌انداز زیبایی از سواحل ماسه‌ای سفید، تالاب‌های آبی بکر و آب‌های اقیانوس آبی آرام، شادی و آرامش بی‌اندازه‌ای را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

خلیج هانیفارو در مالدیو از بهترین جاهای دیدنی مالدیو برای ماجراجویی‌های زیرآب مانند اسنورکل و غواصی و دیدن سفره‌ماهی دیو (مانتا ری) است. بهترین زمان برای بازدید از باآتول بین ماه‌های می تا دسامبر است.

از دیگر جاهای دیدنی مالدیو در باآتول، جزیره فولهادو است که از بهترین مکان‌ها برای گردشگری در مالدیو است. جمعیت جزیره فولهادو حتی کمتر از ۲۵۰ نفر است که آن را به یکی از خلوت‌ترین جزایر مالدیو تبدیل می‌کند.

در اینجا می‌توانید در استراحتگاه‌های لوکس اقامت کنید. در حین غواصی از تماشای زندگی زیر آب لذت ببرید. روی سواحل شنی سفید قدم بزنید و از تماشای تالاب‌های شفاف در محیطی آرام لذت ببرید. بهترین زمان برای سفر به این جزیره فوق‌العاده زیبا، بین ماه‌های جولای تا اکتبر است.

برای مشاهده قیمت و خرید تور مالدیو از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور مالدیو

جزیره بیادو با پوشش گیاهی بسیار متنوع

درخت‌های نارگیل، موز، انبه و سیفی‌جاتی مانند کلم، گوجه‌فرنگی و خیار بیادو را به جزیره‌ای با پوشش گیاهی متنوع تبدیل کرده‌اند. این جزیره در ماله آتول جنوبی قرار گرفته و تنها ۲۹ کیلومتر با فرودگاه بین‌المللی ماله فاصله دارد. غواصی و قایقرانی از تفریحات رایج جزیره بیادو هستند.

جزیره کاکائو با نام محلی ماکونوفوشی

ماکونوفوشی یا جزیره کاکائو چندیت سوئیت لوکس را در خود جای داده و به گردشگران تور مالدیو این امکان را می‌دهد تا با توجه به بودجه و سلیقه‌ای که دارند یکی از سوئیت‌ها را انتخاب و ازامکانات آن استفاده کنند. همچنین جزیره کاکائو به داشتن سواحل شنی، آب‌های شفاف و پوشش گیاهی خاص هم معروف است. این جزیره در ۴۰ کیلومتری فرودگاه بین المللی ماله قرار گرفته و تفرحات آبی متنوع بسیاری دارد.

جزیره کانو هورا

آب و زلال جزیره کانو هورا امکان دیدن ماهی‌های رنگارنگ اقیانوس را برای گردشگران فراهم کرده است. علاوه بر این کانو هورا لوکسترین ویلاهای مالدیو را داشته و با ارائه انواع تفریحات آبی از جمله قایق سواری با قایق‌های کف شیشه‌ای، موج سواری، شنا و غیره توانسته در میان فهرست جاهای دیدنی مالدیو جای گیرد. بسیاری کانو هورا را شناخته شده‌ترین جزیره مالدیو می‌دانند.

بیشتر بخوانید: بازدید از معروف‌ترین مراکز خرید مالدیو را در سفر خود فراموش نکنید

کنراد مالدیو – جاذبه های مالدیو

اگر خانوادگی به مالدیو سفر کرده‌اید اقامت در کنراد را به شما پیشنهاد می‌دهیم. کنراد مالدیو به گروه هتل‎‌های هیلتون تعلق دارد و با بهترین امکانات از میهمانان خود پذیرایی می‌کند. ماهیگیری، قدم زدن در سواحل شنی و شنا در آب‌های شفاف تنها بخشی از تفریحات این اقامتگاه معروف و جذاب هستند.

خانه وال مالدیو (The Whale House)

یکی از بهترین جاهای دیدنی مالدیو به‌خصوص برای بچه‌ها خانه وال مالدیو است که یک سفر دریایی ۴۵ دقیقه‌ای در زیر آب است. خانه وال مالدیو تجربه‌ای هیجان‌انگیز و منحصربه‌فرد است که شبیه هیچ تجربه دیگری نیست.

خانه وال مالدیو یک زیردریایی است که با آن می‌توانید زیر آب گشت‌وگذار کنید و یکی از محبوب‌ترین نقاط توریستی و جاهای دیدنی مالدیو محسوب می‌شود. اگر غواص نیستید، خانه وال یکی از بهترین جاهای دیدنی و تفریحی مالدیو برای شماست تا زندگی زیر آب را تجربه کنید.

صندوق ماهی، گیتار ماهی، شیر ماهی معمولی، باکس ماهی زرد و لاک‌پشت‌ها برخی از موجودات دریایی هستند که در این سواری توجه شما را به خود جلب خواهند کرد. بهترین زمان برای شرکت در تور خانه وال بین ماه‌های نوامبر تا آوریل است و تورها بین ساعت ۹ صبح تا ۸ بعدازظهر برگزار می‌شود.

کاخ مولی آگه (Mulee-aage Palace)

کاخ مولی آگه که در سال ۱۹۰۶ توسط سلطان محمد شمس‌الدین سوم ساخته شد، اقامتگاه رسمی رئیس‌جمهور مالدیو است. این کاخ سفید چشمگیر که در مقابل مسجد جامع قدیم قرار دارد، در مرکز تاریخی شهر ماله واقع‌شده و از جاهای دیدنی شهر مالدیو است که هنوز هم زیبا و باشکوه به نظر می‌رسد.

قبل از جنگ جهانی اول سلطان محمد این کاخ را برای پسرش ساخت. بااین‌حال، زمانی که سلطان محمد در سال ۱۹۳۶ سرنگون شد، کاخ مولی آگه رسماً به‌عنوان دارایی دولت اعلام شد. در سال ۱۹۵۳، زمانی که مالدیو به جمهوری تبدیل شد، کاخ مولی آگه به اقامتگاه رسمی رئیس‌جمهور تبدیل شد و بعدها در سال ۱۹۸۶ به کاخ ریاست جمهوری تغییر نام داد.

ازآنجایی‌که این کاخ محل سکونت فعلی رئیس‌جمهور مالدیو است. امکان ورود به داخل کاخ وجود ندارد؛ اما تماشای آن از بیرون منظره خوبی دارد. کاخ مولی آگه یک ساختمان قابل‌توجه و یکی از بهترین جاهای دیدنی مالدیو برای بازدید است. هنگام عکاسی از کاخ دقت کنید از ساختمان‌های نظامی اطراف عکس‌برداری نکنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به مالدیو جامع و کامل

غواصی در بنانا ریف (Banana Reef)

بنانا ریف که در شمال مال آتول واقع‌شده است، به دلیل داشتن یکی از بهترین مکان‌های غواصی در جهان، شهرت جهانی دارد که آن را به لیست برترین جاهای دیدنی مالدیو اضافه می‌کند. بنانا ریف در واقع اولین جایی در مالدیو بود که برای غواصی و آموزش رسمی آن شهرت یافت و هنوز هم یکی از بهترین دایو سایت‌های مالدیو است.

این منطقه ازآنجایی‌که شبیه به موز است بنانا ریف نام‌گذاری شده و با زندگی دریایی پرشور، مرجان‌های خارق‌العاده، صخره‌های شگفت‌انگیز و غارها بسیار جذاب است. به لطف فعالیت‌های ماجراجویی بی‌شمار اینجا، یکی از جاهای دیدنی مالدیو برای ماجراجویان به شمار می‌رود.

جاذبه‌های اصلی بنانا ریف شامل فعالیت‌های زیر آب مانند غواصی و اسنورکل و جت اسکی می‌شود. مالدیو ویکتوری، جزیره هول‌هوماله، جزیره آلیماتا، جزیره بیادو و مانتا پوینت از جاهای دیدنی در نزدیکی بنانا ریف هستند. بهترین زمان برای لذت بردن از این مکان برای غواصی بین ماه‌های می تا جولای است.

جزایر مالدیو و تفریحات بی پایان

بیشتر گردشگرانی که تور مالدیو را برای گذراندن تعطیلات انتخاب می‌کنند بیش از هر چیز دیگر شیفته آرامش و زیبایی بی حد و اندازه سواحل آن می‌شوند. مالدیو صدها جزیره کوچک و بزرگ دارد که هر یک با سواحل و طبیعتی بی‌نقص آراسته شده‌اند.

البته تنها تعدادی از جزایر مالدیو برای پذیرش گردشگران آماده شده و بیشتر آن‌ها دست نخورده و حتی غیرقابل سکونت هستند. در این میان جزایر باآتول، مافوشی، وادهو و هوان فوشی توانسته‌اند با داشتن بهترین امکانات و تفریحات نظر گردشگران را به سوی خود جلب کنند.

جزیره با آتول / Baa Atoll از بهترین جاهای دیدنی مالدیو است که صخره‌های مرجانی دارد و با سواحل نفس گیر به بهشت مالدیو شهرت دارد. تصاویر بیشتر هتل‌های روی آبی که می‌بینید در با آتول ساخته شده‌اند.

مافوشی را از کوچک‌ترین اما لوکس‌ترین جزایر مالدیو است که فضایی بسیار دلپذیر و دیدنی دارد. دریای آرام مافوشی باعث شده تا گردشگران علاقه‌مند به موج‌سواری به سوی آن روانه شوند.

جزیره واداهو نیز به سواحل درخشان و نورانی خود شهرت دارد. گردشگرانی که هتل‌های واداهو را برای اقامت انتخاب می‌کنند می‌توانند از مناظر حیرت‌انگیز ساحل در شب لذت ببرند.

علاوه بر زیبایی طبیعی تفریحات متنوع آبی مانند قایق سواری، موج سواری، غواصی، چتر سواری بر فراز دریا، اسپا، و تفریحات غیر آبی ازجمله زمین‌های بازی تنیس، نشستن در کافه‌های دنج و … همه و همه از جاذبه‌های جزایر مالدیو هستند.

ماله و جاذبه‌های تاریخی مالدیو

شهر ماله به عنوان پایتخت مالدیو بیشتر بخش تاریخی جاهای دیدنی مالدیو را در خود جای داده است. علاوه بر این فرودگاه بین‌المللی مالدیو در این شهر قرار گرفته و مسافران هر یک از جزایر را که برای اقامت انتخاب کرده باشند ابتدا بایستی از شهر ماله عبور کنند.

 قایق‌های معمولی و تندرو به همراه تاکسی‌های هوایی مسئولیت انتقال مسافران به هتل را از فرودگاه ماله بر عهده دارند. نکته جالب توجه اینکه ترانسفر با وسایل حمل و نقل عمومی مانند قایق و هواپیما خود از جاذبه‌های گردشگری مالدیو به شمار می‌رود.

مسجد جامع ماله از جاهای دیدنی مالدیو است که برای ساکنان جزیره بسیار مهم بوده و قداست بالایی دارد. علاوه بر ارزش مذهبی و قدمت تاریخی، حضور آرامگاه بسیاری از سیاستمداران و افراد مشهور مالدیو به آن ارزش ویژه‌ای بخشیده است.

قصر مولی آگه از دیگر جاذبه‌های تاریخی ماله به شمار می‌رود که امکان بازدید از آن برای گردشگران فراهم شده است. این قصر در سال ۱۹۰۶ میلادی توسط سلطان وقت برای پسرش ساخته شده بود اما با پایان یافتن امپراتوری توسط دولت مصادره شده و در حال حاضر با معماری منحصربه‌فرد توانسته توجه گردشگران علاقه‌مند به جاذبه‌های تاریخی را به سوی خود جلب کند.

موزه ملی، بازار محلی و ساحل مصنوعی از دیگر جاهای دیدنی مالدیو در شهر ماله به شمار می‌روند.

هیتادلو از جاهای دیدنی مادیو

هیتادلو از خاص‌ترین جزیره‌های مسکونی در مالدیو به شمار می‌رود. جزیره‌ای که بر عکس بسیاری از مناطق مالدیو نه تنها خلوت نیست بلکه جمعیت بسیاری در آن ساکن هستند. با گشت‌وگذار در هیتادلو می‌توان سبک زنگی مردم مالدیو را از نزدیک مشاهده و لمس کرد.

این جزیره نسبتاً شلوغ طبیعتی بسیار زیبا و چشم‌گیر نیز دارد. دشت‌های هیتادلو با مرداب و بوته‌های سرسبز پوشیده شده و انواع درختان عجیب و غریب را می‌توان در آن دید.

علاوه بر طبیعت بسیار زیبا، شیرینی‌های محلی هیتادلو نیز شهرتی جهانی دارند تا جایی که در جعبه‌های بسیار شیک بسته‌بندی شده و به عنوان سوغاتی توسط گردشگران خریداری می‌شوند.

از آنجا که نام هیتادلو در میان لیست بهترین جاهای دیدنی مالدیو می‌درخشد، شما می‌توانید یک روز از سفر هفت روزه خود به جزیره را به بازدید از هیتادلو و جاذبه‌های طبیعی آن اختصاص دهید. قایق‌های تندرو مسیر رسیدن به هیتادلوی زیبا را هموار می‌کنند.

تجربه صرف غذا در رستوران‌های زیر آب مالدیو

صرف غذا در زیر آب لذتی ست که در سفر به مالدیو حتماً باید تجربه کرد. رستوران‌های زیر آب جزیره فضایی بسیار جذاب و متفاوت دارند. شما می‌توانید در حالی عبور انواع آبزیان از جمله ماهی‌های رنگارنگ، عروس‌های دریایی و حتی کوسه‌ها را در کنار خود احساس می‌کنید از صرف غذا نیز لذت ببرید.

رستوران سابسیکس / Subsix از معروف‌ترین جاهای دیدنی مالدیو است که کامل‌ترین مجموعه رستورانی و بازی زیر آب را به خود اختصاص داده است.

 صندلی‌های سابسیکس به صورت خزه دریایی طراحی شده و سقف آن الهام گرفته شده از مرجان‌های آبی رنگ دریا می‌باشد. در این رستوران علاوه بر صرف غذاهایی مانند تن کارپاچیو تازه، لابستر، گوشت گاوِ کباب شده، اسکامپی و… می‌توانید از حضور در نایت کلاب نیز لذت ببرید.

رستوران زیرآبی ایتا، رستوران Sea و رستوران Undersea 5.8 از دیگر رستوران‌های زیر آب جزیره مالدیو هستند که لحظاتی متفاوت و تکرار نشدنی را در سفر به شما هدیه می‌دهند.

سخن پایانی

کدام یک از جاهای دیدنی مالدیو مورد علاقه شما بود؟‌ از جزایر زیبا و آرام گرفته تا مساجد و بناهای میراثی، مقاصد شگفت‌انگیز بسیاری در مالدیو برای کاوش وجود دارد. در این مطلب کوشیدیم بهترین جاهای دیدنی مالدیو را به شما معرفی کنیم تا در سفر خود به مالدیو با بازدید از این جاهای دیدنی بی‌نظیر و فوق‌العاده، سفری به‌یادماندنی به این مکان شگفت‌انگیز را تجربه کنید.

سوالات متداول

بهترین زمان برای سفر به مالدیو چه زمانی است؟

بهترین زمان برای بازدید از مالدیو بین نوامبر تا آوریل، خارج از فصل باران‌های موسمی است.

مهم‌ترین جاهای دیدنی مالدیو کدام‌ها هستند؟

مسجد جامع، ساحل مصنوعی ماله و موزه ملی از مهم‌ترین جاهای دیدنی مالدیو هستند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور مالدیو از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور مالدیو
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید