راهنمای سفر به کیش

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 23 دسامبر 2020
Loading...

اگر هوس یک سفر لوکس به سرتان زده اما نمی‌خواهید درگیر مراحل گرفتن ویزا شوید یا هزینه زیادی را صرف کنید. یک پیشنهاد ویژه برایتان داریم. “جزیره کیش” مقصدی پر زرق و برق در جنوب کشور که با سواحل رویایی مالدیو و تفریحات مهیج آبی در دبی برابری می‌کند. اما برای سفر به این جزیره رویایی به چه چیزهایی نیاز داریم؟ در ادامه می‌خوانیم.

آشنایی با آداب و رسوم، بهترین زمان سفر، جاذبه‌ها و تفریحات مقصد و … همه وهمه اطلاعاتی ضروری هستند که قبل از هر سفر دانستنشان لازم است حتی اگر مقصد جایی در کشور پهناور خودمان باشد. از این رو در این مطلب می‌خواهیم اطلاعات ضروری تور کیش را که از مقاصد پرطرفدار و لوکس ایرانی است مرور کنیم.

مطالب مرتبط

بهترین مکان‌های گردشگری در جزیره کیش 

تفریحات هیجان‌انگیز و جالب در کیش

.

اطلاعات ضروری که قبل از سفر به کیش باید بدانید

کد شهر: ۰۷۶

طول پرواز از تهران: حدودا ۲ ساعت

شماره تماس با اورژانس: ۱۱۵

شماره تماس با پلیس: ۱۱۰

شماره تماس با آتشنشانی: ۱۲۵

چه ایرلاین‌هایی به کیش پرواز دارند؟

بهترین و راحت‌ترین راه برای سفر به جزیره کیش خرید بلیط هواپیما است. چرا که در کمترین زمان می‌توانید خود را به این جزیره رویایی برسانید. استقبال گردشگران از تور کیش باعث شده تا شرکت‌های هواپیمایی بسیاری از بیشتر شهرهای ایران به این مقصد پرواز داشته باشند. طبق گزارش‌های ارائه شده روزانه بیش از ۲۵ پرواز در فرودگاه بین‌المللی جزیره فرود می‌آیند.

خطوط هواپیمایی ماهان، هواپیمایی ایران‌ ایر، کیش ایر، آتا، قشم ایر، تابان، معراج و آسمان بیشترین پروازها را به مقصد کیش دارند. این تنوع پروازی باعث شده تا گردشگران بتوانند با توجه به ساعات پروازی، نوع هواپیما و خدمات ارائه شده در طول پرواز بهترین و مناسبترین بلیط کیش را انتخاب و خریداری کنند.

آداب و رسوم

با اینکه کیش یکی از پرزرق‌وبرق‌ترین مقاصد گردشگری در ایران است اما ساکنان بومی جزیره همچنان بر باورها و سنت‌های خود پایبند هستند. این جزیره در جنوب ایران قرار گرفته و گروه‌های بومی آن با نژاد و مذاهب متفاوت در کنار هم زندگی می‌کنند. اگر شما هم به سنت‌ها علاقه دارید با گشتی در محله‌های قدیمی می‌توانید روش زندگی مردم محلی جزیره را از نزدیک ببینید.

بیشتر بومیان جزیره با توجه به همزیستی با دریا از طریق ماهیگیری؛ دریانوردی یا بازرگانی روزگار می‌گذرانند و بر اجرای مراسمات آیینی و سنتی خود مانند مراسم زار، اهل هوا و … پایبند هستند.

بهترین فصل سفر

 کیش در مجموع هوایی گرم و مرطوب دارد. این جزیره مانند بیشتر مناطق جنوبی ایران دارای آب و هوای شرجی در نیمه اول سال و معتدل در نیمه دوم سال می‌باشد. بدین ترتیب اواخر پاییز و فصل زمستان را از نظر شرایط جوی می‌توان بهترین فصل سفر به جزیره دانست. اما این نکته را نباید فراموش کرد که قیمت تور کیش در این فصول به نسبت بیشتر از بهار و تابستان است. بنابراین اگر هر دو فاکتور آب و هوا و قیمت برایتان مهم است می‌توانید اواخر تابستان و بهار را برای سفر انتخاب کنید. سفر به کیش در تابستان هم لطف خود را دارد چرا که می‌توانید از فستیوال‌ها و جنگ‌های شبانه تابستانی در جزیره لذت ببرید.

کجا اقامت کنیم؟

تعداد و تنوع هتل‌های کیش به‌اندازه‌ای زیاد است که به راحتی می‌توانید هر هتل با هر قیمتی را که بخواهید پیدا کنید. از هتل‌های ۵ ستاره فوق لوکس که در کف دریا ساخته‌ شده‌اند تا هتل‌های ۳ ستاره که با رعایت استانداردهای بین‌المللی اقامتی پرخاطره و بی‌دغدغه را برایتان رقم می‌زنند. در ادامه معروف‌ترین هتل‌های جزیره را معرفی می‌کنیم.

هتل‌های ۵ ستاره

هتل ترنج با اتاق‌های شیشه‌ای

هتل مارینا با معماری خاص و منحصربه‌فرد

هتل داریوش با دریاچه اختصاصی

هتل‌های ۴ ستاره

هتل فلامینگو

هتل سورینت مریم

هتل صدف

هتل‌های ۳ ستاره

هتل سان رایز

هتل پارسیان

هتل آرامش

هزینه‌های سفر       

این جزیره متنوع‌ترین هتل‌ها، رستوران‌ها و البته تفریحات آبی و غیرآبی را در خود دارد. بنابراین هزینه‌های تور کیش کاملا به خودتان بستگی دارد می‌‌توانید سفری لوکس و البته پر هزینه داشته باشید یا راه ساده‌تر را انتخاب کرده و با اقامت در هتل‌های ۴ ستاره بیشتر بودجه سفر را به تفریحات اختصاص دهید. در مجموع فراوانی همه چیز در این جزیره جادویی به افراد با هر بودجه‌ای این امکان را می‌دهد تا یکی از خاطره‌انگیزترین  سفرهای خود را تجربه کنند.

حمل و نقل در کیش

سه گزینه تاکسی‌های زرد رنگ عمومی، تاکسی‌های سفید رنگ خصوصی و مینی‌بوس وسیله‌‎های حمل و نقل عمومی در کیش هستند. هزینه تاکسی‌ها با تاکسی‌متر محاسبه می‌شود و باید بدانید که قیمت کرایه تاکسی از صبح تا نیمه‌شب گران‌تر از نیمه‌شب تا صبح است. اگر هم نمی‌خواهید از سرویس‌های حمل و نقل عمومی استفاده کنید می‌توانید یک خودروی لوکس بدون راننده اجاره کرده و به هر کجای جزیره که دلتان می‌خواهد بروید. بیشتر مسافران تور کیش ترجبح می‌دهند به جای استفاده از تاکسی یک خودرو شخصی اجاره کنند. برای اجاره خوردرو می‌توانید از بخش پذیرش هتل کمک بگیرید.

در تور کیش از چه جاذبه‌هایی بازدید کنیم؟

به معرفی هیجان‌انگیزترین بخش تور کیش می‌رسیم. ” جاذبه‌ها و تفریحات” بخشی که گویا تمام‌نشدنی است. دیدنی‌های کیش به‌قدری زیاد هستند که وقتی برای سررفتن حوصله نمی‌ماند. بهتر است این جاذبه‌ها را به سه بخش تفریحات، جاذبه‌های تاریخی و خرید تقسیم‌بندی کنیم.

تفریحات جزیره کیش

  • اسکوتر زیر دریایی
  • جایروکوپتر
  • شاتل و بنانا
  • بادی مارینا
  • فلای برد
  • غواصی
  • کیبل اسکی
  • پاراسل
  • بیگ بال
  • جنگ‌های شبانه

جاذبه‌های تاریخی کیش

  • شهر حریره
  • شهر زیرزمینی کاریز
  • مخزن آب دوقلو
  • کشتی یونانی
  • درخت سبز

خرید در کیش

مراکز خرید کیش با زرق‌وبرقی که دارند گردشگران را به خود جذب می‌کنند. در سفر به جزیره گشت‌وگذار در این مراکز خرید را در برنامه‌های خود قرار دهید.

  • مرکز خرید دامون
  • مرکز خرید پردیس ۱ و۲
  • مرکز تجاری کیش
  • بازار مرجان
  • رویال مال

مطالب مرتبط

از ارزان تا لوکس، معرفی بهترین مراکز خرید کیش

۵ رستوران موزیکال در جزیره کیش

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید