بهترین زمان سفر به گوا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 29 جولای 2020
Loading...

وقتی بیش از نیمی از دنیا را برف و سرما فراگرفته جزیره‌ای بسیار زیبا در جنوب غربی هندوستان با آب و هوای عالی، سواحل شنی و کشتزارهای سرسبز در آرامشی محض آماده است تا تعطیلاتی رویایی را برای گردشگران رقم زند. برای آشنایی با بهترین زمان سفر به گوا خواندن این مطلب را دست ندهید.

گوا کوچکترین ایالت هند و یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین بنادر این کشور برای زندگی و گذراندن یک تعطیلات عالی به شمار می‌رود. سواحل بسیار زیبا با تفریحات متنوع، یوگا در طبیعت، جنگل‌های سرسبز، رستوران‌های لوکس با انواع غذاهای محلی و بین‌المللی و ده‌ها تفریح دیگر از جاذبه‌های متنوعی هستند که در تور گوا از آن‌ها لذت خواهید برد. اما بهترین زمان سفر به گوا این جزیره شگفت‌انگیز چه فصلی است؟ در ادامه خواهیم خواهند.

سفر به گوا در بهار

بهار در گوا ماه‌های مارچ تا می (اواخر اسفند تا خرداد) را شامل می‌شود. دمای هوا در این فصل بین ۳۰ تا ۳۴ درجه سانتی‌گراد است. از این رو بهار را می‌توان از فصول گرم در گوا به شمار آورد. اما از آنجایی که بارش باران‌های موسمی هنوز آغاز نشده و میزان بارش باران در این فصل نهایتا یک یا دو روز در ماه است، گردشگرانی که گرمای هوا آن‌ها را اذیت نمی‌کند این فصل را برای سفر به گوا انتخاب می‌کنند. چرا که قیمت تور گوا در بهار بسیار ارزان‌تر از فصل‌های پاییز و زمستان است.

در این فصل می‌توانید از تفریحات ساحلی مانند شنا، غواصی، فلای برد، قایق‌سواری، پاراسیلینگ و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی جزیره گوا لذت ببرید.

سفر به گوا در تابستان

از جولای تا آگست (اواسط خرداد تا شهریور) فصل تابستان در گوا است. فصل داغی که دمای آن تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد هم بالا رفته و بارش باران‌های موسمی هوا را بسیار شرجی می‌کند. از این رو تابستان را می‌توان خلوت‌ترین فصل جزیره گوا دانست. در این فصل قیمت هتل‌ها و تفریحات گردشگری به شدت کاهش یافته و مردم این جزیره آرام‌ترین فصل خود را تجربه می‌کنند. البته برخی از گردشگران نیز از فرصت استفاده کرده و به دلیل پایین بودن قیمت هتل‌ها و بلیط گوا این فصل را برای سفر انتخاب می‌کنند.

گرمای هوا و بارش باران در برخی از ساعات اماکن استفاده از تفریحات را در طول روز کاهش می‌دهد اما اگر اهل شب گردی باشید می‌توانید از قدم زدن در کنار ساحل هنگام غروب، مناظر طبیعی و اقامت در هتل‌های ساحلی این جزیره استفاده کنید.

سفر به گوا در پاییز

به فصل پاییز می‌رسیم، ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (اواسط شهریور تا آذر)، فصلی که بهترین زمان سفر به گوا است و این جزیره کم کم خود را برای استقبال از گردشگران آماده می‌کند. دمای هوا در این فصل به ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کرده و وزش نسیم ملایم هوا را بسیار دلپذیرتر می‌کند. دریای آرام، سواحل شنی و طبیعت خارق‌العاده همه چیز را برای گذراندن یک تعطیلات بسیار عالی در فصل پاییز در گوا امکان‌پذیر می‌کنند.

به نسبت افزایش تقاضا برای سفر به گوا، قیمت هتل‌ها و بلیط هم افزایش پیدا می‌کند. البته هیچ چیز حتی افزایش قیمت هم مانع گردشگران مشتاق برای گذراندن تفریحات در این جزیره نمی‌شود.

گشت‌وگذار در طبیعت، انواع ورزش‌های آبی، فیل‌سواری و بازدید از جاذبه‌های تاریخی از جمله منطقه گوای قدیم و قلعه‌های زیبا از تفریحاتی هستند که در فصل پاییز می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

سفر به گوا در زمستان

زمستان در گوا با فرارسیدن ماه‌های دسامبر تا فوریه (آذر تا اسفند) آغاز می‌شود. در این فصل دمای هوا کاهش پیدا کرده، باران‌های موسمی متوقف شده و گردشگران می‌توانند یک اقامت رویایی را در فصل زمستان در گوا تجربه کنند.

در این فصل طبیعت گوا بسیار زیبا و دیدنی است و از آنجایی که هیچ خبری از تابش مستقیم آفتاب هم نیست، زمستان بهترین زمان سفر به گوا، قدم زدن در میان طبیعت سرسبز و لذت بردن از آب و هوای عالی جزیره می‌باشد.

دریای آرام با موج‌های ملایم امکان استفاده از تمامی تفریحات آبی از جمله موج‌سواری را برای گردشگران محیا کرده و خاطره‌انگیزترین لحظات را برای میهمانان جزیره رقم می‌زند.

بهترین زمان سفر به گوا

با توجه به مطالب گفته شده فصل‌های پاییز و زمستان را می‌توان بهترین زمان برای سفر به گوا دانست. در این فصل‌ها نه خبری از بارش برف و باران است و نه گرمای مستقیم آفتاب. از این رو گردشگران می‌توانند فیل سواری در جنگل را تجربه کرده، از اقامت خود در هتل‌های ساحلی لذت برده، از تفریحات آبی استفاده کرده، آرامش را با یوگا در طبیعت تجربه کنند و به دور از سرمای زمستان حسابی خوش بگذرانند.

ارزان‌ترین زمان خرید تور گوا

اگر می‌خواهید هم از تفریحات گوا لذت برده و هم تور گوا را با قیمتی مناسب‌تر از سایرین خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم فصل بهار را برای سفر به این جزیره انتخاب کنید. در این فصل دو فاکتور آب و هوا و قیمت را در کنار هم دارید.

با اینکه در فصل بهار ممکن است در برخی از ساعات روز با بارش باران موجه شوید، اما بارش‌ها کوتاه مدت بوده و همچنان می‌توانید از جاذبه‌های تفریحی و تاریخی گوا لذت ببرید. با توجه به این موارد بسیاری بهار را ارزان‌ترین فصل سفر به گوا می‌دانند.

مطالب مرتبط

معرفی بهترین رستوران‌های گوا

دانستنی‌های سفر به گوا

معروف‌ترین سواحل گوا را بشناسید

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید