راهنمای سفر به کشور تایلند

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 20 سپتامبر 2021
Loading...

از لحظه ورود به فرودگاه تایلند تا لحظه خروج از آن در محاصره هستید! تعجب نکنید، چرا که جاذبه‌های تاریخی و طبیعت شگفت‌انگیز این کشور چنان گردشگران را احاطه می‌کنند که زمانی برای تلف شدن وجود نخواهد داشت. اگر اولین بار است که به سرزمین لبخندها سفر می‌کنید لازم است تا اطلاعات کلی درباره کشور تایلند داشته باشید. راهنمای سفر به تایلند ضروری‌ترین اطلاعات این کشور را در اختیارتان قرار می‌دهد.

برخی از افراد برای دیدن جاذبه‌های تاریخی راهی سفر می‌شوند، برخی دیگر نیز مقاصد ساحلی را به هر جای دیگری ترجیح می‌دهند و برخی هم هر دوی این‌ها را در کنار می‌خواهند. اگر جز دسته آخر هستید تور تایلند همان مقصدی ست که شما را به خواسته‌تان می‌رساند. بانکوک پایتخت این کشور مهد تمدن و تاریخ است و در کنار آن با اقامتی چند روزه در یکی از جزایر پوکت، پاتایا یا ساموئی می‌توانید از انواع تفریحات آبی لذت ببرید. درباره این کشور شگفت‌انگیز بیشتر بدانیم… .

اطلاعات کلی تایلند

اطلاعات کلی که هر گردشگر قبل از برنامه‌ریزی برای سفر به تایلند باید بداند:

ورود به کشور تایلند نیازمند دریافت ویزای تایلند می‌باشد. صدور این ویزا از لحظه تحویل مدارک به سفارت به طور معمول ۳ روز کاری زمان می‌برد. از این رو بهتر است قبل از رزرو بلیط و هتل زمان لازم برای صدور ویزا را در نظر بگیرید.

بانکوک، پایتخت کشور تایلند است.

بیش از ۹۰ درصد مردم تایلند پیرو آیین بودیسم تراوادا هستند.

واحد پول این کشور بات یا بت می‌باشد.

ساعت رسمی تایلند +۲:۳۰ دقیقه با تهران اختلاف دارد.

طول پرواز تهران به تایلند حدوداً ۶ ساعت و ۳۰ دقیقه ساعت است.

مردم تایلند به زبان تایلندی صحبت می‌کنند.

۱۹۵ شماره سه رقمی مالدیو برای مواقع ضروری می‌باشد.

از چه مکان‌هایی بازدید کنیم؟

پاسخ دادن به این سؤال در کشوری که جای جایش با جاذبه‌های گردشگری حیرت‌انگیز احاطه شده کمی مشکل است. بانکوک پایتخت همیشه زنده کشور تایلند با معابد بودائی، تفریحات فراوان و مراکز خرید متنوع اقامتی پر هیجان را به گردشگران هدیه می‌دهد.

معابد و مناطق قدیمی از جاذبه‌های گردشگری بانکوک هستند. این شهر بیش از ۴۰۰ معبد دارد که به طور قطع بازدید از تمامی آن‌ها امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین بهتر است برای بازدید از معروف‌ترین معبد بانکوک برنامه‌ریزی کنید. معبد وات آرون» این معبد در کنار رودخانه چائو پرایا قرار گرفته و از مهمترین عبادتگاه بودائیان برای انجام مراسم مذهبی می‌باشد. وات آرون معماری زیبا دارد و نقش و نگار دیوارهای آن از مکتب هندوئیسم الهام گرفته شده است. این معبد علاوه بر زیبایی، محیطی بسیار آرام برای تمدد اعصاب و دیدن غروب زیبای خورشید در کنار رودخانه چائو پرایا است.

برای پی بردن به عظمت و قدرت پادشاهان تایلند از کاخ پادشاهی بازدید کنید. این کاخ مجموعه‌ای عظیم با بناهای تاریخی و فضای سبز شگفت‌انگیز می‌باشد که میزبان ۱۵۰ پادشاه تایلند بوده است. شما می‌تواند در میان باغ‌های سبز کاخ قدم زده و از معماری‌های بی‌نظیر آن بازدید کنید.

جاذبه‌های گردشگری تایلند

 در مطلب راهنمای سفر به کشور تایلند مهمترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک، پوکت و پاتایا را معرفی می‌کنیم.

جاذبه‌های گردشگری بانکوک

  • بازار شناور بانکوک
  • جمعه بازار چاتوچاک
  • کاخ پادشاهی
  • مزرعه تمساح‌ها
  • سافاری بانکوک

جاذبه‌های گردشگری پوکت

  • نمایش پوکت فانتازیا
  • قایق‌سواری در خلیج نگا بای
  • جزیره جیمز باند
  • جزیره فی فی
  • باغ وحش پوکت

جاذبه‌های گردشگری پاتایا

  • خیابان واکینگ استریت
  • باغ استوایی نانگ نوچ
  • بزار شناور پاتایا
  • ساحل کوه لارن
  • جنگل فیل‌ها

پوکت جزیره‌ای بی‌نهایت زیبا و از پرطرفدارترین مکان‌های گردشگری دنیا است. دریای آرام با آب‌های کریستالی، جنگل‌های سرسبز به همراه هتل‌ها و رستوران‌های لوکس از جاذبه‌های پوکت می‌باشند.

کمپ پانگلا مکانی جذاب در پوکت است که یک روز پر از تفریحات هیجان‌انگیز را در خاطر گردشگران به یادگار می‌گذارد. در این کمپ می‌توانید در جنگل فیل‌سواری کنید، به تماشای نمایش آب‌بازی این موجودات دوست‌داشتنی نشسته و رفتینگ و سافاری در جنگل را تجربه کنید.

در این جزیره می‌توانید از تور کشتی کروز، غواصی، شنا، زیپ‌لاین و انواع تفریحات مهیج دیگر لذت ببرید.

غذاهای محلی

به بخش هیجان‌انگیز سفر می‌رسیم، غذا! فرهنگ غذایی تایلند از بهترین‌های دنیا است و انواع غذاهای گوشتی، دریایی و سبزیجات را شامل می‌شود. پخت این غذاها نسل به نسل به تایلندی‌ها منتقل شده و اکنون جزئی از فرهنگ این کشور محسوب می‌شود.

بسیاری از این غذاهای لذیذ در دکه‌های غذاخوری خیابانی و بسیاری هم با رنگ و لعاب بیشتر در رستوران‌های پرزرق‌وبرق سرو می‌شوند.

پدکارابو از غذاهای معروف تایلندی است که با نودل، برنج، گوشت، بروکلی، سبزیجات تازه و سس مخصوص تهیه شده و طعمی بسیار لذیذ دارد.

سالاد پاپایا نیز طعمی سازگار با اکثر ذائقه‌ها داشته و از گوجه‌فرنگی، هویج، بادام‌زمینی، لوبیا قرمز، میگو، سس ماهی و فلفل تهیه می‌شود. این سالاد مقوی را می‌توان در دکه‌های خیابانی و رستوران‌ها سرو کرد.

کومانگ گای، مو بینگ، سای کورک لسن، پلاپو و پدکراپو مو از دیگر غذاهای خوش‌طعم تایلندی هستند.

رستوران‌های تایلند

شهرهای کشور تایلند پر است از رستوران‌های متنوع که در هر ساعت از شبانه روز با غذاهای لذیذ از گردشگران پذیرایی می‌کنند؛ بنابراین در این کشور به سرعت یک چشم بر هم زدن می‌توان رستوران مناسب با سلیقه غذایی هر شخص را پیدا کرد.

رستوران ایت از رستوران‌های معروف بانکوک است که در آن انواع غذاهای تایلندی و بین‌المللی با بهترین کیفیت سرو می‌شود. نکته جالب اینکه دیوارهای رستوران با تابلوهای نقاشی فاخر تزئین شده‌اند.

آتلیه دو ژوئل همان‌طور که از اسمش پیداست رستورانی فرانسوی در شهر بانکوک است. طراحی این رستوران تم قرمز رنگ دارد و برای تزئین آن از وسایل آنتیک استفاده شده است.

رستوران مام تری از رؤیایی‌ترین رستوران‌های تایلندی است که در جزیره پوکت قرار دارد. این رستوران با ارائه انواع غذاهای دریایی و تایلندی و با چشم‌انداز بی‌نظیر دریا از مسافران تور پوکت پذیرایی می‌کند.

زنجبیل سیاه از گران‌ترین رستوران‌های پوکت است که بر روی دریاچه قرار گرفته و میهمانان به‌وسیله قایق می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. انواع غذاها و سالادهای اصیل با طعم ادویه‌های تایلندی در این رستوران سرو می‌شود.

کجا اقامت کنیم؟

تایلند با داشتن هتل‌های ۴ و ۵ ستاره که به آخرین امکانات روز دنیا مجهز هستند، رسم میهمان‌نوازی را به‌طور کامل به‌جا می‌آورد. بیشتر هتل‌های بانکوک دارای خدماتی عالی بوده در نزدیکی مراکز تفریحی این شهر قرار دارند. هتل‌های ساخته شده در جزایر این کشور نیز همگی جز برترین‌ هتل‌های بین‌المللی هستند.

اورینتال رزیدنس، سوکوتانی، سیام کمپنسکی و شانگریلا از بهترین هتل‌های بانکوک و تری سرا، شور کاتانی و اوت ریگر از لوکس‌ترین هتل‌های پوکت هستند.

هتل‌های پیشنهادی تایلند

به دلیل کیفیت نسبتاً پایین هتل‌های ۳ ستاره در تایلند پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن سفری بی‌دغدغه و به صرفه هتل‌های ۴ یا ۵ ستاره را برای اقامت انتخاب کنید.

هتل‌های پیشنهادی ۴ ستاره در تایلند

  • هتل ۴ ستاره نارای بانکوک
  • هتل ۴ ستاره پرینس پالاس بانکوک
  • هتل ۴ ستاره دامادا دی ام ای بانکوک
  • هتل ۴ ستاره آنرا کیرا پوکت
  • هتل ۴ ستاره نووتل وینتیج پوکت
  • هتل ۴ ستاره آماری پوکت
  • هتل ۴ ستاره آدلفی پاتایا
  • هتل ۴ تاره آسیا پاتایا
  • هتل ۴ ستاره ویستا پاتایا

هتل‌های پیشنهادی ۵ ستاره در تایلند

  • هتل ۵ ستاره مونتین بانکوک
  • هتل ۵ ستاره پولمن بانکوک
  • هتل ۵ ستاره کنراد بانکوک
  • هتل ۵ ستاره تورن بیچ ویلیج ریزورت پوکت
  • هتل ۵ ستاره حیات ریجنسی ریزورت پوکت
  • هتل ۵ ستاره آرکادیا ریزورت پوکت
  • هتل ۵ ستاره هیلتون پاتایا
  • هتل ۵ ستاره کیپ دارا ریزورت پاتایا
  • هتل ۵ ستاره رویال بیچ کلیف تراس پاتایا

بیشتر بخوانید …

برترین هتل‌های بانکوک از نظر مسافران

بهترین فصل سفر به تایلند

با توجه به قرارگرفتن تایلند در مناطق استوایی، این کشور در بیشتر مواقع سال دارای آب و هوایی معتدل است. زمستان‌های تایلند برخلاف سایر کشورها سرد و برفی نیست. بلکه هوایی معتدل‌تر از سایر فصل‌ها دارد و بهترین زمان برای استفاده از امکانات و تفریحات ساحلی می‌باشد. با فرا رسیدن فصل بهار و تابستان بارش‌های موسمی آغاز شده و دمای هوا شرجی و گرم می‌شود. اگر با گرمای هوا مشکلی ندارید می‌توانید در نیمه اول سال با کم‌ترین هزینه به تایلند سفر کنید.

آب و هوای تایلند

تایلند آب و هوایی گرم سیری استوایی دارد؛ یعنی تفاوت چندانی میان فصل‌های این کشور دیده نمی‌شود. در بیشتر ماه‌های سال آفتاب به صورت ملایم می‌تابد با این تفاوت که در اواخر فصل بهار و تابستان بارش باران‌های موسمی رطوبت را بالا برده و هوا شرجی می‌شود؛ اما نیمه دوم سال بارش‌ها متوقف‌شده و طبیعتاً کاهش رطوبت بهتر شدن هوا را نیز در پی دارد.

بیشتر بخوانید …

بهترین زمان سفر به تایلند چه فصلی است؟

هزینه‌های سفر به تایلند

هزینه‌های سفر بخش مهمی از مطلب راهنمای سفر به کشور تایلند را شامل می‌شود. چرا که برای سفر به هر مقصد باید قبل از هر چیز بودجه لازم را در نظر گرفته و کنار بگذاریم. در ادامه درباره قیمت بلیط به تایلند و هزینه‌های دریافت ویزای این کشور صحبت می‌کنیم.

هزینه بلیط تایلند

در حال حاضر با توجه به محدودیت‌های کرونایی ایرلاین‌های امارات، قطر و ماهان به مقصد بانکوک و پروازهای امارات و قطر به مقصد پوکت پرواز دارند.

هزینه بلیط هواپیما با توجه به نوع ایرلاین، تاریخ سفر و ساعت پرواز متفاوت می‌باشد. هزینه بلیط تایلند به مقصد بانکوک با ایرلاین‌های خارجی از ۲۲ میلیون تومان و با پرواز ماهان از ۲۰ میلیون تومان شروع می‌شود.

هزینه بلیط هواپیما به مقصد پوکت از ۲۵ میلیون تومان است.

هزینه ویزای تایلند

در ادامه مطلب راهنمای سفر به کشور تایلند هزینه‌های ویزا را بررسی می‌کنیم. ایرانی‌ها برای سفر به هر یک از مقاصد گردشگری تایلند باید ویزای این کشور را دریافت کنند.

صدور ویزای تایلند ۷ تا ۱۰ کاری زمان برده و ۷۵ یورو می‌باشد. دقت داشته باشید که برای دریافت ویزای تایلند بایستی بلیط و واچر هتل را نیز ارائه دهید. همکاران ما در واحد تورهای خارجی بلیط هواپیما و هتل را برای مسافران رزرو کرده و همراه به سایر مدارک به سفارت ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید …

همه چیز درباره قیمت تور تایلند

واحد پول رسمی تایلند

واحد پولی هر کشور یکی از مهم‌ترین پارامترهایی است که هر فرد بایستی قبل از سفر به کشور مقصد درباره آن اطلاع داشته باشد. واحد پول رسمی تایلند بات است که هر بات برابر با ۱۰۰ ساتانگ است. از آنجایی که قیمت ارزهای رایج در بازار معاملات دارای نوسان هستند؛ بهتر است قبل از سفر به تایلند قیمت بات را به ریال بسنجید تا بدانید در سفر چه مقدار می‌توانید هزینه کنید.

نکته مهمی که باید در سفر به تایلند یا دیگر کشورها به آن توجه کنید؛ آن است که دلار را همیشه همراه خود داشته باشید. دلار یک واحد پولی است که تقریباً در تمامی کشورهای جهان آن را قبول داشته و شما برای مخارج روزانه سفر مانند پرداخت کرایه تاکسی، خرید غذا، سوغاتی و… از آن می‌توانید استفاده کنید. همچنین دلار به راحتی در صرافی‌ها قابل تبدیل شدن به پول رایج کشور مقصد است. در سفر به تایلند و از طریق صرافی‌های معتبر دلار خود را به اندازه مصرف روزانه به بات چنچ کنید.

معایب سفر به تایلند

  • بهداشت در برخی از سرویس‌های بهداشتی تایلند رعایت نمی‌شود.
  • برای نوشیدن آب بایستی از آب معدنی استفاده کنید.
  • تایلند در فصل گردشگری خود تقریباً شلوغ و مملو از مسافر است.
  • به هیچ عنوان نباید به عکس‌های خاندان سلطنتی تایلند توهین کرده و یا آن‌ها مورد تمسخر قرار دهید.
  • اگر قصد اجاره ماشین را دارید باید احتیاط کنید چرا که تایلندی‌ها راننده‌های خوبی نیستند.
  • برای ایمن ماندن از نیش حشرات در سافاری‌ها باید از کرم‌های مخصوص استفاده کنید.

 

بایدها و نبایدهای سفر به تایلند

هنگام سفر لازم است که بایدها و نبایدهایی کشور مقصد آشنا شوید تا بی‌گدار به آب نزنید. به همین دلیل در راهنمای سفر به تایلند این قسمت را قرار دادیم تا سفر شما همراه با خاطره‌های زیبا باشد. تایلند نیز مانند هر کشور دیگری دارای اصول قانونی و عرفی است که هر گردشگری می‌بایستی به آن‌ها احترام بگذارد.

تایلندی‌ها بسیار خوش‌رو و مهربان هستند پس شما هم هنگام ورود به این کشور عصبانیت و تندخویی را کنار گذاشته و لبخند به روی لب داشته باشید. تایلند یک کشور بودائی است که مردم این کشور نسبت به دین و آیین مذهبی خود بسیار متعصب هستند؛ پس هنگام بازدید از معابد لباس مناسب به تن کنید و کفش‌هایی خود را هنگام ورود به پرستشگاه‌ها دربیاورید.

مقاله‌ای برای اطلاعات بیشتر: باید و نبایدهای سفر به تایلند

همه چیز درباره پاتایا

پاتایا از معروفترین مقاصد گردشگری تور تایلند است که توانسته با داشتن سواحل رویایی، مناظر طبیعی بکر و هتل‌های لوکس با چشم انداز دریا توجه گردشگران از سراسر دنیا را به سوی خود جلب کند. با اقامت از این جزیره جذاب بی شک مهیج‌ترین سفر زندگیتان را تجربه خواهید کرد. در مطلب همه چیز درباره پاتایا بیشتر در باره این جزیره جذاب می‌خوانیم.

مطالب مرتبط

۸ فستیوال شگفت‌انگیز تایلند

برترین مراکز اسپا تایلند

با بهترین رستوران‌های بانکوک آشنایی دارید؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید