بهترین زمان سفر به تایلند چه فصلی است؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 18 سپتامبر 2023
Loading...

مقاصد گردشگری تایلند در هر چهار فصل سال زیبا و خواستنی هستند از این رو انتخاب بهترین فصل سفر به تایلند انتخاب بین خوب و خوبتر خواهد بود. لذت بردن از آفتاب گرم زمستانی یا سپردن تن به آب در هوای شرجی تابستان، هر فصل را که برای سفر انتخاب کنید سفری پرماجرا و رویایی را خواهید داشت. در ادامه با ما همراه شده و با زیبایی‌های هر یک از فصل‌های این کشور آشنا شوید.

مقاصد گردشگری تور تایلند در هر چهار فصل سال زیبا و خواستنی هستند از این رو انتخاب بهترین فصل سفر به تایلند انتخاب بین خوب و خوبتر خواهد بود. لذت بردن از آفتاب گرم زمستانی یا سپردن تن به آب در هوای شرجی تابستان، هر فصل را که برای سفر انتخاب کنید سفری پرماجرا و رویایی را خواهید داشت.

بهترین زمان سفر به تایلند برای آب و هوای خوب

آب و هوای تایلند از نوع آب و هوای گرمسیری است. البته این به آن معنا نیست که همیشه آب و هوا یکسان باشد.  گردشگران در طول سال با الگوهای آب و هوایی گوناگونی از شمال تا جنوب تایلند روبرو می‌شوند. از آنجایی که کشور تایلند کشوری با مرزهای آبی است؛ در بیشتر مواقع دارای آب و هوای معتدل و مناسبی است.

زیبایی کشور تایلند این است که شمال آن کوهستانی و پوشیده از جنگل‌های سرسبز است و شالیزارهای درخشان برنج مناطق مرکزی آن را دربرگرفته‌اند.

بهترین زمان سفر به تایلند مطابق الگوی گردشگری

در زمستان یعنی ماه نوامبر تا ماه فوریه (از اواسط آبان تا اواسط اسفند) اوج سفرهای گردشگری و بهترین زمان سفر به تایلند است. در این زمان همه جا زمستان است اما زمستان آشنای پر برف و سرما در تایلند به گونه‌ای دیگر است. در این مدت دمای هوا در این کشور به زیر ۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. در این چند ماه پاییز و زمستان در تایلند، شب‌ها نسیم ملایمی از دریا می‌وزد و هوایی لطیف و دلپذیر سفر گردشگران را در این شب‌ها رویایی‌تر و دلپذیرتر می‌کند.

آب و هوای این کشور در این ماه‌ها برای استفاده از جذابیت‌های طبیعی و گردشگری در بهترین حالت خود است. میانگین دما در این ماه‌ها از ۱۸ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد متغیر است چرا که رطوبت هوا رو به کم شدن می‌رود و تابش خورشید ملایم‌تر از ماه‌های دیگر می‌شود.

اگرچه از اواسط شهریور تا اواسط آبان هم می‌تواند زمان نسبتا مناسبی برای سفر به تایلند باشد. در این ماه‌ها هنوز هوا به اندازه فصول اوج گردشگری ملایم نیست اما به این معنا است که سواحل هم شلوغ نیستند. بارندگی به صورت پراکنده اتفاق می‌افتد اما دما و رطوبت نسبت به پیش از شهریور کاهش پیدا می‌کند. بنابراین سفر شما می‌تواند در آب و هوایی به نسبت مناسب و به دور از شلوغی باشد.

بیشتر بخوانید: زبان و فرهنگ مردم تایلند

آب و هوای خوب شمال تایلند

مناطق شمالی تایلند از جنگل‌های گرمسیری سرسبز و نقاط شگفت‌انگیز کوهستانی پوشیده شده است. اگر به دنبال بهترین زمان سفر به تایلند برای دیدن طلوع و غروب‌های حیرت‌انگیز و زیبا هستید؛ می‌توانید سفر خود را برای شمال تایلند از ماه آذر تا ماه اسفند برنامه‌ریزی کنید که دوره آب‌‌ و هوای سردسیری این منطقه است.

آب و هوای خوب مرکز تایلند

از آنجایی که مناطق مرکزی تایلند آب و هوای گرمسیری دارد، بیشتر موقعیت آن را مزارع زیرکشت پوشش داده است. از ماه مهر تا ماه دی بهترین زمان سفر به تایلند در مناطق مرکزی است.

آب و هوای خوب جنوب تایلند

هوای بخش جنوبی به طور کلی دو فصل بارانی و خشک دارد. فصل خشک که از ماه آذر تا ماه اردیبهشت ادامه پیدا می‌کند؛ بهترین زمان سفر به تایلند و مناطق جنوبی آن است. چرا که رگبارهای ناگهانی و طولانی ماه‌های دیگر می‌تواند شما را روزهای پیاپی در هتل اقامتتان نگاه دارد.

سفر به تایلند در بهار

فصل بهار (از ماه مارچ تا اواخر می) در بیشتر مناطق دنیا به عنوان فصل سفر و گردشگری شناخته می‌شود. اما این اصل در مورد کشور تایلند به دلیل موقعیت مکانی که دارد کمی متفاوت است. در واقع بهارهای تایلند به شروع فصل گرما و بارش باران‌های موسمی معروف هستند. این فصل به طور معمول روزهای گرم و شب‌های خنک دارد. از این رو نمی‌توان بهار را در بین لیست بهترین فصل سفر به تایلند قرار داد. با این وجود از آنجا که بارش باران‌های موسمی گه گاه و روز شمار هستند و همچنین هوای صاف و آفتابی، امکان استفاده از تفریحات سواحلی و پایین آمدن قیمت تور تایلند در این فصل نسبت به نیمه دوم سال باعث شده تا بسیاری از گردشگران بهار را برای سفر به تایلند و گذراندن تعطیلات در سواحل این کشور انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید:   شگفت‌انگیزترین جزایر تایلند را بشناسید

جشن سال نو تایلندی به همراه آتش بازی و دیگر مراسم‌های ویژه از جشن‌های معروف بهارهای تایلند به شمار می‌رود.

سفر به تایلند در تابستان

با آغاز فصل تابستان (از ماه جون تا آگست) و شروع بارش‌ باران‌های موسمی گردشگری در تایلند کم رونق شده و این کشور خلوت‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند. تابستان‌های تایلند گرم و آفتابی ست و بارش باران رطوبت بالای هوا را در پی دارد. بنابراین اگر تحمل گرمای هوا برایتان مشکل است سفر به تایلند را در این فصل توصیه نمی‌کنیم. علاوه بر این به دلیل بارانی بودن هوا در بیشتر روزهای سال استفاده از تفریحات ساحلی نیز تقریبا غیرممکن می‌شود.

با نزدیک شدن به شهریور ماه هوا کمی خنک‌تر شده، از رطوبت کاسته شده و کم کم همه چیز برای سفر و گردشگری محیا می‌شود.تابستان با داشتن شرایط آب و هوایی خاص ارزان‌ترین فصل سفر به تایلند شناخته می‌شود. اگر قصد سفر به تایلند را در فصل تابستان دارید می‌توانید از حراج‌های پوشاک این کشور و قیمت ارزان ورودیه‌ها استفاده کنید.

سفر به تایلند در پاییز

به یکی از بهترین فصل‌های سفر به تایلند می‌رسیم. با شروع فصل پاییز (از سپتامبر تا نوامبر) فصل سفر و گردشگری نیز آغاز می‌شود. پایین آمدن رطوبت و دمای هوا نسبت به تابستان، تابش ملایم آفتاب و موج‌های آرام، سواحل پوکت، پاتایا و کرابی را برای استقبال از گردشگران در فصل پاییز آماده می‌کند.

در این فصل می‌توانید به سواحل تایلند سفر کرده و از تفریحات آبی مانند شنا در آب‌های شفاف، قایق‌سواری در میان صخره‌های برآمده از آب پوکت، موج سواری، غواصی، پاراگلایدر و … لذت برده و خرید از بازار روی آب در پایاتا و پوکت را تجربه کنید. با افزایش گردشگران در فصل پاییز، قیمت بلیط و اقامت در بهترین شهرهای تایلند افزایش پیدا می‌کند. بنابراین بهتر است حداقل دو تا سه هفته قبل از سفر بلیط هواپیما و هتل خود را رزرو کنید.

سفر به تایلند در زمستان

زمستان‌های تایلند از دسامبر تا فوریه  را شامل می‌شود. این فصل را می‌توان با دمای ۱۸ تا ۲۵  درجه سانتی‌گراد می‌توان بهترین فصل سفر به تایلند دانست. در این فصل هوا در معتدل‌ترین حالت خود قرار دارد و خبری از وزش باد و باران‌های موسمی نیست. این هوای عالی افرادی که تابش آفتاب را به برف و باران در کشور خود ترجیح می‌دهند به سمت جزایر تایلند می‌کشاند. در این فصل تمام امکانات گردشگری جزیره از هتل‌های کنار دریا و جاذبه‌های طبیعی گرفته تا رستوران‌ها و تفریحات آبی برای پذیرایی از گردشگران آماده می‌شوند و گردشگران تایلند با هر سلیقه‌ای می‌توانند رویایی‌ترین تعطیلات خود را سپری کنند.

بازدید از جاذبه‌های تاریخی بانکوک ، گشت و گذار در سواحل پوکت و پاتایا، لذت سرو غذاهای جذاب خیابانی، فیل سواری در جنگل، غواصی و دیدن دنیای زیر آب، ماهیگیری و خرید سوغاتی‌های رنگارنگ از تفریحاتی هستند که می‌توانید با سفر به تایلند در زمستان تجربه کنید.

جشنواره‌های دیدنی در بهترین زمان سفر به تایلند

  • جشنواره غذا و سرگرمی چیانگ‌مای که هرساله از اواسط آذر تا اواسط دی برگزار می‌شود یکی از دیدنی‌ترین و دلپذیرترین سرگرمی‌های تایلند است که سفر در این زمان را برای شما بهترین زمان سفر به تایلند خواهد کرد.
  • جشنواره فیل سورین هر ساله دوستداران حیوانات به ویژه فیل‌ها را به خود جذب می‌کند. گردشگرانی که در آذر ماه به تایلند سفر می‌کنند به دیدن این جشنواره می‌روند که بیش از ۵۰ سال است در استان شمال شرقی سورین برگزار می‌شود.
  • علاقه‌مندان به گل و گیاه هر ساله در هفته اول فوریه یعنی نیمه دوم بهمن، از جشنواره گل چیانگ‌مای در پایتخت شمالی تایلند دیدن می‌کنند. گردشگران از تماشای گل‌های زیبای داوودی و سرخ با رژه‌ای که برگزار می‌شود بسیار لذت می‌برند.

بهترین زمان سفر به تایلند با بودجه کم

در یک قانون کلی سفر به هر کشوری اگر در زمان اوج گردشگری آن کشور از نظر آب و هوا نباشد سفری ارزان‌تر خواهد بود. بهترین زمان سفر به تایلند با بودجه کم هم می‌تواند ماه‌های گرم‌تر و مرطوب‌تر باشد. چرا که گردشگران ترجیح می‌دهند از گرمای اواسط مرداد تا اواسط مهر تایلند دور باشند. بنابراین هنگامی که تعداد گردشگران در تایلند کمتر ‌باشد، بهترین زمان سفر به تایلند برای افراد با بودجه کم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: درباره چیانگ مای تایلند | این شهر را از زبان ما بشناسید

فصل گرم تایلند

از ماه مارس تا ماه مه یعنی از اوسط اسفند تا اواسط خرداد و از ماه ژوئیه تا ماه سپتامبر یعنی از اواسط تیر تا اواسط شهریور، میانگین دما در این کشور به ۳۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد که به عبارتی این ماه‌ها، ماه‌های گرم و خشک این کشور به شمار می‌روند. در این زمان روزها بسیار گرم هستند و شب‌ها خنک.

در این ماه‌ها به اندازه فصل اوج گردشگری آب و هوا دلپذیر نیست. دما و رطوبت هوا تغییر می‌کند و بارندگی‌های پراکنده آغاز می‌شود. اما از خوبی‌های این آب و هوا این است که سواحل تایلند نسبت به فصل زمستان خلوت‌تر می‌شوند. 

فصل بارانی تایلند

فصل بارش‌های پراکنده در تایلند از ماه سپتامبر تا ماه اکتبر یعنی از اواسط شهریور تا اواسط آبان است. میانگین دما در این زمان، ۲۹ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. در این زمان ممکن است بی‌وقفه باران ببارد. بهترین زمان سفر به تایلند برای افرادی که می‌خواهند به سفر کاری بروند این زمان است.

در این بازه‌های زمانی مسافران می‌توانند ارزان‌ترین نرخ‌ها برای پروازها و هتل‌ها را در تورهای گردشگری و هواپیمایی بیایبد. برای سفری ارزان یا با بودجه کم به تایلند ماه‌های بارش‌های پراکنده و ناگهانی، می‌توانند بهترین زمان سفر به تایلند باشند.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به کشور تایلند

با بودجه کم سفر به تایلند جالب است؟

درواقع می‌توان گفت بهترین زمان سفر به تایلند با بودجه کم زمانی است که گردشگری در این کشور با رونق کمتری همراه است. اما باید بدانید تفریحات تور تایلند آن‌قدر جذاب هست که در هر زمانی که به این کشور سفر کنید، می‌توانید از گردش‌های خود لذت ببرید. در هر فصلی از سال و با هر شرایط آب و هوایی، زیبایی‌ها و دیدنی‌های تایلند همچنان چشمگیر است و به شما خوش خواهد گذشت. 

برای دیدن معابد پر اعجاز تایلند، طبیعت شگفت‌انگیزش، بناهای تاریخی و دیدن جشنواره‌های جذابش، ارزانترین و اقتصادی‌ترین و بهترین زمان سفر به تایلند را با این اطلاعات پیدا کنید و از سفر هیجان‌انگیز و همزمان آرامش‌بخش خود لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به پوکت

با توجه به شرایط عالی آب و هوایی پوکت و موقعیت مکانی که دارد تمام فصول را می‌توان برای سفر به این جزیره و رزرو تور پوکت مناسب دانست. اما اگر می‌خواهید با باران‌های موسمی پوکت یا نور شدید آب موجه نشوید ما به شما دو فصل پاییز و زمستان را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در این  فصول همه چیز برای لذت بردن از تمامی تفریحات آبی پوکت فراهم است و شما می‌توانید از اقامت خود در این جزیره لذت کافی را ببرید.

بهترین زمان سفر به پاتایا نیز شرایطی کاملا مشابه با جزیره پوکت دارد؛ می توانید با حضور در تورهای پاتایا تجربه دلچسبی را داشته باشید. 

بهترین فصل سفر به تایلند

نیمه دوم سال بهترین فصل سفر به تایلند است. زمانی که بیشتر نقاط  دنیا را برف و سرما فراگرفته سواحل این کشور با موج‌های آرام و تابش آفتاب ملایم پذیرای گردشگران از سراسر دنیا هستند. در این موقع از سال می‌توانید به دور از باران‌های موسمی و رطوبت هوا، انواع تفریحات جذاب و مهیج آبی را تجربه کرده و از جاذبه‌های تاریخی تایلند دیدن کنید. از آنجایی که پاییز و زمستان فصل‌های پیک سفر به تایلند به شمار می‌روند، قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل در این زمان‌ها از سایر فصول گران‌تر است. اگر می‌خواهید یک سفر مقرون به صرفه به تایلند داشته باشید اوایل بهار و اواخر تابستان را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

جشنواره‌ها در فصل ارزان گردشگری تایلند

  • جشن بالن‌ها که علاقه‌مندان زیادی دارد از اواسط اسفند تا اواسط فروردین برگزار می‌شود. با سفر در این ماه‌های گرم می‌توانید بالن‌های رنگارنگ به مدت یک هفته در آسمان تایلند پرواز می‌کنند را مشاهده کنید.
  • یکی از زیباترین جشنواره‌ها، مراسم بازگرداندن لاکپشت‌های دریایی کوچک برای کمک به محیط زیست به اقیانوس است. جشنواره لاکپشت‌ها که به مدت یک هفته و سالی یک بار در ماه مارس یعنی اواسط اسفند تا اواسط فروردین برگزار می‌شود؛ برای این انجام این مراسم شکل گرفته است.

دوستداران محیط زیست در این همزمان با برگزاری این جشنواره می‌توانند از غرفه‌های غذاهای دریایی، ورزش‌های آبی و مجسمه‌های شنی لذت ببرند.

  • مسابقه قایقرانی ۲۰۰ سال است که در شهریور به مدت دو روز در تایلند برگزار می‌شود. این جشنواره دیدنی با جشنی از غذا و نوشیدنی همراه شده است.
  • جشنواره بون بنگ فای جشنواره‌ای است در ستایش باران و هر ساله به امید بارش باران در ماه سپتامبر یعنی اواسط شهریور تا اواسط مهر برگزار می‌شود. این جشنواره نیز دو روز طول می‌کشد و از جشنواره‌های پر سر و صدای تایلند است. یک مراسم پر سر و صدای دو روزه است.

روستاییان نواحی شمال شرقی تایلند که با کمبود بارش مواجه هستند؛ با شلیک موشک‌هایی رنگ‌آمیزی شده از جنس بامبو رو به آسمان، اوقات خوشی را برای خود و گردشگران فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره قیمت تور تایلند

بهترین زمان بازدید از مناطق ساحلی تایلند

خط ساحلی تایلند بسیار طولانی است از همین رو موقعیت مناسبی داشته تا سواحل زیبایی در آن شکل بگیرند. سواحل بی‌نظیر تایلند با طبیعت زیبا و تفریحات متفاوت، خواسته‌های هر گردشگری از سفر را برآورده می‌کنند. تفریحات دریایی تایلند و سواحل جادویی و سفید خلیج‌هایش در کنار آب‌های درخشان و فیروزه‌ای لذتی تکرار نشدنی را به مسافران هدیه می‌دهند.

بهترین زمان سفر به تایلند و کیفیت دیدار با سواحل زیبای آن به آب و هوا و فصول گردشگری این کشور و شناخت این سواحل بستگی دارد. پس تا حدودی با آن‌ها آشنا می‌شویم.

سواحل غربی تایلند

 بهترین زمان سفر به تایلند و سواحل غربی آن همچون پوکت، کرابی، جزیره کو فی‌فی و خائولک به طور کلی از ماه نوامبر تا ماه مارس یعنی از اواسط آبان تا اواسط فروردین است. با باد خنکی که در این ماه‌ها می‌وزد دمای هوا سواحل پایین نگه داشته می‌شود و رطوبت هوا در سطح مناسبی قرار می‌گیرد. پس از ماه مارس تا دو ماه رطوبت افزایش پیدا می‌کند و وزیدن بادهای خنک قطع می‌شود. سپس باران‌های موسمی از راه می‌رسند که تا ماه نوامبر و دلپذیر شدن دوباره آب و هوا ادامه می‌یابند.

سواحل شرقی تایلند

 نام دیگر سواحل شرقی تایلند، خلیج تایلند است. از جزایر معروف آن می‌توان به کوسامویی و هوآهین اشاره کرد. الگوهای آب‌ و هوایی خلیج تایلند نیز عموما مانند باقی سواحل است تنها تفاوت در بارش این مناطق است. چرا که تنها در ماه‌های سپتامبر و اکتبر یعنی از اواسط شهریور تا اوایل آبان دارای بارندگی شدید هستند. بنابراین بهترین زمان سفر به تایلند و خلیج آن پس از ماه آبان تا پیش از شروع فصل گرم است.

دریا و جزایر آندامان

در گذشته دریایی با نام برمه وجود داشته که امروزه به نام دریای آندامان شناخته می‌شود. دریای آندامان دریایی کرانه‌ای‌ایست که جزایر آندامان و نیکوبار آن را از اقیانوس هند جدا کرده است. مرزی آبی از شرق دریای آندامان سواحلی زیبا را در تایلند شکل داده است. جزایر آندامان نیز در امتداد سواحل شرقی در میان خلیج بنگال قرار دارند. جزیره پوکت و سواحل کرابی در تایلند از زیبایی‌های چشم‌نواز آندامانند.

ساحل پاتونگ در جزیره پوکت 

پوکت که مروارید پرتلألو جزایر آندامان است؛ یکی از مناطق اصلی گردشگری در تایلند است. ساحل پاتونگ یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین سواحل در جزیره پوکت است، که شب و روزش از زندگی و هیایو پر است. پر است از کافه‌ها، کلوپ‌های شبانه، بارها، رستوران‌ها، مراکز خرید و مسیرهای پیاده‌روی زیبا.  و تمامی این عناصر شور زندگی ساحل پاتونگ را به ستاره‌ای درخشان در جزیره پوکت تبدیل کرده است. جت‌اسکی، چتر بازی و هاوکینگ تفریحات جذاب ساحل پاتونگ هستند.

ساحل آزادی در جزیره پوکت

به طور قطع یکی از بهترین سواحل تایلند، ساحل آزادی است. ساحلی زیبا برای آب‌تنی، آفتاب گرفتن، غواصی و تماشای دریا و ماهی‌های کوچک آن است. بهترین زمان سفر به تایلند و دیدار با جزیره پوکت و سواحل زیبای آن از ماه دسامبر تا ماه ژانویه یعنی از اواسط آذر تا اواسط بهمن است.

ساحل ماسه‌ای کَتآ در جزیره پوکت

افراد زیادی هستند که تمایل دارند برای تمدد اعصاب و دور شدن از شلوغی و ازدحام شهر به جزیره‌ای آرا و زیبا سفر کنند. یکی از بهترین انتخاب‌ها باید این دسته از گردشگران ساحل ماسه ای کتآ در جزیره پوکت است. ساحلی با درختان نخل و آب‌های گرم که مناظری چشم‌نواز و آرامشی بی‌نظیر دارد.

بهترین زمان سفر به تایلند و پیدا کردن آرامش در ساحل کتآ همانند باقی دیگر سواحل پوکت از اواسط آذر تا اواسط بهمن است به خصوص در زمان برگزاری یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های گیاهخواری تایلند.

بیشتر بخوانید: معرفی مقاصد تور تایلند برای ایرانی‌ها

ساحل ریلی در کرابی

کرابی از زیباترین و توریستی‌ترین شهرهای تایلند است که سواحل بی‌نظیری در دریای آندامان دارد. یکی از جذاب‌ترین سواحل کرابی، ساحل ریلی است. گردشگران در این ساحل از یک طرف با آب‌های درخشان دریای آندامان و از طرف دیگر با صخره‌ های ناهموار روبرو هستند. این زیبایی وصف‌ناشدنی و منظره باورنکردنی با شن‌های سفید تنها از طریق قایق قابل دسترسی است.

بهترین زمان سفر به تایلند و دیدار از این ساحل زیبای کرابی از ماه نوامبر تا ماه مارس یعنی از اواسط آبان تا اواسط فروردین است. با شروع این ماه‌ها بارش‌ها تمام شده و ‌خنک‌ترین فصل کرابی آغاز شده است. از ماه ژوئن تا ماه اکتبر یعنی از اواسط خرداد تا اواسط آبان کرابی آب و هوایی بارانی دارد از همین روی گردشگران کمتری در این زمان به این منطقه می‌آیند.

ساحل فرآنانگ در کرابی

دیگر ساحل زیبای منطقه کرابی ساحل فرآنانگ است. ساحلی با طول ۴۵۰ متر پر از شن‌ها و ماسه‌های نرم و آبی بسیار شفاف و درخشان. ساحل فرآنانگ قسمت‌های کم‌عمقی نزدیک به ساحل دارد که مکان‌های مناسبی برای شنا هستند. بسیاری از گردشگران به دلیل وجود صخره‌های زیبا در این ساحل، برای دوره‌های صخره‌نوردی رزرو می‌کنند.

بهترین زمان سفر به تایلند و دیدار ساحل و صخره‌های زیبای فرآنانگ اواسط آبان تا اوایل فروردین است. در این ماه‌ها می‌توانید علاوه بر لذت بردن از انواع تفریحات آبی، یکی از مشهورترین معابد تایلند به نام “معبد فالوس” را نیز بازدید کنید.

ساحل کانتیانگ در کرابی

ساحلی دورافتاده در کولانتا در کرابی، در پارک ملی مو کولانتا قرار دارد با نام ساحل کانتیانگ. از ویژگی‌های منحصر به فرد این ساحل آب‌‌های فیروزه‌ای در کنار ماسه‌‌های طلایی و بر بالای صخره‌هایش، یک فانوس دریایی قدیمی است. ساحلی خلوت که می‌توان همزمان با استراحت در آن از دیدن میمون‌ها و جست و خیزشان هم لذت برد.

ساحل خلیج فولِی

در کنار دریای آندمان ساحلی قرار دارد که با جنگل‌های انبوه محاصره شده است. در این ساحل هتل‌های گران قیمت و لوکس قرار دارد. نام این ساحل عجیب و آرام خلیج فولِی است. تماشای همجواری دریای زمردین و جنگل‌های سرسبز و فیل‌ها فضایی آرامش‌بخش برای گردشگران خلیج فولی به وجود آورده است. بهترین زمان سفر به تایلند و ملاقات با خلیج فولی نیز اواسط آبان تا اواسط اسفند است که هوا رطوبت کمتری دارد.

بیشتر بخوانید: سفری ۳ روزه به پاتایا، شهری ساحلی در تایلند

کوسامویی

دومین جزیره بزرگ تایلند، کوسامویی است. کوسامویی سواحل بسیار زیبایی دارد و بهترین زمان سفر به تایلند و دیدن سواحل زیبای کوسامویی از ماه فوریه تا ماه مارس یعنی از اواسط بهمن تا اواسط فروردین است.

ساحل چاوِنگ در جزیره سامویی

وقتی صحبت از شن‌های نرم و سفید و آب زلال باشد، ساحل چاونگ در شمال شرقی جزیره سامویی زبانزد آن است. غرفه‌های خیابانی، ورزش‌های آبی مانند موج‌سواری و جت اسکی و کلاب‌های شبانه رقص موجب تفریح و شادی گردشگران این ساحل است.

ساحل لامی در  جزیره سامویی

امکان ثبت زیباترین مناظر و لحظه‌ها در میان نخل‌ها و آب زلال دریا در ساحل زیبای لامی در کوسامویی ممکن است. که یکی دیگر از رویایی‌ترین سواحل تایلند در جزیره سامویی است. در خنکای اسفند ماه که بهترین زمان سفر به تایلند و کوسامویی است گردشگران می‌توانند از استراحت در ساحل زیبای لامی لذت ببرند.

شهر بانکوک

پایتخت کشور تایلند هما‌نطور که پیش‌تر ذکر شد شهر بانکوک است. این شهر به دلیل جاذبه‌های گردشگری‌اش نیز یکی از شهرهای مهم تایلند است. شهر بانکوک دارای آب و هوای ساوانای گرمسیری، تحت تاثیر سیستم موسمی جنوب آسیا است.در کل سه فصل تابستان، بهار و پاییز در بانکوک وجود دارد. شهر بانکوک به دریا متصل نیست اما با فاصله کمی از آن ساحل زیبا وجود دارد.

بهترین زمان سفر به پاتایا

در ۱۴۷ کیلومتری شهر بانکوک و در حاشیه خلیج تایلند، شهر ساحلی کوچکی با نام پاتایا قرار دارد. آب و هوای گرمسیری پاتایا محیط آرامش‌بخشی را برای گردشگران فراهم کرده است.از این روی تورهای گردشگری پاتایا  همیشه طرفداران زیادی در سفر به تایلند دارد. ترین تورها در تور تایلند است.

بهترین زمان سفر به تایلند و توریستی‌ترین شهر ساحلی آن یعنی پاتایا برای افراد با سلیقه‌های و انگیزه‌های گوناگون می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین چگونگی آب و هوای پاتایا و ویژگی‌هایش را با هم مرور می‌کنیم.

خنک‌ترین فصل سفر به پاتایا

به طور کلی و برای عموم افراد بهترین زمان سفر به تایلند و به خصوص پاتایا، از ماه نوامبر تا ماه فوریه یعنی از اواسط آبان تا اواسط بهمن به شمار می‌رود. برای دوستداران شلوغی و شب‌گردی و طبیعت استوایی این زمان برای سفر به پاتایا بسیار مناسب است. در عین حال که این ماه‌ها، ماه‌های بیشترین تفریحات آبی نیز به شمار می‌روند.

در این بازه زمانی دمای هوا معمولا بین ۲۳ تا ۳۰ درجه سانتیگراد متغیر است و خبری از باران‌های موسمی و گرمای شدید و کلافگی از میزان شرجی بودن هوا نیست. البته باید به یاد داشته باشید که در خنک‌ترین و خشک‌ترین روزهای پاتایا هزینه‌ها هم البته در بالاترین حد خود است چرا که این زمان پررونق‌ترین دوره گردشگری پاتایا است.

گرم‌ترین فصل سفر به پاتایا

اگر جزو دسته گردشگرانی هستید که شلوغی را نمی‌پسندید و ترجیح می‌دهید از خلوتی مکان‌های گردشگری لذت ببرید در ماه مارچ تا ماه می یعنی از اواسط اسفند تا اوایل خرداد به پاتایا سفر کنید. شاید این بازه زمانی به این دلیل که دمای هوا اغلب بالای ۳۲ درجه سانتیگراد است؛ بهترین زمان سفر به تایلند و پاتایا نباشد. اما مطمئنا از ماه‌های خنک سفر ارزان‌تری خواهید داشت.

با این حال اگر شرجی بودن هوا را دوست ندارید باید قید سفر به پاتایا در این روزها را بزنید. در این بازه زمانی اگرچه خبری از باران‌های موسمی نیست اما قطعا هوا در زمان بازدید از مکان‌های دیدنی پاتایا به شدت شرجی خواهد بود. کلافه‌تان می‌کند. از جذابیت‌های سفر در این بازه زمانی می‌توان به جشنواره سونگ کران یا جشن آب تایلند اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: جشن فانوس تایلند

فصل باران‌های موسمی پاتایا

از ماه ژوئن تا ماه اکتبر یعنی از اواسط خرداد تا هفته اول آبان بهترین زمان سفر به تایلند و علی‌الخصوص پاتایا است. در این ماه‌ها هوا ابری و بارانی است و فصل باران‌های موسمی تایلند است. باید توجه کنید که باران‌های موسمی می‌توانند بسیار سهمگین، ناگهانی و سیل‌آسا باشند. البته در ماه‌های جولای و آگوست یعنی تقریبا از اواسط تیر تا اواسط شهریور بارش باران تا اندازه‌ای کمتر خواهد بود.

اما از ویژگی‌های این فصل ارزان بودن سفر است. بهترین زمان سفر به تایلند و جزیره‌ها برای افرادی که بودجه کمی برای دیدن تایلند دارند این بازه زمانی است. ارزان‌ترین قیمت هتل‌ها در این ماه‌ها است؛ حتی ارزان‌تر از سفر در ماه‌های گرم. همچنین شهر هم بسیار خلوت‌تر از زمان‌های دیگر است.

دمای هوا در این بازه چندان بالا نیست و در بیشتر مواقع بین ۲۸ تا ۳۰ درجه سانتیگراد است اما بارش‌های سیل آسا در بیشتر مواقع مانع از انجام کاری در بیرون هتل و گردش در سواحل می‌شوند. با این حال برای سفرهای کاری و یا لذت بردن از بارش‌های عجیب برای علاقه‌مندان به این نوع آب و هوا، این بازه زمانی می‌تواند جالب باشد.

تایلند؛ مقصدی برای تمام فصل‌ها

تایلند را با توجه به شرایط آب و هوای مساعدی که دارد می‌توان مقصدی عالی برای تمام فصل‌ها دانست. سواحل این کشور در نیمه دوم سال آماده پذیرایی از گردشگران هستند و بانکوک نیز  با داشتن معابد خارق‌العاده، دریاچه زیبایی که از میان شهر می‌گذرد و غرفه‌های جذاب غذاهای خیابانی نه فقط در نیمه دوم سال بلکه در تمام فصل‌ها زیبایی‌هایی خود را در معرض دید گردشگران قرار می‌دهند. برای رزرو تور تایلند در هر یک از فصول سال می‌توانید با همکاران ما در واحد تور به شماره ۸۸۸۸۰۰۰۰ – ۰۲۱ در تماس باشید.

سوالات متداول

بهترین زمان سفر به پاتایا چه موقع از سال است؟

بهترین زمان سفر به پایاتا را می‌توان نیمه دوم سال و اوایل بهار دانست.

تابستان برای سفر به تایلند مناسب است؟

با توجه به اینکه تایلند در فصل تابستان آب و هوای شرجی دارد بهتر است فصل های خنک تر را برای سفر به این کشور انتخاب کنید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور تایلند از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور تایلند
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید