بهترین زمان سفر به اروپا چه فصلی است؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 10 مه 2021
Loading...

گشت و گذار رویایی در فرانسه، قدم زدن در میان سازه‌های چند هزار ساله ایتالیا، شور و هیجان در اسپانیا و غرق شدن در طبیعت زیبای اتریش را همه و همه در قالب یک پکیج می‌توان به دست آورد و تور اروپا دقیقا همان پکیجی ست که شما را به رویاهایتان خواهد رساند. پس در ادامه می‌خواهیم بدانیم بهترین زمان برای سفر به اروپا این مقصد رویایی چه فصلی است؟

اهل تعطیلات زمستانی و اسکی بر روی برف هستید یا تابستان را با تفریحات مهیج ساحلی ترجیح می‌دهید؟ جواب هر چه باشد با دریافت ویزای شینگن و رزرو یک تور اروپا در هر زمان از سال به خواسته تان خواهید رسید. اروپا قاره‌ایست که هر فصلش زیبایی‌های منحصر به فرد خود را دارد. برای آشنایی با آب و هوای این قاره سرسبز تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

اروپا در بهار

فصل بهار در اروپا ماه‌های مارچ، اپریل و می (از ۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد) را شامل می‌شود. با پایان زمستان و ورود به فصل بهار گردشگران طرفدار طبیعت و آفتاب به سوی اروپای سرسبز سرازیر می‌شوند. تور اسپانیا، ایتالیا و سوئد بیشترین طرفداران را در فصل بهار دارند. اما هلند با مزارع گل بسیار بسیار جذاب و حیرت انگیز در جایگاهی بالاتر از سایر مقاصد اروپایی قرار گرفته و گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. همچنین آب و هوای عالی میهمانان بهاری اروپا را به سوی طبیعت زیبای این قاره کشانده و فرصت طلایی را در اختیار عاشقان عکاسی قرار می‌دهد. البته ممکن است در برخی از روزها بارش باران‌های بهاری شما را سورپرایز کند از این رو اگر این فصل را برای اروپا گردی و به ویژه رزرو تور فرانسه انتخاب کرده‌اید همراه داشتن سویشرت و چتر را فراموش نکنید.

اروپا در تابستان

فصل تابستان در اروپا ماه‌های جون، جولای و آگست (۱۱ خرداد تا ۱۰ شهریور) را شامل می‌شود. در این فصل شور و هیجان در قاره اروپا به اوج خود می‌رسد. کشورهای ساحلی این قاره میزبان گردشگرانی هستند که ماه‌ها برای لذت بردن از تفریحات ساحلی مانند گرفتن حمام آفتاب، شنا، قایق سواری، غواصی، پاراسیلینگ، اسکی روی آب، موج سواری و … انتظار کشیده‌اند. در این فصل می‌توانید به سواحل جنوب اسپانیا مانند ایبیزا، مالاگا و … رفته و تعطیلاتی لوکس را پشت سر بگذارید یا با رزرو تور روسیه و بازدید از قصرهای چند صد ساله سفری تاریخی به دوران حکومت تزارها داشته باشید و حتی با رفتن به ونیز و با قایق سواری در کوچه پس کوچه‌های این شهر، منحصر به فرد لحظات خود را در سفر به اروپا به ثبت رسانید. فراموش نکنید که تور اروپا در تابستان گران‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند.

اروپا در پاییز

فصل پاییز در اروپا ماه‌های سپتامبر، اکتبر و نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر) را شامل می‌شود. هر چند که به دلیل وارد شدن به فصل سرما بیشتر گردشگران دید خوبی نسبت به سفر به اروپا در پاییز ندارند اما پیشنهاد می‌کنیم قبل از تصمیم‌گیری در این رابطه از تجربه افرادی که پاییز اروپا را دیده‌اند استفاده کنید. اروپا یکی از زیباترین پاییزهای جهان را دارد. درختانی با برگ‌های زرد، نارنجی و سبز و آسمانی که گاهی بارش باران‌های عاشقانه را به گردشگران هدیه می‌دهد قطعا دید شما را نسبت به سفر در پاییز تغییر خواهد داد. شهرهای فلورانس و رم با بناهای تاریخی خارق‌العاده، پاریس با کوچه پس کوچه‌های عاشقانه و پراگ پایتخت جمهوری چک از بهترین مقاصد اروپایی در فصل پاییز هستند. قیمت تور اروپا در فصل پاییز شکسته شده و گردشگران با هزینه بسیار کمتر می‌توانند به این قاره سفر کنند.

اروپا در زمستان

زمستان‌های اروپا ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند) را شامل می‌شود. هر چند که زمستان را نمی‌توان در میان بهترین زمان سفر به اروپا قرار داد. اما این فصل هم جذابیت‌های ویژه خود را دارد. کوه‌های آلپ در سوییس میزبان گردشگرانی ست که عاشق ورزش‌های زمستانی بوده و برف و سرما را به هر چیز دیگر ترجیح می‌دهند. سورتمه سواری با گوزن و سگ‌های هاسکی، اسکی، تیوپ سواری و یخ نوردی از تفریحات برفی هستند که در سفر به اروپا می‌توانید تجربه کرده و از آن‌ها لذت ببرید. علاوه بر این با نزدیک شدن به کریسمس خیابان‌های تزیین شده با چراغ‌های رنگی کشورهای اروپایی را چندین برابر زیباتر می‌کنند. در این فصل می‌توانید از حراج فروشگاه‌های بزرگ استفاده کرده و معروف‌ترین برندهای دنیا را با قیمت‌هایی استثنایی خریداری کنید.

بهترین زمان سفر به اروپا

بهترین زمان سفر به اروپا را سلیقه و انتظار شما از سفر تعیین می‌کند. اگر اهل گرفتن آفتاب و تفریحات آبی هستید تابستان، اگر طرفدار طبیعت گردی هستید بهار، اگر بناهای تاریخی اروپا بیش از هر چیز دیگری برایتان جذاب است پاییز و اگر طرفدار ورزش‌‌های زمستانی هستید طبیعتا زمستان برای شما بهترین فصل سفر به اروپا خواهد بود. لازم به یادآواری ست که چنانچه می‌خواهید در آب و هوای معتدل و با قیمت مناسب به اروپا سفر کنید ما فصل بهار و اوایل پاییز را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

بیشتر بخوانید …

معروفترین میراث‌های جهانی یونسکو در اروپا کدامند؟

نکات ضروری که قبل از سفر به اروپا باید بدانید

بهترین زمان خرید در حراجی‌های اروپا

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید