بهترین زمان خرید در حراجی‌های اروپا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 12 مه 2019
Loading...

در سفر به اروپا ارزان خرید کنید! شانزه‌لیزه پاریس، خیابان رامبلای بارسلون و یا دل کورسو در رم، همه و همه خیابان‌هایی هستند که شهرت زرق و زرق‌وبرق مراکز خریدشان نه تنها در اروپا، بلکه در تمام دنیا مثال‌زدنی است؛ اما اگر با دیدن ویترین این فروشگاه‌های لوکس از رفتن به داخل آن‌ها پشیمان می‌شوید، سخت در اشتباهید! برای داشتن یک خرید عالی در معروف‌ترین مراکز مد دنیا فقط کافیست بدانید کی و از کجا خرید کنید. در این مطلب به معرفی فصل‌های حراجی اروپا و اوت لت‌های معروف آن می‌پردازیم.

اروپا مقصدی ایده آل برای طرفداران مد است و بسیاری از برندهای معروف جهانی در این قاره سرسبز متولد شده‌اند. پاریس، بارسلون، مادرید، لندن، رم، لیسبون پرتغال، آمستردام هلند و … همه و همه در لیست بهترین مقاصد خرید در دنیا قرار دارند. با یک برنامه‌ریزی درست در تور اروپا می‌توانید علاوه بر لذت بردن از مناظر سرسبز، بازدید از خارق‌العاده‌ترین موزه‌های دنیا و بناهای ارزشمند تاریخی، در معروف‌ترین خیابان‌های دنیا قدم بزنید، خریدی لذت‌بخش داشته باشید و با چمدانی پر از لباس‌ها، عطرها و زیورآلات مورد علاقه‌تان به خانه برگردید.

اکثر شهرهای معروف اروپایی در فصل‌های خاصی اجناس خود را به حراج می‌گذارند، در این حراجی‌ها به انداز‌ه‌ای قیمت‌ها پایین می‌آیند که خود به انگیزه‌ای مهم برای سفر به اروپا تبدیل شده و گردشگران و دوستداران خرید را از سراسر دنیا به سمت این شهرها می‌کشاند. اسپانیا، فرانسه و پرتغال سه کشوری هستند که حراجی‌های بزرگی را برگزار کرده و به گردشگران این امکان را می‌دهند تا اجناس برند را بهترین قیمت خریداری کنند.

بهترین فصل خرید در اسپانیا

اسپانیا سرزمین ماتادورها، کشور هنرمندانی چون پیکاسو و آنتونی گائودی، سرزمین گیتار و رقص‌های محلی، زادگاه برندهای جهانی زارا، اسپرینگ فیلد، برشکا و ماسیمودوتی است؛ بنابراین بی دلیل نیست اسپانیایی‌ها به هنرمندی و شیک‌پوشی در دنیا شهرت دارند. مراکز خرید اسپانیا بسیار لوکس هستند و معروف‌ترین برندهای دنیا را به راحتی می‌توان در آن‌ها پیدا کرد؛ اما بهترین فصل خرید در اسپانیا کدام فصل است؟

مراکز خرید اسپانیا دو فصل بزرگ حراجی دارند. حراج‌های تابستانی و حراج‌های ژانویه، حراج‌های تابستانی از اول ماه جولای شروع شده و تا ۳۱ آگست ادامه دارند و با توجه به اینکه تابستان پر گردشگرترین فصل سفر به اسپانیا است، گردشگران می‌توانند در تور اسپانیا در کنار لذت بردن از سواحل و جاذبه‌های گردشگری، یک خرید عالی و ایده آل هم داشته باشند. در این فصل فروشگاه‌های بزرگ حراج‌های ۳۰ تا ۸۰ درصدی دارند و اجناس برند، از لباس گرفته تا کیف و کفش و ادکلن را می‌توان با قیمت‌های بسیار مناسب خریداری کرد.

حراج ژانویه نیز به مناسبت کریسمس از ۷ ژانویه آغاز شده و تا اول مارس ادامه دارد. بلک فرایدی (Black Friday) یکی از حراجی‌های بزرگ و معروف دنیا نیز در همین فاصله زمانی برگزار می‌شود. در این حراج بزرگ وسایل صوتی تصویری، وسایل برقی، پوشاک و صدها کالای دیگر با قیمت‌های باورنکردنی در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند.

بسیاری از سایت‌های خرید اینترنتی نیز در حراجی‌های بزرگ شرکت می‌کنند و شما می‌توانید در بازه زمانی اعلام شده بدون حضور در فروشگاه اجناس مورد نیازتان را خریداری کنید.

بهترین فصل خرید در فرانسه

شهر زیبای پاریس با خیابان شانزه ‌لیزه مرکز بی چون‌وچرای مد در اروپا است. از بوتیک‌های مجلل گرفته تا مغازه‌های کوچک، همه چیز در شانزه لیزه رنگ و بویی متفاوت دارد. قدم زدن در این خیابان زیبا از جاذبه‌های گردشگری پاریس به شمار می‌رود. زرق‌وبرق ویترین‌ها باعث شده بیشتر گردشگران دیدن گشت‌وگذار در این خیابان را به خرید کردن ترجیح دهند؛ اما در شانزه لیزه همیشه همه چیز گران و غیر قابل دسترس نیست. فقط کافیست بدانید چه فصلی برای خرید در فرانسه مناسب است!

حراجی‌های فرانسه که طرفداران زیادی هم در این کشور و سراسر اروپا دارد، مانند اکثر نقاط دیگر اروپا در تابستان و ژانویه برگزار می‌شود.

بازار حراجی در این کشور به قدری داغ است که علاوه بر خریداران، فروشگاه‍ا نیز برای فروش بیشتر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

حراج زمستانه در این کشور، همزمان با ماه ژانویه آغاز می‌شود. در این حراج به علت نزدیک شدن به آغاز سال نو، خرید پوشاک بیش از هر کالای دیگری مورد استقبال قرار می‌گیرد؛ و اکثر برندها اجناسشان را زیر قیمت بازار به فروش می‌رسانند.

حراج بزرگ‌تر و مهم‌تر در فرانسه، حراج تابستانی است که در ماه سپتامبر، برگزار می‌شود. در این رخداد بزرگ علاوه بر پوشاک، لوازم خانه و بسیاری از کالاهای بزرگ و کوچک را با قیمت‌های مناسب می‌توان پیدا کرد و از آنجایی که پاریس در تابستان پر از گردشگر است، معمولاً فروشگاه‌ها شلوغ‌ترین فصل فروش خود را تجربه می‌کنند.

در حراجی‌های تابستانه و زمستانه فرانسه تمام برندهای معتبر، قیمت اجناس را تا ۸۰ در صد هم پایین می‌آورند؛ بنابراین فرانسوی‌ها از هر ترفندی برای پیشی گرفتن در خرید استفاده می‌کنند. اکثر افراد صبح زود را برای خرید انتخاب می‌کنند و یا حتی بیشتر کارمندان چند روز را مرخصی می‌گیرند تا بتوانند کالاهای مورد نیازشان را خریداری کنند. یکی دیگر از ترفندهای جالب که فرانسوی‌ها به کار می‌گیرند پوشیدن لباس کم هنگام رفتن به خرید است، چرا که در اینصورت می‌توانند لباس مورد نظرشان را در کمترین زمان پرو کنند.

فرانسه معروفترین حراجی‌های اروپا را دارد و اگر زمان مناسب برای سفر به این کشور را انتخاب کنید، علاوه بر بازدید از جاذبه‌های گردشگری، بهترین خرید عمرتان را نیز تجربه خواهید کرد.

بهترین فصل خرید در پرتغال

پرتغال از زیباترین کشورهای اروپا می‌باشد. پایتخت این کشور شهر لیسبون است که با داشتن دیدنی‌های بسیار زیاد، از مقاصد پرطرفدار گردشگری به شمار می‌رود. جاذبه‌های شهر لیسبون متنوع و منحصربه‌فرد هستند و جالب اینکه در تمامی بناهای تاریخی این شهر زیبای اروپایی، رنگ پرتقالی به وضوح دیده می‌شود. علا رغم پر گردشگر بودن شهر لیسبون در فصول گردشگری، هزینه هتل، حمل‌ونقل و حتی رستوران در آن نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین‌تر است و این شهر به عنوان یکی از ارزان‌ترین پایتخت‌‌های کشورهای اروپای غربی شناخته می‌شود.

خرید کردن در لیسبون در هر فصل از سال تجربه‌ای فوق‌العاده خواهد بود، چرا که برخلاف سایر پایتخت‌های اروپا، مراکز خرید لیسبون در تمام فصول اجناس خود را با قیمت‌های مناسب به فروش می‌رسانند. البته در این شهر کوچک روزهای شنبه و سه‌شنبه مراکز خرید بزرگ اجناس خود را در یک حراج هفتگی با قیمتی پایین‌تر از همیشه ارائه می‌دهند.

مراکز خرید کشور پرتغال علاوه بر حراجی‌های هفتگی، در حراج‌های تابستانه و زمستانه اروپا شرکت می‌کنند و گردشگران می‌توانند با سفر به این کشور دوست‌داشتنی از دیدن جاذبه‌های آن لذت برده و همچنین با کمترین هزینه اجناس مورد علاقه خود را خریداری کنند.

اوت لت‌های اروپا

اوت لت‌ها را می‌توان محبوب‌ترین مراکز خرید در دنیا دانست، این فروشگاه‌ها مراکز خریدی هستند که در آن‌ها اجناس برند تک سایز، یا اجناسی که کمی قدیمی شده‌اند را با قیمت فوق‌العاده ارزان به فروش می‌رسانند. اوت لت‌ها زیر مجموعه برندهای معتبر هستند و اجناسشان نیز تحت نظر همان برند، فروخته می‌شود.

فروشگاه‌های اوت لت در اکثر شهرهای بزرگ اروپا قرار دارند و به دلیل قیمت مناسب اجناسشان بسیار پرطرفدار هستند. در ادامه با معروف‌ترین اوت‌ لت‌های اروپا آشنا می‌شویم:

اوت لت لاروکابیج – بارسلون

اوت لت استایل – بارسلون

اوت لت منگو – بارسلون

اوت لت دهکده لا واله – پاریس

اوت لت یوزین سنتر – پاریس

اوت لت وان نایسون – پاریس

جهت رزرو تور اروپا و اخذ ویزای شینگن با همکاران بخش فروش در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید