اسپانیا معروفترین مجسمه سازان، معماران و نقاشان اروپا را به دنیا معرفی کرده است پس دور از انتظار نیست که یکی از بزرگترین و پربازدیدترین موزه‌های دنیا در پایتخت این کشور قرار داشته باشد. موزه دل پرادو مادرید ارزشمندترین آثار هنرمندان اروپایی را به نمایش گذاشته و سالانه صدها گردشگر را به سوی شهر زیبای مادرید می‌کشاند. در اینجا به دیدن موزه دل پرادو و آثار نمایش داده شده در این موزه بزرگ می‌رویم.

شهر مادرید با بناهای تاریخی بسیار مورد توجه گردشگران تور اسپانیا قرار گرفته است. در این میان موزه دل پرادو به عنوان محلی برای به نمایش گذاشتن آثار هنرمندان اروپایی و شناساندن فرهنگ و تاریخ اسپانیا سرآمد جاذبه‌های تاریخی این کشور به شمار می‌رود. در ادامه بیشتر با دل پرادو گنج درون آن آشنا می‌شویم.

درباره موزه دل پرادو اسپانیا | Del Prado Museume

مادرید را به نوعی شهر موزه‌ها نیز می‌نامید. موزه‌هایی که ارزشمندترین نقاشی‌ها و مجسمه‌های اسپانیایی را در خود داشته و به راستی که همچون نگینی در میان جاذبه های تاریخی اسپانیا خودنمایی می‌کنند. در این میان موزه دل پرادو یک سر و گردن بالاتر از همه قرار گرفته و به داشتن بزرگترین نقاشی‌های جهان در دل خود می‌بالد. این موزه در ساختمانی متعلق به قرن ۱۸ میلادی قرارگرفته وعنوان یکی از بهترین گالری‌های دنیا را نیز از آن خود کرده است. در حال حاضر در موزه دل پرادو مادرید بیش از ۸۶۰۰ نقاشی و ۷۰۰ مجسمه نگه داری می‌شود.به بیان دیگر می‌توان گفت که منسجم‌ترین آثار نقاشی اروپایی در دل پرادو گرداوری شده‌اند.پس بازدید از این موزه ارزشمند را در تور اسپانیا به هیچ عنوان از دست ندهید.

تاریخچه موزه دل پرادو اسپانیا

موزه دل پرادو در سال ۱۸۱۹ و به دستور ملکه وقت اسپانیا افتتاح شد. در واقع ملکه پس از دیدن ارزش و شکوه موزه لوور پاریس بسیار تحت تأثیر قرار گرفته و دستور داد تا کلکسیونی مشابه لوور در اسپانیا جهت نگه داری و به نمایش گذاشتن آثار هنرمندان اروپایی ساخته شود که نتیجه آن افتتاح موزه دل پرادو با صدها نقاشی و مجسمه ارزشمند اروپایی شد. نکته قابل توجه اینکه تمامی این آثار ارزشمند در زمان جنگ داخلی اسپانیا توسط کیسه‌های شن و در زیرزمین نگه داری می‌شدند. برخی از آثار و نقاشی‌ها نیز سال‌ها بعد به کلکسیون موزه اضافه شدند. در حال حاضر دل پرادو به عنوان یکی از بزرگترین موزه‌های دنیا و پربازدیدترین جاذبه اسپانیا به شمار می‌رود.

نمایش هنر اسپانیایی اصیل در موزه پرادو

موزه دل پرادو در خیابانی به همین نام قرار گفته، پرادو در اسپانیایی به معنای علفزار می‌باشد و موزه نیز به دلیل قرار گرفتن در فضایی پر از درختان سرسبز با این نام خوانده می‌شود. این بنای ارزشمند به عنوان گالری موجودیت هنر و خلاقیت اصیل اسپانیایی را به رخ بازدیدکنندگان می‌کشد. به بیان دیگر حاصل ایده پردازی و ذهن خلاق هنرمندان اروپایی که چیزی حدود ۲۰۰۰ است را در دل پرادو می‌توان دید؛ اما مجموعه آثار هنرمندانی از جمله بوش، ولاسکِز، روبنس، رافائل و گویا بیش از دیگران توانسته‌اند بازدیدکنندگان را به سوی خود جذب کنند. به بیان دیگر بیشتر آثار موزه با سبک نئو کلاسیک تعلق داشته و معرف این سبک از نقاشی و مجسمه سازی می‌باشند.

معروفترین آثار موزه دل پرادو اسپانیا

موزه دل پرادو مادرید اسپانیا فضایی بسیار وسیع داشته و مانند موزه لوور پاریس از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. از این رو بازدید از تمامی آثار آن به ساعت‌ها زمان نیاز دارد؛ بنابراین اگر زمان کمی را در اختیار دارید طوری برنامه ریزی کنید که معروفترین آثار موزه را از دست ندهید. معروفترین آثار موزه دل پرادو این موارد را شامل می‌شوند: مصلوب کردن مسیح اثر «خوان دِ فلاندس» در اتاق ۵۷b، نجیب زاده با دست روی شانه‌اش اثر «اِل گرکو» در اتاق ۱۰a، ندیمه‌ها اثر ولاسکز در اتاق ۱۲، رؤیای یعقوب اثر «خوزه دِریبرا» در اتاق ۱۶b، سوم ماه می ۱۸۰۸ در مادرید اثر گویا در اتاق ۳۹، عروج اثر فرا آنجلیکو در اتاق ۴۹، کاردینال اثر رافائل در اتاق ۴۹، امپراتور چارلز پنجم روی اسب اثر تیسین در اتاق ۱۱، باغ خوشی‌ها اثر بوش در اتاق ۵۶ و خود نگاره دورر در اتاق ۵۵b.

معماری موزه دل پرادو اسپانیا

ساختمان موزه دل پرادو به قرن ۱۸ میلادی تعلق دارد. این ساختمان مرمت شده و به بخش‌های مختلف جهت ارائه و آثار هنری تقسیم بندی شده است. به دلیل وسعت موزه در بدو ورود نقشه تمام قسمت‌ها به همراه آثار نمایش داده شده در آن‌ها در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد؛ بنابراین می‌توانید برای دیدن آثار مورد علاقه خود برنامه ریزی کنید. هر چند که موزه پرادو بیشتر شهرت خود را مدیون تابلوی ندیمه‌ها اثر ولاسکز است اما آثار هنرمند معروف اسپانیایی به نام فرانسیسکو گویا بیشترین بخش آثار موزه را به خود اختصاص داده است. پس از بازدید از شاهکارهای هنر اروپا در موزه دل پرادو می‌توانید به بخش کافه تریا رفته و با نوشیدن یک فنجان قهوه و کیک اسپانیایی استراحتی کوتاه داشته باشید.

گشت و گذار در یکی از بزرگترین موزه های دنیا در اسپانیا

با توجه به آثاری که در موزه دل پرادوی مادرید نگه داری می‌شوند، بدون شک این موزه ارزش وقت گذاشتن و حتی چندین بار دیده شدن را دارد. گردشگران برای ورود به موزه بایستی بلیط تهیه کرده یا کارت گردشگری داشته باشند. موزه دل پرادوی اسپانیا روزهای دوشنبه تا شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ بعدازظهر پذیرای بازدیدکنندگان می‌باشد. جهت رزرو تور اسپانیا و اقامت در شهر مادرید و اخذ ویزای توریستی اسپانیا می‌توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

ببشتر بخوانید …

بهترین موزه های مادرید

دیدنی های مادرید

سفر به مادرید اسپانیا

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید