نکات ضروری که قبل از سفر به هند باید بدانید

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 8 فوریه 2021
Loading...

تا می‌توانید سفر کنید چرا که پول برمی‌گردد اما زمان نه! سفر را می‌توان در میان لیست لذت‌بخش‌ترین کارهای دنیا قرار داد. اما سفر کردن نیز مانند هر تفریح دیگر قوانین خاص خود را دارد. از این رو در این مطلب به سراغ تور هند رفته و  با توجه به چند فرهنگی بودن این کشور، نکات ضروری قبل از سفر به هند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سفر دروازه ورود به دنیایی ناشناخته است که هر لحظه‌اش را می‌توان تجربه‌ای تکرار نشدنی دانست. هر کشور فرهنگ و آداب‌ورسوم خاص خود را دارد که ممکن است برای مسافران کمی عجیب و دور از انتظار به نظر آید. از این رو بهتر است قبل از ورود به این دنیای ناشناخته کمی با فرهنگ و بایدونبایدهای مقصد آشنا شویم. در این مطلب درباره بایدها و نبایدهای ضروری تور هند می‌خوانیم. (خرید بلیط تهران دهلی)

قبل از رفتن به هند چه کارهایی انجام دهیم؟

.

آشنایی با فرهنگ مردم هند

هند به کشور هفتاد و دو ملت شهرت دارد. با اینکه بسیاری این کشور را محل تولد ادیان بزرگ جهان می‌دانند اما در نهایت هیچ دین رسمی در آن وجود ندارند. هندوئیسم، مسلمان، بودایی، مسیحیت، زرتشتی و … همه و همه در کنار هم زندگی می‌کنند. پس قبل از ورود به هند برای دیدن آیین‌های مذهبی مختلف آماده باشید و از همه مهمتر به همه عقاید احترام گذاشته و هیچ‌یک را مورد تمسخر قرار ندهید.

هندی‌ها مردمی میهمان‌نواز هستند و به راحتی با گردشگران ارتباط برقرار می‌کنند اما بهتر است برای احترام به حریم شخصی این مردم دوست‌داشتنی قبل از گرفت عکس از آن‌ها اجازه بگیرید، مطمئن باشید انقدر مهربان هستند که کمتر پیش می‌آید با درخواستتان مخالفتی داشته باشند.

با چند اصطلاح زبانی در هند آشنا شوید

زبان رسمی کشور هندوستان، هندی است اما از آنجا که این کشور سال‌ها تحت استعمار حکومت‌ها مختلف به ویژه انگلستان بوده، بیشتر ساکنان آن می‌توانند به انگلیسی هم صحبت کنند. جالب است بدانید کلمه‌های فارسی را نیز می‌توانید در مکالماتشان تشخیص دهید. پس اگر کمی انگلیسی بدانید به راحتی می‌توانید با مردم هند ارتباط برقرار کنید. البته نصب اپلیکشن‌های تبدیل زبان هم به حل مشکل ارتباط برقرار کردن با هندی‌ها کمک می‌کند. یا می‌توانید یک کتاب راهنمای زبان هندی همراه داشته باشید.

این چند اصطلاح را یاد بگیرید:

  • سلام                                      Haay
  • صبح بخیر                               Suprabhaa
  • عصر بخیر                             Shunh sandhya
  • قیمت این چنده؟                         Yah keemat kitanee hai
  • می‌تونین به من کمک کنین           Kya aap mere madad kar sakate hain
  • یه رستوران خوب پیشنهاد بدین     Ek achehhe restaraan kee peshakash karen
  • اسم این غذا چیه؟                       Is dish ka naam kya hai                       
  • میتونم منو رو ببینم                      Mujhe dekh sakate hain
  • چه طور میتونم به خیابان  …بروم؟  Main galee se neeche kaise ja sakata hoon

.

دلار همراه داشته باشید

مسئله ارز و هزینه خورد و خوراک در سفر از دیگر مسائل مهمی است که قبل از سفر باید بدانید. پول رسمی و رایج هند روپیه است؛ اما نیازی نیست در ایران پول خود را به روپیه تبدیل کنید. بلکه بهتر است به اندازه کافی دلار همراه داشته و پس از رسیدن به هند برای پرداخت هزینه‌هایی مانند تاکسی، رستوران، خرید و … پول خود را از طریق صرافی هتل یا صرافی‌های شهر محل اقامتتان به روپیه تبدیل کنید. برای پیدا کردن بهترین صرافی می‌توانید از راهنمای سفرتان کمک بگیرید.

در مجموع هزینه‌های رستوران و وسایل نقلیه عمومی در هند بالا نیست؛ اما برای اینکه دچار مشکل نشوید برای هر روز اقامت در این کشور به طور متوسط ۸۰ تا ۱۰۰ دلار را کنار بگذارید.

از تمامی مدارک خود کپی داشته باشید

مدارک نشان دهنده هویت شماست. برای احتیاط قبل از سفر از کلیه مدارک مانند پاسپورت، صفحه ویزای هند، بلیط رفت و برگشت و برگه رزرو هتل کپی گرفته و آن را در جای مطمئن نگه دارید. البته می‌توانید عکس این مدارک را هم در تلفن همراهتان داشته باشید.

مقدار بار مجاز در پرواز را با کارشناس تور چک کنید

هر ایرلاین قوانین حمل بار مخصوص به خود داشته و با توجه به مقصد اجازه همراه داشتن بار به میزان مشخص شده‌ای را به مسافر می‌دهد. پس قبل از بستن چمدان، میزان بار مجازی را که می‌توانید همراه داشته باشید با کارشناس تور هند خود چک کرده و به این نکته دقت کند که همراه داشتن بار اضافه کمی معطلی در فرودگاه و پرداخت جریمه به ایرلاین را در پی دارد. کارشناسان تور هند ستاره ونک شما را در این زمینه راهنمایی می‌کنند.

.

از همراه بردن وسایل حجیم و اضافه خودداری کنید

وسایل بهداشتی مانند شامپو، صابون و … در هتل محل اقامتتان وجود دارد. پس اگر از شامپوی خاص استفاده نمی‌کنید نیازی نیست حجم چمدان را با وسایل غیر ضروری پر کنید. بسیاری از وسایل روزانه را هم می‌توانید از فروشگاه‌های هند خریداری کنید. پیشنهاد می‌کنیم دو هفته قبل از سفر لیستی از وسایل مورد نیازتان تهیه کرده و آن‌ها کنار بگذارید و یک هفته قبل از سفر مجدداً لیست را بررسی کرده و مواردی را که واقعاً به آن احتیاج ندارید حذف کنید. در ضمن هند سوغاتی‌های جذاب بسیاری دارد پس گوشه‌ای از چمدان را برای سوغاتی‌هایی که از هند خریداری می‌کنید خالی بگذارید.

از وضعیت آب و هوا در زمان سفرتان مطلع باشید

هند تابستان‌های گرم و زمستان‌های خشک دارد. از این رو بهترین فصل سفر به این کشور پاییز و بهار می‌باشد. در این دو فصل هوا معتدل بوده و گردشگران می‌توانند از جاذبه‌های گردشگری هند دیدن کنند. از این رو کشور هند در فصل‌های بهار وپاییز میزبان مسافران از سراسر دنیا می‌باشد.

.

کارهایی که بعد از رسیدن به هند باید انجام دهیم

.

هنگام رسیدن به فرودگاه حواستان به ترانسفر باشد

استقبال فرودگاهی جز خدمات تور هند ستاره ونک می‌باشد. به این معنی که بعد از رسیدن به فرودگاه نماینده ما با تابلو مخصوص به استقبال شما آمده و ترانسفر رایگان به هتل محل اقامت انجام می‌شود. پس هنگام ورود به فرودگاه دهلی با سایر مسافران هماهنگ شده و حواستان به تابلو اختصاصی هتل باشد. قبل از پرواز کارشناسان تور به شما خواهند گفت که در فرودگاه با چه تابلویی به استقبال شما می‌آیند.

خود را با ساعت کشور مقصد هماهنگ کنید

ساعت رسمی هند حدوداً ۲ ساعت جلوتر از ساعت ایران است. برای هماهنگ شدن با ساعت هند بهتر است هنگام نشستن در هواپیما ساعتتان را با مقصد تنظیم کنید. بدین ترتیب هنگام رسیدن به مقصد احساس سردرگمی بابت ساعت نخواهید داشت.

به توصیه‌های راهنمای تور گوش دهید

کاملاً عادی است که با ورود به کشوری با آداب‌ورسوم و فضای متفاوت کمی احساس غربت و نگرانی داشته باشید. اینجا است که حضور راهنمای سفر مسلط به مقصد بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. راهنمایان سفر افرادی هستند که به رسم و رسوم، زبان و خیابان‌های مقصد آشنایی کامل دارند و به شما کمک می‌کنند سفری بی‌دغدغه‌تر داشته باشید. پس به توصیه‌های آن‌ها گوش کرده و اگر در مورد مسئله‌ای دچار ابهام شدید بخواهید که راهنماییتان کنند.

در تورهای گروهی به زمان شروع تور توجه کرده با گروه هماهنگ باشید

بازدید از جاذبه‌ها در تور هند به صورت گروهی انجام می‌شود و خوش قولی، صبور بودن و داشتن روحیه گروهی بی‌شک لحظاتی شادی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. سعی کنید به موقع و سر ساعت برای گشت‌های روزانه آماده شوید و اگر مشکلی برای یکی از همراهان پیش آمد با توجه به قانون طلایی «هر چه برای خود می‌پسندید برای دیگران هم بپسندید» صبور بوده و به حل مشکل کمک کنید. بی‌شک تورهای گروهی و در جمع بودن سفر را برایتان خاطره‌انگیز و لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.

.

با امکانات هتل و فروشگاه‌های اطراف محل اقامتتان آشنا شوید

پس از رسیدن به هتل و استراحتی کوتاه، کمی در هتل و محوطه اطراف آن قدم بزنید تا بتوانید با محیط آشنا شده و امکاناتی را که ممکن است به آن احتیاج پیدا کنید مانند باشگاه ورزشی، خشکشویی، سوپرمارکت و … را پیدا کرده و بشناسید.

وضعیت برق شهری در هندوستان

برق شهری در بیشتر شهرهای هند ۲۲۰ ولت می‌باشد و پریزهای برق معمولا ۲ یا ۳ شاخه هستند. اما جهت اطمینان بهتر است سه شاخه یا تبدیل را جز وسایلتان قرار دهید. این وسیله کوچک جای کمی را اشغال کرده اما بسیار پرکاربرد است.

سیستم حمل و نقل عمومی

برای سفرهای داخلی شهری می‌توانید از تاکسی یا توک توک استفاده کنید. این دو وسیله را در اطراف هتل‌ها و مکان‌های تاریخی می‌توان دبد. هزینه تاکسی‌ها معمولا با تاکسی متر محاسبه می‌شود. در صورت نداشتن تاکسی متر حتما قبل از سوارشدن مبلغ را با راننده طی کنید.

توک توک‌ها سه چرخه‌های جالبی هستند که به عنوان وسیله حمل ونقل عمومی در بیشتر کشورهای جنوب شرقی آسیا استفاده می‌شوند. توک توک در هند نیز بسیار پرطرفدار بوده و حتی می‌توان آن را به عنوان یکی از جاذبه‌های این کشور به شمار آورد. هزینه توک توک همانند تاکسی‌های بدون تاکسی متر بین راننده و مسافر توافق می‌شود.

بهداشت و سرویس بهداشتی در هند

اگر بخواهیم صادقانه در این باره صحبت کنیم هند زشتی و زیبایی را در کنار هم دارد و در یک خیابان هم ساختمان‌هایی به زیبایی قصرهای سلطنتی می‌بینید و هم خانه‌های کوچک با کمترین امکانات؛ اما جای نگرانی نیست چرا که هتل محل اقامت شما کلیه امکانات بهداشتی را دارد و از این نظر دچار مشکل نخواهید شد.

دقت کنید آب هند تصفیه نشده است پس برای آشامیدن از آب‌های معدنی استفاده کنید. خبر خوب اینکه سرویس‌های بهداشتی هند شلنگ دارند و ما ایرانی‌ها از این بابت دچار مشکل نخواهیم شد.

بیمه و درمان

بیمه مسافرتی هم از خدماتی است که از طرف تور ستاره ونک برای گردشگران صادر می‌شود. اگر در سفر دچار مشکل یا حادثه شدید می‌توانید به مراکز پزشکی مراجعه کرده و پس بازگشت به ایران، با ارائه فاکتور هرینه‌های صرف شده را از شرکت بیمه مورد نظر دریافت کنید. البته برخی از هزینه‌ها با صلاحدید شرکت بیمه در کشور مقصد قابل پرداخت است.

چند نکته کاربردی

  • لباس مناسب با فرهنگ و محیط بپوشید.
  • پاور بانک همراه داشته باشید.
  • مراقب وسایل گران‌قیمت خود باشید (طلا یا سایر وسایل قیمتی خود را به صندوق امانات هتل بسپارید).
  • یک کیف کمری کوچک همراه داشته و مدارک مورد نیاز را در آن بگذارید.
  • به هیچ عنوان از آب شیر برای نوشیدن استفاده نکنید. برای این منظور می‌توانید آب معدنی را از فروشگاه‌ها خریداری کنید.
  • در صورت نیاز به تماس با اورژانس با شماره ۱۰۲، پلیس ۱۰۰ و آتشنشانی با شماره ۱۰۱ تماس بگیرید.
  • انعام دادن به کارمنان هتل و رستوران در هند مرسوم است.

سفارت ایران در دهلی

آدرس: ۵, Barakhamba Rd, Vakil Lane, Mandi House, New Delhi, Delhi 110001, India

تلفن:  +91 11 4247 7786

ایمیل: iranembassy.consular@gmail.com

بیشتر بخوانید …

سفر به سرزمین اعجاب‌انگیز در تور هند

جاذبه‌های جیپور، شهر صورتی هند

جذاب‌ترین فستیوال‌های هند

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید