سفر به سرزمین اعجاب انگیز در تور هند

نوشته شده توسط : پونه مولایی در پنج‌شنبه 2 مه 2019
Loading...
هندوستان! سرزمین رنگ‌ها، ادیان و خدایانی‌ست که اقوام متعددی را در دل خود جای داده و تبدیل به دومین کشور پرجمعیت جهان شده است. در تور هند شما با کشوری مملو از اعجاب و حیرت که همواره برای جهانیان جذاب بوده، آشنا خواهید شد. زنان ساری پوش و جواهرات پر زرق‌و‌برق که در جشن‌های رقص به زیبایی می‌درخشد، سبب کشش گردشگران فراوانی شده است که برای یکبار هم که شده به تماشای آنان بنشینند. همراه ما باشید تا این تمدن باستانی و شهرهای آن را، بیشتر بشناسیم.

 

تور هند

هندوستان! سرزمین رنگ‌ها

 

هندوستان، یکی از باستانی‌ترین تمدن‌های بشری ست که قدمت آن به سه هزار قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. اینجا به سرزمین هفتاد و دو ملت مشهور است زیرا نژادها، زبان‌ها،آیین‌ها و فرهنگ‌های فراوانی را در بافت خود جای داده و همچنین فرهنگ ایران و زبان فارسی نفوذی عمیقی در فرهنگ آن‌ها داشته است. هند آمیخته‌ای از ادیان‌ها و مذاهب گوناگون است و حتی پرستش “گاو” در اینجا ابای ندارد و جز حیوانات مقدس محسوب می‌شود که همین امر سبب پایین بودن مصرف سرانه گوشت در این کشور شده است.

جالب است بدانید بیشترین اندوخته طلا جهان نزد زنان هندی است که رقمی معادل با ۱۱ درصد از کل طلا جهان می‌شود. هند بیشترین تولیدکننده فیلم در جهان است و علاقه‌مندان بسیاری خارج از شبه قاره هند را هم  به خود جلب کرده است و درامد هنگفتی را از این راه برای اقتصاد خود بدست آورده است.

 

آنچه در این مطلب می‌خوانید

دهلی

 

به قدیمی‌ترین منطق سکونت جهان خوش آمدید! دهلی قدیمی‌ترین شهر جهان که با تلفیقی از سنت و مدرنیت عجین شده است.

ترسیمی از مساجد، معابد و مراکز تفریحی در اینجا نقش بسته است و دیدن آن قلب هر گردشگری را از سر شوق به تپش می‌اندازد. در سال ۲۰۱۵ دهلی جز بیست و هشتمین مکان پربازدید در جهان و اولین در هند برای گردشگران خارجی بوده است.

 

قلعه سرخ

قلعه سرخ که همچون خورشیدی در گوشه‎ای از شهر می‌درخشد و بی‌شک انتخاب اول گردشگران در تور هند این شهر، خواهد بود.

بنایی با سنگ‌های قرمز رنگ که به دستور شاه جهان، پادشاه پنجم گورکانی ساخته شده است. این قلعه دارای بخش‌های متعددی همچون دروازه لاهور، دروازه دهلی، دروازه فیل، دیوان خاص و… می باشد.

دیوان خاص محل دیدارهای رسمی شاه با مقامات بوده است که در انتهای آن اشعار فارسی با خط نستعلیق از خسرو دهلوی نقش بسته است.

“اگر فردوس بر روی زمین است       همین است و همین است و همین است “

 

قلعه سرخ! خورشید درخشان دهلی

 

آرامگاه همایون

آرمگاه همایون، مکانی با رنگ و بوی ایرانی در شهر دهلی قد برافراشته است. این بنا در قرن شانزدهم میلادی و به دستور حمیده بانو بیگم همسر همایون که سال‌ها در دربار ایران پناهده بود و به کمک شاه طهماسب اول به سلطنت خود بازگشت؛ ساخته شد. سازه‌های آن وام گرفته از معماری ایرانی‌ ست و لقب ایرانی‌ترین بنا در هند را دارد.

 

هنر معماری ایرانی بر پیکره آرمگاه همایون

 

از  دیگر مکان‌های باستانی دهلی می‌توان از آرمگاه صفدر جنگ، آرمگاه خانان، بازار چاندنی چوک، معبد آکشاردام بزرگترین معبد هندوهای سراسر جهان، کلیسا قلب روحانی و…. نام برد.

بعد از سفر به بافت سنت‌های شهر دهلی در تور هند، می‌توانید زمانی را برای گذراند در بافت مدرن اینجا هم در نظر بگیرید. پارک‌ها و مراکز خرید لوکس ازجمله آن‌ها می‌باشد.

 

آگرا

آگرا بهشتی در نیمه شمالی هندوستان! در قرون ۱۶ و ۱۷ آگرا، مینو زمینی تشبیه می‌شد. در گذشته این شهر مرکز هنر، فرهنگ و تجارت در سراسر هندوستان بود. در آگرا هم، ردپای معماری و سنت ایرانی  یافت می‌شود. اکبر، جهانگیر و شاه جهان ازجمله پادشاهانی بود که در گسترش زبان فارسی در شب قاره هند  بسیار تاثیرگذار بودند.

از این رو، آگرا برای سفر به ایرانی‌ها، در تور هند توصیه می‌شود تا در گشت و گذارهای شهری، حس  غربت بر آن‌ها چیره نشود.

 

تاج محل

شاید کسانی که با تاریخ هم آشنایی چندانی نداشته، نام “ تاج محل” را بارها شنیده باشند. اینجا همچون تاجی در آگرا می‌درخشد. مهم‌‎ترین بنای تاریخی هند، آرمگاهی باشکوه، یکی از عجاب هفتگانه جدید و بسیاری از توصیفات دیگر که همه در جان این بنا حک شده است.

تاج محل آرمگاه همسر شاه جهان،  یعنی ممتاز محل که از تباری ایرانی بوده و به رسم یادبود ساخته شده است. آمیختگی از معماری ایرانی با معماری گورکانی  به زیبایی به چشم می‌خورد. سالانه میلیون‌ها گردشگر برای تماشای این بنا وارد این شهر می‌شوند.

 

تاج محل! جواهری ارزشمند در آگرا

قلعه لعل، سیکاندرا، باغ مهتاب و آرمگاه مریم دیگر مکان‌هایست که در تور هند، ستاره ونک از آن لذت خواهید برد.

 

جیپور

مغازه‌های فروش صنایع دستی و  عتیقه در جیپور بساط سوغاتی شما را از تور هند مهیا می‌سازد.

جیپور به شهر صورتی لقب گرفته است. وجود ساختمان‌های هفت رنگ در کوچه‌های این شهر به روی هر گردشگری چشمک می‌زند. درکنار آن بناهای باشکوه و عظمت که قدمت تاریخی دارد بازدید کنندگان تور هند را بی‌صبرانه مشتاق تماشای آن می‌کند. بی‌شک آمیزش بافت باستانی و بافت فوق مدرن به شکل بی‌نظیری در این شهر جولان می‌دهد.

 

جیپور، اولین شهر هندوستان که طرح شهری در آن اجرا شد

 

هاوا محل

هاوا محل بنایی زنبوری شکل که از جنس سنگ و آجرهای صورتی ساخته شده است. این ساختمان در سال ۱۷۹۹ با این طرح ساخته شد که زنان به صورت جداگانه از مردان به تماشای جشن‌ها و اعیاد بپردازند.

بازی نور و رنگ هر روز در هاوا محل جلوه ویژه‌ای را بر پیکر آن نقش می‌بیند و هزاران گردشگر را راهی دیدار خود می‌کند.

 

هاوا محل، یکی از ساختمان‌های صورتی جیپور

 

موزه آلبرت هال

موزه آلبرت هال یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های ایالت راجستان است که در تور هند شهر جیپور از آن بازدید می‌شود. معماری هندی در بنای آن به خوبی حس می‌شود و همچنین مجموعه‌ای از اثار باستانی همچون عکس، جواهر، فرش، ظروف کریستال و… را دارا می‌باشد.

 

در این موزه مومیایی‌های مصری هم نگهداری می‌شود

 

بمبئی

پایتخت تجاری هند در این شهر قرار دارد و همچنین از مراکز مهم تجارت الماس به حساب می‌آید. صنعت فیلمسازی این کشور تا حد زیادی در بمبئی فعال است که همین امر سهم بسزایی در اقتصاد ایفا می‌کند. با وجود قلب اقتصادی در این شهر، جمعت کپرنشیان و فقرای آن بسیار زیاد هستند و یکی از بارزترین تضادهای طبقاتی در اینجا موج می‌زند.

بمبئی را به عنوان شهر دانشجویی هندوستان هم می‌توان معرفی کرد که دانشگاه بمبئی از بزرگ‌ترین آنها بشمار می‌رود.

 

دروازه هند

در تور هند به شهر بمبئی از دروازه هند باید دیدن کرد. دروازه‌ایی  که به تعبیری هندوستان را از سلطه به رهایی رساند. در سال ۱۹۴۷ ساخت این بنا با سنگ‌هایی زرد رنگ به اتمام رسید و یکسال بعد، نیروهای بریتانیایی، سوار بر کشتی از زیر این دروازه رد شدند و برای همیشه خاک هندوستان را ترک کردند. سالانه گردشگران خارجی برای دیدن آن به بمبئی سفر می‌کنند.

 

دروازه هند، یکی از امکان محبوب گردشگران در بمبئی می‌باشد

 

هتل کاخ تاج محل

هتل کاخ مجلل که روبه روی دروازه هند، بنا شده است سفر را برای گردشگران ثروتمند کامل‌تر خواهد کرد. تاج محل گذر رویدادهای تاریخی بسیار بوده است و یکی از انتخاب‌های سیاستمداران برای ماندن در بمبئی می‌باشد که نشان دهنده اهمیت بالای این مکان می‌باشد.

 

هتل تاج محل، ازجمله هتل‌های بسیار گران‌قیمت و مجلل این شهر است

 

برای رزرو تور هند می‌توانید با کارشناسان فروش تور در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید