آب و هوای اسپانیا هم اکنون چگونه است؟

نوشته شده توسط : سارا احمدی در شنبه 18 دسامبر 2021
Loading...

اسپانیا ازجمله مقاصد گردشگری است که در تمام فصول سال پذیرای گردشگران از سراسر دنیا است. یکی از دلایل اصلی این موضوع آب و هوای اسپانیا است. در هر موقع از سفر به اسپانیا گردشگران به دنبال این هستند که آب و هوای اسپانیا هم اکنون چگونه است تا مناسب‌ترین لباس‌ها را با خود به همراه داشته باشند. اگر شما هم به دنبال این جواب هستید، همراه ما باشید.

آب و هوای اسپانیا همچون کشور خودمان ایران در مناطق مختلف آن، متفاوت است. در بخش‌های مرتفع و کوهستانی شمالی اسپانیا، آب و هوا خنک و در بخش‌های جنوبی و مرکزی، آب و هوای نسبتاً گرم حاکم است. از شرق به غرب نیز آب و هوای مدیترانه‌ای اسپانیا متغیر است. از همین رو، یافتن پاسخ درست آب و هوای اسپانیا هم اکنون چگونه است تا حدودی به فصل سفر و مکانی که به آن سفر می‌کنید، بستگی دارد. (مشاهده قیمت های تور اسپانیا)

آب و هوای اسپانیا در چهار فصل

سفر به اسپانیا در هر موقع از سال جذاب است. تنها کافی است شما آب و هوای مورد علاقه خود را انتخاب کنید و پس از آن برای سفر به اسپانیا برنامه‌ریزی کنید. به همین خاطر بهتر است به جای این‌که پیش از سفر، به دنبال سرچ کردن “آب و هوای اسپانیا هم اکنون”  باشید، با آب و هوای اسپانیا در چهار فصل آن آشنا شوید و پس از آن برای یک سفر راحت و دوست‌داشتنی برنامه‌ریزی کنید.

بهار فصل سفر کردن است. آب و هوای اسپانیا در بهار به اندازه‌ای روح‌نواز و دوست‌داشتنی است که خیل عظیمی از گردشگران از سراسر دنیا برای بازدید از آن و لذت بردن از طبیعت زیبایش راهی اسپانیا می‌شوند.

اگر به دنبال هوایی گرم برای قدم زدن در کنار ساحل و پوشیدن لباس‌های نخی و کفش‌های روباز و صندل هستید، بهتر است برای فصل تابستان برنامه‌ریزی کنید. در تمام طول تابستان، آب و هوای گرم بر کشور حاکم است؛ به گونه‌ای که در برخی از مناطق اسپانیا همچون مادرید و سویا هوا به شکل قابل ملاحظه‌ای گرم می‌شود. البته نباید فراموش کنیم که سویا یکی از گرم‌ترین شهرهای اسپانیا است و در روزهای گرم تابستانی دمای هوا در آن به ۳۴ درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد.

هوای اسپانیا در نیمه دوم سال

آب و هوای اسپانیا هم اکنون در فصل پاییز بسیار جذاب است. به همین دلیل است که بسیاری از تورهای اسپانیا در فصل پاییز به سرعت به اتمام می‌رسند. به همین خاطر است که اکثر کارشناسان، فصل بهار و پاییز را به عنوان بهترین زمان‌های سفر به اسپانیا معرفی می‌کنند.

اگر به دنبال آب و هوای کوهستانی و خنک برای سفر به اسپانیا هستید، می‌توانید در فصل زمستان به کوه‌های مرتفع پیرنه بروید؛ دمای هوای در منطقه لردا این بخش به منفی ۳۲ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. البته تمام اسپانیا در فصل زمستان، سرد نیست و بسته به مناطق مختلف، آب و هوای متغییری بر آن حاکم است. اکثر مناطق اسپانیا در فصل زمستان آب و هوای خشکی دارد و با وجود آفتابی بودن، امکان آفتاب گرفتن در آن وجود ندارد.

اقلیم اسپانیا

همان‌طور که گفته شد در اسپانیا مقصدی که به آن سفر می‌کنید، فارغ از فصل سفر، تا حدودی تعیین‌کننده آب و هوای آن منطقه است. تنوع زیاد آب و هوایی در اسپانیا، گردشگران بسیاری را مجذوب سفر در تمامی ایام سال به اسپانیا کرده است. اسپانیا از نظر اقلیمی به سه بخش تقسیم می‌شود. اقلیم مدیترانه‌ای با تابستان‌های گرم و خشک (به‌ویژه در منطقه ایبریا)، اقلیم اقیانوسی (در بخش‌های شمالی اسپانیا) و اقلیم نیمه خشک در مناطق جنوب شرقی اسپانیا حاکم است. در کنار این سه اقلیم اصلی، در بخش‌های دیگری از این کشور می‌توان شاهد اقلیم نیمه گرمسیری و اقلیم آلپی نیز بود.

آب‌ و هوای سواحل جنوبی و جنوب شرقی اسپانیا

سواحل جنوبی و جنوب شرقی اسپانیا که در مجاورت دریای مدیترانه قرار دارد، معمولاً آب و هوای معتدلی دارد و به‌ویژه در ماه‌های زمستانی پذیرای گردشگران بسیاری در سواحل خود می‌باشند. در فصل تابستان، ارتفاعات اسپانیا در بخش‌های شمال غربی با آب و هوای خنک و دلپذیر خود از مناطق محبوب در میان گردشگران است. زمستان‌های سرد و خشک و تابستان‌های بسیار گرم از ویژگی بخش‌های مرکزی اسپانیا است که برای برخی از گردشگران جذاب است.

در حالت کلی، آب و هوای اسپانیا هم اکنون و نیز در هر موقع دیگر از سال، در بخش‌هایی مدیترانه‌ای، برخی مناطق آب و هوای اقیانوسی و کوهستانی و در برخی از بخش‌ها گرم است.

جداول میزان بارندگی،تابش خورشید،میانگین دمای هوا اسپانیا

برای اطلاع کامل از دمای اسپانیا می‌توانید به سایت هواشناسی مرتبط مراجعه کنید. همچنین جدول‌های زیر اطلاعاتی درباره آب و هوای اسپانیا است.

سوالات متداول

بهترین زمان برای سفر به اسپانیا کدام فصل است؟

با توجه به شرایط آب و هوایی اسپانیا دو فصل بهار و تابستان و اوایل پاییز را می‌توان بهترین زمان برای سفر به کشور اسپانیا دانست. دو فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای استفاده از ورزش‌های آبی مناسب هستند.

ارزانترین ماه برای رفتن به اسپانیا کدام است؟

فوریه ارزان ترین ماه برای سفر به اسپانیا است.

بیشتر بخوانید …

زیباترین شهرهای اسپانیا که باید از آن‌ها دیدن کنید!

ترفندهای کاهش هزینه های سفر به اسپانیا

برای مشاهده قیمت و خرید تور اسپانیا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور اسپانیا
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
سارا احمدی
کارشناس گردشگری،لیسانس روانشناسی، عاشق طبیعت گردی و مطالعه
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید