معروف ترین جاذبه های دیدنی شهر مورسیا اسپانیا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در پنج‌شنبه 24 نوامبر 2022
Loading...

در این مطلب قرار است به مورسیا یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا سفر کنیم. پس با ما همراه شده  و از میراث فرهنگی، تاریخی با شکوه، غذاهای معروف اسپانیایی، طبیعت بکر و تفریحات متنوع آبی و غیر آبی لذت ببرید. در ادامه مطلب برای کشف شهر مو‌ر‌سیا به عنوان شهری پر جنب و جوش، پویا و مبتکر با آب و هوای رشک برانگیز در تمام طول سال با ما همراه شوید.

با معرفی یک مقصد جدید در تور اسپانیا موافق هستید؟ شهر مو‌ر‌سیا! شهری که در بخش مرکزی اسپانیا قرار گرفته و تمام جاذبه‌ها از سواحل رویایی تا مرکز خرید و بناهای تاریخی را در کنار هم دارد. مو‌ر‌سیا را می‌توان در کنار بارسلونا، مادرید و مالاگا از مقاصد پرطرفدار برای مسافران اسپانیا دانست. در اینجا با جاذبه‌های گردشگری این شهر آشنا می‌شویم.

معرفی شهر مورسیا

شهر مورسیا در بخش جنوب شرقی اسپانیا قرار گرفته و مجموعه‌ای از موزه های تاریخی، ساختمان‌هایی با معماری زیبا، گالری‌های هنری، مراکز خرید و بوتیک‌ها را در خود جای داده است. وجود خط ساحلی بسیار زیبا را هم که به این لیست اضافه کنیم این شهر را می‌توان در میان لیست بهترین شهرهای اسپانیا برای سفر و گردشگری قرار داد. مو‌ر‌سیا فضایی بسیار آرام دارد و مواردی از جمله امنیت بسیار بالا، مسیرهای پیاده‌روی مطلوب، مناطق گردشگری بسیار زیبا و داشتن مردم مهربان و مهمان‌نواز را می‌توان از ویژگی‌های آن به شمار آورد.

مکان های دیدنی شهر مورسیا

مو‌ر‌سیا شهری ست که چه از نظر کیفیت بالای زندگی و چه از نظر گردشگری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. گردشگران می‌توانند در فضای آرام و خیابان‌های زیبای شهر قدم زده و از دیدن ساختمان‌ها با معماری‌های بی‌نظیر، مراکز خرید بزرگ و کوچک و ساحلی با شن‌های نرم لذت ببرند. از جاذبه‌های گردشگری مو‌ر‌سیا می‌توان به چندین موزه، کلیسای جامع، باغ فلوریدابلانکا، قلعه مونتاگودو، کاه آلمودی، باغ وحش و سواحل کوستاکالیدا و کوستابلانکا اشاره کرد که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شویم.

موزه های شهر مو‌ر‌سیا

موزه باستان شناسی مجوعه‌ای کامل و پربار است که قسمت‌های مهم تاریخی شهر را به نمایش می‌گذارد. هر ساله نمایشگاه‌های متنوعی در موزه برگزار می‌شوند که بیشتر بر معرفی فرهنگ و سنت مردم متمرکز هستند. علاوه بر این با گشتی در موزه باستان شناسی می‌توانید اشیا به جا مانده از دوران ما قبل تاریخ تا قرن بیستم را مشاهده کنید. همچنین معماری دوران رومی و عربی از جمله کتیبه‌ها و مجسمه‌ها از دیگر آثار به نمایش درآمده در موزه باستان شناسی هستند. این موزه در خیابان سرانو و در کنار کتابخانه ملی قرار گرفته است.

کلیسای جامع مو‌ر‌سیا / Catedral de Murcia

کلیسای جامع مورسیا بین سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۴۶۵ ساخته شده و در ابتدا به عنوان مسجد مورد استفاده قرار می‌گرفته است. اما بعدها به عنوان کلیسای جامع مورد تایید ساکنان تغییر کاربری داده، این کلیسا متعلق به کاتولیک‌ها بوده و سبک معماری باروک در نمای آن مشاهده می‌شود. مجسمه بسار زیبای مریم مقدس و ستون‌های محکم و استوار از ویژگی‌های اصلی کلیسا محسوب می‌شوند. کلیسای جامع یک بار تخریب و قرن شانزدهم با اضافه شدن مجسمه قدیسان مجددا مورد بازسازی قرار گرفت.

آدرس: Pl. del Cardenal Belluga, s/n, 30001 Murcia, Spain

باغ فلوریدابلانکا / Jardín de Floridablanca

در قرن نوزدهم فضای سبز خارق‌العاده‌ای با نام باغ فلوریدابلانکا در شهر مو‌ر‌سیا افتتاح شد. این باغ را با نام خوزه مون به عنوان یکی از افراد معروف اسپانیا نیز می‌شناسد. امروزه مجسمه خوزه مون را به عنوان یک جاذبه گردشگری در ابتدای باغ می‌توان دید. تخت‌های گل، مسیرهای زیبا و کمان‌هایی برای استراحت در باغ وجود دارد که زیبایی آن را چند برابر کرده‌اند. شما می‌توانید در تمامی روزهای هفته از باغ فلوریدابلانکا دیدن کنید.

آدرس: C. Proclamación, 6, 30002 Murcia, Spain

قلعه مونتاگودو / Monteagudo

قدمت قلعه مونتادودگو به پیش از سال ۱۰۷۸ برمی‌گردد. طبق گفته تاریخ شناسان امیر مو‌رسیا پس از برکناری مدتی در این قلعه زندانی بوده است. مونتاگودو بر روی صخره‌ای که بزرگراه‌های کاستیل و آلیکانته را به‌هم وصل می‌کند قرار گرفته و از فاصله دور هم به راحتی قابل مشاهده است. نکته جالب اینکه طبق شواهد می‌توان گفت که در زمان‌های بسیار دور مردم عصر برنز نیز در تپه‌ای که این قلعه ساخته شده ساکن بوده‌‎اند. سابقه تاریخی طولانی و معماری منحصربه‌فرد نام این قلعه را میان جاذبه های گردشگری مو‌رسیا قرار داده است.

کاخ آلمودی / Palacio Almudí

ساختمان آلمودی قرن‌ها قبل یک انبار غلات قدیمی بوده و نام آلمودی نیز به همین دلیل بر روی آن گذاشته شده است. در سال ۱۴۴۰ بود که آلمودی توسط شخصی به نام استبان فرناندز به اوج شهرت خود رسید. این بنا در طول تاریخ دستخوش تغییرات مختلفی شده است. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد در قرن هفدهم برخی از اتاق‌های آن به عنوان انبار اسلحه تجهیز شدند، کاخ آلمودی مدتی نیز به عنوان یک مجتمع قضایی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

آدرس: C. Plano de San Francisco, 8, 30004 Murcia, Spain

باغ‌وحش مورسیا

باغ وحش مورسیا از جاذبه های گردشگری این شهر است که به دلیل نگهداری از حیوانات در حال انقراض مانند خرس قهوه‌ای و گرگی ایبری مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر این امکانات مهیجی شامل سافاری و پارک آبی نیز برای بازدیدکندگان در نظر گرفته شده است.  مسئولین باغ وحش تمام امکانات و تلاش خود را به کار برده‌اند تا فضایی کاملا ایمن و مناسب رابرای حیواناتی که در اینجا زندگی می‌کنند تامین کنند و در این زمینه بسیار موفق هستند. تا جایی که بارها و بارها از طرف موسسه‌های جهانی تحسین شده‌اند.

آدرس: Calle Regidor Cayetano Gago, s/n, 30100 Espinardo, Murcia, Spain

سواحل کوستاکالیدا و کوستابلانکا

کوستاکالیدا و کوستابلانکا زیباترین ساحلی ست که در تمام طول زندگیان خواهید دید. این ساحل فضایی جالب شبیه به یک جزیره دارد و شما می‌توانید از امکانات آن استفاده کرده و یک کمپینگ یک یا دو روزه را در کنار آب‌های گرم آن تجربه کنید. تفریحات آبی متنوع و صندلی‌های مخصوص حمام آفتاب در کنار رستوران‌ها و کافه‌های متنوع از جاذبه های ساحل کوستاکالیدا و کوستابلانکا مورسیا هستند.

خرید در مورسیا

شهر مو‌رسیا در زمینه خرید و خرید گردی نیز سنگ تمام گذاشته و با داشتن مراکز خرید کوچک و بزرگ گردشگران را راضی نگاه می‌دارد. در صورتیکه قصد خرید اجناس برند را دارید ما به شما فروشگاه پریمارک مورسیا (Primark Murcia) را پیشنهاد می‌دهیم. این مرکز خرید بسیار بزرگ بوده و انتخاب‌های گسترده‌ای را در اختیارتان قرار می‌هد. بوتیک‌های کوچک نیز در سراسر شهر دیده می‌شوند برای خرید سوغاتی و صنایع دستی با قیمت پایین مناسب هستند. برای اطلاع از نام و آدرس دقیق معروفترین بوتیک‌های شهر می‌توانید از بخش پذیرش هتل راهنمایی بگیرید.

آب و هوای بی نظیر مو‌ر‌سیا

شهر مورسیا به دلیل موقعیت مکانی خود دارای آب وهوای عالی در بیشتر فصول سال است. بنابراین گردشگران برای سفر به این مقصد جذاب  محدودیت زمانی ندارند. اما اگر می‌خواهید از تمامی امکانات گردشگری شهر از جمله تفریحات آبی استفاده کنید سه فصل بهار، تابستان و اوایل پاییز بهترین گزینه هستند. یادآور می‌شویم که جهت رزرو تور اسپانیا و سفر به شهر مو‌رسیا می‌توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی ستاره ونک (واحد تورهای خارجی) در ارتباط باشید.

مردم مو‌ر‌سیا

ساکنان مو‌رسیا را مانند سایر نقاط اسپانیا مردمی خونگرم و شاد هستند. با این وصف شما در طول اقامت خود به راحتی می‌توانید با ساکنان این شهر اتباط برقرار کنید. بدون شک سفر به مو‌ر‌سیا با وجود جاذبه‌های متنوع مانند بناهای تاریخی، سواحل زیبا و رویایی، کراکز خرید متنوع و رستوران‌های جذاب به یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای شما تبدیل خواهد شد. این شهر می‌کوشد تا با تمام امکانات از میهمانان خود پذیرایی کند.

راه های دسترسی به شهر مو‌ر‌سیا

خوشبختانه شهر مورسیا دارای فرودگاه بین‌المللی بوده و مسافران می‌توانند به راحتی و با خرید یک بلیط به آن دسترسی پیدا کنند. پس از رسیدن به فرودگاه تاکسی‌های فرودگاه در هر ساعت و از شبانه روز هستند تا شما را به هتل یا هر مکان دیگر در مرکز شهر برسانند. کرایه این تاکسی‌ها بین ۳۰ تا ۴۰ یورو می‌باشد. علاوه براین می‌توانید از مادرید، بارسلون یا مالاگا نیز به وسیله قطار یا اتوبوس خود را به مو‌رسیا برسانید طول این مسیرها به طور متوسط بین ۶ تا ۸ ساعت است.

بیشتر بخوانید …

آشنایی با شهر طلایی سالامانکا اسپانیا

معرفی جزایر تفریحی و گردشگری اسپانیا

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید