بدون تست این غذاها در فرانسه به خانه برنگردید!

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 22 دسامبر 2021
Loading...

احتمالاً بارها و بارها غذاهای فرانسوی را در رستوران‌های مختلف امتحان کرده‌اید، اما بی‌شک چشیدن غذاهای اصیلی که با طعم بی‌نظیرشان توانسته‌اند نام خود را در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت برسانند در خانه عطر و طعمی دیگر دارد. در ادامه می‌خواهیم به دنیای جذاب غذاهای فرانسوی وارد شده و با معروف‌ترین آن‌ها آشنا شویم.

فرانسه نه تنها با داشتن فاخرترین بناهای تاریخی بلکه با غذاهای بی‌نظیرش توانسته نام خود را به عنوان خاص‌ترین مقصد گردشگری در دنیا به ثبت برساند. غذاهای فرانسوی در عین ساده بودن از خوش‌طعم‌ترین غذاهای بین‌المللی محسوب شده و بخش جدایی‌ناپذیر از فرهنگ این کشور می‌باشند. این غذاها به‌قدری جذاب و خاص هستند که هر فرد با هر سلیقه می‌تواند طعم مورد علاقه خود را در یک منو فرانسوی پیدا کند. از این رو فرصت را از دست نداده و در تور فرانسه علاوه بر بازدید از جاذبه‌های گردشگری پاریس تست این غذاها را در برنامه خود قرار دهید.

معروف‌ترین غذاهای فرانسوی

فرانسه به داشتن غذاهای لذیذ و سرآشپزانی با شهرت بین‌المللی معروف است. در ادامه مطلب به معرفی لذیذترین غذاهای فرانسوی می‌‎پردازیم.

Charente Mouclade

معرفی غذاهای فرانسوی را با خوراک صدف آغاز می‌کنیم. صدف غذای مورد علاقه فرانسوی‌ها و تقریباً پای ثابت میهمانی‌های اشرافی این سرزمین است. صدف‌های فرانسوی به روش‌های مختلف پخته می‌شوند اما از معروف‌ترین آن‌ها چارنته موله است. این خوراک خوش‌طعم مخصوص دو منطقه La Rochelle و Ile de Re است و طرفداران زیادی دارد. چارنته موله صدف‌هایی هستند که با سبزیجات معطر، سیر، موسیر، کمی پیاز، خامه و کرم مخصوص طعم‌دار می‌شود. صدف‌های طعم‌دار شده بسیار زیبا تزئین شده و معمولاً به عنوان میان وعده یا پیش‌غذا در رستوران‌ها و میهمانی‌ها سرو می‌شوند.

مطالب مرتبط

سفری به اعماق تاریخ کهن فرانسه

لوکس‌ترین مراکز خرید پاریس – فرانسه

Beef bourgui Souffle

یک غذای سنتی از شرق فرانسه که بسیار بسیار لذیذ بوده و آماده‌سازی آن ۲ روز طول می‌کشد اما طعم بی‌نظیر آن ارزش ۴۸ ساعت انتظار را دارد. بورگوین خورشتی تهیه شده از گوشت گاو است و روش پخت مخصوص به خود را دارد. برای پخت این غذا گوشت گاو ترد را به مدت دو روز در مایعی خاص خوابانده و طعم‌دار می‌کنند. در نهایت نیز گوشت پخته شده با آبگوشت، سیر، گیاهان تازه، قارچ و پیازهای مرواریدی سرو می‌شود. خورشت بورگرین از غذاهای فرانسوی است که جز غذای رسمی در منو اکثر رستوران‌های بین‌المللی بوده و همچنین به عنوان اصلی‌ترین غذای جشن “Burgunday” در این روز بر روی میز پذیرایی فرانسوی‌ها قرار می‌گیرد.

Caq au vin

کوک آو وین غذایی لذیذ است که از طریق آشپز معروف آمریکایی “جولیا چایلد” در یک برنامه تلویزیونی و با معرفی کتاب “هنر آشپزی فرانسوی” در دنیا مطرح شد. مواد اصلی کوک آو وین گوشت مرغ، خروس یا اردک به همراه قارچ است. برای تهیه این غذا گوشت با موادی مانند پیاز، سیر، قارچ و ادویه مخصوص مخلوط شده و با دمای ملایم پخته می‌شود. کوک آو وین در هر منطقه با توجه به ذائقه افراد همراه با مخلفات مختلف به عنوان غذای اصلی سرو می‌شود.

مطالب مرتبط

۵ موزه مشهور فرانسه، پاریس

از پاستا تا دلمه، نگاهی به محبوب‌ترین غذاهای اروپا

Soupe a loignon

سوپی با دستور پخت ساده اما طعمی ویژه و بی‌نظیر که شهرت جهانی دارد. سوپ پیاز از غذاهای سنتی دوران رم باستان است که در آن زمان خوراک اصلی فقرا به شمار می‌آمد اما در حال حاضر تنها با افزودن چند ماده غذایی جز محبوب‌ترین پیش‌ غذاهای فرانسوی است که طرفداران زیادی دارد. این سوپ از ترکیب آب گوشت یا مرغ به همراه پیاز کاراملی شده تهیه می‌شود. در انتها نیز با سیر و کره طعم دار شده و نان تست و پنیر مخصوص به آن اضافه می‌شود. سوپ پیاز با تمام مخلفاتش طعمی بی‌نظیر دارد تا جایی که حتی اگر به پیاز علاقه نداشته باشید با یک بار امتحان کردنش عاشق آن خواهید شد.

Cassoulet

با سرو یک وعده شام داغ و خوشمزه موافقید؟ کاسولت غذایی سرشار از ویتامین است که از جنوب فرانسه می‌آید و بیشتر مخصوص سرو در شب‌های سرد و بارانی می‌باشد؛ اما در سایر فصول نیز می‌توان از طعم بی‌نظیر آن لذت برد. این خوراک عالی از معروف‌ترین غذاهای فرانسوی است که بسته به ذائقه با گوشت اردک، مرغ، بره یا سوسیس و مقدار زیادی لوبیا و سبزیجات تهیه می‌شود. جالب است بدانید که خوراک کاسولت در گذشته در ظرفی به نام کاسوله طبخ می‌شده و به همین دلیل به کاسولت معروف شده است. راز خوش‌طعم بودن این خوراک در مدت زمان پخت آن است. غذا تا جایی باید پخته شود که مواد داخل آن زیادی نرم نشوند اما طعم‌های مختلف آن با یکدیگر ترکیب شده و خوراکی لذیذ را به وجود آورند. کاسولت را می‌توان در بیشتر رستوران‌های پاریس به عنوان غذای اصلی سفارش داد.

Steak frites

استیک از محبوب‌ترین غذاهای دنیا، جایگاهی ویژه در بین غذاهای فرانسوی دارد. فریتس نوعی استیک فرانسوی است که با گوشت ترد و سیب‌زمینی فراوانی که دارد شهرت جهانی پیدا کرده، این غذای لذیذ با ادویه و سس مخصوص طعم‌دار شده و به عنوان غذای اصلی در رستوران‌های فرانسه ارائه می‌شود. علاوه بر سبزیجات وجود فرنچ فرایز یا همان سیب‌زمینی برشته شده معروف فرانسوی در کنار فریتس، آن را به یکی از لذیذترین غذاها در دنیا تبدل کرده است.

Chocolate Souffle

دیدن یک تکه کیک در حالی که با شکلات خامه‌ای پر شده است، آن هم به سبک فرانسوی اشتهای هر کسی را تحریک می‌کند. سوفتله شکلات از دسرهای بسیار خوش‌طعم فرانسوی است که عطری شیرین دارد و قدمت آن به قرن ۱۸ میلادی بازمی‌گردد. این دسر ظاهر و طعمی به راستی وسوسه کننده دارد و به عنوان دسر در اکثر رستوران‌ها و میهمانی‎های فرانسوی سرو می‌شود.

فرانسه؛ لذیذترین کشور اروپایی

بی شک بسیاری فرانسه را با برج ایفل و موزه لوور به یاد می‌آورند، اما قبل از آن است که غذاهای این کشور را امتحان کرده باشند! چرا که حتی اگر یک بار لذت چشیدن صدف فرانسوی یا استیک را در رستوران‎‌های پاریس تجربه کرده باشید، نگاهتان به نمادهای فرانسه کلا تغییر خواهد کرد. غذاهای این کشور به قدری متنوع، جذاب و لذیذ هستند که می‌توان فرانسه را لذیذترین کشور اروپایی دانست. سرآشپزان فرانسوی آماده‌اند تا لحظات خاطره انگیزی را برای مسافران این کشور رقم زنند.

جهت رزرو تور اروپا، تور فرانسه و دریافت ویزای شینگن با کارشناسان واحد تور در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید