5 موزه مشهور فرانسه در شهر پاریس

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در جمعه 27 ژانویه 2023
Loading...

موزه‌ها خانه‌هایی ارزشمند هستند که تکنولوژی بشر امروز را با هوش و خلاقیت گذشتگان به چالش می‌کشند. آثاری به راستی منحصربه‌فرد که حتی پیشرفته‌ترین اختراعات امروزی نیز در برابرشان سر تعظیم فرود آورده‌اند. شاید به همین دلیل است که این مجموعه‌های ارزشمند به محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در تمام شهرهای دنیا تبدیل‌ شده‌اند. در این مطلب می‌خواهیم سفری کوتاه به پاریس، خانه بزرگ‌ترین موزه‌های دنیا داشته باشیم. برای آشنایی با معروف ترین موزه‌های فرانسه تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

پاریس را بی هیچ اغراقی می‌توان یکی از خارق‌العاده‌ترین شهرهای دنیا دانست. شهری که نویسندگان بزرگ از دل آن بیرون آمده‌اند و آثاری ماندگار چون گوژپشت نتردام و بینوایان را به دنیا هدیه کردند. سرزمینی که سختی‌ها از سر گذرانده اما همچنان زمزمه‌های عاشقانه از گوشه گوشه آن به گوش می‌رسد. این شهر پر است از بناهایی که هر کدام داستان‌هایی برای گفتن دارند و گردشگران مشتاق را برای شنیدن به سوی خود فرا می‌خوانند. هر کدام ازجاذبه‌های گردشگری پاریس خود به تنهایی ساعت‌ها ذهن بازدیدکنندگان را به چالش می‌کشد؛ اما در میان تمام بناهای تاریخی و جدید، موزه‌های این شهر با آثار بسیار ارزشمند و زیبای خود توانسته‌اند گوی سبقت را از دیگر جاذبه‌ها بربایند. اگر شما نیز قصد دریافت ویزای شینگن جهت رزرو تور اروپا و سفر به پاریس را دارید دیدن این بناهای ارزشمند را در تور فرانسه از دست ندهید.

موزه‌های معروف فرانسه در شهر پاریس

شهر پاریس پایتخت فرانسه، مملو است از موزه‌هایی که هر کدام آثاری ارزشمند از تاریخ تمدن بشری را به نمایش می‌گذارند.

موزه The Centre Pompidou

پمپیدو بزرگترین موزه هنرهای معاصر در اروپا است که مجموعه‌ای عظیم از آثار ارزشمند هنرمندان این قاره سرسبز را در خود دارد. نمای خارق‌العاده این موزه با طراحی مدرن و منحصربه‌فرد نمادی از آثار شگفت‌انگیزی است که در موزه خواهید دید. معماری موزه طرحی خلاقانه از دو معمار ایتالیایی و بریتانیایی است که توانستند با استفاده از ترکیب رنگی متفاوت و سیستم کانال‌های تهویه‌ی هوا که به جای درون ساختمان، با شیوه‌ای مبتکرانه در بیرون ساختمان به کار برده شده‌اند، مسابقه طراحی ساختمان موزه را برنده شوند.

ساختمان موزه پمیپیدو همانند موتورخانه‌ای مدرن است که با ورود به آن با دنیایی حیرت‌انگیز از هنر معاصر اروپا روبه‌رو می‌شوید. در این موزه شما می‌توانید از سینمای رپراتور، پرفومنس، کتابخانه مدرن و فضای نمایشگاهی بازدید کنید. پمیپیدو از پربازدیدترین موزه‌های فرانسه است.

روزهای کاری: شنبه، یکشنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۹ عصر و سه‌شنبه از ۹ صبح تا ۱۱ شب.

این مجموعه سه‌شنبه‌ها تعطیل است.

آدرس: Place Georges-Pompidou, 75004 Paris, France

موزه Du Quai Branly

دوکه برانلی دنیایی متفاوت از آسیا، آفریقا، اقیانوسیه و امریکا در شهر پاریس است. ساختمان بسیار زیبای ژان نوول در کنار رود سن میزبان این فرهنگ‌های غیر اروپایی می‌باشد. ساختمان موزه با پنجره‌های بزرگ و گیاهان تزئینی زیبا که خود را در میان دیوارها جای داده‌اند تزیین‌شده است. داخل موزه نیز همانند نمای بیرونی گردشگران را به خود جذب کرده و آن‌ها را دور از حال و هوای پاریس به دنیای انسان‌های اولیه می‌برد.

دوکه برانلی را می‌توان جز خاص‌ترین موزه‌های فرانسه دانست که آثاری مانند مجسمه‌های ازتک، مجسمه نیمه انسان دوگون، لباس پر از پر از پرو، ماسک گابنی‌ها و لباس‌های ویتنامی‌ها را به نمایش می‌گذارد.

روزهای کاری: شنبه، پنجشنبه، جمعه ۱۱ صبح تا ۹ شب و یکشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه ۱۱ صبح تا ۷ شب.

این مجموعه دوشنبه‌ها تعطیل است.

آدرس: ۳۷ Quai Branly, 75007 Paris, France

موزهD Orsay

موزه اورسی ۶۰ سال هنر و تاریخ کشور فرانسه را روایت می‌کند. ساختمان موزه ایستگاه قطاری قدیمی بوده که در سال ۱۹۸۶ پس از یک دوره بازسازی به زیبایی طراحی و به یکی از جاذبه‌های شهر پاریس تبدیل شده است.

در این مجموعه زیبا ۴۸۰ نقاشی از آثار امپرسیونیست، ۱۱۰۰ نقاشی از شاهکارهای پست اپرسیونیست و صدها آثار دیگر که هرکدام به تنهایی ارزشی غیرقابل وصف دارند را می‌توان دید. موزه اورسی از محبوب‌ترین موزه‌های فرانسه است که سالانه بیش از ۳۰۰۰ گردشگر از سراسر جهان از آن بازدید می‌کنند.

روزهای کاری: شنبه، یکشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه، جمعه از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۶ بعدازظهر و پنجشنبه از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۹:۴۵ شب

این مجموعه دوشنبه‌ها تعطیل است.

آدرس: ۱ Rue de la Légion d’Honneur, 75007 Paris, France

موزه Petit palais

پتی پله یا کاخ کوچک از دیگر موزه‌‎های فرانسه است که در آن آثار هنری این کشور در معرض نمایش گذاشته شده است.

ساختمان این موزه بنایی بسیار زیبا است که در سال ۱۹۹۰ برای برگزاری نمایشگاه جهانی در شهر پاریس ساخته شد.

در پتی پله مجسمه‌های ارزشمندی از دوران باستان تا سال ۱۹۰۰ نگه‌داری می‌شود. همچنین پتی پله به عنوان یکی از مجموعه‌های هنرهای زیبای پاریس بخش‌هایی شامل نقاشی‌های‌ مشهورترین هنرمندان اروپایی، مجسمه‌های خارق‌العاده و آثاری گونان از کوربه، دوره و پوسن را دارا می‌باشد.

اگر به زیورآلات و ظروف قدیمی علاقه دارید می‌توانید از مجموعه طلاها و اشیا ارزشمند ساخته‌ی دست هنرمندان اروپایی مانند لالیک و گاله و همچنین ظروف سرامیکی در طبقه پایین مجموعه پتی پله دیدن کنید.

روزهای کاری: شنبه، یکشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر

این مجموعه دوشنبه‌ها تعطیل است.

آدرس: Avenue Winston Churchill, 75008 Paris, France

موزه louver

در معرفی موزه‌های فرانسه به بزرگ‌ترین، محبوب‌ترین و پربازدیدترین موزه دنیا می‌رسیم. موزه لوور، مجموعه‌‍‌ای خارق‌العاده که منحصربه‌فردترین آثار تاریخی دنیا را در آن می‌توان دید. موزه‌ای که با نمای هرمی شیشه‌ای زیبایش گردشگران را برای کشف دنیای اسرارآمیز درونش فرا می‌خواند.

مجموعه موزه لوور در زمینی به مساحت ۷۳۰۰۰ هزار مترمربع قرار گرفته است. این موزه بسیار بسیار عظیم در سال ۱۷۹۳ با ۵۳۷ نقاشی و ۱۸۴ اثر تاریخی کار خود را آغاز کرد. این موزه در سال‌های بعد با جمع‌آوری آثار ارزشمند هنری و تاریخی از سراسر جهان با داشتن سالانه بیش از ۱۰ میلیون بازدیدکننده توانست عنوان پربازدیدترین موزه جهان را به خود اختصاص دهد.

موزه لوور از ۸ بخش مختلف شامل مصر باستان، یونان و رم باستان، شرق نزدیک، هنر اسلامی، تابلوهای نقاشی، مجسمه‌ها و تندیس‌ها، هنرهای تزئینی و طراحی‌ها و آثار چاپی تشکیل شده است. به دلیل عظیم بودن این مجموعه بهتر است قبل از ورود کاتالوگ موزه را تهیه کرده و قسمت‎‌های مورد علاقه‌تان را برای بازدید انتخاب کنید.

در حال حاضر بیش از ۳۵۰۰۰ نقاشی و آثار تاریخی در این موزه نگه‌داری می‌شوند و جالب است بدانید که بخشی از این موزه به ایران باستان و اثرهای به جا مانده از دوران هخامنشی اختصاص دارد. تابلوی مونالیزا و بانوی صخره‌ها اثر لئوناردو داینچی، لوح حمورابی، گاو بالدار آشوری، کتیبه داریوش متعلق به کاخ آپادانای شوش، بخش‌هایی از ستون‌ها و سرستون‌های تخت جمشید، بز طلایی دوران هخامنشیان و تندیس ونوس میلو بخشی از آثاری هستند که بیشترین بازدید را به خود اختصاص داده‌اند.

روزهای کاری: شنبه، یکشنبه، دوشنبه، پنجشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر و روزهای چهارشنبه و جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب.

این مجموعه سه‌شنبه‌ها تعطیل است.

آدرس: Rue de Rivoli, 75001 Paris, France

کارت گردشگری پاریس، یک پیشنهاد ویژه

کارت گردشگری پاریس یا Paris Pass از خدماتی است که دولت فرانسه به گردشگران ارائه می‌دهد. با این کارت گردشگران می‌توانند از مزایایی مانند کاهش هزینه‌های بلیط اماکن گردشگری و موزه‌های فرانسه بهره‌مند شوند.

کارت‌های گردشگری به صورت دو، چهار و ۶ روزه فروخته می‌شوند و دارندگان آن از امکاناتی مانند بازدید رایگان از موزه لوور، موزه اورسی، تور شهری رایگان با اتوبوس‌های روباز، تور کشتی سن، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و ده‌ها امکانات دیگر استفاده کنند.

کارت گردشگری پاریس را می‌توانید از طریق سایت https://www.parispass.com/paris-pass-prices.php خریداری کنید.

موزه‌های رایگان پاریس

در میان موزه‌های پاریس، مجموعه‌های ارزشمند دیگری وجود دارند که بسیار زیبا بوده و بازدید از آن‌ها رایگان می‌باشد. در ادامه تعدادی از این موزه‌ها به شما معرفی می‌کنیم.

  • موزه عطر فراگونارد Fragonard Perfume Museum
  • موزه هنرهای آسیایی در پاریس Asian Art Museum
  • موزه ویکتورهوگو Mison Victor Hogo
  • کاخ موزه کوچک Le Petit Palais
  • موزه بالزاک Maison De Balac

سوالات متداول

۳ موزه پربازدید فرانسه کدامند؟

موزه لوور پاریس، کاخ ورسای و موزه ملی هنر مدرن (مرکز پمپیدو) از پربازدیدترین موزه‌های شهر پاریس هستند.

موزه های رایگان پاریس کدامند؟

گردشگران می‌توانند از برخی از موزه‌های پاریس به صورت رایگان بازدید کنند. فقط توجه داشته باشید که این موزه‌ها معمولا شلوغ و پر جمعیت هستند.

آیا پاریس شهر ارزانی برای گردشگران است؟

پاریس یکی از گران ترین شهرهای اروپا برای بازدید است. اما فعالیت‌های ارزان و رایگانی نیز در این شهر وجود دارد، این شهر به خاطر گالری‌های هنری و غذاخوری‌های خوبش معروف است.

بیشتر بخوانید …

معرفی کاخ و باغ تویلری اقامتگاه سابق پادشاهان فرانسه

آشنایی با قلعه آنژه

 

برای مشاهده قیمت و خرید تور فرانسه از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور فرانسه
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید