از پاستا تا دلمه؛ نگاهی به محبوب‌ترین غذاهای اروپا

نوشته شده توسط : پونه مولایی در چهارشنبه 21 آگوست 2019
Loading...

در دنیای امروزه که با توسعه وسایل ارتباطی و مجازی همراه شده، افراد زیادی به این فکر افتاده‌اند که تجربیات روزمره خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این داستان تا جایی پیش رفته است که یک دوربین برای ما مزه‌ها، رنگ‌ها، احساسات و تمام لحظات بشری را به تصویر می‌کشد. بخشی از این موضوع مربوط به خوردن و غذا می‌شود.

وارد سایت یا صفحات اجتماعی که بشویم با انبوهی از عکس‌های خوراکی‌های جورواجور برخورد می‌کنیم  که شاید بعد از قورت دادن آب دهان، آن عکس یا ویدیو را لایک می‌کنیم.

اما چرا تصور در دنیای مجازی؟ با یک برنامه‌ریزی مناسب شما هم می‌توانید کوله‌بار سفر بسته و به‌صورت کاملاً واقعی از تجربیات لحظه‌به‌لحظه زندگی سیراب شوید.

با سفر به قاره سبز موافق هستید؟ دلایل زیادی وجود دارد که تور اروپا یکی از رؤیایی‌ترین مقصدهای سفر باشد. مثلاً فرهنگ و سنت‌های غذایی این قاره مدرن که بسیار هم هوس برانگیز است.

اگر ویزای شینگن خود را دریافت کردید، با خرید بلیط هواپیما و یا خرید تور، مسافرت خود را از نقطه‌به‌نقطه اروپا شروع کنید.

پیش به‌سوی غذاهای ناب اروپایی

با غذاهای این قاره آشنایی دارید؟ در ادامه نگاهی به محبوب‌ترین خوراکی‌های اروپایی می‌اندازیم.

پولپو ا لا گالگا اسپانیایی

از خوشمزه‌های کشور اسپانیاست که اگر غذای دریایی دوست داشته باشید، از امتحان کردن آن پشیمان نمی‌شوید.

در پولپو ا لا گالگا هشت پای خورده شده را با فلفل پاپریکا، نمک سنگی و روغن‌زیتون می‌پزند و در یک بشقاب چوبی همراه با چند تکیه سیب‌زمینی سرو می‌کند.

در سفر به تور اسپانیا از خوردن این غذا که اکثراً در همه کافه و رستوران‌های اسپانیا پیدا می‌شود؛ لذت ببرید.

راتاتویی فرانسوی

در وهله اول که اسم راتاتویی به گوشمان بخورد شاید به یاد موش سرآشپزی بیافتیم که این غذا را با ماهرانه‌ترین شیوه  می‌پخت.

راتاتویی غذای محبوب و خانگی ست که به قرن هجدهم میلادی در شهر نیس فرانسه بازمی‌گردد.

یک خورشت سنتی که از ترکیبات بادمجان، کدو، پیاز، گوجه‌فرنگی، پیازداغ، سیر رنده شده، روغن‌زیتون، نمک، فلفل و زردچوبه رازیانه و آویشن تشکیل شده است.

حتماً در تور فرانسه این غذا امتحان شود.

سوپ مرغ ایتالیایی

انتخاب غذا در ایتالیا بسیار سخت‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. دنیایی از مزه و خوراکی‌های خوشمزه که مشابه آن را در هرکجای دنیا خواهید دید اما اصیل‌ترین آن‌ها درست در خاک ایتالیا پخته می‌شود.

سرزمینی از پیتزاهای شگفت‌انگیز، بهشتی از پاستاها لذیذ، بستنی‌های رنگی، تیرامیسو و غذاهای چرب یا آبدار دیگر که به‌هیچ‌وجه نباید در تور ایتالیا آن‌ها را از دست بدهید.

تقریباً در تمام رستوران‌های محلی رم یا شهرهای دیگر ایتالیا این غذاها سرو می‌شود اما بشقاب دیگری که حتماً باید از آن مزه کنید “سوپ مرغ” است.

سوپی که به علت استفاده از سبزیجات متنوع مثل پیازچه، هویج، ساقه کرفس، سیب‌زمینی، ذرت و نخودفرنگی ترکیبی از  رنگ‌های زیبا را پدیده آورده است. این غذا همراه با سیر و جوی دوسر پخته می‌شود.

صبحانه انگلیسی

اهل صبحانه خوردن هستید؟ البته حتی اگر هم نباشید بعد از دیدن میز صبحانه انگلیسی چنان اشتهایتان باز می‌شود که انگشت‌هایتان را هم ممکن است، بخورید!

وعده صبحانه‌ای که انگلیسی‌ها میل می‌کنند آن‌قدر خاص است که محبوبیت آن فراتر از این جزیره و قاره سبز هم می‌رود و حتماً در منوی کافه‌های ایرونی با این نوع صبحانه مواجه شده‌اید.

البته بر این نکته واقف هستید که هر چیزی اصیل و سنتی‌اش بهتر است. پس در سفر به انگلستان این وعده را نوش جان کنید.

ترکیب صبحانه انگلیسی از سوسیس، بیکن، تخم‌مرغ، خوراک لوبیا، گوجه‌فرنگی، قارچ و نان تشکیل می‌شود. البته اگر جا داشتید در کنارش یک لیوان شیر، قهوه یا آب‌میوه هم میل کنید.

مطالب مرتبط
خدمات وقت سفارت انگلیس

نوشیدنی‌های محبوب آلمان

قوطی و شیشه‌های خوش‌نقش‌ونگاری که روزانه در آلمان تولید می‌شود و به دنیای نوشیدنی‌ها طمع دیگری داده است.

آب‌میوه‌های گازدار و ماءالشعیر آلمانی که در غالب برندهای معروف دنیا عرضه می‌شود. البته باید گفت نوشیدنی‌های بدون الکل که خاصیت درمانی هم دارند در سبد این اقلام وجود دارد.

شیرینی دانمارکی

شیرینی دانمارکی؛ به جرات پای ثابت تمام محافل شادی و بزم ما ایرانی‌ها است که حتی برخی نام بومی بر آن گذاشته‌اند و شیرینی “گل محمدی” خطابش می‌کند.

اصالت این شیرینی به اعتصاب کارگران نانوایی دانمارکی در سده ۱۸ میلادی بازمی‌گردد که این نان را پختند. این شیرینی خوشمزه از تلفیق آرد سفید، شیر، شکر، تخم‌مرغ، کره، مایه‌خمیر، وانیل و نمک درست می‌شود.

بعد از خوردن آن در دانمارک مقایسه کنید که دانمارکی‌های ما بهتر است یا برای آن‌ها!

دلمه یونانی

دلمه برگ مو ازجمله غذاهای محبوب در یونان است که طرفداران بسیاری دارد. تقریباً اکثر کشورهای که درگذشته‌های دور جز قلمرو ایران‌زمین بوده‌اند یا در مجادله با یکدیگر بودند؛ دارای فرهنگ‌های مشترکی ازجمله سنت‌های غذایی یکسانی هستند.

دلمه یکی از لذیذترین غذاهای فصل تابستان سفره‌های ایرانیان است. ترکیب دلمه یونانی تفاوت چندانی با مشابه ایرانی ندارد و تنها تفاوت آن نوشیدنی مخصوصی است که کنار آن میل می‌کنند.

صبحانه لهستانی

یک وعده مقوی که سرشار از مواد موردنیاز بدن است.

لهستانی‌ها اغلب صبح خود را با نیمرو یا گوشت شروع می‌کنند. در بشقاب غذای آن‌ها همچنین تکیه‌هایی از نان برشته‌شده با سوسیس سنتی اروپای شرقی (که سرد خورده می‌شود) یا نیمرو هم دیده می‌شود. در کنار آن همچنین لبنیاتی مثل کیفر و  پنیر کوارک همراه با تربچه قرار می‌دهند. البته گاهی اوقات شاه‌ماهی ترش هم به‌عنوان تزئین در ظرف گذاشته قرار می‌گیرد.

البته بعد از تناول کردند این غول صبحانه یک لیوان چای گرم بنوشید که چربی آن را بشورد و ببرد.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید