سفری به اعماق تاریخ کهن فرانسه

نوشته شده توسط : پونه مولایی در دوشنبه 30 سپتامبر 2019
Loading...

“فرانسه”، شش‌کلمه‌ای ست اما خروارها حروف و معنی در پس‌زمینه نامش نهفته است. از این سرزمین چه باید گفت یا از کجا باید شروع کرد؟ کشوری با ۶۴۰ کیلومتر مساحت؛ اما برد تأثیرگذاری آن میلیون‌ها کیلومتر از جهان را در برگرفته است.

فرانسه
مونت سنت میشل

فرانسه کشوری ست که در تلاقی رویدادهای بزرگ تاریخ یعنی از همان اولین زمزمه‌های بشریت تا وقوع انقلاب‌های سرنوشت‌ساز جهان، نقش ایفا کرده است.

 اگر به سرگذشت انسان‌های باستانی و دوران تاریخی علاقه‌مندید، کشور فرانسه شما را راضی می‌کند. وقایعی مهم تاریخی در دل این سرزمین شکل‌گرفته که ممکن است بسیاری از آن‌ها برای گردشگران پوشیده باشد. در هر شهر یا مکانی که از این کشور توقف کنید، آثار زیادی برای بازدید به چشم می‌خورد که برای هر گردشگری محبوب است.

تاریخی‌ترین مکان‌های فرانسه

.

 قبرستان پِرلاشِز

شاید عجیب به نظر برسد اما این گورستان بزرگ، سالانه بیش از ۳٫۵ میلیون بازدیدکننده از سراسر جهان دارد و یکی از مکان‌های مهم گردشگری پاریس به شمار می‌آید.

این گورستان با ۴۳ هکتار مساحت، خانه ابدی افراد نامی و شهیر گوناگونی است. همچنین این مکان یادگار سه جنگ می‌باشد که مردگانی زیادی در آن تدفین شده‌اند.

ازجمله مردگانی که در خاک پِر-لاشِز آرام گرفتند؛ می‌توان به: صادق هدایت، ساموئل هانمن، ادیت پیاف، ژان-فرانسوا لیوتار، پل اِلوار، فردریک شوپن، عیسی بهادری، جیمز موریسون و بسیاری دیگر اشاره کرد.

 قبرستان پِرلاشِز
قبرستان دل‌انگیز پر لاشز

آمفی‌تئاتر آره‌نای نیم

در سال‌هایی که امپراتوری‌های بزرگ جولان می‌دادند، این آمفی‌تئاتر برای برگزاری مسابقات در سال ۷۰ میلادی ساخته شد.

این مکان بیضی مانند با گنجایش ۲۴ هزار تماشاگر در شهر “نیم” برپا شد و نمایش‌های بی‌نظیر همچون جشن دوسالانه گاوبازی فری دنیم و رویدادهای همگانی در آمفی تئاتر برگزار می‌شد.

آره‌نای نیم
نمای بیرونی آمفی‌تئاتر آره‌نای نیم

مطالب مرتبط

جاذبه‌های دیدنی پاریس

مراکز خرید پاریس

.

غار لاسکو

از سر کشی در زندگی انسان‌های نخستین و غارنشین خوشتان می‌آید؟ مجموعه غارهای لاسکو در جنوب غربی فرانسه درب‌های خود را به روی شما باز می‌کند تا به دوران پارینه‌سنگی سفر کنید.

درون غار مزین شده با نقاشی و هنر انسان‌های ماقبل تاریخ است که بیش از ۱۷هزار سال قدمت دارد. سنگواره‌هایی که بر روی دیوارها حکاکی شده است، بیشتر شامل تصاویر جانوران گوناگون می‌باشد که ازجمله بهترین‌های دوران پارینه‌سنگی نوین محسوب می‌شود.

جالب است بدانید که این غار توسط سه نوجوان فرانسوی در سال ۱۹۴۰ کشف شد و در سال ۱۹۴۸ بازدید برای همگان علنی گشت. اما با توجه به حجم گردشگران و میزان دی‌اکسید کربنی که در درون غار ایجاد شده بود؛ صدماتی به نقاشی‌های سنگی وارد شد. بعد از آن بازدید از این مکان ممنوع اعلام شد تا به مرمت آثار غار بپردازند.

غار لاسکو
قندیل‌های آویزان غار لاسکو

زیرزمین مردگان در پاریس

ورود افراد ترسو ممنوع! هنگامی‌که از پله‌های این مکان پایین می‌روید؛ درواقع یک‌قدم به بقایای بیش از شش میلیون جسد نزدیک شده‌اید.

این مکان ۲۰ متر در زیرزمین قرار دارد و شامل تونل‌های پرپیچ‌وخمی ست که زمانی یک شهر باستانی بوده است. اما بعد از مدتی پاریسی‌ها تصمیم می‌گیرند تا مردگان خود را به آنجا انتقال دهند.

حدود ۴۵ دقیقه‌ای طول می‌کشد تا از تمام تونل بازدید کنید. البته ممکن است اینجا به مذاق هرکسی خوش نیاید چون منظره شما فقط اسکلت‌های باقی مانندِ مردگان است.

زیرزمین مردگان
دالان‌های زیرزمینی شهر مردگان

مطالب مرتبط

موزه‌های پاریس

رستوران و کافه‌های پاریس

.

کلیسای جامع استراسبورگ

شاهکاری که شما را ساعاتی مشغول تماشای خود می‌کند. کلیسای جامع استراسبورگ باظرافت بسیار و برگرفته از معماری گوتیک ساخته‌شده است که جز حیرت برای گردشگران چاره‌ای دیگر نمی‌گزارد.

این کلیسا با ارتفاع ۱۴۲ متر، ششمین کلیسا بلند جهان است که قدمت آن به قرون‌وسطی بازمی‌گردد.

آجر به آجر آن حالتی مرموز و مبهم به خود گرفته است که ساعت نجوم آن بهترین نمونه اعجاب کلیسا می‌باشد. نمای بیرونی از ماسه‌های صورتی‌رنگ ساخته‌شده که در  برخورد با نور طبیعی، رنگ‌های مختلفی به خود می‌گیرد.

کلیسای استراسبورگ
نمای بیرونی کلیسای جامع استراسبورگ

 خرسنگ کارناک

همزیستی مسالمت‌آمیزی مابین پدیده‌های طبیعی و دست‌ساز بشر در فرانسه موج می‌زند.

استان برتاین همواره یکی از مهم‌ترین مناطق تاریخی و فرهنگی فرانسه است. به سمت روستای کارناک که حرکت کنید با تجمع بیش از سه هزار سنگ ایستاده مواجه می‌شوید.

قدمت این سنگ‌ها به دوران نوسنگی می‌رسد و سنگ افراشت‌های سمت غرب بزرگ‌تر از سمت شرق است. تعدادی از آن‌ها بسیار ریز و در حد خرده‌سنگ هستند.

هیچ‌کس حقیقت شکل گرفتن خرسنگ‌های کارناک را نمی‌داند، اما افسانه‌های محلی ادعا می‌کند که جادوی مرلین سبب شکل‌گیری این مکان شده است.

 خرسنگ کارناک
خرسنگ‌های کارناک در غروب لوسیفری

برای اطلاع از تور فرانسه، با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید