10 سوغاتی سنتی و محبوب بالی

نوشته شده توسط : سارا احمدی در شنبه 24 آگوست 2019
Loading...

مسافران محترم بالی! با خیال راحت به این شهر جذاب سفر کنید. بالی علاوه بر تفریحات و جاذبه‌های گردشگری زیاد و منحصربه‌فردش، شهری است که می‌توانید با خیال راحت سوغاتی‌هایی باقیمت‌هایی تقریباً مناسب به نسبت جاهای دیگر، برای عزیزانتان تهیه کنید. 

ما ۱۰ گزینه‌ قابل‌توجه از سوغاتی‌های که می‌توانید در تور بالی خریداری کنید را معرفی می‌کنیم.

مطالب مرتبط
معرفی مراکز خرید بالی

۱ – صنایع‌دستی چوبی (Pohon barang)

صنایع‌دستی چوبی زیبا و منحصربه‌فردی در بالی وجود دارد که منقوش شده به شکل گربه، قورباغه و ماسک‌های چوبی بارونگ که یک موجود اساطیری در بالی است، هستند و برای خرید توریست‌ها یک سوغاتی محبوب به شمار می‌رود. به‌خصوص آن‌هایی که نقش گربه دارند، تا حدی که این دست‌سازها به “فرشتگان حیوان خانگی” مشهور هستند.

۲- صنایع‌دستی Ata

صنایع‌دستی “آتا” ساخته شده از گیاهی خشک‌شده به نام “آتا” در اندونزی است که اصولاً بافته‌هایی به شکل کیف و سبد می‌باشد.  کیف‌های دستی از این جنس با دقت و ظرافت خاصی ساخته و درست می‌شوند و در پوشش‌های تابستانی بسیار پرطرفدار هستند.

۳ –  صنایع‌دستی مهره

 دستبند، گردنبند و چیزهایی از این قبیل از جنس مهره‌های رنگارنگ در بالی وجود دارد که می‌تواند یک سوغاتی هیجان‌انگیز برای هرکسی باشد.

۴ – باتیک و ایکات

در اندونزی پارچه‌های زیبایی به اسم ایکات و باتیک که بافته‌ی سنتی با مقاومت مومی هستند، وجود دارد. محصولات متنوع و جالب‌توجهی مثل دستمال، روسری‌هایی با طرح‌های خاص، رومیزی و روکش بالش از این پارچه‌ها درست می‌شود. هم‌چنین لباس‌هایی سنتی از جنس باتیک در بالی در بین توریست‌های تور بالی با استقبال زیادی روبرو می‌شوند.

۵ –  نقره

 سلک روستایی است در بالی که معروف به “نقره” می‌باشد. زیورآلاتی ازجمله گردن بند، گوشواره، انگشتر و هر چه فکرش را کنید با جالب‌ترین طرح‌ها از جنس نقره می‌توانید از بالی خریداری کنید و به عزیزانتان به‌عنوان ره‌آوردی هیجان‌انگیز تقدیم کنید. اگر وقت بازدید از Celk را ندارید نگران نباشید، می‌توانید در اطراف “کوتا” مغازه‌هایی را پیدا کنید که نقره‌های سلک را به فروش می‌رسانند.

۶ – Jenggala Keramik (ظروف سرامیکی)

ظروف سرامیکی به اسم ” Jenggala Keramik” وجود دارد که اصالت و منشأ آن‌ها به شهر بالی تعلق دارد. این سرامیک‌های دوست‌داشتنی آسیایی؛ در بسیاری از هتل‌ها و اقامتگاه‌های لوکس و رستوران‌های بالی در مدل‌های متنوع و خاص، مورداستفاده قرار می‌گیرند.

۷ –  روغن معطر

وقتی صحبت از بالی می‌شود، ماساژها و درمان‌های زیبایی ممکن است اولین موردی باشد که به ذهن هرکسی خطور کند. سالن‌های اسپای مجلل و لوکسی که امتحان کردنش در این جزیره پیشنهاد می‌شود. روغن‌های معطر مختلفی که در سالن‌ها و استخرهای بالی مورداستفاده قرار می‌گیرند، به‌عنوان سوغاتی‌هایی محبوب و کاربردی در دسترس توریست‌ها برای خرید وجود دارند.

ازآنجاکه روغن‌های معطر بالی از مواد طبیعیِ موجود در همین شهر ساخته می‌شوند، بسیاری از این روغن‌ها که از کیفیت و رطوبت بسیار بالایی برخوردار هستند باقیمت ارزان و مناسب به فروش می‌رسند.

 8- گرام کوشمبا

Kusamba نمکی است که در نزدیکی ساحل کوسامبا، بالی تولید می‌شود. آن‌ها با دست‌ساخته می‌شوند و به دلیل مواد معدنی موجود در آن کمی شیرین هستند. این نمک می‌تواند یک غذای ساده را خوش‌طعم‌تر کند. هدیه دادن این نمک‌ها  به هر خانم خانه‌داری می‌تواند یک سوغات خوشمزه باشد.

۹ – لوازم‌آرایشی و بهداشتی

انواع لوازم‌آرایشی-بهداشتی و مراقبت از بدن مانند “حمام کرم” وجود دارد که می‌تواند برای ماساژ بر روی گردن و شانه و بسته‌های کوچک روغن درمانی مو مورداستفاده قرار بگیرند.

این لوازم بهداشتی که به‌واقع از مواد طبیعی ساخته‌شده‌اند در بالی باقیمتی مقرون‌به‌صرفه به فروش می‌رسند و یک سوغات عالی برای خانم‌ها محسوب می‌شود.

۱۰ – صابون طبیعی

مغازه‌های زیادی در بالی هستند که صابون‌های ساخته‌شده از مواد طبیعی را به فروش می‌رسانند. این صابون‌ها برای کسانی که به‌ظاهر، مخصوصاً پوست خود اهمیت می‌دهند قطعاً هدیه‌ای ویژه خواهد بود.

سوالات متداول

بهترین مراکز خرید بالی کدامند؟

مرکز خرید کوتا بیچ واک، مرکز خرید دیسکاوری، بالی کالشن، اوبود آرت مارکت و سوخاوای آرت مارکت ازبهترین مراکز خرید بالی هستند.

معروفترین سوغاتی‌های بالی کدامند؟

زیور آلات مانند دستبند، گردنبند، گوشواره و روغن‌های دستی بهترین سوغاتی‌هایی هستند که می‌توانید از بالی با خود به خانه بیاورید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
سارا احمدی
کارشناس گردشگری،لیسانس روانشناسی، عاشق طبیعت گردی و مطالعه

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید