شکم گردی خاطره‌انگیز در تهران

نوشته شده توسط : پونه مولایی در پنج‌شنبه 18 جولای 2019
Loading...

آخر هفته کجا بریم؟ به تعطیلات پایان هفته نزدیک می‌شویم و با یک برنامه درست‌وحسابی  باید خستگی کل هفته را از تن دربیاوریم. برای خوش‌گذرانی انتخاب‌های بسیاری داریم از پارک گرفته تا استخر، شهربازی و درنهایت شکم گردی که گزینه آخر تمام تفریح‌ها محسوب می‌شود. اگر اهل تهران هستید ما  برای شما برنامه داریم.

اهل شکم گردی هستید یا تفریح کردن؟ بسیاری داشتن یک روز عالی را شامل میل کردن یک وعده غذایی در یک رستوران می‌دانند. الحق که دیدن بشقاب‌های رنگ‌ووارنگ و غذاهای خوش عطر و بو حال آدم را بهتر می‌کند.

اگر اهل تهران هستید دو روز تعطیل خود را با امتحان کردن از رستوران‌های که در زیر آمده است، بگذارنید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

شکم گردی در رستوران‌های تهرون

پیشنهاد ما به شما این است که تنها به این رستوران‌ها نروید، چون لذت دسته‌جمعی رفتن به این موارد که در زیر معرفی کرده‌ایم، صدچندان است.

کافه نادری

اگر هوس قدیم الایام و طهران قدیم را کرده‌اید به کافه نادری بروید و با خوردن یک فنجان قهوه تلخ به گذشته‌های دور سفر کنید.

در سال ۱۳۰۶ این کافه توسط خاچیک مادیکیانس که یک مهاجر ارمنی بود باز شد و بعد از آن تبدیل به پاتوق روشنفکران، نویسندگان و شاعرانی همچون صادق هدایت، جلال آل احمد، سیمین دانشور، نیما یوشیج و بسیار دیگری شد.

کافه نادری در حال حاضر توسط نوادگان خاندان مادیکیانس اداره می‌شود.

در منوی کافه انواع غذاهای ایرانی، نوشیدنی و انواع غذاهای غربی مثل گذشته سرو می‌شود.

آدرس: خیابان جمهوری ، بین سی تیر و چهارراه استامبول ، پلاک ۵۲۴ و ۵۲۰

رستوران سنتی خیام

اگر دوست دارید همنشین معماری دوره زندیه و افشاریه بشوید، این کافه سنتی که ۳۰۰ سال قدمت دارد، مسیر اصلی شما خواهد بود.

تخت‌های چوبی که بر روی آن گلیم و پشتی قرار دارد، حوضچه‌های وسط سالن که فواره‌های باریک آب از آن جاری ست، طاق‌های کنده‌کاری‌شده و لوسترهای چند شعله که از سقف آویزان است، حال و هوای این رستوران را وصف‌نشدنی کرده است.

سال ۱۳۷۹ این بنا جز میراث ملی ثبت شد و در سال ۱۳۸۱ شروع به کار کرد. در منوی آن طمع غذاها و نوشیدنی‌های اصیل ایرانی به چشم می‌خورد.

آدرس:خیابان خیام شمالی، روبه روی امام‌زاده سید نصرالدین، پلاک ۵۳۹

رستوران سنتی دالون دراز

همان‌طور که از نام آن برمی‌آید، رستوران دالون، پر از  پیچ‌وخم‌های متعدد است. یک رستوران سنتی همراه با موسیقی زنده که حال و هوای خاصی  دارد.

در ستون و سقف‌های رستوران  منبت‌کاری و چراغ‌های مخفی به زیبایی دیده می‌شود. منوی رستوران هم شامل غذاهای سنتی و گریل شده است.

آدرس: تهران، امیرآباد شمالی، روبه‌روی بیمارستان قلب

رستوران سنتی عالی‌قاپو

شاید باید این رستوران را به افراد دهه ۵۰ به پایین پیشنهاد بدهیم. در عالی‌قاپو یکدل سیر خاطرات گذشته و دوران جوانی  را با هم دوره‌های خود مرور کنید.

پخش موسیقی سنتی و دلنواز قدیمی به نوستالژیک شدن روزتان کمک می‌کند. فضای رستوران شامل تخت‌های چوبی، میز و صندلی است که دکور فضا کاملاً شبیه به عکس‌های آلبوم قدیم‌هاست.

در منوی عالی‌قاپو هم عطر و طمع ایران اصیل به مشام می‌رسد. از چلومرغ، ششلیک گرفته تا آبگوشت و شیرین‌پلو.

آدرس: میدان ونک، اول خیابان گاندی، پلاک ۵۵

رستوران مانسون لانژ

اگر به دنبال تست کردن غذاهای آسیایی هستید، حتماً به مانسون سر بزنید. رستورانی با دیزاین منحصربه‌فرد و شیک که در مدت صرف غذا احساس آرامش و لذت می‌کنید.

ظرف‌های غذا هم حسابی پروپیمان است که البته گارنیش و چیدمان آن بر اشتها برانگیز بودن غذاها اضافه می‌کند.

انواع سوشی، غذاهای دریایی، غذاهای گوشتی مانند سشوان گوشت، استیک کیوب با واسابی، دنده گوساله با سس باربیکیو، سینه مرغ با سس تریاکی، انواع نودل، کارپاچیوی سالمون، میگو سوخاری با سس واسابی، کالاماری سرخ‌شده و سالادهای متنوع در منوی آن دیده می‌شود.

آدرس: خيابان جردن، نبش خيابان گلدان،پلاک٢

۳۰ تیر

غذاهای خیابانی در سراسر دنیا طرفداران خاص خودش را دارد که همه اقشار جامعه را مجذوب خود کرده است.

البته در تهران و اصفهان و تبریز خودمان هم نمونه‌های وطنی آن دیده می‌شود. در شب‌های گرم و پرنشاط تابستان غذا خوردن کنار خیابان و فضای سبز که همراه با موسیقی‌ زنده باشد از لذت‌های بی‌دلیل اما واقعی ست.

در خیابان ۳۰ تیر محوطه‌ای برای دکه‌های فروش غذا در نظر گرفته‌شده که شهرداری حسابی در این منطقه سنگ تمام گذاشته و برای رهگذران صندلی تعبیه کرده است. شب‌هنگام آذین‌بندی‌های سبز، بنفش و قرمز هم به فضا جلال داده که حتی اگر قصد رفتن به این مکان را نداشته باشید مجاب می‌شوید که یک  سرکی بکشید.

انواع ساندویچ، نوشیدنی، غذاهای سنتی مثل آش و کباب در ۳۰ تیر برای خوردن پیدا می‌شود.

رستوران‌های پارک آب‌وآتش

پارک آب‌وآتش که این روزا جز جاذبه‌های مهم شهر تهران شده و آخر هفته مملو از خانواده‌هایی می‌شود که دسته‌جمعی به این پارک رفته‌اند. از درب کنار اتوبان حقانی و همچنین مسیری که از پارک طالقانی به پارک می‌رسد؛ رستوران‌ها و فودکورت‌های ریزودرشت وجود دارد که بالاخره یکی از آن‌ها باب سلیقه شما خواهد بود.

البته بستنی و آبمیوه فروشی‌های زیادی در اطراف پارک دیده می‌شود که نفس شما را در این هوای گرم خنک کند.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید