اخذ ویزای مولتی‌پل کانادا

نوشته شده توسط : نیوشا امینیان در پنج‌شنبه 14 فوریه 2019
Loading...

ویزای مولتی کانادا یا ویزای مولتی‌پل کانادا یکی از انواع ویزا است که طرفداران بسیاری دارد. دارندگان این ویزا می‌توانند تا سال‌ها به خاک کانادا رفت و آمد داشته باشند. در این مطلب برایتان از شرایط اخذ ویزای مولتی‌پل کانادا، انواع آن، شرایط، شیوه تبدیل آن به ویزاهای دیگر کانادا و مزایای آن گفته‌ایم.

ویزای مولتی پل کانادا چیست؟

ویزای چند بار ورود یا ویزای مولتی کانادا، یک ویزای توریستی، موقت و یا TRV است که دولت کانادا به دارنده آن اجازه می‌دهد چند بار به خاک کانادا رفت و آمد داشته باشد. مدت اعتبار ویزای مولتی‌پل کانادا ده سال است اما از آنجا که اعتبار پاسپورت ایرانیان فقط پنج سال می‌باشد، در نتیجه ایرانیان در بهترین حالت می‌توانند ویزای پنج ساله کانادا را دریافت کنند. ذکر این نکته ضروری است که ویزای کانادا یک ماه قبل از انقضای پاسپورت ایرانی بی‌اعتبار می‌شود و در نتیجه ما به جای ویزای پنج ساله کانادا، ویزای چهار ساله و یازده ماهه داریم.

مدت اقامت با ویزای مولتیپل کانادا چقدر است؟

درست است که با ویزای مولتی‌پل کانادا می‌توانید چند بار به خاک کشور کانادا ورود و خروج داشته باشید اما پس از هر بار ورود، فقط تا شش ماه می‌توانید در کانادا بمانید و بعد از آن باید برای مدتی (حتی حدود چند ساعت) از کانادا خارج شوید. اما اگر به هر دلیل نمی‌خواهید از کانادا خارج شوید می‌توانید تا سه بار درخواست تمدید ویزا بدهید و در مجموع با ویزای مولتی‌پل یا مولتی کانادا می‌توانید تا ۱۸ ماه در کانادا بدون وقفه اقامت کنید.
برای اینکه دولت کانادا درخواست تمدید شما را بپذیرد باید مدارکی را ارائه کنید. افسر کانادایی می‌خواهد نشان دهید که از نظر اقامتی و مالی شرایط مناسبی دارید و ضمنا باید بتوانید دلایل محکمی را برای تمدید ویزای کانادای خود ارائه کنید.

حال اگر ویزای مولتی کانادا داشته باشید و پایان زمان شش ماهه خود را فراموش کنید، ۹۰ روز فرصت دارید تا درخواست احیای وضعیت یا Restoration of Status بدهید و از دولت کانادا بخواهید تا وضعیت‌تان را بررسی کند.

دارندگان ویزای توریستی کانادا به صورت مولتی معمولا می‌توانند بدون مشکل به خاک کانادا رفت و آمد داشته باشند مگر آنکه افسر مستقر در مرز در زمان ورود مجدد بخواهد مدارکی را بررسی کند یا با افسران ارشد خود مشورت کند.

چه کسانی می‌توانند ویزای مولتی‌پل کانادا را دریافت کنند؟

ویزای مالتیپل کانادا در سال ۲۰۱۵ توسط اداره مهاجرت کانادا ارائه شد تا دو دسته از افراد بتوانند راحت‌تر به کانادا رفت و آمد کنند.

  1. کسانی که با دلایل موجه لازم است چند بار به خاک کانادا ورود و خروج داشته باشند.
  2. والدین و یا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های بازنشسته‌ای که قبلا برای مهاجرت از طریق فرزندان خود اقدام کرده‌اند.

در زمان ارائه مدارک به سفارت می‌توانید درخواست ویزای مولتی‌پل کانادا یا ویزای سینگل کانادا را بدهید و اینکه برای کدام مورد پذیرفته شوید کاملا وابسته به مدارکی است که ارائه می‌کنید.

به یاد داشته باشید که اگر شرایط ویزای مولتی‌پل کانادا را داشته باشید و درخواست ویزای سینگل بدهید، ویزایتان را دریافت می‌کنید و سفارت برایتان پیام خواهد گذاشت که شما شرایط ویزای مولتی‌پل کانادا را نیز داشته‌اید و اگر برای آن ویزای درخواست می‌دادید نیز پذیرفته می‌شدید.

مدارک ویزای مالتیپل کانادا چیست؟

برای دریافت ویزای چند بار ورود کانادا و یا مولتی ویزای کانادا باید مدارکی که در ادامه آمده است را به‌صورت دقیق منظم به سفارت ارائه کنید. به یاد داشته باشید عدم ارائه کامل مدارک ویزای کانادا یکی از مهم‌ترین دلایل ریجکت شدن درخواست‌های ویزای کانادا است و می‌تواند ضررهای مالی و زمانی بسیاری را به دنبال داشته باشد.

  • یک قطعه عکس ۵/۳ در ۵/۴ رنگی جدید با زمینه سفید
  • اصل گذرنامه فعلی و اصل کلیه گذرنامه‌های قبلی
  • شناسنامه به‌صورت ترجمه شده
  • سند ازدواج به‌صورت ترجمه شده
  • ترجمه اسناد ملکی همچون خانه، مغازه و زمین
  • گواهی تمکن مالی ترجمه شده از بانک به همراه پرینت گردش حساب در۴ ماه گذشته مهمور به مهر بانک و به نام متقاضی
  • ترجمه گواهی اشتغال به کار برای متقاضی به همراه ترجمه روزنامه رسمی شرکت و یا پروانه کسب
  • ترجمه گواهی اشتغال به کار همسر
  • ترجمه بیمه متقاضی و همسر
  • دعوت‌نامه رسمی و معتبر
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • مدارک پزشکی (در موارد خاص)

پس از تکمیل مدارک ذکر شده می‌توانید از دو طریق مراجعه حضوری و یا درخواست ویزای آنلاین، مدارک‌تان را به سفارت کانادا بدهید تا وضعیت شما بررسی شود. در صورتی که در هر کدام از مراحل ثبت‌نام، آماده‌سازی مدارک و انجام امور درخواست ویزای کانادا نیاز به مشاوره رایگان و یا حضور متخصص داشتید، می‌توانید روی خدمات ویزای کانادا ستاره ونک حساب کنید.

چگونه ویزای مولتی‌پل کانادا را تبدیل به ویزاهای دیگر کنیم؟

در شرایط خاص امکان تغییر ویزاهای توریستی به کارت اقامت دائم کانادا، ویزای کار و یا ویزای تحصیلی وجود دارد. اما این شرایط چیست؟

  • با یک کانادایی ازدواج کنید
    اگر با ویزای توریستی وارد شوید و در کانادا با فردی که اقامت کانادا دارد ازدواج کنید به شرط آنکه آن فرد بتواند اسپانسر شما بشود، می‌توانید اقامت دائم بگیرید. در این صورت دیگر نیازی به خروج از کانادا ندارید و می‌توانید حتی اجازه کار و تحصیل را نیز دریافت کنید.
  • قبلا برای مهاجرت درخواست داده‌اید
    برخی افراد همزمان که برای ویزای توریستی اقدام می‌کنند در حال تکمیل و ارسال مدارک برای مهاجرت دائم هستند. اگر از طریق ویزای توریستی، در راه رسیدن به کانادا باشید و درخواست مهاجرت‌تان پذیرفته شود، می‌توانید اقامت دائم خود را دریافت کنید.
  • کمتر از ۱۸ سال سن دارید

کودکان و نوجوانانی که با سن کمتر از ۱۸ سال و با ویزای توریستی وارد خاک کانادا می‌شوند می‌توانند در شرایطی ویزای توریستی خود را تبدیل به ویزای تحصیلی کانادا کنند.

  • از یک مرکز آموزشی معتبر پذیرش گرفته‌اید
    برای این درخواست باید حداقل یک دوره آموزشی مرتبط را در خاک کانادا گذرانده باشید و بعد می‌توانید با ارائه مدارک لازم ویزای توریستی را به ویزای تحصیلی تبدیل و آموزش‌های خود را تکمیل کنید.
  • اگر همسرتان با ویزای کار یا تحصیل به کانادا وارد شده
    برای تبدیل ویزای توریستی به ویزای کار حضور یک مشاور آگاه الزامی است تا بتواند به‌صورت دقیق مدارک‌تان را بررسی کند و در این مسیر همراهتان باشد.
  • برای کار نیاز به مجوز ندارید
    در این صورت نیز می‌توانید در کانادا ویزای توریستی خود را تبدیل به ویزای کار کنید.

آژانس ستاره ونک با سال‌ها تجربه در زمینه دریافت ویزای کانادا با ارائه خدمات گوناگونی از جمله مشاوره رایگان ویزای کانادا، اقدام و دریافت ویزا می‌تواند در تمام مراحل درخواست ویزای کانادا کنارتان باشد. اگر مایل به دریافت ویزای مولتی ‌پل کانادا هستید، در هر مقطعی و با هر شرایطی با آژانس ستاره ونک تماس بگیرید تا رویای دریافت ویزای کانادا را برایتان تعبیر کنیم.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
نیوشا امینیان
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید