چگونه وقت سفارت کانادا بگیریم؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 24 اکتبر 2018
Loading...
می‌خواهید به کانادا سفر کنید اما مراحل پیچیده و طولانی اخذ ویزا شما را نگران کرده؟ کاملاً حق با شماست. شاید دریافت ویزای کانادا پروسه‌ای طولانی مدت داشته باشد، اما چنانچه با کارشناسان مجرب مشورت کرده و تمامی مراحل را قانونی و طبق روال طی کنید، می‌توانید با خیالی آسوده برای سفر به کشور رؤیایی کانادا برنامه‌ریزی کنید.

 

وقت سفارت کانادا

 

وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان، بالا بودن سطح زندگی، فراهم بودن امکانات شغلی در اکثر زمینه‌ها و دانشگاه‌های معتبر در کشور کانادا باعث شده تا سالانه افراد زیادی با هدف‌های مختلف به این کشور سفر کنند. اما شما چه به عنوان گردشگر و چه به عنوان دانشجو و یا هر عنوان دیگری به این کشور سفر کنید. ابتدا باید برای گرفتن ویزای کانادا اقدام کنید.

اولین قدم برای دریافت ویزای کانادا گرفتن وقت سفارت است که از طریق سایت رسمی سفارت کانادا امکان‌پذیر می‌باشد. در ادامه مطلب با روند گرفتن وقت سفارت ویزای کانادا آشنا می‌شویم

 

وقت سفارت کانادا

 

نحوه گرفتن وقت سفارت کانادا

روند گرفتن وقت سفارت جهت دریافت ویزای کانادا در تمام کشورها یکسان و مطابق با قوانین کشور کانادا است. گرفتن وقت سفارت کانادا به دو صورت آنلاین و حضوری امکان‌پذیر می‌باشد. البته چه وقت به صورت اینترنتی گرفته شود چه به صورت حضوری شما می‌بایست جهت انگشت‌نگاری ویزای کانادا به دفاتر مخصوص برای این ‌کار (VAC) در کشور مورد نظر مراجعه کنید.

 

گرفتن وقت آنلاین سفارت کانادا

برای گرفتن وقت سفارت کانادا به صورت آنلاین ابتدا باید به سایت سفارت کشور مورد نظرتان مراجعه کنید و یک حساب کاربری برای خودتان بسازید. سپس در قسمت رزرو مدارک خواسته شده را با کیفیت بالا بارگذاری کنید.

پس از بارگذاری مدارک، بایستی فرم‌های مربوط به درخواست کننده را تکمیل و ثبت کنید. مرحله آخر واریزی وجه سفارت است که به صورت آنلاین و از طریق سایت انجام می‌شود.

بعد تعیین وقت، شما باید در روز تعیین شده برای انگشت‌نگاری ویزای کانادا به کشور مورد نظر مراجعه کنید. لازم به ذکر است که افراد زیر ۱۴ سال و بالای ۸۰ سال به انگشت‌نگاری احتیاج ندارند. دقت کنید که چنانچه طی این فرصت نتوانید به دفتر انگشت‌نگاری (VAC) کشور مورد نظر مراجعه کنید، درخواست شما خودبه‌خود لغو خواهد شد.

بعد از انگشت‌نگاری جواب ویزای کانادا از طریق ایمیل به شما اطلاع داده خواهد شد.

 

وقت سفارت کانادا

 

گرفتن وقت حضوری سفارت کانادا

شما می‌توانید به صورت حضوری نیز برای گرفتن وقت سفارت ویزای کانادا اقدام کنید. در این صورت باید به صورت حضوری و با همراه داشتن مدارک به کارگزاری در کشور مورد نظرتان مراجعه کرده و پس از تحویل مدارک و تکمیل فرم، زمان انگشت‌نگاری را مشخص کرده و در روز و ساعت تعیین شده، مجدداً جهت انگشت‌نگاری به کارگزاری یا همان (VAC) در کشور مورد نظر مراجعه کنید. در اینصورت وجه را باید از طریق شعب بانک در کشور مربوطه واریز نمایید و فیش واریزی را به دفتر VAC تحویل دهید.

پس از انگشت‌نگاری جواب ویزای کانادا به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

 

 

نکات مثبت گرفت وقت سفارت آنلاین کانادا

  • در وقت سفارت آنلاین شما این امکان را دارید که در صورت نقص مدارک، فایل‌هایتان را اصلاح کنید.
  • در صورت گرفتن وقت آنلاین شما مدارک را از طریق سایت بارگذاری کرده و فقط برای انگشت‌نگاری باید به کشور مورد نظرتان سفر کنید.
  • مدارک ارسالی شما با دقت توسط کارشناسان ویزا در سفارت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

وقت سفارت کانادا

 

مدارک لازم جهت ارائه به سفارت کانادا:

  • اصل پاسپورت متقاضی با حداقل شش ماه اعتبار به انضمام کلیه پاسپورت‌های قدیمی که در آن‌ها ویزا درج شده است.
  • یک قطعه عکس جدید ۵*۴٫۵ زنگی با زمینه سفید
  • ترجمه شناسنامه و کارت ملی
  • ترجمه سند ازدواج در صورت هم سفر بودن با همسر
  • ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل در صورت همراهی فرزندان
  • تکمیل فرم اطلاعات فردی و خانوادگی برای هر یک از متقاضیان به صورت جداگانه
  • مدارک مالی، شامل نامه تمکن بانک به انگلیسی و ممهور به مهر امور بین‌الملل بانک به همراه گردش چهار ماهه‌ی حساب که نشان‌دهنده میزان درآمد ماهیانه متقاضی باشد. در صورتی که گواهی سپرده بلند مدت، گواهی خرید اوراق یا سهام بهادار، سند اتومبیل و اجاره‌نامه نیز دارید ارائه دهید. (مدت اعتبارنامه تمکن مالی و ریز پرینت ۴ ماه آخر یک ماه است)
  • ترجمه اسناد ملکی
  • مدارک شغلی برای کارمندان: گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی روی سربرگ شرکت (با ذکر تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی و درآمد سالیانه، نام مدیر یا سوپروایزر، مدت زمان مشخص شده با مرخصی)، ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر، ترجمه لیست بیمه دو ماه آخر، ترجمه حکم کارگزینی.

کارفرمایان: ترجمه آگهی تأسیس، آگهی تغییرات و آگهی تصمیمات شرکت در روزنامه رسمی، ترجمه لیست بیمه و فیش حقوقی ۲ ماه آخر کارمندان، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، نامه تمکن بانکی شرکت و ریز پرینت ۴ ماه آخر به لاتین

تجار: ترجمه کارت بازرگانی، گواهی اتاق بازرگانی، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، ترجمه لیست پرداخت بیمه

پزشکان: ترجمه پروانه دائم طبابت، کارت نظام پزشکی، ترجمه پروانه مطب، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، ترجمه لیست پرداخت بیمه.

مهندسان: ترجمه نظام‌مهندسی یا جواز ساخت

کارخانه‌داران و صاحبان مشاغل آزاد: ترجمه پروانه‌ی بهره داری، ترجمه جواز کسب، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، ترجمه لیست پرداخت بیمه.

بازنشستگان: ترجمه حکم بازنشستگی و ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر بازنشستگی (در صورت افزایش حقوق، ترجمه حکم افزایش حقوق بازنشستگی ارائه شود)

  • دعوت‌نامه: شامل مشخصات کامل دعوت‌کننده و متقاضی، آدرس و تلفن، مدت زمان اقامت و هرگونه موارد دیگر دعوت‌نامه پس از تنظیم باید به مهر و امضای دفتر ثبت (Notary Public) برسد.

مدارک دعوت‌کننده: ارائه کارت شهروندی (Canadian Citizenship Card)، پاسپورت کانادایی، شناسنامه کانادایی (Canadian Birth Certificate)، یا کارت اقامت (PR CARD) از سوی فرد دعوت‌کننده الزامی است. همچنین سایر مدارک فرد دعوت‌کننده شامل، گواهی اشتغال به کار، نامه بانک، برگه‌های مالیاتی (Notice of Assessment) و فرم‌های T4 و T1 تأثیر بسیار زیادی در روند نتیجه درخواست ویزای فرد دعوت شونده دارند. (فرم‌های T4 و T1 برگه‌های مالیاتی پرداخت شده توسط شخص دعوت‌کننده در کشور کانادا است.)

در صورت نداشتن دعوت‌نامه، ارائه رزرو هتل و شرح برنامه سفر به همراه رزرو بلیط رفت و برگشت کانادا الزامی است.

  • ترجمه رضایت‌نامه محضری برای همراهی فرزندان که بدن یکی از والدین قصد مسافرت دارند. رضایت‌نامه باید از سوی کسی باشد که آن‌ها را همراهی نمی‌کند.

 

وقت سفارت کانادا

 

نحوه پرداخت وجه سفارت جهت گرفتن وقت ویزای کانادا

در صورت گرفتن وقت به صورت اینترنتی وجه واریزی سفارت به صورت آنلاین و از طریق سایت پرداخت می‌شود

در صورت مراجعه حضوری برای گرفتن وقت سفارت ویزای کانادا وجه باید از طریق بانک همان کشور به حساب سفارت واریز شده و اصل فیش واریزی به سفارت تحویل داده شود.

 

در صورت داشتن هرگونه سؤال در خصوص ویزای کانادا و یا درخواست برای اقدام گرفتن وقت سفارت کانادا با کارشناسان ویزا در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

نظرات شما عزیزان

  • علیرضاعلیخانی
    علیرضاعلیخانی ارسال شده در 5 سال پیش

    سلام یعنی میشه..

    پاسخ

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید