دریافت ویزای شینگن بدون وثیقه امکان پذیر است؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 3 سپتامبر 2023
Loading...

با توجه به پرطرفدار بودن ویزای شینگن و درخواست برای سفر به کشورهای اروپایی راه‌های مختلفی برای دریافت ویزای این ویزا پیش روی متقاضیان می‌باشد. برخی از کارگزاران با دریافت وثیقه یا ضمانتنامه شانس دریافت ویزا را برای متقاضیان بیشتر می‌کنند. ضمانت نامه بازگشت چه شرایطی داشته و آیا دریافت ویزای شینگن بدون وثیقه امکان پذیر است؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

تمامی سفارت‌های حوزه شینگن جهت دریافت مدارک و تعیین وقت مبلغ ورودی دریافت می‌کنند که این تنها بخشی از هزینه‌های ویزای توریستی شینگن را شامل می‌شود. در واقع بیشتر کشورهای حوزه شینگن جهت مبلغ پرداختی به سفارت با یکدیگر به توافق رسیده‌اند. در ادامه به بررسی نقش سایر هزینه‌ها در قیمت ویزای شینگن می‌پردازیم.

آیا دریافت وثیقه قانونی است؟

دریافت وثیقه بابت ویزای شینگن از طرف کارگزاران یا آژانس‌های هواپیمایی کاملا قانونی است. درواقع امکان دریافت ویزای شینگن بدون وثیقه وجود دارد اما کارگزاران با دریافت وثیقه ضمانت برگشت متقاضی را در سفارت تضمین می‌کنند. در واقع مبلغی وثیقه یا چک ضمانت بازگشت در نزد کارگزار به صورت امانت نکه داری شده و پس از بازگشت مسافر به ایشان عودت داده می‌شود. نکته بسیار مهم اینکه متقاضیان بایستی تمامی این موارد را در قالب یک قرار داد ذکر کنند. در این صورت دریافت وثیقه از طرف آژانس هواپیمایی اقدامی قاونی خواهد بود.

چرا اخذ ویزای شینگن بدون وثیقه دشوار است؟

متقاضیان می‌توانند برای دریافت ویزای شینگن بدون وثیقه اقدام کنند. اما نکته اینجاست که ارائه وثیقه می‌تواند شانس دریافت ویزا را بیشتر کند. متقاضیانی که به صورت شخصی و بدون واسطه کارگزاران برای دریافت ویزای شینگن اقدام می‌کنند نیازی به ارائه وثیقه ندارند اما در مقابل می‌توان گفت که امتیاز داشتن ضمانت را نیز از دست می‌دهند. چرا که کارگزاران یا آژانس‌های هواپیمایی با دریافت ضمانت نامه  به سفارت اعلام می‌کنند که متقاضی پس از اتمام اعتبار ویزا حوزه شینگن را ترک کرده و قصد اقامت یا اعلام پناهندگی در کشورهای عضو در این حوزه را ندارد.

بیشتر بخوانید

بهترین راه دریافت ویزای شینگن

مزایای اخذ ویزای شینگن بدون وثیقه

اخذ ویزای شینگن بدون وثیقه هزینه متقاضی را برای دریافت ویزا کاهش می‌دهد. متقاضیان می‌توانند بدون واسطه برای اخذ ویزا اقدام کرده و از ارائه وثیقه بازگشت نیز اجتناب کنند. درواقع در صورت اقدام بدون واسطه، سفارت ضمانت نامه‌ای را بابت برگشت از متقاضی دریافت نمی‌کند.

البته یادآور می‌شویم که ضمانتنامه‌های برگشت به صورت امانت در نزد کارگزار مانده و پس از بازگشت از سفر به متقاضی یا مسافر برگردانده می‌شود. با این وصف ارائه نکردن ضمانتنامه از مزایای دریافت ویزا بدون وثیقه می‌باشد. البته در مقابل ممکن است شانس دریافت ویزاس توریستی شینگن نیز کمتر شود.

انواع وثیقه برای ویزای شینگن

این مسئله که ضمانتنامه یا وثیقه به چه صورت ارائه می‌شود به قوانین آژانس هواپیمایی یا کارگزاری که از طریق آن برای دریافت ویزای شینگن اقدام می‌کنید بستگی دارد. برخی از کارگزاران چک و برخی نیز وجه نقد را از متقاضی دریافت می‌کنند. معمولا مبلف ضمانت در حساب متقاضی به نفع کارگزار بلوکه شده و پس از بازگشت مسافر آزاد می‌شود. هر کارگزار قوانین خود را در این طمینه دارد.

البته در صورت اقدام بی واسطه، دریافت ویزای شینگن بدون وثیقه نیز امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید

اقدامات لازم جهت رفع ریجکتی ویزای شینگن

سریع ترین راه دریافت ویزای شینگن

کشورهای اروپایی عضو در اتحادیه شینگن قوانین یکسانی را جهت مدارک و صدور ویزای شینگن دارند؛ اما برخی از سفارت‌ها هم سختگیری کمتر داشته و هم راحت‌تر وقت می‌دهند؛ بنابراین سریعترین راه دریافت ویزای شینگن اقدام از طریق سفارت‌هایی‌ست که عضو حوزه شینگن بوده درصد ریجکتی پایین‌تری دارند. با توجه به آخرین آمار اعلام شده در حال حاضر ایسلند، فنلاند، لیتوانی، اسلونی، لتونی، لهستان، اسلواکی، یونان و لوکزامبورگ سفارت‌هایی هستند که بالاترین تعداد صدور ویزا و کمترین آمار ریجکتی را در چند سال اخیر داشته‌اند؛ بنابراین چنانچه مبدأ ورود به شینگن برای متقاضی مهم نباشد می‌تواند از طریق سفارت‌های اعلام شده جهت دریافت ویزا اقدام و روند تعیین وقت سفارت و صدور ویزای شینگن را تسریع بخشد.

اخذ ویزای شینگن بدون سند ملکی

ارائه سند ملکی از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن می‌باشد. بسیاری از متقاضیان به دنبال راهی هستند که ویزای شینگن را بدون سند ملکی دریافت کنند. حال این سوال پیش می‌آید که آیا اخذ ویزای شینگن بدون سند ملکی امکان پذیر است؟

ارائه سند ملکی به افسر سفارت نشان می‌دهد که متقاضی دارای وضع مالی خوبی در کشور خود داشته و قصذ اقامت دائم در حوزه شینگن را ندارد. درواقع سند ملکی را می‌توان به عنوان برگ برنده متقاضی به شمار آورد. تعهد نامه رسمی دعوت کننده، پرینت حساب بانکی با موجودی کافی و فیش حقوقی نیز از دیگر مدارکی هستند که تاثیر بسیار مثبت در روند دریافت ویزای شینگن دارند.

متقاضیان می‌توانند در صورت داشتن سابقه سفر به کشورهای عضو در حوزه شینگن یا کشورهایی با ویزاهای معتبر، مانده حساب بالا یا دعوت نامه، بدون سند ملکی نیز برای دریافت ویزای شینگن اقدام کنند. اما یادآور می‌شویم که داشتن سند ملکی شانس دریافت ویزای شینگن را بیشتر می‌کند.

اخذ ویزای شینگن بدون ضمانت بازگشت

اخذ ویزای شینگن بدون وثیقه یا ضمانت بازگشت امکان پذیر است. در تکمیل توضیحات لازم است بدانید که دریافت یا عدم دریافت ضمانتنامه به کارگزار یا آژانس هواپیمایی که از طریق آن برای دریافت ویزای اقدام می‌کنید بستگی دارد. ضمانتنامه یا وثیثقه تا زمان برگشت نزد آژانس مانده و به سفارت تحویل داده نمی‌شود. در واقع به نوعی آژانس با دریافت مبلغ وثیقه ضامن برگشت مسافر از سفر در سفارت می‌شود.

برخی از آژانس هاس هواپیمایی یا کارگزاران ضمانتی بابت برگشت مسافر دریافت نمی‌کنند اما بیشتر کارگزاران ضمانتنامه را دریافت و بدین ترتیب شانس دریافت ویزا را برای متقاضی بالا می‌برند.

بیشتر بخوانید

راهنمای کامل اخذ ویزای شینگن | از صفر تا صد

در صورت رد شدن ویزای شینگن وجه پرداختی قابل استرداد است؟

در صورت رد شدن ویزای شینگن مبالغ پرداختی قابل استرداد است؟ چنانچه درخواست ویزای شینگن شما رد شود مبلغی که بابت ورودی به سفارت پرداخت کرده‌اید به هیچ عنوان عودت داده نمی‌شود؛ اما نکته بسیار مهم اینکه در صورتی که برای دریافت ویزای شینگن در قالب تور اقدام کرده و ریجکت شوید ۵۰ یورو از مبلغ پرداختی کسر و مابقی وجه از طرف کارشناسان ما به شما عودت داده خواهد شد. چنانچه تنها برای تعیین وقت سفارت اقدام کرده و ریجکت شوید مبلغی مستردد نخواهد شد. سخن آخر اینکه جت دریافت ویزای شینگن و مشاوره رایگان می‌توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی ستاره ونک در ارتباط باشید.

دریافت وثیقه و قیمت ویزای شینگن در آژانس هواپیمایی ستاره ونک

قیمت ویزای شینگن در دفتر ما به سفارتی که از طریق آن برای دریافت ویزای شینگن اقدام می‌شود و خدماتی که ارائه می‌شود بستگی دارد. به عنوان مثال هزینه تعیین وقت عادی برای بیشتر سفارت‌ها کمتر از دریافت وقت ویزای فوری محاسبه می‌شود؛ اما در صورتی که همزمان با ویزا رزرو تور هم انجام شود. سایر هزینه‌ها از جمله بیمه مسافرتی، رزرو بلیط هواپیما، ترانسفرهای داخلی (در صورت سفر به چند کشور) و هزینه رزرو هتل نیز در نظر گرفته می‌شود. نکته بسیار مهم اینکه دریافت ویزای شینگن از طریق تور راهی به‌صرفه‌تر، سریعتر و مطمئن‌تر می‌باشد. چرا که بدین ترتیب سفارت قانع می‌شود که قصد شما از سفر به اروپا صرفاً گردشگری بوده و قصد اقامت دائم در هیچ یک از کشورهای حوزه شینگن را ندارید. مبلغ ضمانتنامه در آژانس هواپیمایی ستاره ونک در حال حاضر برای هر نفر ۶۰۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان است. این مبلغ طبق قرارداد پس از بازگشت مسافر به ایشان عودت خواهد داده شد.

بیشتر بخوانید

اقدامات لازم جهت رفع ریجکتی ویزای شینگن

دریافت ویزای شینگن بدون وثیقه

کارگزاران جهت دریافت ویزای شینگن از متقاضیان مبلغی را به عنوان وثیقه یا ضمانت دریافت می‌کنند. در واقع دریافت این مبلغ شانس دریافت ویزا را بالا می‌برد. چرا که بدین ترتیب می‌توان افسر سفارت را قانع کرد که متقاضی با گذاشتن وثیقه پس از اتمام اعتبار ویزا به ایران برمی‌گردد. چنانچه متقاضی به صورت مستقل برای دریافت وقت سفارت اقدام کند نیازی به ارائه وثیقه نیست اما از طرفی شانس دریافت ویزا کمتر می‌شود.

برای مشاهده قیمت و خرید تور اروپا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور اروپا
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
نظرات شما عزیزان
  • میلاد
    میلاد ارسال شده در 3 ماه پیش

    سلام من بخاطر تحصیل میرم

    پاسخ
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید